Extreme verhoging energiekosten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:57

shirleyp schreef:
Yessy schreef:
Ik kreeg van de week die brief en wij gaan van 160 naar 165. Als ik tijd heb dit weekend zal ik de cijfers er eens bij pakken om te kijken of dat bedrag realistisch is. Het lijkt me heel laag vergeleken met alle horrorgetallen hier maar ik zie niet zo waarom onze energiemaatschappij ervoor zou kiezen te weinig te verhogen..

Omdat de heffing nog niet bekend is, zie hierboven. Ze gaan je heus wel opschalen als dit echt een flinke verhoging wordt. Energielevenranciers zitten echt niet te wachten op mensen die een dikke naheffing krijgen.

Ik heb het net zelf even nagerekend met de voorlopige getallen die zij gebruiken en ik vermoed dat je helemaal gelijk gaat krijgen, want het komt neer op 30 euro per maand meer met ons huidige verbruik. Ik hoop dat de lagere loonbelasting wat gaat compenseren want het gaat wel een beetje pijn doen in de portemonnee.. Nouja alles voor een betere toekomst zullen we maar zeggen :D


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:09

Was net op radio. Iemand met 40000 bruto gaat er 60 op vooruit. Geen idee of dat per maand of per jaar is. :?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Extreme verhoging energiekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:15

Ik geloof per maand, dus dat scheelt weer. 30 euro energie, dik 10 euro aan zorgverzekering, een euro of wat aan boodschappen en dan blijft er misschien zowaar wat over :Y)

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Extreme verhoging energiekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:17

Hmm ik heb nog geen mail of iets dergelijks van nuon gehad.

Kan dat ermee te maken hebben dat mijn contract tot en met augustus loopt en een vaste prijs energie/gas heeft voor een jaar?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:17

Die boodschappen gaan wel duurder worden gemiddeld denk ik 10 cent minstens per product, daarnaast btw voor kapper, verzekeraars enz gaat ook omhoog he :j

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Re: Extreme verhoging energiekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:51

Wij zitten bij Engie en daar heb ik net contact mee gehad.

Elektra €0.0003
Gas €0.07

Gekeken naar het verbruik van afgelopen jaar ga ik op jaarbasis ongeveer 110 euro meer betalen dan dit jaar.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 21:19

Magrathea schreef:
Ik heb nog geen concreet bericht gehad van Nuon, wat stond er bij jou in TS? (Dat ik het niet over het hoofd heb gezien)

Als ik kijk naar de voorbeeldberekening die zij geven zou ik zo'n 10 euro meer moeten gaan betalen per maand.


Echt over de nieuwe heffingen en mijn nieuwe termijnbedrag. Is een mail geweest die op 13 december verstuurd is :)
Op Mijnnuon staat het overigens niet, heb ik al gecheckt.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Extreme verhoging energiekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:36

Heb m'n leverancier gecheckt. Vaste prijs per maand en nog geen mail over verhogingen. Zit bij Vandenbron

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:58

desi92 schreef:
Bij mij raad Nuon aan om het naar 39,- te zetten >;) op basis van mijn huidige gebruik....
Laat het fijn rond 100,- staan liever terug krijgen dan betalen



Dat heb ik ook := ik vraag me weleens af of we dan echt zo weinig verbruiken, maar ik je er maar niet over bellen :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:20

karuna schreef:
Was net op radio. Iemand met 40000 bruto gaat er 60 op vooruit. Geen idee of dat per maand of per jaar is. :?
Per maand. Mensen met dit inkomen gaan er het meest op vooruit, ongeveer 2.5% meer op het netto loon. Alles wat daaronder zit komt op een stijging ergens tussen de 1-2.5% uit. Pin mij er niet op vast, dit is wat ik vandaag bij elk journaalbericht op de radio hoorde :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Extreme verhoging energiekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:21

Dus hoe hoger je inkomen hoe meer procentueel je er op vooruit gaat. Hoe laher hoe minder in procenten. Absoluut gezien dus een nog schevere verhouding?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:29

Ik houd mijn hart vast voor wat wij volgend jaar gaan betalen..
Wij betalen nu per maand al 450 euro aan energie, in een niet geïsoleerd huurhuis.
Alles led, geen droger en energiezuinige tv's. :7

Anoniem

Re: Extreme verhoging energiekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:35

450 euro? dat is echt heel veel!

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Re: Extreme verhoging energiekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:41

Vec, dat is het ook. Toen wij hier kwamen wonen dachten wij dat het aan de verbouwing etc lag. Dat dacht zelfs het energiebedrijf zelf ook. Totdat het jaar daarop, de rekening nog hoger was als het jaar daarvoor. Het huis is reeds verkocht aan een nieuwe koper, en hun hebben alles laten checken en bleek dat er minimaal isolatie zit in het huis, en op sommige plekken zelfs helemaal niet. Terwijl het huis nog 30 jaar moet worden :+

De eigenaar wil het niet laten isoleren, en wij hebben geen toekomst plannen met dit huis en verwachten binnen een paar jaar hier toch weg te zijn dus zelf gaan wij het ook niet doen.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:13

Ik betaalde in mijn vrijstaande (minimaal geïsoleerde) woonboerderij 170 euro per maand, mede danzij ieder jaar overstappen en de daarbij komende welkomstkorting. Anders had ik wat meer betaald. Ik ben wel alleen maar werkte 4 dagen a 6 uur, best wel wat thuis. Ik schrik dus echt van jouw bedrag CP5 :oo

Kachel had ik maximaal op 20, als ik weg was of sliep op 17. Vriezer, wasmachine en droger die ik niet veel gebruikte. Koelkast, magnetron, 2 tv's waarvan er 1 gebruikt werd.

Bijzonder :=

Ik ga nu van 85 naar 93 geloof ik. Ik heb hier een gasverbruik van om en nabij de 500 kuub. Echt een lachertje. Voorheen zat ik rond de 2200 kuub.
Heb momenteel nog geeneens verwarmingen hangen vanwege de koop van dit appartement en de verbouwing ervan :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CecileDV, dollyspikkel, Eefje_Sammy, Lucia88, Rupser, Verara, wisja, Wopkebrok, xxCYNNxx, Yipee en 115 bezoekers