Fijn zo n nieuw afval systeem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 16:13

Fijn een nieuw afvalsysteem. -O- Alleen jammer dat je als gehandicapte je vuil niet wegkrijgt. Ik dacht stoere meid zal me wel lukken, maar helaas ook ik moet de zak laten winnen. Staat nu fijn op de oprit verder krijg ik hem niet. 100 m verder en optillen in de bak gaat al helemaal niet lukken. -O- gemeente gebeld. Ja bel maandag de wmo maar en dan is maar de vraag of ik in aanmerking kom voor laten ophalen.

En tot die tijd, duimen dat de zak niet wordt opengevreten door beesten. Hondenpoepzakjes, stofzuiger inhoud en van mijn toilet emmertje. -O- ;(

Wat ik met topic wil geen idee, even mijn ei kwijt denk ik. Ik zit hier even doorheen nu.




Op pagina 4 staat de volgende moderator opmerking, graag hierop letten


Onderwerp: Fijn zo n nieuw afval systeem
Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over het nieuwe afvalsysteem, waarbij sommige mensen benadeeld worden door de gemeente van TS. Graag reacties daarop van toepassing houden- hoe iemand zijn of haar leven indeelt is in dit geval niet van toegevoegde waarde. Bedankt!

Goof

Berichten: 28776
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:25

Ik begrijp dat je je afval niet weg krijgt, maar de rest is me onduidelijk. Waarom niet dan? Wat ia het probleem?
Waarom kun je voor nu niet een buur vragen om het even te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:26

Is er niemand die de zak er wel even in kan tillen voor je? Dan ben je deze zak iig kwijt en kan je maandag kijken wat voor oplossing ze voor je hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 16:28

Fysiek lukt het me niet, gehandicapt en te weinig kracht helaas. -O- Buren rondom gehandicapt, hoogbejaard, hernia enz. Anders had ik wel gevraagd maar iedereen zit hier met zelfde probleem. Beetje lamme helpt blinde waar kan. Gemeente had toegezegd we regelen voor de gehandicapten en bejaarden maar dat zijn ze een klein beetje "vergeten". Zou geregeld worden of maandag laatste kliko leging. Alleen mijne is kennelijk al afgemeld kreg ik brief van vandaag en mag ik niet meer aanbieden met deze ene zak. ;(

Als ik de zak al bij de container krijg komt probleem twee, een hand om de deksel open te houden anders klapt ie dicht en betaal je. En met een hand krijg ik die zak niet getild zo hoog. -O-

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:32


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 16:45

Ik heb een goede kruiwagen. Maar krukken en kruiwagen is geen goede combinatie. En voorbijgangers zijn er zelden. Slaperig doodlopend stukje straat waar alleen mensen langskomen met hond uitlaten. Ben bij buren langsgeweest (beiden fysiek niet in staat te helpen), hun zoon met een andere fysieke beperking is vanavond thuis die hebben ze gebeld en helpt me even. Met zijn tweeen gaat het wel lukken hoop ik. Duimen dat de zak in de tussentijd niet door een wilde kat wordt gevonden.

Maar het blijft krankzinnig.buren vragen voor je vuilnis. Moet je ze wel hebben.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:50

Wat moet je allemaal in die container doen dan? Alleen restafval? Of alles?

Ik vind buren vragen niet zo krankzinnig (als ze dat kunnen) Iets doen voor een ander gaan de meeste mensen niet dood van.

Anoniem

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:54

Ik zie dat je vaker post met dit soort problemen. Heb je geen recht op iets als thuiszorg oid?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:57

Je hebt hier toch al eens eerder een topic over geopend?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:13

Nee :+ niet hierover.

Alleen restaval. Gelukkig maar ellende is buren hier zijn allemaal niet fit -O- . Dus even buren vragen schiet ik dan niet echt wat mee op. Normaal ben ik de fitste van het stel zo ongeveer alleen nu totaal niet omdat mijn lijf ook even geen zin heeft. En meesten wonen ook alleen. De drie meerpersoonshuishoudens zijn ook niet bepaald fit of in staat zwaar te tillen of ver te lopen,

Heb recht op thuiszorg klopt alleen niet meer te betalen. Ik zou 400 euro per vier weken mogen gaan betalen voor 2 uur per week. Heb na die verhoging de boel moeten stopzetten -O- dat kan ik gewoon niet ophoesten. Ik heb iemand die bijspringt maar die kon paar keer niet omdat zij ook niet fit is. Dat is grootste nadeel van alleen wonen.

Maar gehandicaptenraad is er ook bovenop gedoken alleen gemeente laat het gewoon liggen :n {:)-:( die zou al maand geleden alles geregeld hebben voor die het nodig had. Is dus niet gebeurd en meer mensen lopen er nu tegenaan.

Zal als gemeente blijft dwarsliggen het anders moeten gaan aanpakken. Alleen hoe? Vaak weggooien a 2,40 per keer is een optie maar dan gaan er halflege zakken heen. Als nodig is is niet anders maar de gemeente moet eens gaan doen wat ze toegezegd hebben. Gaat nog fijn worden hier in de straat als we echt het zelf moeten gaan doen. Kruiwagen met meer zakken en een soort van gezamelijke zakwegbreng afspraak maken of zo.

Gelukkig heb ik niet vaak een zak afval omdat ik alles al zo goed mogelijk scheid maar dit mag nergens anders in
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-12-18 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:17

Zat deze zomer met verbazing te lezen wat jij allemaal aan werk verzette in je tuin en wat je verder allemaal doet terwijl je werkelijk in elke post laat lezen dat je invalide bent.

Als je die kruiwagen door de tuin kunt verplaatsen, dan kan je er toch ook wel mee over de oprit? Neem aan dat als je kunt skiën, honden uitlaten en tuinieren dat een stukje zonder krukken ook wel lukt. Heb je nog altijd houvast aan de kruiwagen toch?

Trouwens, 50 euro per uur voor thuiszorg? Serieus?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:21

Tsja percy welkom in mijn leven met een dwars lijf, soms is het een drama en werkt ie niet mee -O- deze periode is voor mijn altijd een ramp vakantie is hard nodig, eenmaal de bergen in knap ik flink op over het algemeen.

En het skieen is geen krachtsinspanning en heb je het over max 2 uur op een dag als ik mijn dag heb en nooit langer dan een half uur achter elkaar, en ja het is dit keer maar de vraag of ik uberhaupt tor skieen kom, als ik zo blijf kwakkelen wordt het zitten en genieten en niet meer dan dat

Op dit moment ben ik herstellende van een keel/longontsteking en domweg absoluut niet fit. Kom lucht tekort. En een been dat ontzettend zeer doet. Sommige dingen lukken soms de meest stompzinnige dingen lukken niet. Waarom geen idee moet je bij mijn lijf zijn,

Dus je kunt oordelen maar ik vraag alleen hulp als het niet gaat en dit is zo n moment :)

Eigen bijdrage is krankzinnig -O- zit net boven een schaal waardoor je een flinke portie hoger zit dan de stap ervoor. Mijn paps bv betaald 80 euro voor dezelfde zorg, maar ja die is biven een bepaalde leeftijd
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-12-18 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:30

Sorry, maar vind het nogal makkelijk gezegd van je Percy. >;)

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:31

Je hebt toch ook een scootmobiel? Kun je de zak niet op je treeplank plaatsen voor dat stukje?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:33

Dat lukt nog net, zak past er net niet op maar dan dat kreng met een hand erin krijgen. Dat wil niet. Buurjongen kan me rond 1700 helpen. *\o/*

En vanaf nu gaan nadenken hoe het in de toekomst op te lossen, ik vertrouw niet op de gemeente dat zij met een goede blijvende oplossing komt

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:37

Oh super! Dan ben je er voor nu even van af :D

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:38

karuna schreef:
Heb recht op thuiszorg klopt alleen niet meer te betalen. Ik zou 400 euro per vier weken mogen gaan betalen voor 2 uur per week.

Volgend jaar maar opnieuw aanvragen dan, eigen bijdragen Wmo zijn drastisch naar beneden bijgesteld.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:40

Ik ga me er idd komend jaar weer op inlezen. Bekijk ieder jaar of het betaalbaar is weer. :j al is de hulp die ik nu regelmatig heb ook goed, zij springt bij bij zwaardere klussen of als het even gewoon weer niet wil. alleen is zij zelf ook niet fit en kan soms niet, ook voor haar deze periode met grijzig vocht weer gewoon niet fijn.haar voordeel ze kan met de honden overweg, zijn niet echt aardig voor vreemden. :')

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:44

Kan je voor het openhouden van het luik niet een stuk hout meenemen? In het kader van mee proberen te denken.

Verder vind het een aparte manier van afval inzamelen van de gemeente. Je overige afval mag je wel in containers aanbieden?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:46

Waarom niet dagelijks een klein vuilniszakje in je afvalbak gaan gooien?
Klein zakje is minder gewicht, het ligt niet in de garage te kijken en kan je zo aan een kruk hangen.

Ik werk in de thuiszorg en veel ouderen doen het op deze manier. Komen ze even buiten zeggen ze dan zelf.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:52

50 euro per uur thuiszorg is idd wel erg pittig, voor die prijs kun je iemand 5 uur per week kunnen komen laten poetsen, misschien is dat een goede optie?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:53

Mexx-lady ze zegt net dat ze elke keer 2,40 moet betalen per zak. Dat wordt wel prijzig met elke dag een klein zakje.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:21

_mexx_lady_ schreef:
Waarom niet dagelijks een klein vuilniszakje in je afvalbak gaan gooien?
Klein zakje is minder gewicht, het ligt niet in de garage te kijken en kan je zo aan een kruk hangen.

Ik werk in de thuiszorg en veel ouderen doen het op deze manier. Komen ze even buiten zeggen ze dan zelf.


Omdat je meestal per keer moet betalen. Tikt lekker aan dan :+

Maar ik vraag me af wat je aan restafval hebt voor 1P.
Sinds ik afval scheid heb ik eigenlijk geen restafval meer := voor 3 personen.

Als je dat moet betalen voor 2u hhh zou ik zelf iemand zwart inhuren voor zulke klusjes. Een jong meisje ofzo die ff poetst en je zak wegbrengt.
Meer dan 1x per week heb je vast geen restafval.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:24

Per keer open gaan van het luik. Of er wat inzit of niet. Bij een test was dat kreng dichtgeklapt al bij me. Is een glibberig rond ding zonder enige blokkeermogelijkheid. Tenzij overdwars voor in de ingooiOpening. :') Ik heb niet eens iedere dag een zak. Hooguit eens per 5/6 weken of zo omdat ik extreem goed scheid, alleen de poepzakjes (ze schijten flink :') ) stofzuigspul (zonder zak) en toiletemmertje met inlegkruisjes, een enkel maandverband en de spullen die niet bij plastic mogen.

Groen en plastic mag in de klikos, goddank wel. Papier had ik mezelf al een kliko voor gekocht omdat met dozen slepen al geen optie was. Mocht ik gelukkig aanbieden zo. Dat wijzigt voor anderen ook

Zak is weg met zijn tweeen lukte het net *\o/* .

Systeem wat ik nu wil gaan doen, poepzakjes in de poepbakken van de gemeente, moet ik wel stukje andere kant voor lopen ook, maar dat scheelt gewicht. En kan gratis weg in een open bak. :j dan blijft er redelijk licht spul over.

Zure is al zou ik een zak per half jaar aanbieden de 64,50 ben ik toch al kwijt standaard. Voor het hebben van een pasje voor de container, Dan zijn het helemaal dure zakken -O-

Duhelo ik heb nu hulp als ik me niet red. :j alleen is zij nu ook ziek dan is het niet handig. Reuma speelt op Leasekind heeft er plezier aan me te helpen als ze kan. Meteen gezellig bezoek ook.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:35

Kan je met zoiets : https://www.opzijnplek.nl/takel-met-5-meter-touw.html
de zak niet in de container tillen? Aan de ene kant een haak aanmaken om over de rand van de container te hangen en aan de andere kant iets verzinnen om de zak aan te bevestigen. Hoe meer katrolletjes de takel heeft hoe minder kracht je moet zetten om de zak voven te krijgen.