Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noor
Berichten: 480
Geregistreerd: 31-10-04

Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-19 15:17

Situatie: kamer over voor gaderobekast. Kamer is zelf niet mooi, dwz niet geschilderd, geen mooie vloer. Oftewel: met name praktisch.

Waar zouden jullie voor gaan?

Vinden jullie door deuren een andere ‘sfeer’ ontstaan? Schuif of openslaande kastdeuren? Prijs bij Ikea is nagenoeg gelijk. Ruimte geen gebrek (dus daarom niet perse schuif).

Het zou gaan om een kast van 200 breed; oftewel
- 2 schuifdeuren van 100cm breed of
- 4 gewone deuren van 50 cm.


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij gaderobekast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:19

Ik vind van die grote, luxe schuifdeuren altijd wel mooi. Maar het moet wel goede kwaliteit zijn want ik heb weleens schuifkasten gehad die na verloop van tijd stroef gingen schuifen en uiteindelijk schuifden ze niet meer.

Openslaande deuren is in dat opzicht misschien wel praktischer.

JM :#

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:02

Als hij in een aparte kamer staat waar je verder niet komt zou ik er geen deuren voor doen. Eventueel zelfs mooie rekken en wandplanken in plaats van kasten. Goedkoper en je ziet in een oogopslag waar alles ligt.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Shadow0

Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:16

Ik heb schuifdeuren en ik vind het eigenlijk best onhandig, al kan ik niet precies uitleggen waarom. Ik denk dat ik liever gewone deuren heb - en niet te vergeten: laden.

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:18

Ik vind schuifdeuren onhandig. Je bent altijd op en neer aan het schuiven waar iets nou ligt. Wat dat betreft liever openslaande dat je in 1x het overzicht hebt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:49

Ik heb gewone deuren en wil graag schuifdeuren,ik vind dat mooier om te zien en het lijkt me handiger. Maar ik denk dat je hier heel veel verschillende antwoorden gaat krijgen iedereen vind wat anders handig of mooi.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:00

Wij hebben 1 pax met schuifdeuren en 2 met scharnierdeuren.

Afbeelding
Afbeelding

Scharnierdeuren hebben onze voorkeur. Hou je eerder dicht.
Wij hebben op 1 kamer schuifdeuren omdat de ruimte tussen bed en kast klein is en schuif dus praktischer is

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:03

Schuif is handiger als je weinig ruimte hebt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:06

Als je plek hebt voor openslaande deuren zou ik dat doen.

Ik vind het persoonlijk mooier en ook praktischer. Als ik alle deuren open kan slaan hebt ik overzicht.

Maar dat is een persoonlijk dingetje :)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:33

Ik had een enorme kast met openslaande deuren, maar heb toch een kast gekocht met softclose schuifdeuren en automatische verlichting. Deze oogt toch luxer en vind de schuifdeuren veel makkelijker dan de openslaande deuren. Heb er wel een (bijpassend) ladeblok in en hang- en leggedeeltes.

Radiostilte
Berichten: 983
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:08

Ik zou voor openslaande deuren gaan aangezien ruimte het probleem niet was. Bij schuifdeuren heb je toch altijd dat je de helft maar tegelijk kan zien en constant dat heen en weer geschuif met die dingen. Openslaande deuren kun je eventueel allemaal openzetten, zie je alles en je kan overal gelijk bij. Of eventueel van die vouwdeuren. Even een plaatje van internet geplukt en hieronder neer gezet
Afbeelding

Dan heb je maar 2 deuren nodig. Neemt niet al te veel plek in én je kan alles in één keer zien én je hoeft niks heen en weer te schuiven als je toch bij de andere kant even iets moet pakken.
Maar als je een kamer alleen vol met kasten hebt hoe vaak gebruik je dan de deuren? Is het niet net zo makkelijk om de deur van de kamer dicht te doen als je het niet wilt zien. En je gewoon binnen kan lopen en alles in één oogopslag kan doen zonder eerste deuren enzo te moeten openen?

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Schuifdeuren of openslaande deuren bij garderobekast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:43

Slaande deuren, om de simpele reden dat je dan alle deuren tegelijk open kunt zetten en alles in 1 oogopslag ziet :j
Ik heb schuifdeuren en ik vind het echt heel onhandig :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belle_Siem, carina, Tine1987, VosjeN, Yavanna en 117 bezoekers