Kleding in de droger

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 07:43

Spijkerbroeken en overhemden is aan bovenkleding het enige wat er in gaat.


Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 08:06

Ik droog het vaak even aan en laat het dan op het rek verder drogen. Is het toch zacht en kreukvrij. :)

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:11

Boh, ik gooi alles in de droger, behalve wol en blousjes :+
M'n vriend wilt alleen niet meer dat z'n shirts in de droger gaan, omdat die gekrompen zouden zijn. Hij is gewoon verdikt, maargoed :7

09/10/2023 <3

conejo

Berichten: 1412
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:31

Hier gaat alles in de droger. Wij hebben een wasmachine en droger in 1 dus doe alles er in en komt er weer droog uit.

Alleen de nette broeken en blouse gaan er niet in. Heb een hekel aan strijken en als ik ze er in doe moet ik strijken. Met uithangen op een kleerhanger niet.

En wol gaat ook niet in de droger.

Ik was ondergoed en handdoeken samen
Beddengoed. Donkere was en lichte was.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:29

Rebel_Jits schreef:
Boh, ik gooi alles in de droger, behalve wol en blousjes :+
M'n vriend wilt alleen niet meer dat z'n shirts in de droger gaan, omdat die gekrompen zouden zijn. Hij is gewoon verdikt, maargoed :7


Ik jat juist de sweaters en vesten van mn vriend die gekrompen zijn! :+
Ideaal voor op stal, zitten heerlijk en krimpen toch niet meer verder :))

Bij gebrek aan drooglijnen heb ik wel eens een tijdje alles (dus ook jeans en blouses en jurkjes en rokjes) in de droger gedaan. Altijd op kastdroog, er is toen niks gekrompen of kapot gegaan. Enkel mn BH’s haalde ik er uit om aan de lucht te drogen.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:33

Wow ik verbaas me er echt over hoe veel mensen alles in de droger gooien!
Hier in principe alles aan de waslijn, behalve mn handdoeken (anders ben ik meteen gescrubt :+ ) . Laatst had ik een keer geen tijd en had ik mn shirtjes ook in de droger gedaan, werd meteen gestraft: een gewoon katoenen shirtje is daardoor nu een crop top -O-

Ik doe het puur ook vanwege het milieu inderdaad.

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:39

Ik gooi zo min mogelijk in de droger. Alles wordt er korter en breder van, en ben helaas erg lang dus enige krimp verpest mn kleding meteen. Handdoeken slijten erg van de droger, komt enorm veel pluis vanaf. Vind ook dat kleding er snel lelijk van wordt en snel slijt. Alleen de werkbroeken van mn vriend en mn oudere handdoeken gaan erin, ondergoed en het bedtextiel.
Een van de slaapkamers heb ik omgebouwd tot droogruimte. Kan daar alles ophangen als het buiten regent of zo, verder is het in de zomer zo droog aan de waslijn. Scheelt een hoop stroom, een wasdroger is een van de grootste stroomverbruikers in een huishouden. Laatst is mn wasmachine kapot gegaan, en heb er nu een met laadvermogen van 8 kg, ideaal! Doe zeker de helft minder wassen nu, duurt veel langer voordat de trommel vol genoeg zit. Kan nu ook mn dekens zelf wassen, scheelt weer om dat te laten doen door een paardendekenwasservice.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:49

Ik draag geen dure kleding dus na enkele keren wassen gaat het gewoon mee de droger in.
Houd bij mij meestal geen jaren vol.
Alleen spijkerbroeken gaan er niet in.
Ja en stoffen waarbij het zeker niet mag ook niet maar die heb ik praktisch niet!
Is het niet slecht voor je spijkerbroeken? Ik dacht altijd dat het niet mocht :')

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:52

Mijn man heeft psoriasis, oa op zijn scheenbenen. Als ik zijn spijkerbroeken niet in de droger doe ligt hij open... dus tja...

fjordjes

Berichten: 11964
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:54

Alles gaat in de droger. Behalve m'n rijbroeken want die mogen niet in de droger.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:55

Meeste gaat er wel in. Alleen bh, shirts met opdruk, en spul met veel strech niet of op extreem lage temperatuur. Maar heb ook katoenenkleding geen kunstvezel dat scheelt misschien ook.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:58

Ik gooi ook echt bijna alles in de droger. Alleen in de zomer hang ik het op het balkon op, dan is het lekker snel droog.
Alleen met wol ben ik nog wel eens voorzichtig om het in de droger te doen. En bh's doe ik er ook niet in.

Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:50

Op mijn BH's, panty's en 3 jurken na gaat alles in de droger. Die laatste 2 niet omdat ze statisch worden ervan en mijn rokken en jurken dan aan de panty's plakken (en die 3 jurken blijven mij de hele dag elektrisch laden lol)

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:57

Echt wol gaat niet in de droger, maar verder echt alles
Ook rijbroeken, blouses... gewoon álles.

Gewoon natuurlijke selectie: alles wat er echt niet tegen kan.. is niet geschikt voor mij ..
( het overleefd de droger ...of niet :D )


Iedereen een Connemara!!


.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:59

Bh's gaan in waszakje tussen de rest vd was in dezelfde kleur. Daarna met waszakje en al mee in de droger.
Het slijten valt wel mee. Ik heb nog handdoeken van toen ik op mezelf ging wonen in 1991, niks mis met die handdoeken.

Heb een 7kg machine en veel sokken en ondergoed, die was ik samen in hete was maar dan wel machine vol. En dan hup alles in de droger (zomer op de waslijn, winter in de droger)

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:01

Hebben jullie er geen last van dat het elastiek in bv broeken minder goed werkt en dat kleren sneller uitlubberen?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:07

Nee, geen last van, merk ik niet. En non-modieus als ik ben vervang ik mijn kleding niet na een seizoen oid, draag het meerdere seizoenen. En geen enkel probleem. Gewoon niet.


Iedereen een Connemara!!


.

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:10

Handdoeken, beddengoed, ondergoed, broeken en kleding als pyjama's en slobberdingen gaan hier de droger in. De rest aan de waslijn.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:24

Sheran schreef:
Hebben jullie er geen last van dat het elastiek in bv broeken minder goed werkt en dat kleren sneller uitlubberen?

Nee nergens last van. Heb pas nieuwe winterpyjama's gekocht omdat de oude inmiddels bejaard waren (lees meer dan 20jr oud) en zijn altijd in dr droger geweest. Heb koud huis dus pj's zijn heeeeel nodig.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:03

Punz schreef:
Echt wol gaat niet in de droger, maar verder echt alles
Ook rijbroeken, blouses... gewoon álles.

Gewoon natuurlijke selectie: alles wat er echt niet tegen kan.. is niet geschikt voor mij ..
( het overleefd de droger ...of niet :D )


Hier hetzelfde. Ik flikker er alles in behalve mijn kashmier trui en wollen sjaal. Als het de droger niet overleeft is het niet geschikt. Het zou beter zijn om alles aan de rek te hangen maar dan moet ik bv boven de verwarming opzetten (die staat enkel op in de badkamer en is te klein voor was).

Ik ben alleen dus draai 2 wassen in de week. Eentje met alles en 1tje met beddengoed ;')

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Shenavallie
Berichten: 11516
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:13

Hier gaan alleen sokken, ondergoed, hemdjes (katoen) en leggings (katoen) in de droger, de rest aan een wasrek. Ik was alleen met wasmiddel en azijn, geen wasverzachter. Daarom is kleding bij mij dat aan een rek droogt net zo zacht als in een droger en de kleuren blijven echt heel lang mooi. Toen ik alles nog in de droger gooide, waarbij het meeste ook nog eens heel naar begon te krimpen, werden de kleuren snel vaal.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:15

Alles in de droger op blouses,bodywarmer, jassen en trui van de kinderboerderij na. Rest heerlijk in droger haha

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:17

Alles! Ik haat de was doen.

Soms krimpt er wel eens wat ja, ach beter dat dan elke keer ophangen en knetterharde kleding/handdoeken.

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kleding in de droger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:36

Alles, behalve de tere was, beugelbh's en cashmere dus niet. Die was ik apart op wolwas van 30graden. Want anders krimpen de bh's en gaan de beugels door de stof heen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:53

Voorheen alles in de droger, te weinig ruimte om het uit te hangen. Nooit problemen mee gemerkt. Nu hang ik alles op, energiezuiniger en toch beter voor de kleding denk ik. Het ruikt ook frisser, vond 't uit de droger vaak wat muffig.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, B_D_J, Iris94, Nymphe, spookyskippy, Winterram en 26 bezoekers