Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 10:34

Ik open dit namens mijn moeder, godzijdank hebben wij geen last van dit probleem!

Mijn moeder en vele anderen wonen in flatgebouwen in deze straat. Er staan ontzettend veel bomen en de overlast van de roek is met het jaar erger en erger.

Dit zelfde probleem hadden ze ook bij het kerkhof en daar heeft de gemeente alle bomen verwijderd om het probleem op te lossen.

Het is inmiddels zo erg met de vogels dat mijn moeder (en andere bewoners) de ramen zelfs niet meer op kiep kunnen zetten omdat de stront naar binnen vliegt.

Mijn moeder had laatst de ramen open gezet om te luchten, letterlijk het matras, nachtkastjes en al ondergescheten.

Er zijn al een hoop klachten richting de gemeente gegaan, maar die doen er helaas niks aan omdat ze de ernst van het probleem niet inzien.

De buurtbewoners hebben ook geen ideeën meer hoe aan te pakken, ik had al geopperd om de krant te benaderen, maar verder weet ik het ook niet... Jullie nog ideeën?

Op een idee te geven van de situatie, zo treft mijn moeder dagelijks de auto aan, en mijn vader zijn bus waar hij mee bij klanten moet verschijnen. Hij zet inmiddels de bus ook ergens anders zodat hij niet eerst iedere ochtend door de wasstraat hoeft.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:36

PFoe, herkenbaar! Voor ons huis staat een boom waar 's nachts duiven in slapen.
De grond eronder is echt mega ranzig en je moet je auto er echt niet onder zetten.
Wij maken het geregeld schoon, maar het is van de gemeente en hun schoonmaakwagens gaan er steeds heel behendig omheen :roll:
Die troep bijt echt de lak van je auto. Zo irritant!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:38

Ow my God! Wat erg 8)7 ergernis no1 en dan niet zon beetje ook.
Is het voor de flat geen idee dat als er een balkon zit, je een net spant? Wat mensen op balkons ook wel voor katten hebben? Dan hou je ze daar al op afstand

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 10:43

Mijn moeder gaat dus ook iedere dag met een emmer water naar buiten om de auto schoon te maken.

Maar het is echt erg, ze kunnen bij mooi weer niet eens op het balkon zitten. Maar de honden kunnen ook niet meer op het balkon liggen of zitten, die komen letterlijk onder de stront naar binnen...


LukieBradley schreef:
Ow my God! Wat erg 8)7 ergernis no1 en dan niet zon beetje ook.
Is het voor de flat geen idee dat als er een balkon zit, je een net spant? Wat mensen op balkons ook wel voor katten hebben? Dan hou je ze daar al op afstand


De stront vliegt gewoon vanuit de bomen naar binnen, de dieren zelf komen niet binnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:45

Het meest vervelende vind ik nog dat die duiven onder de parasieten zitten en dat verspreid zich dus via de ontlasting die overal valt..

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 10:47

Cayenne schreef:
Het meest vervelende vind ik nog dat die duiven onder de parasieten zitten en dat verspreid zich dus via de ontlasting die overal valt..


Mijn vader maakt zich daar ook zorgen om ja. Hij kweekt zeldzame vogels, een koppel is oprecht veel geld waard.

Hij heeft dus alles nu hermetisch afgesloten en gaat voordat hij de vogels gaat verzorgen eerst omkleden etc.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:48

Kan ze de auto dan niet beter een pyjama aan doen? Zodat ze die iig niet dagelijks hoeft te poetsen?

(Ik ontdek nu na jaren dat het helemaal geen autopyjama heet, maar een afdekhoes... :o )

Maar jeetje, dat is wel heel smerig! Ik vond de merel al irritant die onze autospiegels aanviel.

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:50

heeft de gemeente ook een FB pagina? Dan zou ik die volspammen met foto's. Krant inschakelen lijkt mij ook een goede optie. Ze gaan echt niet van de pot komen als dit niet algemeen bekend wordt.

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:50

Wij hadden daar in de buurt ook heel erg last van. Toen heeft de gemeente een bepaalde geluidsfrequentie bij de boom neergezet waardoor de vogels een andere boom uitkozen. Die frequentie horen mensen niet maar vogels wel. Zijn nooit meer teruggekomen. Wellicht een idee?

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:51

:wow: En dan zeurde ik om de vogelpoep die ik telkens op mijn auto aantref :')

Heel stom maar misschien een zeil over de auto leggen? Die wordt ook heel ranzig maar het scheelt een schoonmaakbeurt in de ochtend..

Als je niet eens normaal je raam open kan doen, of op het balkon kan zitten, dan zou ik contact blijven zoeken met instanties en inderdaad de media opzoeken. Jeetje, succes ermee!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:57

Met de buurtbewoners wat pegels bij elkaar leggen en zo'n afschrikbedrijf laten komen?

Tuurlijk zou de gemeente er iets mee moeten doen, maar net als woningbouwverenigingen hebben ze lak aan hun verplichtingen als het geld kost.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:01

Cookies schreef:
Met de buurtbewoners wat pegels bij elkaar leggen en zo'n afschrikbedrijf laten komen?

Tuurlijk zou de gemeente er iets mee moeten doen, maar net als woningbouwverenigingen hebben ze lak aan hun verplichtingen als het geld kost.


'Wat pegels' kom je niet ver mee. Dit betreft echt hele straten en behoorlijk wat flatgebouwen.

Dit gaat om honderden vogels, maar dan ook echt honderden vogels. Als ik naar mijn moeder ga begeef ik mezelf in een Hitchcock film...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:01

KimD schreef:
Cayenne schreef:
Het meest vervelende vind ik nog dat die duiven onder de parasieten zitten en dat verspreid zich dus via de ontlasting die overal valt..


Mijn vader maakt zich daar ook zorgen om ja. Hij kweekt zeldzame vogels, een koppel is oprecht veel geld waard.

Hij heeft dus alles nu hermetisch afgesloten en gaat voordat hij de vogels gaat verzorgen eerst omkleden etc.


Hier ook! Geen superdure vogels maar ik zorg wel dat ik niet met dezelfde schoenen de volieres binnen stap als waarmee ik op de openbare weg loop en altijd handen wassen etc. Er gaat ook geregeld bleekmiddel over de straat heen en voor de volieres langs om de duivenstront weg te spoelen.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:03

Dan inderdaad de FB pagina van de gemeente volspammen en de landelijke pers opzoeken.
Schandalig dit. Ook een gevaar voor de volksgezondheid.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:06

Vragen aan de gemeente of er geen valkenier met zijn vogels wil oefenen in jullie straat?
Zo doen ze het op luchthavens ook. ;)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:06

Ik ben serieus wel benieuwd naar meer beelden met bijbehorende filmpjes :')
Ik ben zon dierenvriend die in haar achtertuin 3 vaste duiven en en koppel kraaien brood voert en vind wel eens wat poep maar dit zou zelfs mij te boven gaan.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:07

Het eerste dat in mij opkwam, een ductapeje op de kont van de vogels plakken! Haha _O-

Nee, grapje. Lijkt me echt een vreselijk probleem.

Zoals anderen al aangegeven hebben denk ik ook dat het beste is om contact op te nemen met de gemeente. En wellicht gewoon bij geen gehoor of slechte response gewoon via social media gaan spelen. En het liefst met een grote groep buurtgenoten +:)+

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:10

Kijk, om zoiets als dit linkje kan ik ook lachen, en mijn moeder vast ook. Maar de situatie bij haar is echt te gek voor woorden.

Ik ga dus ook nog maar zelden of nooit langs, want dan kan ik beter te voet gaan omdat ik de auto toch weet ik hoever weg moet parkeren. :+

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:11

De tip... Laat een valkenier of andere roofvogelexpert wat rondjes oefenen...

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:13

Hoe vind ik een zo iemand die dat zou willen doen?

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:20

Het zijn roeken, geen duiven. Een roek is toch een intelligente en grote vogel. Zouden die bang zijn voor roofvogels en zich laten verjagen?

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:23

beert schreef:
Het zijn roeken, geen duiven. Een roek is toch een intelligente en grote vogel. Zouden die bang zijn voor roofvogels en zich laten verjagen?


Blijkbaar wel! Google gaf me antwoord.
https://www.valkenieren.nl/kraaien-overlast

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:24

Ja hoor, dat lukt wel.
Maar hou er wel rekening mee dat een valkenier dit weken achter elkaar moet blijven doen.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:32


KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:33

Cayenne schreef:
Ja hoor, dat lukt wel.
Maar hou er wel rekening mee dat een valkenier dit weken achter elkaar moet blijven doen.


Ik denk dat ik eens contact ga opnemen met deze Valkenier. Wellicht kan zij geen oplossing bieden vanwege de afstand, maar kan zij ons wel verder helpen.

Ook wat de kosten daarvan zijn en hoelang etc, daarna zal er contact op moeten worden genomen met de gemeente, want zij zullen hoe dan ook moeten meewerken.