verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 07:26

Wij hebben afgelopen winter een remeha ketel laten plaatsen voor 1300 euro. Inclusief installatie. We zijn heel erg tevreden, mocht je het willen weten kan ik voor je kijken waar we dat gedaan hebben!

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 08:34

denice schreef:
Wij hebben afgelopen winter een remeha ketel laten plaatsen voor 1300 euro. Inclusief installatie. We zijn heel erg tevreden, mocht je het willen weten kan ik voor je kijken waar we dat gedaan hebben!



Graag

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 08:39


justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:01

Een Remeha zit rond de 1300 euro inclusief installeren en een Nefit zit rond de 2000 euro inclusief installeren.
Wij hebben 2 jaar geleden een nieuwe laten hangen, hadden ook een oud bakbeest van ruim 20 jaar oud.
Het enige verschil dat wij hebben is meer ruimte op zolder maar qua geld hebben wij niks terug gehad.
Iedereen zegt altijd dat als je een nieuwe ketel plaatst je zoveel geld terug krijgt omdat een nieuwe zuiniger is, nou hier niet dus.

Ik vind het echt ontzettend knap hoeveel werk jij verzet, als ik 1 dag zou doen wat jij doet kan ik 2 weken niks meer...... -O-

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:41

Dat was een Nefit, met slimme thermostaat en installatie.

Wij hebben ook sinds oktober een houtkachel die heel efficiënt stookt. Dat merk je vooral in gasverbruik. Van de CV zelf durf ik het niet te zeggen.
Het fijne aan de nieuwe is vooral het formaat, het ontbreken van geluid en het feit dat ik niet meerdere keren per jaar een monteur nodig heb. Vooral dat laatste telt wel mee in de portemonnee.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 10:15

De reden dat wij nu voor een nieuwe willen gaan is omdat de oude erg groot is en verplaatst moet worden, kost ook een hoop geld. Dan kan ik beter nu voor een kleine gaan en 1 keer instaleren betalen, dan dat ik de oude laat verplaatsen en die binnen korte tijd misschien wel zodanig kapot is dat die alsnog vervangen moet worden
Besparen verwacht ik niet, maar vooral de garantie en eerste jaren minder onderhoud eraan en het formaat is wat voor mij nu belangrijk is

Zometeen weer verder aan de slag. Ik moet zeggen dat ik nu na 3 weken nog niet veel last ( klopt af) van pijntjes heb, op mijn tintelende pols na. Ik probeer die zo weinig mogelijk te belasten maar dat is lastig met alles wat je wilt doen en wat gedaan moet worden

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:14

Je kan ook kijken of iemand nog interesse in de oude heeft. Dan levert die nog een kleine bijdrage op. Die van ons was echt op, maar meegenomen voor een paar tientjes door iemand die ze opknapt, ook leuk.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:19


XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:03


estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:23

XXXX2015 schreef:
Wij hebben de Remeha Tzerra Ace CW5, hele fijne compacte ketel en inclusief installatie waren we nog geen 1300 eur kwijt

https://www.remeha.nl/consumenten/produ ... tzerra-ace

Misschien wel handig als je erbij vermeld wat deze ketel kan? Ik bedoel dat jij misschien alleen woont in een klein appartementje. Dan heb je een heel andere (misschien duurdere) ketel nodig als ts die in een vrijstaand huis woont met 4 personen.
Zo kan ts beter inschatten of deze ketel ook geschikt is voor haar.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:28

estja schreef:
XXXX2015 schreef:
Wij hebben de Remeha Tzerra Ace CW5, hele fijne compacte ketel en inclusief installatie waren we nog geen 1300 eur kwijt

https://www.remeha.nl/consumenten/produ ... tzerra-ace

Misschien wel handig als je erbij vermeld wat deze ketel kan? Ik bedoel dat jij misschien alleen woont in een klein appartementje. Dan heb je een heel andere (misschien duurdere) ketel nodig als ts die in een vrijstaand huis woont met 4 personen.
Zo kan ts beter inschatten of deze ketel ook geschikt is voor haar.

Staat toch bij de specificaties, de CW5 is geschikt voor een groter huishouden ;)

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:28

Je hebt gelijk Sassy, ik heb niet goed opgelet :o

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 19:33

Bedankt voor de linkjes

Mijn Moederdag was een klusdag, weer een hoop kunnen doen alleen manlief wat minder veel ivm hoofdpijn.

Alle stuc van de gangmuur eraf gehaald, ontzettend lang mee bezig geweest maar het moest eraf en is gelukt
Ook de schrootjes van het plafond gehaald op de gang en daar zat nog een gekleurde verrassing onder. Nog meer werk om eraf te halen dus
Afbeelding

De sleuf gegraven voor de fundering, ook dat duurde langer dan verwacht aangezien er dus ook nog 15 cm puin onder de stenen lag , hier hadden wij niet op gerekend dus ipv "even "scheppen werd het 5 uur lang zwoegen

Afbeelding

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:37

Hard gewerkt dus. Vind de bloemetjes wel grappig haha.

Dat puin is helaas "normaal". Dat ligt hier ook overal onder de grond. Vroeger stopte men nu eenmaal alles onder de grond.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 19:41

Nee dit puin was voor de oprit en om verzakken te voorkomen,
De 7 kuub die ik in de tuin gevonden heb bleek wel bewust begraven te zijn om ervan af te komen

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:44

Ik tikte net hetzelfde :) (verzakking voorkomen).

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 19:46

DubbelDun schreef:
Ik tikte net hetzelfde :) (verzakking voorkomen).



Ja, op de oprit begreep ik het ook en hadden wij er rekening mee gehouden maar de hele inham waar dus geen auto kan komen ligt er ook mee vol helaas.
Nou ja, het is uitgegraven nu en wij kunnen verder.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 07:46

De stucadoor heeft gisteren alle rondingen gedaan, vrijdag maakt hij de plafonds af en is hij boven klaar *\o/* *\o/*


Afbeelding

Afbeelding


Ook is de fundering gisteren gestort. Helaas moeten de 12 m2 ook uitgegraven worden, niet heel diep maar laat nu niet op die diepte alle puin liggen. Dat gaat dus ontzettend ophouden en zwaar zijn en ik heb iets verrekt in mijn rug en manlief moet werken en kan alleen in de avonden werken en moet ook nog steeds de stroom afmaken. Pas als de stroom in de woonkamer af is kunnen wij daar verder.
Er is besloten om de volledige aanbouw het dak te vervangen voor een plat dak en niet alleen van de aanbouw en keuken. extra werk dus maar dan wel alles al vernieuwd
Gisteren begonnen met het vrolijke behang te verwijderen op de gang en erna alvast de schrootjes weggehaald in de bijkeuken en keuken De plafonds zouden geïsoleerd zijn, ahum, nou niet dus, er lagen wat losse rotte dunne platen maar dat is absoluut geen isolatie te noemen. ook lag er ontzettend veel stof, stenen en vuil en oude wespennesten, blij dat het weg is en blij dat dat nu al gedaan is en niet als wij er al woonden. Over een aantal weken zal het hele dak eraf gaan, wordt het opgemetseld om een iets hoger plafond te krijgen en komt er een nieuw plat dak op ipv 2 verschillende spitse daken zoals nu.


dak bijkeuken wat geïsoleerd zou zijn
Afbeelding

beetje stof
Afbeelding


dak van de keuken was nadat alles weggeveegd is van spinnenwebben en wespennesten
Onder de kunststof schrootjes in de keuken zaten..... houten schrootjes.
Afbeelding
Afbeelding


Nog 14 dagen tot wij verhuisd moeten zijn, al 14 dagen bezig dus op de helft nu. Tijd begint te dringen en het gaat nooit allemaal afkomen maar dan is wel al het breekwerk al gedaan en nu maar hopen dat wij zover mogelijk komen

Er is oponthoud wat mij ontzettend frustreert maar waar nu niks aan te doen is, De stroom in de woonkamer moet af zodat wij daar verder kunnen om de muren af te werken en verfklaar te maken. Planning was om het dit weekend af te hebben maar eerst werd het uitgesteld en erna werd hij ziek, balen
Ondertussen zijn wij alle deuren aan het afbranden, schuren is niet voldoende voor alle lagen verf en ook dat is ontzettend tijdrovend, 1 deur is af, nog 3 te gaan. Nu zijn de deuren niet heel belangrijk om nu af te hebben maar liever dit doen dan stilstaan en het moet toch gebeuren

Morgen komt de loonwerker alle bomen eruit trekken en kan ik verder met de omheining

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:05

Er zullen altijd dingen zijn die tegen zitten of wat je niet verwacht en meer werk op levert. Maar er zit schot in, dus hou je daar aan vast.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:45

Heeft die loonwerker niet een klein graafmachientje om je 12m2 uit te graven?

Zarahk
Berichten: 69
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:08

wat een klus en wat werk jij hard en snel!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 06:29

Hilary schreef:
Heeft die loonwerker niet een klein graafmachientje om je 12m2 uit te graven?


Helaas alleen een grote en daarmee komt hij niet tot op dat stuk.
Ik moet wel stoppen met deuren afbranden. Ik lig alweer de hele nacht wakker met een gevoelloze of tintelende hand.
Eindelijk zit het kozijn in de woonkamer er ook in.alles is Schots en scheef namelijk

Ook duidelijk welk behang er op de schouw komt
Licht groen komt op 2 muren, grijs op 2 muren en donker groen op de deuren en het behang dus op de shouw
Afbeelding

Afbeelding
Rondom de ramen en naast de shouw komt het licht groen. De kleur heet heel toepasselijk " eindelijk :

En via marktplaats dezelfde prenten die oma had gekocht.
Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:31

Pip behang <3 hele mooie kleuren zo samen.
Hier hebben wij Pip behang in de slaapkamer en op de kamer van ons dochtertje.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 21:37

Jes schreef:
Pip behang <3 hele mooie kleuren zo samen.
Hier hebben wij Pip behang in de slaapkamer en op de kamer van ons dochtertje.



Leuk he. En zoveel kleuren en motieven daarvan. Het verbaasde mij wel dat mijn man akoord ging. Ik ben gek op pip motieven, hij absoluut niet. Het is alleen erg prijzig helaas
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 15-05-19 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 21:40

Vandaag heb meegeholpen met de stroom, uitscheppen van de aanbouw en is de hele wei boomvrij gemaakt met een kraan. Taxus van de buren ook meteen weggehaald, vogeltjes vlogen gisteren uit dus het oude hok is weg en al een deel van het betonnen pad losgemaakt. Nu vooral heel veel afvoeren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding