Een kamer zoeken voor 3 maanden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Een kamer zoeken voor 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 14:53

Hoi,

Ik ga vanaf eind januari 3 maanden stagelopen bij een bedrijf in Deventer. Daarom ben ik voor die periode opzoek naar een kamer, maar dit lijkt haast een onmogelijke zoektocht. Ik heb me aangemeld op meerdere facebookgroepen en daar geschreven op alle kamers die voorbij kwamen, maar daar krijg ik tientallen afwijzingen op, omdat studentenhuizen hun kamers liever verhuren aan studenten die langer blijven dan 3 maanden. Ik had een meisje gevonden die een appartement huurde en een van de slaapkamers wel wilde verhuren. Daar zou ik maandag gaan kijken, maar helaas kreeg ik van haar een berichtje dat ze erover na heeft gedacht en toch wel gesteld is op haar privacy.
Vandaag wil ik een oproep op mijn persoonlijke facebook zetten, maar aangezien 160 km van mijn woonplaats ligt, zou het heel toevallig zijn als mensen een kamer weten daar. :') Kamernet is ook nog een optie, maar omdat ik nu voor alle kamers op facebook afgewezen wordt ivm. de korte huurtermijn, zie ik het niet zo zitten om daar geld voor te betalen.

Maandag heb ik wel een bezichtiging bij een studentenhuis, maar daar kan ik pas vanaf eind februari in en moet ik een maand op een andere manier overbruggen. Dat zou mijn laatste optie zijn als ik echt niks anders vind, maar ik hoop dat er bokkers zijn met tips voor het zoeken naar een kamer waar ik nog niet over nagedacht heb.


CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:56

Ik zou denk ik een andere stage zoeken, vrees dat dit verloren hoop is.


mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:57

misschien eens een goedkope b&b schrijven of ze een goedkopere prijs kunnen rekenen bij 3 maanden verblijf?
Heb dit bij vrienden die uit elkaar gingen eens gebruikt ter overbrugging, is goed verlopen.

Of wellicht een trekkershutje oid wat je kunt huren?

Bij het bedrijf waar je stage gaat lopen informeren, wellicht dat een nieuwe collega wel een kamer over heeft oid?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:59

CRos95 schreef:
Ik zou denk ik een andere stage zoeken, vrees dat dit verloren hoop is.

>;)
okeeeee.......

Heb je het bedrijf al gevraagd of zij evt iets weten? Andere stagiaires hebben ook verblijfplaatsen nodig gehad toch?
Een bungalowpark in de buurt evt?
Via een makelaar?
Marktplaats? Iemand die op reis gaat evt?

Er is vast wel iets te vinden. :j

mysa

Berichten: 10453
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:01

Of een zomerhuisje/chalet op een vakantiepark? Dat zou wel moeten lukken in die maanden.

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: Een kamer zoeken voor 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:04

Heb je al op airbnb gekeken? Sommige hosts vinden het heel fijn als je langer blijft en geven je daardoor ook korting op je complete verblijf

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:05

AirBNB?

[o]

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:05

Ik zit in de omgeving, wat is je facebook pagina? Dan kan ik het voor je delen?

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:06

Misschien is er iets te vinden op marktplaats? Of zelf ergens een advertentie maken?

Met kamers zal je denk ik geluk moeten hebben dat iemand zelf voor drie maanden weg gaat en de kamer onder verhuurt.

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 15:07

CRos95 schreef:
Ik zou denk ik een andere stage zoeken, vrees dat dit verloren hoop is.


Deze stage wil ik al heel lang en dit is een goede kans voor me, dus als ik echt niks anders kan vinden, zit ik nog liever iedere dag 4 uur in de auto voor die 1e maand zodat ik daarna in die kamer voor 2 maanden kan.

mystery1980 schreef:
misschien eens een goedkope b&b schrijven of ze een goedkopere prijs kunnen rekenen bij 3 maanden verblijf?
Heb dit bij vrienden die uit elkaar gingen eens gebruikt ter overbrugging, is goed verlopen.

Of wellicht een trekkershutje oid wat je kunt huren?

Bij het bedrijf waar je stage gaat lopen informeren, wellicht dat een nieuwe collega wel een kamer over heeft oid?


B&B zou inderdaad ook nog een optie zijn ja, daar had ik niet aan gedacht! Ik heb al bij het bedrijf zelf geinformeerd, maar die gaven aan niks voor me te hebben en dit altijd aan de stagiaires zelf over te laten. Een ander meisje dat daar stage loopt heeft een kamer gevonden voor 2 maanden en gaat de laatste maand op en neer met de auto omdat ze redelijk in de buurt woont.

Vakantiepark is ook nog iets om in de gaten te houden inderdaad!
En airBNB is ook een hele goede, straks maar even op de site kijken!

eclair98 schreef:
Ik zit in de omgeving, wat is je facebook pagina? Dan kan ik het voor je delen?


Super lief, ik zal je dadelijk even een pb doen!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:08

CRos95 schreef:
Ik zou denk ik een andere stage zoeken, vrees dat dit verloren hoop is.

Zo dan :') Je vergeet even dat niet iedereen die keus heeft. Wij worden ingedeeld, als je niet wil heb je pech en loop je kans op studievertraging.

Ik heb ook (heel kort) in deventer gezocht. Stage werd geannuleerd en kwam in amersfoort, ik woon in friesland :Y)
Het was bij mij voor een half jaar, maar ik had veel reacties op marktplaats toen ik daar een oproepje op had. Ook bijvoorbeeld van eventueel een gezin die nog een zolderkamer over hadden. Misschien kan dat je helpen.
Uiteindelijk vond ik zelf iemand die een kamer op marktplaats had aangeboden

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:08

je hebt wel studenten die hun kamer gemeubileerd onderverhuren voor een aantal maanden, als zij naar het buitenland gaan bijvoorbeeld. Ik zou daar vooral naar opzoek gaan..
Eventueel steden om Deventer heen. In de facebook groep van kamers in Zwolle zie ik het bijvoorbeeld regelmatig voorbij komen.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Een kamer zoeken voor 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:13

En bij een gewone particulier, soort hospita een paar maanden logeren?
Zet een advertentie in een huis aan huis blad in Deventer en vraag om een slaapkamer voor drie maanden, vergoeding erbij die je kunt/wilt betalen en hopen dat er mensen zijn die wel drie maanden een grote kamer over hebben.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:13

Er zijn rond januari/februari vaak veel studenten die hun kamer voor een paar maanden/half jaar onderverhuren omdat ze zelf ergens anders op stage gaan. Daar kun je nog naar zoeken :j Succes met je zoektocht, het is een vreselijk gedoe dat zoeken

...
Ik ben gerpiegorp

Rex_Rolfo

Berichten: 5375
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:24

Eileen_ schreef:
je hebt wel studenten die hun kamer gemeubileerd onderverhuren voor een aantal maanden, als zij naar het buitenland gaan bijvoorbeeld.

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:30

Is Zwolle, Enschede of Hengelo geen optie? Nog wel even reizen, maar geen 160 kilometer!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:30

Wat vervelend, ik woon 3 kwartier van deventer af met de bus, 25 minuten met de auto. Je was welkom geweest als ik een extra slaapkamer had gehad :(:)

.,

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 15:42

plantje01 schreef:
Wat vervelend, ik woon 3 kwartier van deventer af met de bus, 25 minuten met de auto. Je was welkom geweest als ik een extra slaapkamer had gehad :(:)


Dat is een heel lief aanbod! <3

Ik neem alle opties mee, bedankt iedereen!

Whupp

Berichten: 418
Geregistreerd: 02-12-11

Re: Een kamer zoeken voor 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:46

Ik studeer zelf in Enschede, en onderhuur voor 3 à 4 maanden kun je hier waarschijnlijk wel vinden in februari (in die periode is het af en toe al lastig om gewone kamers te verhuren). Is dat geen optie?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:49

Rex_Rolfo schreef:
Eileen_ schreef:
je hebt wel studenten die hun kamer gemeubileerd onderverhuren voor een aantal maanden, als zij naar het buitenland gaan bijvoorbeeld.

[ Afbeelding ]

Wat bedoel je hiermee? >;)

Rex_Rolfo

Berichten: 5375
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Een kamer zoeken voor 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:52

Dat ik het met je eens ben.


Op sommige forums is dit een standaard smiley. Het 'stupid' moet je zien als internetgrapje, niet letterlijk nemen ;)

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:57

Misschien kijken in Apeldoorn (10 minuten met de trein) of Holten (ook 10 minuten met de trein) als je echt niks kan vinden? Of misschien zijn er facebook groepen die kamers plaatsen in Deventer?

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:58

Ik weet niet waar je studeert maar het Saxion verwijst naar DUWO.nl voor studenten die een kamer in deventer zoeken. Heb ik zelf geen ervaring mee.

Ikzelf werk ook in Deventer maar woon in Apeldoorn, is 10 minuutjes met de trein. Domica heeft heel veel studentenkamers in apeldoorn, zowel studio's als volledige appartementen. Het broertje van mijn vriend heeft hier een tijdje een kleine studio van gehuurd in een groot pand met alleen maar studenten, het gebouw had zelfs een fitnessruimte. Ze hebben ook woningen in Deventer zag ik. Kijk even op de volgende site:
https://domica.nl/huren/plaatsnaam-deventer

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Een kamer zoeken voor 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:03

Ik zou vooral op kamernet kijken als ik jou was! In Leiden zijn er bv veel studenten die vanaf januari voor een paar maanden naar het buitenland gaan (ook voor 3 a 4 maanden, soms langer). Ik zou vooral eens goed kijken, ook in de omgeving inderdaad.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:19

BalouArera schreef:
Hoi,

Ik ga vanaf eind januari 3 maanden stagelopen bij een bedrijf in Deventer. Daarom ben ik voor die periode opzoek naar een kamer, maar dit lijkt haast een onmogelijke zoektocht. Ik heb me aangemeld op meerdere facebookgroepen en daar geschreven op alle kamers die voorbij kwamen, maar daar krijg ik tientallen afwijzingen op, omdat studentenhuizen hun kamers liever verhuren aan studenten die langer blijven dan 3 maanden. Ik had een meisje gevonden die een appartement huurde en een van de slaapkamers wel wilde verhuren. Daar zou ik maandag gaan kijken, maar helaas kreeg ik van haar een berichtje dat ze erover na heeft gedacht en toch wel gesteld is op haar privacy.
Vandaag wil ik een oproep op mijn persoonlijke facebook zetten, maar aangezien 160 km van mijn woonplaats ligt, zou het heel toevallig zijn als mensen een kamer weten daar. :') Kamernet is ook nog een optie, maar omdat ik nu voor alle kamers op facebook afgewezen wordt ivm. de korte huurtermijn, zie ik het niet zo zitten om daar geld voor te betalen.

Maandag heb ik wel een bezichtiging bij een studentenhuis, maar daar kan ik pas vanaf eind februari in en moet ik een maand op een andere manier overbruggen. Dat zou mijn laatste optie zijn als ik echt niks anders vind, maar ik hoop dat er bokkers zijn met tips voor het zoeken naar een kamer waar ik nog niet over nagedacht heb.



En een oproepje plaatsen op de facebookgroep "Kamer in Deventer"? Zie deze oproepjes daar vaker voorbij komen. En vrijwel altijd vinden die mensen iets.

Ik woon zelf in Deventer en wij hebben het er vorig jaar ook wel over gehad een kamer te verhuren, maar aangezien we zelf net samenwoonden hebben we dat niet gedaan. Als ik zelf een kamer zou verhuren zou dat juist alleen voor een korte periode zijn!

Probeer een oproepje op die groep eens. En reageer gewoon op alle kamers! Vooral kleine kamers zijn nog wel eens lastig te slijten

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, karinmanon, PotjeMayo, Toffeltje en 39 bezoekers