Facebook account geweigerd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Facebook account geweigerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 21:54

Ik ben tot nu toe altijd facebook-vrij geweest maar wilde nu een account maken omdat heel veel paarden verkoop sites zo ongeveer enkel nog via facebook lopen. Ik heb braaf mijn eigen naam ingegeven, geboortedatum en telefoonnummer.
Vervolgens vroeg de registratie om een selfie wat ik al dubieus vond, maar goed er zijn steeds meer telefoons met gezichtsherkenning.
Vervolgens is het geblokkeerd en de enige manier om verder te gaan is om een kopie van mijn ID vrij te geven. Dat gaat me echt 100 stappen te ver en is gewoon verkapte data diefstal.
Ik blijf dus maar facebookloos.

Is dit normaal??? Geeft iedereen zomaar een selfie af met een kopie van zijn ID met risico op identiteitsfraude?


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Facebook account geweigerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:55

Nope, dat heb ik echt niet gegeven. Zat je niet per ongeluk op een nepsite?

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:56

Sizzle schreef:
Ik ben tot nu toe altijd facebook-vrij geweest maar wilde nu een account maken omdat heel veel paarden verkoop sites zo ongeveer enkel nog via facebook lopen. Ik heb braaf mijn eigen naam ingegeven, geboortedatum en telefoonnummer.
Vervolgens vroeg de registratie om een selfie wat ik al dubieus vond, maar goed er zijn steeds meer telefoons met gezichtsherkenning.
Vervolgens is het geblokkeerd en de enige manier om verder te gaan is om een kopie van mijn ID vrij te geven. Dat gaat me echt 100 stappen te ver en is gewoon verkapte data diefstal.
Ik blijf dus maar facebookloos.

Is dit normaal??? Geeft iedereen zomaar een selfie af met een kopie van zijn ID met risico op identiteitsfraude?

Nee, denk dat je even moet goed moet kijken waar je je aanmeld. Misschien zit je op een nep site die je gegevens wil hengelen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:56

Nee, dit is niet normaal. Ik heb ook nooit een selfie hoeven maken, kon ik niet eens met mijn ouderwetse mobiel......

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:56

Nee, dit is niet normaal. :+

Niks mee doen en opnieuw beginnen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:57

Ik heb nooit een selfie of kopie van de id-kaart hoeven te geven bij het aanmaken van mijn Facebook-account.
Als ze dat wel hadden gevraagd, was ik ook Facebook-loos.

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Facebook account geweigerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 21:58

Ik zat absoluut op de juiste site en heb het ook via de officiele app geprobeert.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:59

Nope. FB heeft niet eens mijn telefoonnummer en doet het toch gewoon. Wissen, uithuilen en opnieuw beginnen...

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:59

Heel erg vreemd, misschien iemand daar vragen of dit normaal is, in Nederland hoef je dit namelijk nooit te doen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 22:01

Als ik in het Engels zoek dan schijnt dit de nieuwe manier te zijn die langzaam ingevoerd aan het worden is.
Op Duitse sites heb ik ook gevonden dat mensen ineens geblocked waren en alleen weer toegang kregen als ze hun ID opstuurden.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:01

Daar heb ik echt nooit van gehoord? Misschien Zwitsers?

Ik heb geen telefoonnr, selfie of IDkopie aan Facebook gegeven :n

[o]

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:02

Sizzle schreef:
Als ik in het Engels zoek dan schijnt dit de nieuwe manier te zijn die langzaam ingevoerd aan het worden is.
Op Duitse sites heb ik ook gevonden dat mensen ineens geblocked waren en alleen weer toegang kregen als ze hun ID opstuurden.

Dit heb ik ook al eens gehoord. Kennis had haar achternaam versleuteld en kreeg pas weer toegang na het tonen van haar ID

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:03

Telefoonnummer is tot daar aan toe, selfie misschien ook nog wel (prima voor controle van een account op misleiding) maar je id, zeker niet samen met alle nummers die er op staan, alleen een afbeelding van foto en naam misschien maar de rest niet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:04

Laatst bijgewerkt door amber15 op 14-11-18 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:04

Ik zou dus echt geen kopie van m’n id aan Facebook sturen...zou er spontaan Facebook-loos door worden. Die lui strooien al met al je gegevens!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:04

Misschien is dit over de jaren toch veranderd als je nu FB wilt aanmaken? Ik zou het niet weten, het enige waarbij ik dit tot nu toe heb moeten doen is airbnb maar lijkt me niet meer dan logisch

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:05

xx_Irisje schreef:
Sizzle schreef:
Als ik in het Engels zoek dan schijnt dit de nieuwe manier te zijn die langzaam ingevoerd aan het worden is.
Op Duitse sites heb ik ook gevonden dat mensen ineens geblocked waren en alleen weer toegang kregen als ze hun ID opstuurden.

Dit heb ik ook al eens gehoord. Kennis had haar achternaam versleuteld en kreeg pas weer toegang na het tonen van haar ID



Of je hebt een aparte achternaam.
Vriend van mij had daar ook moeite mee en hij heeft een achternaam die je racistisch kan opvatten.
Geen idee hoe hij dat opgelost heeft, is al jaren terug.

Black is the colour of my true love's hair

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:06

Dit had ik ook een tijd geleden. Heb ik niet gedaan. Wel geprobeerd te melden, maar dat is niet gelukt. Dus nu heb ik geen Facebook meer. Alles is gewist. IK kan ook geen andere account aanmaken of profiel. Wel jammer van alle contacten via Facebook, maar ik ga echt niet zomaar van alles aan een website doorgeven.

Ben dus min of meer spontaan Facebookloos geworden. Pech voor ze.

Aan de studie.

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:07

Ik heb ooit wel een hoop papierwerk moeten opsturen naar Facebook, omdat ik een succesvolle bandpagina heb opgericht en beheerd (op verzoek van en in overleg met de bandleider, die een heel goede vriend is) van een bekende (buitenlandse) band. Zowel de bandleider als ik moesten id's opsturen etc.

Maar voor gewone accounts heb ik daar nog nooit van gehoord. Ze hebben niet eens mijn telefoonnummer.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:08

Ik had hetzelfe met ebay. Die wilden een kopie van mijn paspoort en een uittreksel uit het bevolkingsregister of iets soortgelijks. Heb ik niet gedaan, nu heb ik een ban. :+

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:08

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik wilde graag een vrij anonieme FB pagina aanmaken, maar dat was niet mogelijk. Ik werd geblokkeerd en moest inderdaad maar bewijzen dat ik ben wie ik ben.
Precies de reden dat ik FB ooit heb verwijderd. Jammer dat er steeds meer sites je verplichten om alles te registreren met bijv FB of Google. Ik vind het niks!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 22:08

Ik heb echt een heel normale naam die in veel landen gangbaar is :+
Ik zie dat „the Telegraph“ er ook al over geschreven heeft dus het zal wel hun manier zijn om nog meer data te jatten, te beginnen met naieve nieuwe users waarschijnlijk. Helaas ben ik niet jong en naief :')

Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:10

Imre schreef:
Ik had hetzelfe met ebay. Die wilden een kopie van mijn paspoort en een uittreksel uit het bevolkingsregister of iets soortgelijks. Heb ik niet gedaan, nu heb ik een ban. :+


Vroeger was een code intoetsen of een vinkje bij 'ik ben geen bot' voldoende :+

Black is the colour of my true love's hair

alexonline

Berichten: 313
Geregistreerd: 29-12-10
Woonplaats: In het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:18

Bijzonder, ik ben ook koos facebookloos.
Maar ivm tinder laatst toch even een fb aangemaakt, met een grappige naam,..... geen lastige vragen voorgeschoteld gekregen. En een kopie van je id moet je dus nooit geven.
Gewoon opnieuw proberen, desnoods via een andere pc of laptop of tablet .

Kmbrly

Berichten: 1840
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:19

Ik heb ook mijn echte voornaam niet op fb staan.

Laatst kregen ze het in hun bol dat naam niet klopte en als het wel zo was moest ik ID opsturen.

Extra i toegevoegd en dat ging wel weer ~~}> .

Ik geef 50 klanten per dag mijn naam. En ja sommige doen pogingen om je te vinden.

1tje heeft ooit mijn gsmnummer gevonden :')

I know you'll be a sun in somebody else's sky


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers