Bose waardeloze service schandalig gewoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:47

Anthea schreef:
Je hebt je product bij de winkel gekocht, niet bij Bose. Terug gaan naar de winkel.


Dit valt gewoon onder de consumentenkoopwet. Het product doet niet wat je ervan mag verwachten. Die wet is europees dus geldt ook gewoon in DL. En kun je de koop dus ontbinden wegens nonconformiteit.
Je moet wel terug naar de winkel. Die hoort het af te handelen met de groothandel/producent.
Je moet die winkel gewoon op jouw (wettelijke) recht hierin wijzen. De winkel hoort het op te lossen. Of ze nu fout zijn of niet.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:01

Ik vind wel dat je gelijk hebt. Ok misschien heb je niet helemaal goed geleeen maar als je het vervolgens aan meerdere mensen vraagt had je gewoon van iemand de juiste info moeten krijgen. Persooonlijk vind ik dat beide bedrijven zich nogal laten kennen nu. Persoonlijk had ik hier echt wel coulanter geweest en mee naar een oplossing gezocht. Kan je bij de klantenservice niet nog eens bellen en naar een supervisor oid vragen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 11:17

Bij bose loop ik tegen een muur aan. Heb meerdere malen naar een chef gevraagd, steeds nee te horen gekregen. Bij mijn vierde keer vragen hoorde ik een andere stem ook die nog eens met klem herhaalde wat meneer een al gezegd had. Daarna werd te kennen gegeven dat ze verder niks deden en het gesprek beeindigd werd -O- gewoon geen enkele vorm van klantvriendelijkheid, gewoon arrogant onder het mom wij zijn bose en superieur. Ze konden ook niet geloven dat de dopjes niet bevielen. Tjsa :roll:

Saturn is afwachten nu, zou daar over terug gebeld worden, hoor ik morgen nog niks ga ik vrijdag alleen met dopjes en rekening richting kleve. Of zaterdag samen met diegene die mee was en hetzelfde verhaal heeft gehoord. Wel eindje rijden maar dan maar ter plaatse gaan. Zou nog fijn er zijn als verkoper er ook is, naam staat op factuur goddank.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:23

karuna schreef:
Bij bose loop ik tegen een muur aan. Heb meerdere malen naar een chef gevraagd, steeds nee te horen gekregen. Bij mijn vierde keer vragen hoorde ik een andere stem ook die nog eens met klem herhaalde wat meneer een al gezegd had. Daarna werd te kennen gegeven dat ze verder niks deden en het gesprek beeindigd werd -O- gewoon geen enkele vorm van klantvriendelijkheid, gewoon arrogant onder het mom wij zijn bose en superieur. Ze konden ook niet geloven dat de dopjes niet bevielen. Tjsa :roll:

Saturn is afwachten nu, zou daar over terug gebeld worden, hoor ik morgen nog niks ga ik vrijdag alleen met dopjes en rekening richting kleve. Of zaterdag samen met diegene die mee was en hetzelfde verhaal heeft gehoord. Wel eindje rijden maar dan maar ter plaatse gaan. Zou nog fijn er zijn als verkoper er ook is, naam staat op factuur goddank.


Dat Bose jou niet goed te woord staat is niet goed te praten maar zij zijn ook niet geheel verantwoordelijk voor deze situatie. De winkel wel, die moeten het gaan oplossen met Bose. Zij hebben jou verkeerd geadviseerd, daar ligt de fout. Zij zullen de doppen dus kunnen terugnemen uit coulance en dan zien ze dat zelf verder maar te regelen met Bose.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:35

Je zegt dat dat zinnetje over het buitenland niet staat in jouw versie van de voorwaarden, en dat ze die mogelijk achteraf hebben aangepast. Heb je daar misschien nog een kopietje van, van die oude voorwaarden? Op papier of een screenshot? Misschien dat je daar nog iets mee zou kunnen

Ze zeggen dat overmaken naar een Nederlands bankrekeningnummer niet werkt, heb je al geinformeerd of je het eventueel cash mag ontvangen? Dat is natuurlijk minder handig maar dan heb je tenminste wel je geld terug, dat lijkt mij het belangrijkste.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:38

Ik denk dat je inderdaad het beste bij de winkel langs kunt gaan, TS. Zo te lezen gaat Bose je niet verder helpen, ondanks dat je wettelijk gezien (waarschijnlijk) in je recht staat, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende zaken, helaas.

Nu wil ik verder niet je topic bevuilen, maar toch een vraag aan de mods: Goed dat dit topic open blijft staan. Ik snap dat jullie secuur om moeten gaan met zulke berichten en ook aan wetten zijn gebonden. Wat ik echter niet begrijp is dat er hier pas, voor wellicht de 1000e keer, een ander bedrijf werd besproken, inclusief persoonlijke ervaringen en die waren geen van allen positief en gingen ook echt wel wat verder dan geen geld terug krijgen. Dat topic sluiten jullie wel en sterker nog, wat normaal vrijwel onmogelijk lijkt, jullie verwijderen zelfs het gehele topic.

Da's toch met 2 maten meten?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:39

Kan factuur niet ook op de naam vd Duitse bokker worden overgeschreven door de winkel? Is dat land v aankoop en land v wonen opgelost?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 11:54

Dat laatste is uitdrukkelijk verboden volgens de voorwaardes. Maar zou idd een optie zijn. Zou me niks verbazen als verkoper zoiets zou willen doen maar die mag dan weer niet gratis proberen. :n

Bose verschuilt zich idd achter hun regels, alleen geven ze zelf toe aan me dat zij hun verkopers verkeerd hebben voorgelicht. Als je als bedrijf dat weet dan los je dat toch ook zelf op. -O- ze hebben hun reputatie toch hoog te houden lijkt me. Had ze al gewaarschuwd dat ik het na dit telefoontje openbaar zou maken. :j mocht ik doen dus vandaar ook het topic.

Screenshot maken lukt niet. Pruts met telefoon nu en alles staat op ipad die even buiten gebruik is. -O- maar inmiddels kunnen regelen. Vrijdag middag na werk van diegene die mee is geweest vertrekken we naar kleef met dopjes en factuur. :j

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:02

staan die dopjes op naam?

Want als je ze in Duitsland hebt gekocht, en ze dus wel teruggestuurd hadden kunnen worden als je in DL had gewoond, laat je ze toch gewoon terugsturen door iemand die in Duitsland woont?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 12:04

Factuur staat op naam, adres en woonplaats. Dus nederlands adres op duitse factuur -O- was een voorwaarde die moest ivm terugsturen. Bizar dus dat juist de twee weken geleden zo nodige factuur volgens de bose man nu de boosdoener is van niet kunnen terugsturen -O-

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:56

dat slaat dus idd nergens op...en dan hadden ze dat dus sowieso moeten aangeven, want je hebt daarmee ook gelijk bewijs dat ze het wisten…..ik zou toch echt dan net zolang drammen bij de winkel totdat ze er klaar mee zijn….zij zeggen het niet te weten, maar je hebt het wel bij hun gekocht...kunnen zij wel zeggen foute info gekregen te hebben, maar dat is niet jouw probleem. (nu dus wel, maar kom op). Daarbij….als het gaat om die oordopjes, maar je hebt er geen specifieke regels van op je bon staan (Stel op de factuur staat gewoon retourrecht vermeld, of helemaal niks), dan gelden gewoon de regels die de winkel heeft….en dat het dan anders is...is ook niet jouw probleem..zou wat wezen als ik bijv. iets van Heins koop, ik eerst moet gaan kijken op de website van Heinz, of dat product mss niet in de winkel geretourneerd mag worden...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 13:03

Bose zei gister ook dat zij verkopers verkeerd hebben ingelicht. Wat ook klopt met de inmiddels vier vekopers van drie bedrijven, twee in nl een in dld. Alle vier van drie verschillende bedrijven geven dezelfde info. En bose heeft gister aan de telefoon bevestigd dat zij verkeerd hebben ingelicht. Winkel had dus ook niet anders kunnen weten.

Voor nu is het wachten op de winkel waar demedewerkster van klantenservice me netjes te woord stond. Zij heeft doorgeschoven naar hogerhand en zou navraag doen bij degene die op factuur staat. Daarna zou ik teruggebeld worden. Alleen ga ik daar eventueel niet op wachten maar vrijdag middag richting kleef.

Zal zo eens factuur nalezen wat erop staat, :j

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:16

Als je ze nog eens aan de telefoon hebt, neem dat dan op met een app - als ze dan nog zeggen dat ze hun verkopers verkeerd hebben voorgelicht, dan sta je namelijk wel heel sterk. Want als jij in een winkel expliciet vraagt 'werkt het zo en zo' en de verkoper zegt 'ja' dan gaat dat echt voor de algemene voorwaarden. Probleem is alleen vaak bewijs - en dat heb je als Bose zelf toegeeft dat zij verkeerd hebben voorgelicht. Als zij het verkeerd zeggen, kun jij het niet weten, en dienen Saturn en Bose dit te fixen. En dan zoeken ze lekker zelf uit wie er dan onderling verantwoordelijk is.

(KimD: praat niet goed dat verkopers onjuiste info kunnen geven omdat je had moeten weten dat het ergens in de kleine lettertjes anders staat. Dan kun je namelijk nooit meer zonder een advocaat iets kopen. Als je iets aan een verkoper vraagt en die geeft antwoord dan is dat het antwoord en heb je als klant keurig aan je onderzoeksplicht voldaan: je hebt het gevraagd aan degene die er verstand van behoort te hebben.)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:23

Shadow0 schreef:
Als je ze nog eens aan de telefoon hebt, neem dat dan op met een app - als ze dan nog zeggen dat ze hun verkopers verkeerd hebben voorgelicht, dan sta je namelijk wel heel sterk. Want als jij in een winkel expliciet vraagt 'werkt het zo en zo' en de verkoper zegt 'ja' dan gaat dat echt voor de algemene voorwaarden. Probleem is alleen vaak bewijs - en dat heb je als Bose zelf toegeeft dat zij verkeerd hebben voorgelicht. Als zij het verkeerd zeggen, kun jij het niet weten, en dienen Saturn en Bose dit te fixen. En dan zoeken ze lekker zelf uit wie er dan onderling verantwoordelijk is.

(KimD: praat niet goed dat verkopers onjuiste info kunnen geven omdat je had moeten weten dat het ergens in de kleine lettertjes anders staat. Dan kun je namelijk nooit meer zonder een advocaat iets kopen. Als je iets aan een verkoper vraagt en die geeft antwoord dan is dat het antwoord en heb je als klant keurig aan je onderzoeksplicht voldaan: je hebt het gevraagd aan degene die er verstand van behoort te hebben.)


Goedpraten nee, maar iets klakkeloos aannemen is ook altijd zoiets. Ook mensen maken fouten, en wie zegt dat het klopt wat ze zegt?

Tijdens trainingen krijg je geleerd hoe je moet reageren op verschillende soorten mensen in verschillende soorten situaties. TS legt het uit alsof zij oh zo prettig gereageerd heeft. Maar een bedrijf als Bose hangt echt niet zomaar de hoorn erop. Dit is wel protocol in bepaalde gevallen.

Dus in dit geval kan ik me helemaal inleven in de klantenservice, maar ook on de winkelmedewerkers.

Je kunt soms gewoon niet anders.

Nog steeds van mening, eigen schuld, dikke bult.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:34

Nou Kim, ik ken TS natuurlijk niet maar de situatie zoals jij deze schetst heb ik heel anders ervaren. Jaren terug flink wat gedoe gehad met de NS, ging om een dubbel abonnement als ik het me goed herinner. Waar het om ging is dat de NS een fout had gemaakt, dit ook toegaf maar het niet wilde oplossen terwijl ze dit wettelijk wel moesten.

Nu heb ik zelf, tijdens mijn studie, ook in een callcenter gewerkt, dus ik weet hoe onprettig het is als je een boos persoon aan de lijn hebt. Daarnaast ben ik ook niet op mijn mond gevallen, redelijk direct maar ik zal niet snel vloeken/mijn stem verheffen tijdens zo'n bel moment.

Toch hingen meerdere medewerkers van de NS op, nadat ze me vriendelijk vroegen of ze me nog ergens anders mee konden helpen, waarop mijn antwoord was dat het vorige onderwerp nog niet eens was opgelost.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat er dan vrijwel niemand in zo'n callcenter denkt: 'Goh, die klant had eigenlijk best wel een punt, laat ik eens kijken of ik het wellicht toch op kan lossen.'

En het grappige is, er bestaan zulke mensen, duurde bij de NS helaas dik anderhalf jaar en nu sinds een kleinetwee jaar nog steeds op zoek bij de BD, fouten toegeven kunnen ze, ook op papier, maar (terug)betalen kunnen ze dan weer niet ;)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:51

Ailill schreef:
Nou Kim, ik ken TS natuurlijk niet maar de situatie zoals jij deze schetst heb ik heel anders ervaren. Jaren terug flink wat gedoe gehad met de NS, ging om een dubbel abonnement als ik het me goed herinner. Waar het om ging is dat de NS een fout had gemaakt, dit ook toegaf maar het niet wilde oplossen terwijl ze dit wettelijk wel moesten.

Nu heb ik zelf, tijdens mijn studie, ook in een callcenter gewerkt, dus ik weet hoe onprettig het is als je een boos persoon aan de lijn hebt. Daarnaast ben ik ook niet op mijn mond gevallen, redelijk direct maar ik zal niet snel vloeken/mijn stem verheffen tijdens zo'n bel moment.

Toch hingen meerdere medewerkers van de NS op, nadat ze me vriendelijk vroegen of ze me nog ergens anders mee konden helpen, waarop mijn antwoord was dat het vorige onderwerp nog niet eens was opgelost.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat er dan vrijwel niemand in zo'n callcenter denkt: 'Goh, die klant had eigenlijk best wel een punt, laat ik eens kijken of ik het wellicht toch op kan lossen.'

En het grappige is, er bestaan zulke mensen, duurde bij de NS helaas dik anderhalf jaar en nu sinds een kleinetwee jaar nog steeds op zoek bij de BD, fouten toegeven kunnen ze, ook op papier, maar (terug)betalen kunnen ze dan weer niet ;)


Appels met peren.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:03

Ik vind toch echt dat als je het verschillende medewerkers vraagt, je genoeg je best hebt gedaan...

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:14

poes schreef:
Ik vind toch echt dat als je het verschillende medewerkers vraagt, je genoeg je best hebt gedaan...


Dit dus, TS is erg specifiek geweest in haar vraagstelling hierover en dat zou voldoende moeten zijn.
Je hoeft als consument echt niet alle reglementen uit je hoofd te weten of hele specifieke product kennis te hebben, daar heb je immers specialisten voor. In dit geval verkopers in de winkel en eentje van Bose zelf. Dat is echt niet klakkeloos aannemen in mijn ogen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 14:16

Kim ik heb klantenservice gedaan als werk was onderdeel van taak als directiesecretaresse en ben ook getraind :) en blijf ten alle tijden netjes ook al kook ik van binnen. Kwestie van bekeefdheid. Met schelden bereik je niets namelijk.

Maar bose staat met stip op een naast een ander bedrijf wat beteft klant onvriendelijkheid

Ik ben juist een neuroot in het lezen van voorwaardes, andere baan bij verzekeraar voor groothandel. Beoordelen of claims toegekend worden. Dus ja ik heb wel enige ervaring

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:23

KimD schreef:
Ailill schreef:
Nou Kim, ik ken TS natuurlijk niet maar de situatie zoals jij deze schetst heb ik heel anders ervaren. Jaren terug flink wat gedoe gehad met de NS, ging om een dubbel abonnement als ik het me goed herinner. Waar het om ging is dat de NS een fout had gemaakt, dit ook toegaf maar het niet wilde oplossen terwijl ze dit wettelijk wel moesten.

Nu heb ik zelf, tijdens mijn studie, ook in een callcenter gewerkt, dus ik weet hoe onprettig het is als je een boos persoon aan de lijn hebt. Daarnaast ben ik ook niet op mijn mond gevallen, redelijk direct maar ik zal niet snel vloeken/mijn stem verheffen tijdens zo'n bel moment.

Toch hingen meerdere medewerkers van de NS op, nadat ze me vriendelijk vroegen of ze me nog ergens anders mee konden helpen, waarop mijn antwoord was dat het vorige onderwerp nog niet eens was opgelost.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat er dan vrijwel niemand in zo'n callcenter denkt: 'Goh, die klant had eigenlijk best wel een punt, laat ik eens kijken of ik het wellicht toch op kan lossen.'

En het grappige is, er bestaan zulke mensen, duurde bij de NS helaas dik anderhalf jaar en nu sinds een kleinetwee jaar nog steeds op zoek bij de BD, fouten toegeven kunnen ze, ook op papier, maar (terug)betalen kunnen ze dan weer niet ;)


Appels met peren.
Een Nashipeer dan :P

Mijn punt is, je staat als consument tegenover een partij van dat formaat (goed Bose wellicht wat minder maar toch zeer zeker een wereldbedrijf), gewoon machteloos via zo'n telefoon. Ze moeten/werken vaak een bepaald protocol af, de mensen met lef/moreel besef geven wellicht een fout toe en daar blijft het soms echt bij. Natuurlijk niet in al de gevallen en er zijn ook echt mensen die het de callcenteragent bewust te moeilijk maken, maar niet altijd. Ze gaven bij mij letterlijk hun fouten toe, gingen dit niet oplossen en bij geen nieuwe vraag werd de verbinding verbroken (wat binnen die wereld eigenlijk toch wel een soort van een no-go is).

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:13

karuna schreef:
Kim ik heb klantenservice gedaan als werk was onderdeel van taak als directiesecretaresse en ben ook getraind :) en blijf ten alle tijden netjes ook al kook ik van binnen. Kwestie van bekeefdheid. Met schelden bereik je niets namelijk.

Maar bose staat met stip op een naast een ander bedrijf wat beteft klant onvriendelijkheid

Ik ben juist een neuroot in het lezen van voorwaardes, andere baan bij verzekeraar voor groothandel. Beoordelen of claims toegekend worden. Dus ja ik heb wel enige ervaring


Ik hoop dat je als directiesecretaresse "te allen tijde" schreef;-). Sorry, flauwe opmerking, maar viel me even op.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 15:29

Dan hoef je dat niet te schrijven :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 08:56

Ok, verhaal wordt nog vager. Ik moest van bose klantenservice een nieuwe mail naar ze sturen. Mailadres laten spellen. Nieuwe mail verzonden dinsdag. Krijg net automatisch bericht terug dat de mail nog niet is afgeleverd bij de mailserver van bose ivm een storing. Dat ik niks hoef te doen en ze blijven proberen mail af te leveren. Heb nog eens mail adres gecheckt op de site die klopt. Dus nog eens gestuurd.

Heel vreemd dit

This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent has not yet been delivered to one or more of its
recipients after more than 24 hours on the queue on fallback-3.mail.widexs.nl.

The message identifier is: 1gU5Vb-0006K9-Na
The date of the message is: Tue, 4 Dec 2018 11:41:11 +0100
The subject of the message is: Niet kunnen terugsturen sleep buds

The address to which the message has not yet been delivered is:

sales_support_nl@bose.nl

No action is required on your part. Delivery attempts will continue for
some time, and this warning may be repeated at intervals if the message
remains undelivered. Eventually the mail delivery software will give up,
and when that happens, the message will be returned to you.

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:42


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 10:13

Vreemd Heb echt ook mailadres laten spellen door ze. En herhaald en meteen meegetyped

Heb er nu een ook naar com gestuurd. In ergste geval dubbel dan.