Welke action cam voor ruitervakantie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Welke action cam voor ruitervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 17:45

Hoi Bokkers,

Ik ga in juli één week naar zuid frankrijk om daar 3 dagtochten en een 2 daagse trektocht te gaan rijden met vriendinnen. Nu wil ik graag foto's maken en video's maken van de omgeving. Ik heb een kleine foto camera die ik dan in een buideltasje doe om die snel te kunnen pakken maar ik wil ook een action cam aanschaffen. Nu ben ik al een beetje aan het kijken op internet en het viel mij op dat de meeste niet een lange accuduur heeft, vaak maar een uur of 1.5 uur. Bestaat er ook meer uur? Of is dat normaal?

Ik zag in het Dekamarkt folder een action cam in staan van sound logic maar weet niet precies welke dat is dus ga daar morgen even naar kijken in de winkel.

Ik zal de action cam buiten deze vakantie niet zo veel gebruiken dus wil er max. 100 euro voor uitgeven. En ik zal het fijn vinden dat er al accessoires bij zitten zoals een bevestiging voor op de cap.

Alvast bedankt :)

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 22:32

Niemand tips?

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 23:22

Iemand nog tips?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Welke action cam voor ruitervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:34

Ik heb ooit eens een 2e hands GoPro gekocht. Top ding!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:43

Nikkei extreme X6 heb ik. Redelijk budget camera met een app. Batterij duur is hooguit 2 a 3 uur uit mijn hoofd. Zorg voor een grote micro sd kaart omdat de filmpjes (zeker in 4k) best groot zijn. Tip: in 4k ging mijn beeld haperen. Nu film ik met 2k en soms in HD met 60 fps en dan hapert het beeld niet.

Ibbel

Berichten: 49077
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:46

Eén tip met betrekking tot alle (action-)cams. Geen enkele camera kan langer dan ongeveer 30 minuten achter elkaar filmen. 30 minuten = ongeveer 8 Gig, en meer kan er niet in 1 file worden weggeschreven. Dat is een software-iets, heeft niets met de camera of met het SD-kaartje te maken.
De hele dure echte filmcamera's filmen door en schrijven naadloos door naar een volgende file, maar bij mijn weten doet geen enkele actioncam dit, ook GoPro niet. Iets om als je onderweg bent en je hele rit zou willen filmen rekening mee te houden.
Je hele rit filmen is overigens bloody saai en niet aan te raden en een K-klus om uit te zoeken als je het later zou willen editten.

Ik heb zelf onder andere een Salora (ooit kado gekregen maar oa te koop bij Bol). Kost rond de 100 euro en bevalt prima.
Grote voordeel van deze camera is dat je er een powerbank aan kunt hangen en dat het ding dan gewoon blijft filmen. Niet iedere camera doet dat. Sommige camera's 'denken' dan: "oh, er zit een stekkertje in, dus ik hang aan een computer, dan hoef ik niets".
Dus mocht je ook een powerbank in je zak willen steken om langer te kunnen filmen, dan kan dat dus met de Salora.

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 08:55

Ibbel schreef:
Eén tip met betrekking tot alle (action-)cams. Geen enkele camera kan langer dan ongeveer 30 minuten achter elkaar filmen. 30 minuten = ongeveer 8 Gig, en meer kan er niet in 1 file worden weggeschreven. Dat is een software-iets, heeft niets met de camera of met het SD-kaartje te maken.
De hele dure echte filmcamera's filmen door en schrijven naadloos door naar een volgende file, maar bij mijn weten doet geen enkele actioncam dit, ook GoPro niet. Iets om als je onderweg bent en je hele rit zou willen filmen rekening mee te houden.
Je hele rit filmen is overigens bloody saai en niet aan te raden en een K-klus om uit te zoeken als je het later zou willen editten.

Ik heb zelf onder andere een Salora (ooit kado gekregen maar oa te koop bij Bol). Kost rond de 100 euro en bevalt prima.
Grote voordeel van deze camera is dat je er een powerbank aan kunt hangen en dat het ding dan gewoon blijft filmen. Niet iedere camera doet dat. Sommige camera's 'denken' dan: "oh, er zit een stekkertje in, dus ik hang aan een computer, dan hoef ik niets".
Dus mocht je ook een powerbank in je zak willen steken om langer te kunnen filmen, dan kan dat dus met de Salora.


Ik wil kleine stukjes filmen van de omgeving. Dankjewel voor je uitgebreide bericht!

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 15:28

Ibbel schreef:
Eén tip met betrekking tot alle (action-)cams. Geen enkele camera kan langer dan ongeveer 30 minuten achter elkaar filmen. 30 minuten = ongeveer 8 Gig, en meer kan er niet in 1 file worden weggeschreven. Dat is een software-iets, heeft niets met de camera of met het SD-kaartje te maken.
De hele dure echte filmcamera's filmen door en schrijven naadloos door naar een volgende file, maar bij mijn weten doet geen enkele actioncam dit, ook GoPro niet. Iets om als je onderweg bent en je hele rit zou willen filmen rekening mee te houden.
Je hele rit filmen is overigens bloody saai en niet aan te raden en een K-klus om uit te zoeken als je het later zou willen editten.

Ik heb zelf onder andere een Salora (ooit kado gekregen maar oa te koop bij Bol). Kost rond de 100 euro en bevalt prima.
Grote voordeel van deze camera is dat je er een powerbank aan kunt hangen en dat het ding dan gewoon blijft filmen. Niet iedere camera doet dat. Sommige camera's 'denken' dan: "oh, er zit een stekkertje in, dus ik hang aan een computer, dan hoef ik niets".
Dus mocht je ook een powerbank in je zak willen steken om langer te kunnen filmen, dan kan dat dus met de Salora.


Weet jij ook welke type nummer je hebt?

Ibbel

Berichten: 49077
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Welke action cam voor ruitervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:42

Ik heb een type dat niet meer leverbaar is. De ACE700 komt daar het dichtst bij in de buurt denk ik.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:34

Ik schop het topic nog eens even wat leven in.

Ik heb me van de week bij de Big Bazar voor een paar € een wifi action cam gekocht.
Begon al met het feit dat er een cruciaal onderdeel ontbrak, namelijk de clip waar je de banden aan vast maakt om je camera aan de helm vast te binden. Daarentegen zaten er 2 oplaadkabels bij ipv 1, dus kwestie van fout ingepakt.
Teruggegaan en geruild voor eentje die wel compleet was.

Nu zou ook geluid kunnen worden opgenomen, maar.....wij horen niks. Heb uitgevogeld hoe die werkt (aan de hand van een gebruiksaanleiding die je met een loep moet lezen }:0 ), gekoppeld aan telefoon. Filmpjes worden ook op telefoon opgeslagen (en op de camera), maar als we de film op de telefoon afspelen hoor ik geen geluid.

Als dat er niet op zit, dan gaat hij maar weer terug, want met een Ijslander is het juist leuk om ook het geluid van de toltende voetjes te horen :+

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:24

Nou, tja, ik heb de sd kaart eens in de laptop gestoken en daarop afgespeeld. En dan hoor ik dus wel geluid. Geluid loopt echter niet synchroon met beeld. Geluid loopt achter. Maar ja, ik heb in elk geval geluid :D