verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 07:20

Vanillia schreef:
Bouwkundig rapport is voor zover ik weet deel van je onderzoeksplicht als je een huis koopt. Er komt voor aankoop dan een onafhankelijk persoon langs om te kijken naar de staat van het huis en om een inschatting te maken van eventuele onderhoudskosten die gaan komen. Zo werd bij mijn huis oa een oude boktorbesmetting vastgesteld en t feit dat mn kozijnen er weliswaar perfect uitzien omdat ze net geverfd waren, maar toch een hoop slechte plekken hebben. Kostte mij destijds iets van €300 geloof ik.



Er Is ook een bouwkundig onderzoek geweest maar dit is niet gezien


Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 07:24

Wij zijn verhuisd. Nou ja., de bovenverdieping. Heerlijk geslapen en zometeen weer verder spullen verhuizen poetsen en spullen ophangen. Volgende week kan ik dan verder met deuren verven ed en verder verbouwen kan pas als de aanbouw klaar is. Dan wordt er een nieuwe badkamer gemaakt en wordt de oude gesloopt.
Verder Gisteren de wc en douche gepoetst. Die waren vies!! Douche voegen waren zwart van de schimmel en de deurstijl zal ik zo eens op de foto zetten en dat is niet van de verbouwing

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:43

Mooi dat blauw!
Wat heerlijk gewoon al geslapen!

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:02

Ondanks de tegenslag ga je wel heel snel met de klussen en al veel klaar gekregen,
nu nog even behelpen met wonen en genieten van het uitzicht, wat steeds beter wordt ;)

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 08:35

Helaas is rechtsbijstand nog niet zover en is het dossier pas net naar een jurist gestuurd. Ik vermoed dat ik erna zelf contact met de verkopers op moet nemen en hun de kans moet geven om het te repareren en dat stoort mij nu, Ik ben al een week aan het wachten op een reactie en straks zal ik nog meer moeten wachten. Tot die tijd wonen wij in de bijkeuken waar wij onder het pannendak zitten. Gisteren met de storm was dat wel vervelend aangezien er allemaal rommel naar beneden kwam en ik bang was dat er ook pannen af zouden vliegen.

Afbeelding


Vandaag even een rustdag met mijn dochter en haar wat extra aandacht geven en vanavond wil ik de poort achterom in beton vastzetten en de draad gaan spannen. Binnen moet nu vooral opgeruimd en gepoetst worden want echt verder kunnen wij nu niet. Wachten op de aanbouw, wachten op de woonkamer, wachten op het nieuwe dak, zo frustrerend als je gewoon door wilt gaan.
Deuren verven ed heeft nu geen nut dat beschadigd straks alleen maar.

Zaterdag komt diegene die de grond voor de loods geëgaliseerd heeft kijken naar waar de stal komt en een stuk van de bestrating en dan hopen dat die dat snel kan voorbereiden en wij kunnen betegelen. Dan is de plek waar de opslag komt ook weer leeg ( staan nu alle stoeptegels en klinkers opgeslagen) en kan ik daaraan begonnen en kunnen de paarden om. Eind juni moeten ze over maar eerder zou natuurlijk wel leuk en ook makkelijker zijn.

Heeft iemand zelf al eens beton gestort? Alles wordt door het bedrijf gedaan behalve de bekisting en er is ook niemand voor te vinden nu.
Aangezien de grond al klaar is hoeft er in principe alleen maar 18 cm hoge planken geplaatst te worden ( zou goedkoper zijn dan betonplex) maar ik kan alleen maar andere maten of online met erg veel verzendkosten. Ook zonde want ik kom op een 400 euro uit dan en erna wordt het weggegooid. Heeft iemand een ander idee?

De aanbouw is nog geen steen verder, ik heb de metselaar wel aangesproken maar het is gewoon een ramp met bouwvakkers hoor ik van iedereen, komen en gaan wanneer het hun uitkomt en nu is er een sterfgeval in zijn familie en is er daardoor nog meer vertraging. Ik wil nu wel duidelijke datums afspreken want over 2 weken zie ik hier echt nog geen nieuw dak erop zitten wat hij vorige keer zei. Pas als de aanbouw klaar is kan ik aan de badkamer gaan beginnen en nu ik niet werk heb ik daar alle tijd voor. Met een nieuwe baan wordt dat weer lastiger

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:17

Qua planken kun je bij de bouwmarkt toch gewoon steigerplanken kopen of betonplex (oid) laten zagen in stroken van 18 cm ??
Wel balen dat alles nu vertraging heeft opgelopen.

Mri

Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:28

DubbelDun schreef:
Qua planken kun je bij de bouwmarkt toch gewoon steigerplanken kopen of betonplex (oid) laten zagen in stroken van 18 cm ??
Wel balen dat alles nu vertraging heeft opgelopen.

Zijn steiger planken niet te krom?

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:38

Moet je rechte uit zoeken :) en misschien wat korter als normaal ondersteunen.
Als de maat van 18 cm het probleem is zou ik voor 18 mm multiplex gaan en dat in stroken laten zagen.

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:52

Hoi. Hoe gaat het ondertussen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 17:40

Wij zijn vooral aan het wachten. Wachten op de aanbouw en wachten op rechtsbijstand en wachten tot het beton geleverd wordt voor de loods en wachten op de grondwerker voor de afgravingen waar de stallen gaan komen. Ondertussen kunnen wij nu vrij weinig wat ontzettend frustrerend is.( Maar aan de andere kant is even wat rustiger aan doen ook niet verkeerd )
De bekisting voor de loods is klaar, het speeltoestel van de kinderen staat ook al grotendeels in elkaar en ik wil al beginnen om de trap te schueen en te gronden na morgen. Mijn man heeft nachtdienst dus overdag schuren naast de slaapkamer is dan niet handig.

Aan het eind van de maand verhuizen de paarden, of alles klaar is of niet aangezien ik een nieuwe huurder voor mijn weiland heb. Wordt nog spannend of de bestrating opslag en stalen dan af zijn

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 12:34

De bouwkundige is geweest en hij maakt een rapport voor ons op. Hij bevestigde eigenlijk wat ik al dacht. Ik hoop nu dat met een rapport en straks een offerte eindelijk eens wat gebeurd en wij verder kunnen met de woonkamer.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:43

Dat zou wel mooi zijn, wat zo blijven 'hangen' is ook niks.

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 13:01

Jaaaaaaaaa, het beton is eindelijk onderweg voor de aanbouw
In elk geval iets vooruitgang *\o/* *\o/*


Ze komen alleen over 2 weken nog een keer voor de loods en als ik mijn gelijk krijg bij de rechtsbijstand dan nog een keer voor de vloer in de woonkamer. Ach, dan hoeven ze mijn adres noet meer op te zoeken maar rijden ze er zo naartoe

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 11:36

Nadat de bekisting opnieuw moest omdat die niet goed gelegd was ( stresssss) is nu de vloer dan eindelijk gestort *\o/* *\o/*
Afbeelding

Afbeelding


Vanavond wordt het grondwerk gedaan waar de stal en bestrating komt en dan hoop ik dit weekend daar mee verder te kunnen. Eergisteren werd het zand gebracht maar omdat de poort er al inzit aan de achterkant kreeg de vrachtwagen de draai niet gemaakt ( enige manier om nu achterom te komen, pas als de loods klaar is wordt de garage gesloopt en kan ik ook via de voorkant erin)

Het zand is daarom maar op de oprit gekiept en daarna konden wij het met de kruiwagens opscheppen en naar achteren brengen. 5 uur lang met 2en geploeterd maar het is gelukt.
Je moet er maar wat voor over hebben.
Binnen is nog niks veranderd, alleen de trap wordt nu geschuurd. rechtsbijstand is nog bezig met de woonkamer, de aanbouw schiet nog steeds niet op en wij kunnen daardoor niet verder

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:55

O dat ziet er al goed uit,fijn dat er weer iets van vooruitgang is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 07:18

Gisteren was een drukke dag, beton werd gestort en gevlinderd, de aanbouw metselaar kwam ( welgeteld 30 min, maar hey,... hij is gekomen ) en erna zou het grondwerk gedaan worden voor de stal. Ik was helemaal happy, eindelijk vaart erin! *\o/* Nog 9 dagen en zouden de paarden verhuizen, krap tijd maar wel haalbaar


maar helaas.. -O-

Hier liep gisteren weer alles mis en wat het voor mij even niet mogelijk om het positief te bekijken. Van te voren al 5 kuub met de hand geschept ivm de vrachtwagen die de draai niet kreeg bij de poort, maar ach, "even" doorscheppen en is het van het weekend af.

Hij kwam maar hij had hulp nodig, ik was alleen thuis met de kinderen die nog gedoucht en bijna naar bed moesten ok, niet op gerekend maar ik help wel.
Takken hingen in de weg,, delen kwam hij niet aan en moest ik scheppen enz. Zwaar werk, maar het is voor de paarden en het moet af, nog even doorbijten. Ik bleef op en neer rennen met kinderen douchen, scheppen, afdrogen, meten, enz. Hij werd steeds ongeduldiger want het lukte niet snel genoeg , ja, het is krapper dan hij op een hectare groot land gewend is, +- 100 m2 in een L vorm met ook nog een lantaarnpaal erin maar het was wel te doen leek mij. Toen hij het straatzand ging verdelen vroeg ik hem of hij zeker wist dat hij de juist hoogte/ diepte had aangehouden want ik vond het vrij diep ogen. poedersuiker!!!! Niet dus, voorstel stuk is klinkers, paardendeel worden stoeptegels, dat is ook diverse keren aangegeven.
Ik was nog aan het twijfelen om dan maar te beklinkeren maar ik heb echt duizenden stoeptegels liggen en amper klinkers dus dat is geen optie.
Hij was al chagrijnig de hele tijd maar nu barste zijn bom. Hij was dr klaar mee, kwam niet meer terug, heel veel gescheld en gegooi met spullen, absoluut niet professioneel hoe hij deed. Ik trok het even niet meer, heb opgeruimd en ben binnen een potje gaan janken. ja, vervelend voor hem dat hij werk voor niks heeft gedaan maar ik mag het betalen en heb ontzettend weinig tijd om het af te krijgen, ik heb nog 9 dagen voor alles klaar moet zijn omdat de paarden dan verhuizen, heb gerend om alles af te krijgen en dan vermeet hij zich en kan alles opnieuw.
Dit weekend moest bestraat worden en de opslag erop komen, was al last minute maar hij kon niet eerder en dan zou het ook bestraat klaar zijn en opschieten, het hooi ligt deels buiten tot ik het kan inruimen omdat het niet allemaal in de loods paste, de trailer en aanhanger liggen vol met stal onderdelen en het is nu dus te diep afgegraven en verder niks. Nu heeft hij erna nog met mijn man gesproken die net thuiskwam en aan hem zijn excuses aangeboden en nu kijken hoe het opgelost gaat worden. Dat het meer geld en tijd gaat kosten buiten mijn schuld om is in elk geval zeker.

-O- |( |( |( |(

joyce83Jarig

Berichten: 5197
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:05

Aaahhhhh kiek verdorie en je bent er al zo druk mee bezig en dan dit nog even.

Dat het meer tijd gaat kosten oke niks meer aan te doen maar waarom meer geld? Als hij zich vergraaft dan moeten jullie toch niet de dupe ervan worden?

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:51

Hè wat een hoop tegenvallers zo achter elkaar, ontzettend balen! In hoeverre 'moet' het echt af voordat de paarden komen? Ze kunnen ook wel even alleen op het gras staan misschien? Haalt niet weg dat het flink balen is maar kan wel even wat meer de druk eraf halen en dat zou wel fijn zijn want al die deadlines zitten je nu behoorlijk in de weg.

koeien op de weg...

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:51

Pfoeh het zit jullie niet mee... maar hij heeft niet het afgesproken werk geleverd en als hij het niet maakt zoals afgesproken, dan zou ik voorlopig ook even niet betalen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 18:21

Het gedoe is dat de plek waar de opslag komt nu vol ligt met stoeptegels en klinkers die dus op het grondwerk moeten komen. Als dat weg is kan mijn opslag er komen. Om nu die plek leeg te ruimen is ook dubbelop, het zin echt veel stenen en ik zou niet weten waar ik ze dan neer moet zetten en die hoeveelheid is niet in een uurtje omgezet .Dieopslag is wel nodig want ik heb geen gras, alles is gefreesd nu dus ik moet 24/7 hooi geven nu tot er weer gras is.
Ik heb 350 pakjes hooi, 250 daarvan liggen opgeslagen in de schuur bij een kennis maar 100 liggen buiten. Die wil ik ook graag zsm droog willen hebben, nu ligt het sinds woensdag op het land onder zeil ivm de regen maar dat gaat ok broeien

De stal kan evt later, maar die ligt op mijn aanhanger en die heb ik weer nodig om de mest bij mijn oude wei af te voeren en de spullen te verplaatsen die niet in de trailer passen. Ik kan de stal natuurlijk wel afladen maar dat zijn zoveel planken en onderdelen die ontzettend zwaar zijn dat ik die liever niet onnodig vaak in handen heb
Het zou ideaal zijn als ik die meteen kon bouwen vanaf de aanhanger. In noodgeval laad ik die wel gewoon af en plaats de paarden over, schuilen kunnen ze gelukkig wel.

Ik heb wel voorgenomen dat als de paarden straks over zijn, wij niet meteen vol gasverder gaan met andere dingen. Ik zou dat wel graag willen maar ik merk dat het voor mijn man lastig is om overzicht te houden nu overal wel iets gedaan is/ wordt en de kinderen hebben bijna vakantie.
De woonkamer en aanbouw zouden eigenlijk al klaar zijn en wij wilden dan in de zomer de nieuwe badkamer maken. Nu dat niet het geval is laat ik het ook maar even voor wat het is en ga wel leuke dingen met de kinderen doen en zo een beetje klussen maar die badkamer kan in het najaar ook wel.
Buiten is dan wel alles klaar, dat is ook wel prettig straks

* mijn auto is kapot gegaan, kosten bijna €1000.-
* gsm kapot gegaan eergisteren
* Ik ben al 3 weken bezig om een kapotte lamp geruild te krijgen, maar is online only bij de bouwmarkt ruilen kan niet en die werken niet erg mee om contact te krijgen met de leverancier, ook al bieden hun het op de website aan
* koelkast besteld, na 4 dagen kreeg ik eindelijk contact met mediamarkt en bleek die niet meer op voorraad, foutje van hun. Komen mij niet tegenmoet of leveren tegen bijbetaling een andere, ik moet of 3 dagen op mijn geld wachten en dan een andere bestellen, of wachten tot ze weer geleverd zijn. dat ze in de winkels wel voorradig zijn maakt niks uit
*Aanbouw zou klaar zijn, is verre van klaar en straks moet het dak eraf in de ruimtes waar wij wonen
*woonkamer vloer is rot waardoor de woonkamer niet te gebruiken is, ik heb nu al €250- aan een rapport uitgegeven en ik hoop dat ik die ook terug kan vorderen op de verkopers al ben ik daar bang voor.
*bekisting was scheef dus moest opnieuw
*bestrating liep helemaal mis
*zand lossen lukte niet waardoor ik alles met de hand moest doen
* CV ketel aangesloten krijgen en nieuwe gasleiding is bijna onmogelijk, bedrijven zeggen gewoon, als ik geen ketel erbij kan verkopen doe ik het niet, verdien ik te weinig op


Ik heb mijn neus er even van vol

Wat gelukkig wel goed gegaan is dat wij ontzettend leuke buren hebben, naast en tegenover ons, ontzettend warm welkom geheten. De bovenverdieping is af en buiten is ook al ontzettend ver.
maar het was wel fijn geweest als er minder strubbelingen waren.

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 19:23

Poging 2
Dit is de hoek waar opslag komt. Die tegels leg ik liever meteen wat het moet ipv eerst extra te verplaatsen

Afbeelding

En het te bestraten stuk

Afbeelding

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:08

Wat een verhaal weer, het zit je niet mee! Deze zomer zal het flink behelpen zijn maar je krijgt er wek wat moois voor terug.

Al is het niet af, het ziet er al wel strak ui, dat groene hekwerk is mooi!
Gelukkig wordt het mooi weer, beetje te warm, dus stal is niet direct noodzaak, je hebt genoeg bomen voor schaduw.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:33

Pfoe, het zit jullie niet mee zeg!
Ik moet er niet aan denken om zo'n groot project aan te pakken, maar vind het heel dapper van je!
Hopelijk zit je snel in rustiger vaarwater.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 22:50

dat groene hekwerk hebben wij ook aan de achterkant alleen een stuk hoger, net wat fijner dat er geen honden doorheen kunnen aan de ene kant van wandelaars en de andere kant onze eigen honden en houdini shet

Ik heb juist niet het idee dat het een mega project is, terwijl al sik de foto`s bekijk ik wel denk, wauw wat is er al veel veranderd.

Het grondwerk is af!!!! Dit keer zonder gescheld of gedoe. Hij bood zijn excuses aan, was zijn fout en niet de mijne en hij was moe en gefrustreerd. Eind goed al goed, al had ik het liever gewoon gisteren in 1 keer op deze manier gehad ipv al dat gedoe.
dat was ook echt de 1e keer dat ik er zelf even doorheen zat.

Morgen betegelen, wij moeten zelf nog een klein stukje bijwerken omdat de machine niet overal aankwam maar dat is te doen. Ik ben kapot, denk merendeels van de stress. Achteraf gezien had ik het gewoon uit moeten besteden voor een vaste prijs aan stratenmakers, al denk ik dat dat nog duurder was geweest gezien het vele graafwerk. Alles is scheef, zit vol stenen en wortels en hij heeft er erg veel werk aan gehad. Het heeft nu nog ontzettend veel geld gekost ook al is hij mij tegenmoet gekomen door het zand en transport en enkele uren voor zijn rekening te nemen. Duurder dan de kunststof stal die ik 2e hands op de kop heb getikt :o Zo stom, het geld gaat op aan andere dingen dan waar je het in eerste instantie aan denkt uit te geven.
Nu dus betegelen, stal en opslag bouwen en dan de wei slepen ( is nu 1 hobbel geworden aangezien gefreesd was en erna de hele tijd een kraan er kriskras doorheen heeft gereden) , paaltjes aan 1 korte zijde van de bak plaatsen en langs het pad wat van de paddock naar de bak gaat nu er geen groot verkeer meer doorheen hoeft te rijden. Dan is dat in zoverre af. Dan volgend weekend hopelijk alles af en kan ik zaterdag, uiterlijk zondag de paarden en alle spullen verhuizen zodat de nieuwe huurder maandag kan verhuizen.
Helaas nu geen na foto aangezien het al donker is

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:41

Wat een tegenslagen hebben jullie zeg! :oo Echt niet leuk! ;( Fijn dat de loonwerker zijn excuses aanbood, dat was ook echt op zijn plaats. Hopelijk gaat alles nu verder soepel verlopen.
Gaat vast een mooi plekje worden! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: luuntje, YandexBot en 87 bezoekers