Android op Samsung vs Huawei

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Android op Samsung vs Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 13:24

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb prive al jaren iPhone, en wil ook niks anders dan iPhone :P

Van mijn werk heb ik ook een mobiele telefoon. De afgelopen jaren moest ik het doen met de Samsung S5 mini. DRAMA!

A. Android is afschuwelijk.
B. Dat ding is extreem klein en traag.

Gelukkig vind mijn werkgever dat nu ook en kan ik een andere telefoon aanvragen. Als ik niet wil bijbetalen (wat ik niet ga doen, want ik heb prive een super goede telefoon)... kan ik kiezen uit de volgende twee telefoons:

Samsung Galaxy A6 Dual Sim
Huawei P20 Lite.

Ik heb buiten iPhone geen flauw idee wat er zo allemaal is en wat goed is en wat niet. Als ik internet vergelijkingen lees, gaat het allemaal over camera prestaties en zo en die boeien mij allemaal niet. Belangrijkste op mijn werk telefoon vind ik dat hij gewoon een beetje snel navigeert, whatsapp fatsoenlijk werkt. Gewoon de basis. Daar zijn ze waarschijnlijk allebei goed in.

Nu heb ik echt een hekel aan Android. Mijn eerste aanvaring ermee (de S5 mini), was niet positief. Ik kan er niet mee overweg. Maar nu hoor ik van veel mensen zeggen dat dat ook komt door het "samsung laagje" dat over Android heen gaat en dat dat bij andere telefoons minder is.

Ik hoop dat er hier iemand is die me daar mee over kan vertellen. Is dat inderdaad zo? Heb je voorbeelden? Wat zou jij nemen bij de keuze uit deze twee telefoons?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34625
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:46

Ik heb op mijn werk Huawei. Ik vind Samsung echt 10 keer fijner die heb km prive. Kan alleen niet goed uitleggen waarom. Het gaat gewoon net wat makkelijker allemaal.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Android op Samsung vs Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:14

De skin van Huawei roept ook bij mensen weerstand op, maar als je er eenmaal aan gewend bent merk je het (uiteraard) niet meer. Ik heb al zo'n 8 jaar een Huawei-telefoon en ik vind ze erg betrouwbaar, snel en functioneel. Heb zelf de P20 Pro, maar mijn ouders, man en collega hebben de p20 lite en zijn echt heel enthousiast.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Android op Samsung vs Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:17

Ik zou ook voor Huawei gaan maar dat is meer omdat ik niks met Samsung telefoons heb.
Ik heb al jaren Sony en mijn vriend had dat ook, die is bij de laatste verlenging toch voor een Samsung gegaan en ik heb hem nog nooit zo horen vloeken.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:17

Mijn vorige was een Huawei en ik heb momenteel een Samsung maar ik vond de Huawei fijner om mee te werken

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 19:38

Bedankt voor de reacties!

Ik heb net de Huawei besteld. Na een beetje verder rondlezen op internet was de voornaamste consensus dat als je het budget hebt, de topline van samsung wel echt beter is, maar in het lagere segment waar ik uit mocht kiezen Huawei toch meer waarde is voor je geld.