[VOLG] The final project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:21

Gefeliciteerd! de foto's laten zien dat jullie een onwijs gave dag hebben gehad! Heerlijk!

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:40

Wauw, wat een prachtige foto's. Heerlijk sfeer! De liefde en het plezier straalt ervanaf.
Van harte gefeliciteerd! <3

Ik vraag me alleen af: was het überhaupt niet bekend voor de gasten wat er ging gebeuren? Of ging dit om de locatie?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:27

Wauw wat een gave foto's jullie hebben echt een geweldige dag gehad! Gefeliciteerd en geniet van elkaar!

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 12:44

Jolien: we gingen trouwen. En gevraagd: stress to impress and suit up. Verder niets bekend.

Dus idd alleen de locaties waren niet bekend!

Siggislief

Berichten: 13963
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:17

Gefeliciteerd! :D

En wat een schattige foto met die 2 honden onder je jurk vandaan.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:38

Ik heb afkickverschijnselen.... -O-

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:56

Ik kom ook mee volgen!! :D

Normaal zou ik dat als meelezer onder een leuke steen doen, maar na de foto's van de vorige pagina moet ik wel beginnen met volgen met een post. Want WAUW WAUW WAUW WAUW wat hebben jullie een gave dag gehad en een onwijs goede fotograaf om het vast te leggen! <3 <3 Gefeliciteerd met jullie huwelijk!

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 12:26

Heee Michelle ik heb zat dingen te doen voor je afkick verschijnselen.

We zijn lekker bezig hoor. Huis leeg ruimen en opruimen voornamelijk. En morgen komen de poetsplaatsen. Maar het beton komt te laat.. dus niet afmaken alleen ophalen. En dan dit weekend in de wei bezig.

Helaas zijn er ook mindere dingen gebeurt. Mijn lieve dribbeltje is overleden. Dagen lang gehuild. Maar hij heeft nu een plek in ons land gekregen. Hij blijft voor altijd bij ons.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:43

Aahww nee...Dribje... ;( :(:)
Sterkte, Laura! Wat geweldig dan ook dat hij nog op jullie mooie foto's staat.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:25

Ah wat verdrietig, maar mooi dat hij bij jullie op het erf is. Wij hebben onze hond ook in de tuin en hebben er een mooie boom op geplant. Dat is ‘Jacks boom’

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 23:09

Het lijkt een beetje dood hiero. Maar niets van waar. We zijn enorm hard bezig met het huis van mijn ouders. Ondertussen steeds meer plannen aan het maken en uitvoeringen bedenken.

Paddocks verbeteren stond nog lang niet op het lijstje. Maar met een paardje wat steeds uitbrak, stroom wat toch wat minder rond ging en uiteindelijk de irritatie aan het uiterlijk heb ik vrijdag de knoop doorgehakt. De linker kant gaat er per direct uit. Dus weer heerlijke hete dagen gepakt maar de eerste 2 zijn bijna klaar.

Wat gaan we doen: grote palen, hoger draad alles nieuw. Ipv 2 paarden op 1 waterbak elk paard een eigen waterbak. En wat cosmetisch een hoofdstelhaak voor je halster en touw.

Zorgen dat het zooitje een beetje wordt verminderd. Hierna worden ook de oude paddocks die ik al heb weg gehaald om gespit om er gras in te zaaien. We zien het al helemaal voor ons. Nu waar maken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:13

pffff jullie hebben luxe paarden maar zijn zelf echte werkpaarden! Wat werken jullie hard en wat maak je er een geweldige plek van voor de paardjes, die komen echt niets te kort bij jullie!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:57

Jeetje jullie zijn wel echt keihard bezig <3

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:09

Leuk om weer wat te horen! Goed bezig :D

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 11:09

Het moest een keer gebeuren dat ik de druk niet meer aan kon.
Ik heb echt zo'n intens verlangen naar weer een plek voor ons zelf :Y) de bende van 4 volwassenen die totaal een andere smaak hebben in een huis houd op. Ik ben zo klaar met de rotzooi. Vooral omdat ik heel erg van het netjes en structuur ben.

Tuurlijk schop in mijn ouders er niet uit, maar ik wil wel beginnen. Ik trek dit niet nog een jaar.
Dus ondertussen zijn we savonds buiten bezig en ben ik als Gert geen zin heeft zelf binnen bezig. En dat schiet als ik daar zin in heb aardig op. Vanavond komt de loodgieter en we proberen over 6 weken te starten met de boven verdieping. Alles zit al in mijn hoofd, de plattegronden zijn gemaakt. IK WIL STARTEN.

Vanuit het taxatierapport heb ik deze foto's gehaald. Hoe het echt was durf en ga ik echt geen foto van op zetten :Y) :Y) man wat veel spullen.

Afbeelding
Naar dit:
Afbeelding

en slaapkamer 2

Afbeelding
naar dit.
Afbeelding

er zaten afwerklatjes op de plafons, daar hou ik niet van. Ik wil gewoon strak en netjes.
Dus die heb ik eraf gesloopt.

Slaapkamer 1 wordt een gastenslaapkamer.
slaapkamer 2 wordt een kantoor/ druk kamer. Ik ben in mijn vrije tijd soms nog lekker creatief kleding aan het bedrukken dus dacht maak daar een nette plek voor/ kantoor.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:15

lrm schreef:
Het moest een keer gebeuren dat ik de druk niet meer aan kon.
Ik heb echt zo'n intens verlangen naar weer een plek voor ons zelf :Y) de bende van 4 volwassenen die totaal een andere smaak hebben in een huis houd op. Ik ben zo klaar met de rotzooi. Vooral omdat ik heel erg van het netjes en structuur ben.

Tuurlijk schop in mijn ouders er niet uit, maar ik wil wel beginnen. Ik trek dit niet nog een jaar.

Ik herken dat zo erg. Heb ook tijdelijk bij m'n schoonvader ingewoond. Wat. Een. Ramp. Nooit meer. Hopelijk kunnen jullie er beter mee overweg, mijn schoonpa hoef ik eigenlijk niet meer te zien sindsdien...
Je gaat het vast weer superchic maken!

YvonneV
Berichten: 8778
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:36

je ouders zouden toch in juni verhuizen?

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 22:00

Yvonne: eind mei hebben ze de sleutels gekregen. Nu zijn ze aan het klussen. Eerste idee was 1 september verhuizen maar iedereen probeert dit wel eerder voor elkaar te krijgen.

Wellicht half augustus gaan we redden. Maar dat zal aan meerdere dingen liggen.

We hebben gister de elektricien en loodgieter langs gehad. Het huis gaat in 2 delen, boven en dan beneden haha. 7 september gaat het boven los! Zin in!!

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 15:23

Nou we hebben de linkerkant af. Of Ja bijna. We hebben nieuw lint gekocht, bij spanning trok ik het al kapot. Terug gebracht en nieuw gehaald... weer gespannen zijn deze zo stevig alleen niet evenredig verdeeld. Het draad hangt dus slap en is niet aan te trekken. Wat een gekloot. Maandag komt de vertegenwoordiger langs. We hebben altijd lint van hun gehad dus snap er geen bal van.

Daarnaast zijn we wat aan het experimenteren met onze bakken. De paarden zijn zo verwend dat ze hun hele hoofd in de bak steken en vervolgens het hooi er uit kiepen. Lopen er 2x overheen en willen het niet meer eten.

Ons eerste proef model is nu 4 weken getest. Het helpt iets. Maar niet genoeg nog. Het violen gaat nog niet lekker en er is nog veel verspilling.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze 2e proef model gebruiken we nu 2 dagen. Erg tevreden tot nu toe!! Weinig verspilling en schoon op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We testen nog een paar dagen. Het net moet nog iets sterker zijn verder goede eerste indruk

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:56

Ik heb eenzelfde soort konstruktie, maar geen kettingen maar dikke elastieken (10 mm diam.) dan blijft er ook meer 'druk' op het hooi staan en kunnen ze nog minder morsen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:14

Ik had grote hooi zak van haystack
Een kant openen en.vullen sluiten met 3 touwtjes of een Halster koord erdoor rijgen
En in de hoeken vast gelegd met touw en karabijn
Werkte perfect
Zowel t vullen als t in de bak terug plaatsen

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:52

Stille meelezer kruipt onder de steen weg

Ik zou voor een combinatie van beide bakken gaan. Het systeem van de 2e bak gebruiken maar ipv een ijzeren hekwerk erop zou ik toch een net plaatsen en dan idd met elastiek ipv kettingen bevestigen zoals een voorganger zegt. Met hekwerk schijnen veel paarden nogal snel beschadigingen aan het gebit te krijgen omdat ze tegen het hekwerk aan slijten.

Verder super tof project, heb je vorige projecten ook helemaal gevolgt en dat zag er meer dan super uit!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:55

Dat slijten van de tanden komt doordat de mazen te klein zijn. Ik heb mijn bakken met 7,5 en 10 cm al járen staan en echt geen slijtage te zien. Ze kunnen prima met de lippen het hooi pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:56

Die rekken zou ik ook niet gebruiken. Wij hebben bij de paarden een stalen vierkanten frame met het net er omheen gespannen. En dat frame dan met kettinkjes aan de onderkant vast..
Rekken niet ivm slijtage tanden idd..

VinandoW
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-07

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:01

Hoe kom je eigenlijk aan deze bakken? Ik zou inderdaad ook niet voor het ijzer gaan.