De wondere wereld van TV's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

De wondere wereld van TV's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 15:31

Het is prachtig natuurlijk, tientallen tv's opgesteld in rijen dik en allemaal tonen ze prachtige beelden.

Je vraagt om informatie wat aan te raden valt en...; je krijgt een bizar aantal moeilijke woorden naar je hoofd geslingerd en wat snap je er uiteindelijk van? Helemaal niks in mijn geval.

Ik ben niet helemaal a-technisch maar ik kom er momenteel toch niet uit. Wat is nu beter? QLED? OLED? wat bied de beste prijs kwaliteit?

Wij willen een 65 inch ongeveer, iets groter is ook geen probleem. Maar we willen iets met uiteraard goed beeld, goed geluid en handig in gebruik. Ik neig heel erg naar samsung omdat ik dat een heel fijn merk vind, met telefoon ook altijd samsung. Maar de OLED tv's van Sony en LG schijnen het ook erg goed te doen!

Hoe moet ik straks een keuze maken :?
We weten wat een goede tv plusminus kost en hebben hier rekening mee gehouden, dus in "principe" is er geen budget. Maar een tv van € 6.000+ wordt het niet haha.

Iemand die in jip en janneke taal een goeie tip weet te geven?

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De wondere wereld van TV's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:32

In Jip en Janneke taal?
Ga naar een winkel waar er een heleboel naast elkaar dezelfde uitzending doen/geven. Bekijk welke je de mooiste vind. Koop die. Klaar.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:34

rien10 schreef:
In Jip en Janneke taal?
Ga naar een winkel waar er een heleboel naast elkaar dezelfde uitzending doen/geven. Bekijk welke je de mooiste vind. Koop die. Klaar.


Exact dat. En bepaal je prijsgrens.
Laat je niet gek maken door termen. Kies wat je mooi vindt, simpel zat.

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:34

Ik denk dat je ook moet kijken naar app-ondersteuning en software die draait op de tv.
Je hoort vaak genoeg dat allerlei 'gemist' apps niet meer werken doordat fabrikanten geen updates meer toevoegen etc.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:34

Precies. Eerst budget in je hoofd prenten :D . Dan kijken, dan kiezen.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:37

rien10 schreef:
In Jip en Janneke taal?
Ga naar een winkel waar er een heleboel naast elkaar dezelfde uitzending doen/geven. Bekijk welke je de mooiste vind. Koop die. Klaar.


Dat zou werken als ze bij elke TV dezelfde kabels/versterkerdingen en alles zouden gebruiken. En dat is dus lang niet altijd zo en wordt er niet bij verteld.

Ik heb gelukkig een vriend die voor zijn werk heel veel te maken heeft met TV's enzovoorts. Hij heeft dat wel eens uitgelegd en laten zien in een winkel. Zo kon ik dus een goedkopere TV nemen, omdat die qua beeld net zo goed was als een duurdere als je dezelfde spullen gebruikte. Helaas kan ik je niet helpen met tips, ik neem hem altijd mee. :')
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 03-02-19 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:37

Kijken naar de schermen. Is het scherp ook vanaf de zijkant. Is contrast goed regelbaar. Vraag de bijbehorende afstandsbediening en probeer eea uit. En kijk achterop hoeveel stekkers erin kunnen en welke.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:39

MyWishMax schreef:
rien10 schreef:
In Jip en Janneke taal?
Ga naar een winkel waar er een heleboel naast elkaar dezelfde uitzending doen/geven. Bekijk welke je de mooiste vind. Koop die. Klaar.


Dat zou werken als ze bij elke TV dezelfde kabels/versterkerdingen en alles zouden gebruiken. En dat is dus lang niet altijd zo.

Ik heb gelukkig een vriend die voor zijn werk heel veel te maken heeft met TV's enzovoorts. Hij heeft dat wel eens uitgelegd en laten zien in een winkel. Helaas kan ik je niet helpen met tips, ik neem hem altijd mee. :')


Je hebt een punt, daar heb ik me nooit in verdiept. Is dat dan niet allemaal van "dezelfde" kabel in een winkel?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:41

rien10 schreef:
In Jip en Janneke taal?
Ga naar een winkel waar er een heleboel naast elkaar dezelfde uitzending doen/geven. Bekijk welke je de mooiste vind. Koop die. Klaar.


Dat ja.
En meet van tevoren thuis op welke maat je mooi vindt. In de winkel lijken ze altijd allemaal veel kleiner en dan kom je thuis met een belachelijk groot scherm :+

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 15:44

Wat ik al aangaf, een zeker budget is er (+- 3000) maar als een goede tv daar iets boven zit is dat geen probleem. Een goede tv gaat toch best een tijdje mee en je wilt niet zoveel geld uitgeven om erachter te komen dat je voor bij wijze van spreken 100 euro meer een betere tv had kunnen krijgen.

Tuurlijk gaan (en zijn) we al wezen kijken, en toen trok een samsung qled ons wel maar we kijken vervolgens naar een oled en zien ook een prachtig beeld. Als je in een winkel staat en tientallen tvs naast elkaar ziet hangen wordt een keuze niet makkelijker..

Qua maat hebben we al gemeten en kwamen we op plusminus 65 inch wat past en mooi staat.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:44

rien10 schreef:
MyWishMax schreef:
Dat zou werken als ze bij elke TV dezelfde kabels/versterkerdingen en alles zouden gebruiken. En dat is dus lang niet altijd zo.

Ik heb gelukkig een vriend die voor zijn werk heel veel te maken heeft met TV's enzovoorts. Hij heeft dat wel eens uitgelegd en laten zien in een winkel. Helaas kan ik je niet helpen met tips, ik neem hem altijd mee. :')


Je hebt een punt, daar heb ik me nooit in verdiept. Is dat dan niet allemaal van "dezelfde" kabel in een winkel?


Dat dacht ik altijd, maar die vriend van mij heeft toen laten zien dat dat niet zo is. (of niet altijd zo is) Ook het verschil heb ik toen kunnen zien.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:58

Sani schreef:
Ik denk dat je ook moet kijken naar app-ondersteuning en software die draait op de tv.
Je hoort vaak genoeg dat allerlei 'gemist' apps niet meer werken doordat fabrikanten geen updates meer toevoegen etc.

Dat dus!
Ik heb ooit LG gehad, en binnen een jaar was de Youtube app niet meer ondersteund.. Dat was zo’n beetje het enige waar we heen keken. Erg slechte service.
Mijn ouders heb ik daarna aangeraden om een Sony te nemen, en die zijn daar nu, jaren later, nog heel blij mee. Ding werkt nog prima.
Ik heb ooit een Samsung gehad, maar dat merk wil ik nooit meer als tv. Samsungs kunnen niet zappen, zó irritant :') En je moet altijd switchen tussen een of twee cijfertjes op de afstandsbediening om een zender te kiezen, of een 0 er voor typen.
Van die kleine dingen, waar ik me door aan erger haha.

Ik zou zelf dus de Sony aanraden, of wellicht een ander, wat minder bekend merk.
Ik heb zelf een Philips, maar weet niet of die nog steeds tv’s maken. Daar ben ik ook tevreden over, maar dat is wel al een oudje.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: De wondere wereld van TV's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 19:46

8nnemiek > dank je wel! Goed punt om mee te nemen omdat mijn voorkeur naar samsung ging. Maar niet kunnen zappen is wel rot inderdaad heel bijzonder dat dat niet kan :Y)

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: De wondere wereld van TV's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:23

Ik heb een samsung, maar herken dat niet?

Hoewel, ik heb ziggo en gebruik dus die AB altijd. :+ Geen idee hoe het met de normale zou gaan, dat heb ik maar kort gedaan, maar nooit problemen mee gehad.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: De wondere wereld van TV's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 02:12

Hoezo kun je niet zappen met Samsung?

Wat is er dan mis met mijn tv's? :')

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 07:25

Yltje schreef:
8nnemiek > dank je wel! Goed punt om mee te nemen omdat mijn voorkeur naar samsung ging. Maar niet kunnen zappen is wel rot inderdaad heel bijzonder dat dat niet kan :Y)


Ik heb een Samsung en nergens last van hoor. :=

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 07:35

Sani schreef:
Ik denk dat je ook moet kijken naar app-ondersteuning en software die draait op de tv.
Je hoort vaak genoeg dat allerlei 'gemist' apps niet meer werken doordat fabrikanten geen updates meer toevoegen etc.


En helaas wordt niet gegarandeerd dat die apps ook ondersteund blijven. Binnen 3 maanden werkte bij mijn TV meerdere apps van streamingsdiensten (waaronder Netflix) niet meer en dan word je van kastje naar de muur gestuurd. -O-

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 07:42

MissBambi schreef:
Hoezo kun je niet zappen met Samsung?

Wat is er dan mis met mijn tv's? :')

Bij alle Samsungs die ik ken moet je wachten totdat de zender in beeld is voordat je verder kan zappen, dus even snel van Ned 1 naar Discovery zappen duurt 10 seconden, vreselijk := Dat is toch geen zappen meer :+
Of hebben ze dat tegenwoordig opgelost?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:03

8nnemiek schreef:
MissBambi schreef:
Hoezo kun je niet zappen met Samsung?

Wat is er dan mis met mijn tv's? :')

Bij alle Samsungs die ik ken moet je wachten totdat de zender in beeld is voordat je verder kan zappen, dus even snel van Ned 1 naar Discovery zappen duurt 10 seconden, vreselijk := Dat is toch geen zappen meer :+
Of hebben ze dat tegenwoordig opgelost?


Is hier geen probleem, herken het ook niet en wij hebben altijd Samsung gehad. Ideale tv's en omdat onze telefoons ook Samsung zijn lekker makkelijk te bedienen met de tel.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: De wondere wereld van TV's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:10

Hier een meelezer. We hebben nu nog een gewone beeldbuistv, maar die gaat hoogstwaarschijnlijk niet met ons mee verhuizen. Binnenkort dus op zoek in de wereld van de flatscreens en/(of?) smart-tv's.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:18

8nnemiek schreef:
MissBambi schreef:
Hoezo kun je niet zappen met Samsung?

Wat is er dan mis met mijn tv's? :')

Bij alle Samsungs die ik ken moet je wachten totdat de zender in beeld is voordat je verder kan zappen, dus even snel van Ned 1 naar Discovery zappen duurt 10 seconden, vreselijk := Dat is toch geen zappen meer :+
Of hebben ze dat tegenwoordig opgelost?


Zojuist voor de zekerheid nog uitgeprobeerd en ik kan probleemloos snel zappen.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:28

8nnemiek schreef:
MissBambi schreef:
Hoezo kun je niet zappen met Samsung?

Wat is er dan mis met mijn tv's? :')

Bij alle Samsungs die ik ken moet je wachten totdat de zender in beeld is voordat je verder kan zappen, dus even snel van Ned 1 naar Discovery zappen duurt 10 seconden, vreselijk := Dat is toch geen zappen meer :+
Of hebben ze dat tegenwoordig opgelost?


Ligt er denk ik ook aan hoe je zapt? Want wij kijken via het ziggo kastje en zappen daar ook mee. Ik zap dus niet met de afstandsbedienig die bij de tv hoort, maar die bij het kastje van zigoo hoort.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: De wondere wereld van TV's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:43

Dat zappen ligt aan je kastje van je provider, niet aan de televisie zelf :)
Daarom hadden wij het kastje van Ziggo er ook niet tussen :+

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:58

Ik heb net voor kerst mijn 13e maand besteed aan een Samsung Qled,v tot nu toe geen moment spijt gehad. Ik heb er een CI+ module inzitten (ik wilde geen los kastje) en zap dus direct op de tv, ik herken het probleem van 8nnemiek echt niet. Qua afstandsbediening is het even wennen (geen cijfertjes meer intikken) maar daar was ik zo aan gewend.

Ik heb voor de Samsung gekozen omdat ik hem plat tegen de muur wilde hebben en dat kon bij deze, hij zit echt megastrak tegen de wand aan zonder kabels in zicht. De andere merken hadden dit niet en daarom heb ik voor Samsung gekozen.

Oled is ook prachtig, maar het prijsverschil vond ik dermate groot voor minimaal kwaliteitsverschil in mijn ogen dat ik voor Qled ben gegaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:04

Wij hebben een Samsung en het kastje van de Telfort er wel tussen, maar kunnen prima zappen hoor. Wij hebben onze tv bij een zekere Duitse grootgrutter gekocht. Wij kwamen er bij BCC ook niet uit en troffen ineens deze aanbieding. Wel iets met LED maar geen idee wat voor LED. Even gegoogled op diverse sites met reviews en deze tv kwam er heel erg goed uit. Dus meegenomen, en zo toch nog onverwacht heel goedkoop klaar. Geen spijt van tot nu toe, wat een mooi scherp beeld.