verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:42

Lekker bezig ts!!
Hoe gaat het lichamelijk?

Fleur ❤️


Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 20:15

Goed, ook moeheid valt mee ook al ben ik 3 of bijna 4? weken al dagelijks lange dagen aan het klussen. Mijn pols is nog knudde en dat zal ook wel zo blijven tot na de operatie ( waar ik nu geen tijd voor heb en dus telkens uitstel) maar ik ben gestopt met klusjes waarbij ik die te zeer belast. Ik heb van mijn moeder en tante hulp met het afbranden en schuren van de deuren en ben vooral aan het slopen, afvoeren en materialen halen en dan is het te doen.

1 voordeel van het contract verliezen net voor de aankoop van de woning is dat ik nu volop kan verbouwen en gewoon tijdelijk bouwvakker ben.

Vandaag helaas een tegenvaller, er blijkt witsel op de plafonds te zitten ( waarschuwde de stucadoor al voor) en al het stucwerk viel naar beneden. Nu stucplaten ertegenaan gezet en morgen opnieuw stuken en dan is boven klaar en zodra het droog is kunnen wij afwerken, schuren, kitten voorstrijken verven en de vloer erin leggen. Dag vertraging dus met het stucen. Morgen plafonds afmaken en dan maandag beneden de woonkamer. Helaas heeft hij dan pas vrijdag weer tijd om die af te maken
Balen want ik had gehoopt dat het maandag af kon komen.
Nu zal ik waarschijnlijk daar dus nog niet kunnen verven voor wij verhuisd zijn maar er is niks aan te doen.

De aanbouw is nu klaar om beton te storten maar het regende en dat zal nu ergens volgende week worden. Die heeft ontzettend opgehouden omdat er dus puin in de grond zat en alles dus eerst losgeboord moest worden voor het eruit geschept kon worden.


Helaas is mijn man zijn oma gisteren overleden dus ook daardoor binnenkort vertraging ivm dingen regelen en de crematie

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:24

Zit dus even flink tegen!

Gecondoleerd en sterkte!

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:03

Gecondoleerd en sterkte gewenst...

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:13

Gecondoleerd en veel sterkte.

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:46

Gecondoleerd en alle sterkte gewenst

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 20:05

Dankjewel, vandaag is de crematie geweest en daardoor lag het werk (logisch) even stil. Erna wel verder gegaan voor een paar uurtjes, Binnen kan er weinig gedaan worden ivm het drogen van de muren en plafonds helaas maar buiten is er nog genoeg werk te doen.

1 slaapkamer is al droog en is al geschuurd. Buiten nog meer stoeptegels gevonden en weggehaald waar morgen de kraan begint om te graven voor de loods. Ook gaat deze alle bomen en het beton in de puin en groen container doen en dan is de wei leeg op een tuinhuis na. Deze bomen en stukken puin waren toch meer en zwaarden dan gedacht en zou ontzettend ophouden om zelf af te voeren. 25 kuubs groen container staat er nu en 10 kuub puin maar dat gaat nooit passen.

Gisteren heb ik nog 2 bomen gekapt in het bos ( stttttt) omdat ik het achterste hekwerk niet kon plaatsen omdat deze overhing in mijn weiland. Deze is dus ook bijna klaar op de poort na.


vandaag ook weer 2 volle aanhangers met zeil en schrootjes afgevoerd.
In het weekend willen wij alles uit de garage, zolder, kelder en al een deel zware spullen verhuizen Er komt dan versterking die de week erna niet kan helpen en deze spullen kunnen al verhuisd worden. De meubels helaas nog niet omdat de kamers nog niet klaar zijn. Ik hoop last minute alle vloeren te kunnen leggen en hopelijk nog te kunnen verven voor wij op het uiterste moment ( vrijdag en zaterdag) alle spullen verhuizen en dan alleen zondag nog de oude woning netjes achterlaten voor de overdracht maandag ochtend.

Mijn paard heeft vakantie en hij begint zich te vervelen ondanks dat die 24/7 buitenstaan
Nog 4 a 5 weken voor hun verhuizen en dan kan ik ook weer meer aandacht geven


Ook heb ik op marktplaats 2 lampen gevonden

Afbeelding
<3

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:27

Die lamp hebben wij ook! Goede keuze :D

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:28

Gecondoleerd :(:)

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

joyce83Jarig

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:29

Gecondoleerd.

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-19 20:49

Pffff wat een dag

Ivm stroom verleggen voor de aanbouw en het vervangen van alle oude metalen leidingen besloten om de plafonds van de gang en ruimte wat badkamer wordt eruit te halen. Dat is kippengaas met stuc en daar kun je niet doorheen frezen en anders kwamen wij ook niet aan de oude leidingen
hoop stof maar ze zijn eruit.
Ik ben ondertussen verder gegaan met het schuren en lakken van de radiatoren en zou morgen boven verder beginnen met het klaarmaken van de muren nu de stuuk hopelijk droog genoeg is daar ook wilde ik de laminaat uit de woonkamer halen zodat er over een dikke week een nieuwe vloer gelegd kan worden de dag voor wij gaan verhuizen

Deze plannen moet ik helaas wijzigen, tot zover ging het goed, wel al tig keer het schema omgegooid maar op zich ging het redelijk gezien de korte tijd en extra klussen die wij hadden, de rest van de avond was balen

Mijn neef kwam om alle bomen in de container te doen, bijna alles paste erin ( 25 kuub container en die is flink aangestampt) en er zal nu nog 4 a 5 kuub liggen gok ik die ik dan maar zelf ga afvoeren naar de stort

Het stuk waar de stallen komen daar is het gras vanaf geschraapt zodat ik over een aantal weken als ik tijd heb kan gaan bestraten zodat daar de stallen op geplaatst kunnen worden. Dan is dat gras in elk geval al weg, straks kan de kraan er niet meer bij namelijk.
De rest van het betonpad is eruit gehaald maar de grond begon flink te verzakken waardoor hij de 2 bergen puin niet meer naar de container kon rijden. De kraan zakte te diep weg en hij was bang dat dat mis zou gaan. Ook dat zal ik al dat puin van het betonpad ( en dat is veeeeel) met de hand moeten laden op de aanhanger, dan een rondje door het bos om vooor bij de woning het in de container uit te komen. Flink wat uren werk voor mij dus morgen. Die bergen puin zijn heeeel veel kuub zware beton en puin.

Als laatste zou hij de fundering van de loods uitgraven. De metershoge taxus die ervoor stond is eruit gehaald, de afmetingen afgezet en begonnen met graven.
Hij raakte echter al vrij vlug een afvoerbuis. Niet bekend of die nog in gebruik is, lijkt er nu niet op maar ik zal dat morgen moeten nakijken. Hij moest dieper graven dan dat de fundering komt aangezien er allemaal wortels tussenzaten en daardoor moeten wij weer extra zand kopen om het weer op te hogen. Jammwer, weer extra werk en kosten maar ja, niks aan te doen.

Toen hij op de helft was en dat uitgeraven deel zand wilde afvoeren bleek de gemeente stoep daardoor flink te verzakken waardoor hij de berg zand niet kwijt kon, dat zand zou namelijk bij de overburen op de oprit gegooid worden maar dat gaat dus niet meer lukken. Hij kon daardoor niet verder met graven. Nu moet ik dus eerst een tractor met kieper regelen, dan komt de kraan terug en gooit de kieper vol en wordt dat in de wei verspreidt en erna wordt alles gefreesd.

Omdat de stoep al aan het verzakken is en na het restant uitgraven waarschijnlijk alleen maar erger wordt ben ik benieuwd hoe ik die ophoog zand erin ga krijgen en hoe ik dat verdeeld ga krijgen. Mijn neef kan na deze week niet meer komen met zijn kraan ivm werk en het zand kan ik pas laten afleveren als het volledig uitgegraven is en dat doet die in de avonduren en dan kan ik geen zand laten lossen.

Voor nu de eerste keer dat ik moe en chagrijnig ben en even afvraag hoe ik dat allemaal ga regelen en ook ga betalen nu. Ik zou ww moeten krijgen maar heb nog niks ontvangen, ik ben begin april mijn baan kwijtgeraakt, exact 1 maand voor ik voor de woning ging tekenen en zit nu met nog steeds geen inkomen en als ik het krijg is dat 75 %. Niet handig als je een dure verbouwing hebt met flinke onverwachte onkosten. Natuurlijk weet je dat een verbouwing extra osten heeft en was er ook rekening gehouden met onvoorziene dingen, maar er bleek een deel van de makelaar ( opstartkosten) niet verrekend te zijn bij de notaris en dat is niet meer te herstellen dus die mag ik zelf betalen, nu nog 1 maand dubbele hypotheeklasten betalen, , een nieuwe CV incl aansluiten en daardoor het verleggen van de gasleidingen, en een kapotte auto waarvoor ik 900 euro mocht aftikken bij de garage. Het spaarpotje is nu dus leeg!


Nou ja, even een baaldag, zo douchen en iets eten, en morgen zie ik wel verder. in elk geval beginnen met puin slepen en hopelijk gebeurd er in de tussentijd een wonder

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:08

Hè bah wat naar dat het je allemaal zo tegenzit... Sterkte, alles komt vast wel weer op zijn pootjes terecht! :(:)

DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:15

Het zit allemaal niet mee zeg... balen !! :(:)

joyce83Jarig

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:56

Een beetje goed kunnen slapen zodat je er weer wat tegenaan kan? :(:)

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 13:33

Weer een volle aanhanger puin uitgegraven
Afbeelding

Nu nog flink wat aanhangers te gaan van het betonnen pad waar wij helaas niet meer met de kraan aan konden dat houd nu enorm op.

De kapotte buis was gelukkig een oude buis.

Nog een week en dan moet het bewoonbaar zijn

joyce83Jarig

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:58

wat zul je blij zijn met jouw kiepkar.

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:41

Die brengt zijn geld nu wel op :)

Wat is dat voor een wit figuur bij de overburen ?? :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 20:18

DubbelDun schreef:
Die brengt zijn geld nu wel op :)

Wat is dat voor een wit figuur bij de overburen ?? :)



Lijkt op mijn stucadoor :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 20:20

joyce83 schreef:
wat zul je blij zijn met jouw kiepkar.



Ontzettend!! maar niet voor de puin. Dat moest een hoge container in met de hand. Maar t waren maar 10 kuub :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 21:14

Afbeelding

Vandaag wat extra hulp gekregen, het gat voor de vloer van de loods is nu uitgegraven, een stuk dieper ivm de wortels ed maar mijn oom heeft nog 30 kuub zand geregeld om het weer wat op te hogen. Dat zal ergens tussendoor geregeld worden en dan kan de vloer gestort en de loods besteld worden. De groencontainer is nu ook weg, nog 4 a 5 aanhangers die pasten er niet meer bij die zal ik met en met zelf afvoeren en liggen nu in de voortuin ( scheelt dat het een voortuin van ongeveer 150/ 200m2 is)
Nu alleen nog freezen, stuk van en voor de stallen bestraten, een deel inzaaien en goed nat houden, nog een stuk of 10 paaltjes van de buitenkant vastslaan en dan als laatste ook de afscheidingen van de bak en het pad naar achteren afzetten en kan ik de draden gaan spannen. De paarden gaan pas eind van juni mee dus daar heb ik nog even de tijd voor

Stroom binnen vordert maar traag, op de bovenverdieping zijn de muren geschuurd en bijna klaar met het afkitten en zal maandag begonnen worden met voorstrijken. Radiatoren ben ik ook elke dag mee bezig en nog enkele lagen lak en zijn ze op 1 na ook klaar
Zo zagen ze eruit, waren wel geverfd maar leek er meer op dat ze de pot verf er gewoon overheen gegooid hadden
Afbeelding


Bijna alle puin in de wei is nu weg, op 2 aanhangers schat ik na. Die kan ik nu ook niet meer met de auto laden omdat al het zand van dat gat is verdeeld over de wei. Morgen gaan wij al de zware spullen verhuizen aangezien er dan hulp is. In de ochtend eerst goed poetsen want het momenteel echt nog een bouwval. Volgende week gaat alles over en moeten wij er wonen.

Ook had ik mijn eerste offerte van de cv incl aansluiten binnen, €3500- Die wordt het dus niet :o

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:16

Daar was ik al bang voor met de kosten voor die CV. Ik denk dat je toch echt rond het bedrag van 2000euro moet denken hoor.

Anyway wat fijn dat je goede hulp hebt gehad vandaag. Maar jeetje wat een puin komt er allemaal uit zeg. Lekker dat dat bijna weg is!

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 21:28

Witchcraft schreef:
Daar was ik al bang voor met de kosten voor die CV. Ik denk dat je toch echt rond het bedrag van 2000euro moet denken hoor.

Anyway wat fijn dat je goede hulp hebt gehad vandaag. Maar jeetje wat een puin komt er allemaal uit zeg. Lekker dat dat bijna weg is!



maar 3500- is nog bijna het dubbele dan, ik hou een beetje rekening met een bedrag zo rond de 1500- en 2000,- euro

ja bijna alle puin is weg nu, zowel binnen als buiten, nu begint het opbouwen, niet alles, budget laat dat niet toe maar dan is de puin wel al weg in elk geval

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:58

Dat geeft in ieder geval al een heerlijk opgeruimd gevoel ;) Succes met de opbouw. Inderdaad kan niet alles ineens gedaan worden, maar het is denk ik ook wel leuk om alles met stapjes te doen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 11:34

Vandaag beginnen met de muren boven. Voorstrijk zit er al op een d plafonds zijn wit. Ik vind de kleur alleen erg blauw blauw. Hoop dat het nou iets lichter opdroogt.
Ik heb alleen erg last van mijn pols dus verve gaat lastig

DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:46

Als je veel moet verven is een elektrische spuit misschien een optie?? Die dingen kosten een paar tientjes en werken een stuk sneller en lichter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Boheme, Eefje_Sammy, Geodeo, Goldwynn, GrapeshotBot, Laure, Lenexa, Nalonyda, Plonspony, Schuur_, ynskek en 85 bezoekers