Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:40

@loes: je zou het blad van hetzelfde hout kunnen maken als de nieuwe vloer wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:43

_Ekenna schreef:
Hoi!

Ik kom even binnenvallen.. misschien hebben jullie een idee namelijk.

Ik ga een heel leuk appartement huren vanaf volgende maand. Nu heb ik het volgende probleem: het keukenmuurtje.
Ik heb er geen hele duidelijke foto van helaas, maar misschien is het zo toch nog duidelijk genoeg.
[ [url=m/ZZSOcA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uSwuio.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het muurtje en de muur achter de tv worden nog gestuct. Alle muren worden opnieuw wit geverfd en een muur aan de andere kant van de kamer gaat een kleur krijgen. Welke weet ik nog niet. Er komt een nieuwe lichte houtkleurige vloer in. Maar het blad op het keukenmuurtje moet ook vervangen worden, want dat is nu erg lelijk betegeld. Muurtje is gok ik 2,5 meter lang. Nu weet ik alleen echt niet wat ik er voor in de plaats wil. De keuken blijft verder zoals hij is. Ik wil er geen echt barretje van maken, omdat ik daar, netzoals op de foto, de zithoek wil maken.

Weten jullie iets leuks? Ik ben over ‘t algemeen wel fan van neutraal. :') Inrichting wordt Scandinavisch/Industrieel.
Prijs is niet heel erg belangrijk, want het komt niet voor mijn rekening. :Y)

Beton cire of graniet?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:53

@mirim, bedankt voor je foto’s! Maar het gaat vnl om de bovenkant van het blad..

@ DubbelDun, dat is wel een overweging waard! Maar toch wel bang dat het misschien wat teveel hout wordt omdat de keuken ook hout is..

@San, Ooh! Beton cire is wel een hele leuke optie! Ik ken het zelf verder helemaal niet.. is dat wel gewoon makkelijk schoon te maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:58

Ja hoor. Je moet er alleen geen zware reinigingsmiddelen op gebruiken, dus geen chloor en bleek en ook geen anti-kalkproducten e.d..

Milde allesreiniger of groene zeep is prima.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:03

Ik heb ook een vraagje hier

Wij hebben een bakstenen schouw die witgeschilderd is, ik zou hem graag meer baksteen met witewash willen.
Vraag me af hoe dat zou moeten, neem aan schuren maar heeft iemand enig idee met wat?

Mensen die ervaring hebben hiermee?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:05

_San87_ schreef:
Ja hoor. Je moet er alleen geen zware reinigingsmiddelen op gebruiken, dus geen chloor en bleek en ook geen anti-kalkproducten e.d..

Milde allesreiniger of groene zeep is prima.

Ooh top! Dankjewel! Ik ga er eens naar kijken. :j

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:39

_Ekenna schreef:
@mirim, bedankt voor je foto’s! Maar het gaat vnl om de bovenkant van het blad..

@ DubbelDun, dat is wel een overweging waard! Maar toch wel bang dat het misschien wat teveel hout wordt omdat de keuken ook hout is..

@San, Ooh! Beton cire is wel een hele leuke optie! Ik ken het zelf verder helemaal niet.. is dat wel gewoon makkelijk schoon te maken?


Ja daarom maakte ik de foto ook zo, maar ik was niet duidelijk.
Dit os een smal blad, iets breder als het muurtje zelf.
Daardoor komt het niet zo massaal over en ook niet als een barretje.
Het blad is een plank die we hebben geschilderd indezelfde kleur als het plafond ( deze is van balken en planken) en de deuren en kozijnen, om het zo een geheel te laten zijn.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:08

Oooh ik snap ‘m! :D Goed idee idd! Ik denk alleen dat ik door een smal blad zo’n loos muurtje krijg en er niks op kan zetten, omdat het muurtje zo smal is. Maar ik hou ‘m in gedachten en ga ‘t eens bespreken. Dank je wel! :j

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:51

Kun je je kont wel wat ruimer keren in de keuken, want van die eerste foto wordt ik claustrofobisch ^^ (Maar ik heb een tik als het gaat om keukens die in het verdomhoekje gepropt zijn, vind dat zo kwalijk in de meeste huizen tegenwoordig. Heb je overal een zee aan ruimte en dan zit de keuken weer in zo`n hoek van 2 bij 3 meter ... uch))

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:52

Amber_anne schreef:
Ik heb ook een vraagje hier

Wij hebben een bakstenen schouw die witgeschilderd is, ik zou hem graag meer baksteen met witewash willen.
Vraag me af hoe dat zou moeten, neem aan schuren maar heeft iemand enig idee met wat?

Mensen die ervaring hebben hiermee?

Whitewash bakstenen :') Als je er een plens water overheen doet en flink schrobt, helpt dat? Of een wat agressiever middeltje (terpetine oid)?

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:07

Even voor het beeld

Dit hebben we nu: Afbeelding

En dit wil ik:
Afbeelding

Met water zal ik is proberen noviceh misschien denk ik gewoon te moeilijk :')

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:12

Als ik de foto zo zie met die kast daar dan ben ik bang dat het te veel wordt als je de bakstenen weer door laat komen. De schouw is best lomp, en ik denk dat hij best dominant wordt als hij weer iets donkerder wordt.
Hij valt nu een beetje weg in de muur. (En ik vind het idee echt heel mooi, maar het gaat in deze setting storen vrees ik. Of de kast moet wijken)

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:14

karin1985 schreef:
Als ik de foto zo zie met die kast daar dan ben ik bang dat het te veel wordt als je de bakstenen weer door laat komen. De schouw is best lomp, en ik denk dat hij best dominant wordt als hij weer iets donkerder wordt.
Hij valt nu een beetje weg in de muur. (En ik vind het idee echt heel mooi, maar het gaat in deze setting storen vrees ik. Of de kast moet wijken)


Om het nog erger te maken wil ik er dan donkerblauw bloemen behang boven doen :=

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:25

Ik zeg niks meer :+ :D

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:45

@Loesvdb wij hebben ook zo'n muurtje. Bij ons ligt er een granieten blad op dat net wat breder is dan het muurtje zelf. Op het aanrecht ligt hetzelfde granieten blad, ik vind het erg mooi.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:09

Ik heb vandaag gesprek gehad met woningbouw en het contract getekend. 18e krijg ik de sleutels. Dus ik kan al beginnen met meubels verven, spullen inpakken en spullen verzamelen.

Ik wil dus de botanische/Scandinavische kant op. Groenige muren alleen twijfel ik wat ik met de rest van de muren moet doen? Gewoon wit? Of een grijstint?

Van het groene tv meubel ben ik afgestapt. Alles wordt gewoon wit. Bank zal tijdelijk een gratis bank worden totdat ik gespaard heb voor een goede nette bank.

En dan zwarte (draadstaal) accesoires. Heb er zo’ n zin in :):)

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:06

Leuk topic :D
Ik kom ook even volgen, woon nu nog in een huurwoning maar krijg binnenkort de sleutels van mijn koophuis :)

Hoe het er nu uitziet (wat rommelig en al wat kaal omdat ik al wat spullen weggedaan heb :')).


Afbeelding


Afbeelding

Heb nu één muur in de woonkamer grijs en dat wil ik in mijn nieuwe huis weer doen.
Voor de rest moet ik nog even kijken, wie weet doe ik hier ook.wat ideetjes op :D

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:33

Hoi. Wat een leuk topic. Ik meld mij ook graag. Ben eind september naar een super leuk nieuwbouw appartement verhuisd.
Dit is een foto van mijn woonkamer

Afbeelding


Dit is de muur in mijn woonkamer
Afbeelding

En dit van mijn slaapkamer
Afbeelding

En dit is de eethoek
Afbeelding

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:35

Erg leuk Maia, ik vind die muur met de flagstones geweldig! Wij hebben ze aan de buitenkant van ons huis (echte).

Mooie kleur bank!

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:17

Ik vind die 2 bloemenstoeltjes een leuk touch geven. Bank is ook een mooie kleur, maar ik zou persoonlijk nog wel iets van een vloerkleed bij de bank willen.

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:24

MoniqueT schreef:
Erg leuk Maia, ik vind die muur met de flagstones geweldig! Wij hebben ze aan de buitenkant van ons huis (echte).

Mooie kleur bank!


Dank je :) ik ben er ook erg blij mee.
Gaaf die echte flagstones.


DubbelDun schreef:
Ik vind die 2 bloemenstoeltjes een leuk touch geven. Bank is ook een mooie kleur, maar ik zou persoonlijk nog wel iets van een vloerkleed bij de bank willen.


Dank.
Ik zat nog erg te twijfelen of ik een kleed wil ja of nee. Maar mijn budget zei nee dus voor nu nog even niet

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:48

Mooi Mala! Ik ben fan van je bank en de muur er achter <3
Welke kleur wit heb jij op je muren en je plafond?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:49

karin1985 schreef:
Kun je je kont wel wat ruimer keren in de keuken, want van die eerste foto wordt ik claustrofobisch ^^ (Maar ik heb een tik als het gaat om keukens die in het verdomhoekje gepropt zijn, vind dat zo kwalijk in de meeste huizen tegenwoordig. Heb je overal een zee aan ruimte en dan zit de keuken weer in zo`n hoek van 2 bij 3 meter ... uch))

Dat is wel zo ja! Goed punt. En ik zie de keuken ook liever anders.. ruimer.. maar dat gaat ‘m toch echt niet worden. Niet mijn huis. :+

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:33

Ik heb een nieuw projectje voor in de kerstvakantie. Wij hebben in de woonkamer een bureautje staan dat intussen een echte verzamelplaats is geworden voor post en "dingetjes." Eens in de zoveel tijd mest ik die uit maar binnen een dag is het weer zo'n verzamelplek geworden. Ik was er wel klaar mee en mijn man ook omdat hij elke keer met zijn been tegen de punt ervan stoot. Dus heb ik marktplaats afgestruind op zoek naar een leuk, uniek ladenkastje. En die heb ik gisteravond opgehaald. Ik zal zo foto's maken.

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:43

Dit is het kastje:
Vol butsen en krassen en niet mooi

Afbeelding

De binnenkant van de laden
Afbeelding

Die wielen zitten niet stevig vast maar daarom vond ik het kastje zo leuk. Het geeft het kastje iets aparts zo
Afbeelding