Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:54

Ik heb het vorige topic af en toe gevolgd.
We hebben afgelopen jaar onze meubels vervangen en de paarse muur eindelijk eens een ander kleurtje gegeven. Wilde het al jaren maar durfde nooit :o

Voor:

Afbeelding

Afbeelding

Eerste begin > raamfolie hert
Afbeelding

Na:
Nieuwe bank en loveseat

Afbeelding

Nieuwe eettafel en stoelen en muur geverfd!

Afbeelding

Afbeelding

Sfeerplaatje als open haard aan staat (amper 3x per jaar maar toch :D)

Afbeelding


ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:05

@eekhoornerik, wat een mooi sfeervol huis! Prachtig het glas in lood!

@kletshoekje
Ik denk om het licht te maken zal een licht groot kleed bij de bank ook al heel veel doen

[o]

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:07

Zowel nieuw als oud zien er heel sfeervol uit :)

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:08

Kletskoekje kan je de trapkast (of zit die niet daar in de hoek) niet inrichten als opruimhok voor het speelgoed. Dat je alleen een keukentje of bureautje voor de kids in het zicht laat staan.

De steil hier boven is mij te landelijk. Maar vind de nieuwe inrichting wel meer eenheid en echt een verbetering.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:12

Ik houd wel van landelijk !
En wat is die autostoel gaaf zeg <3
Wij zijn nu bezig met onze bijkeuken .
We wonen nu bijna een jaar in onze boerderij en zijn nog steeds aan het settelen zeg maar.
Omdat we eerst voor de paarden alles in orde gemaakt hebben en daarna de hele mooie zomer lang meer buiten als binnen gewoond hebben , duurt alles een beetje langer als gepland.
Hieronder wat foto’s van de bijkeuken :Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41556
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:15

Wat irritant dat je niet automatisch een nieuw topic van een reeks in je topiclijst krijgt :(.

Anywho. Ik volg ook weer.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:17

Wat ziet het er allemaal gaaf uit bij iedereen!

En die autostoel is echt leuk gedaan. Super gaaf!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:21

ArankaM schreef:
@eekhoornerik, wat een mooi sfeervol huis! Prachtig het glas in lood!

@kletshoekje
Ik denk om het licht te maken zal een licht groot kleed bij de bank ook al heel veel doen


Dank je!
Ben het eens over het kleed. Kleed wat er nu ligt is eigenlijk te klein t.o.v. de grote bank. Als je een mooi groot kleed neerlegt heb je al meer een zithoek idee.

Wat betreft het speelgoed: is het een idee om een mooie grote wandmeubel te plaatsen. Met een deel dressoir (tv/mooie items) en een deel hoog met kasten waar je alles in op kan bergen?
Creëert ook weer eenheid en rust.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:24

Ik hou ook van landelijk, vind de inrichting hierboven mooi :j

Een autostoel in je woonkamer, heel origineel bedacht :D

Kletskoekje, ik vind jullie vloer anders heel mooi hoor...denk ook dat een lichter vloerkleed en een andere kleur op de muur al heel veel doet. Misschien mooie overgordijnen ipv de jaloezie?
Al dat speelgoed zou ik persoonlijk gillend gek van worden, ik hou van orde en rust om me heen...brrr.
Zegt iemand die zelf geen kinderen heeft :o
Als er inderdaad een trapkast is daar alles in stoppen na het spelen?

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:31

Bedankt voor de complimenten over de autostoel! :)

[o]

Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:34

ohh leuk, ik lees mee :D die gele stoel is leuk zeg!

vind het toch jammer dat we die kleur niet in huis hebben achteraf.. past nu niet meer echt in de slaapkamer of woonkamer. bewaar t wel voor een kinderkamer ooit :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:41

Ik lees mee! Vorige week eindelijk verhuisd na een rigoreuze verbouwing. We hebben bijna overal spotjes maar ik ben nog op zoek naar lampen boven de eettafel, kookeiland, salontafel, bijkeuken, meterkast en installatieruimte. Ook kan ik geen prullenbak vinden die ik mooi genoeg vind voor in de keuken.. iemand enig idee waar ik een houten prullenbak kan vinden bij voorkeur met sensor zodat je de bak niet aan hoeft te raken? Ook zoeken we nog 4 barkrukken met lederen kuipstoel (rug en armleuningen) en houten onderstel.

Blijkbaar heb ik een heel erg lastige smaak :+

De autostoel is leuk!
Mirim, jouw zwart met witte balken <3 wij hebben beneden de meeste balken weggehaald/gewerkt. Maar boven hebben we ze behouden. Ik twijfel of ik de bijkeuken half ga betegelen. De honden zitten daar overdag en maken altijd een zooitje. Hoe bevalt de verf jou?

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:46

Wow mooi mirim gaaf die tegeltjes!

Die autostoel ook erg gaaf inderdaad!

We hebben inderdaad een heel gaaf groot kleed gezien maar wachten eerst af wat de nieuwe vloer gaat worden want het moet er wel bij passen. Ik heb deze vloer vanaf het begin niet echt mooi gevonden :')

De houten jaloezien vind ik eigenlijk wel weer erg mooi maar geen doen om ze schoon te houden en ze houden toch wel veel licht tegen. Je kunt ze omhoog doen maar dat is niet mooi en geen doen om steeds te doen..

Van het speelgoed wordt ik ook gillend gek haha. Heb zelf kinderen maar ben ook gastouder dus het hoort ook bij mijn werk. De trappist staan 2 van die Ikea kasten met bakken vol mernsoeelgoed zodat ik het aanbod van het speelgoed regelmatig kan wisselen en de knutstelspulllen etc.
We denken zelf inderdaad aan een tv meubel en dan doortrekken met een grote kast. Op opmaatzagen.nl heb je zulke meubels (Zie foto) maar die vind ik te druk qua vakken Je kunt op hun site ook zelf ontwerpen. Zou een mooie optie kunnen zijn.

Zag dat benangeliek ook een mooie tv meubel heeft , zo'n lange meubel over de wand met opberg vakken, zoiets kan ook een optie zijn. Lastig allemaal!!
Afbeelding
(Zo'n idee maar iets anders)

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:10

Toffe autostoel!

Mooie bijkeukentegeltjes <3

Kletskoekje, ik zou inderdaad beginnen met een groot deel speelgoed weg te werken. In een kast of zonder pardon een deel naar boven en een deel in een opbergbak (evt wat ook dienst kan doen als tafeltje gelijk). Wat er in de bak ligt kan je dan afwisselen met wat boven is opgeruimd.

Verder zou ik het kleed zeker vervangen voor een groter kleed. Nu heb je je bank en in dat vierkant wat die maakt ook het kleed + salontafel. Een kleed verder de lengte in richting tv maakt het al heel anders. Salontafel klein duwtje uit het vierkant. Dan is het minder opgepropt en geen apart vakje in de kamer.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:01

Wij krijgen binnenkort als alles doorgaat een speelkamer *\o/* eindelijk de rommel echt uit het zicht.

Voor nu hebben we het zo opgelost:
Afbeelding
Dit is het beste wat ik ervan kon maken (tijdelijk huis en eigenlijk te klein, en in Frankrijk mag je in een huurhuis ook niet zomaar schilderen oid dus let niet op de kleuren en vloer etc)

Edit: deze foto laat zien hoe het is als het niet is opgeruimd

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:46

Die autostoel is tof zeg!

Hier geen speelgoed meer in de huiskamer -gelukkig!-. Al het speelgoed, en dat is heel veel, ligt bij de meisjes keurig opgeborgen op de slaapkamer. Als ze ergens mee willen spelen, wordt dat van boven gehaald en daarna weer opgeruimd. Of ze spelen ermee op hun kamer.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:02

Zoals ik zei ben ik gastouder en hoort het bij mijn werk, het is al uitgesorteerd en veel staat al op zolder en in de trapgat wat we afwisselen. Heb op werkdagen 6 kinderen in verschillende leeftijden dus dan kom je gewoon al aan veel speelgoed. Nu staat sinds 2 weken het poppenhuis weer beneden dat is natuurlijk een groot ding maar wordt gewoon heel veel gebruikt. Wil het wel over week of 2,3 weer naar zolder doen. Zo doen we dat steeds met het poppenhuis en scheelt al veel. Zo blijft het ook leuk.

Super fijn jes dat je in het nieuwe huis een speelkamer hebt dat zou ik ook graag hebben zeg.

Groot kleed is zeker een goede tip ja we hebben al iets op het oog maar wachten de nieuwe vloer eerst af :) wat voor formaat zouden jullie doen? Een waar de hele bank makkelijk op past en uisteekt dan? Echt grootgroot dus?

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:06

Eekhoornerik, mag ik vragen waar jullie bank vandaan komt? Ik zoek zoiets.

Webshop - digital art: MoTekent

cruesli

Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:07

Ik lees ook weer mee! Inspiratie opdoen :)

03-06-2011 TIJN <3 16-03-2015 JIP <3 19-09-2017 SAM <3

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:09

@ kletskoekje, zoiets bedoel ik ja. Kan je echt heel veel in kwijt en je kan in de open vakken wat mooie accessoires neerzetten.

Mirim die tegels zijn echt prachtig! Lagen die er al of nieuw gelegd?

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:33

MoniqueT schreef:
Eekhoornerik, mag ik vragen waar jullie bank vandaan komt? Ik zoek zoiets.


We hebben hem bij www.bankstyle.nl gekocht. Je kan zelf bepalen wat voor vulling er in komt (hard, midden, zacht) en de hoogte van de pootjes (wij hebben voor hoog gekozen omdat mijn vriend lang is).
Daarnaast hebben ze heel veel stoffen waaruit je kan kiezen.

Kijk bij landelijke banken en dan zie je diverse opties.

Prijzen vallen heel erg mee voor een op maat gemaakte bank :j.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:34

Leuk zon topic! Ik lees mee!

Ik ben deze week ook weer aan het shoppen geweest :D

Afbeelding

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:13

KletsKoekje schreef:
Groot kleed is zeker een goede tip ja we hebben al iets op het oog maar wachten de nieuwe vloer eerst af :) wat voor formaat zouden jullie doen? Een waar de hele bank makkelijk op past en uisteekt dan? Echt grootgroot dus?

Ja grootgroot.. +- 2 tegels verder naar voren als het huidige kleed zou ik persoonlijk doen. En dan tussen salontafel en tv evt iets van een poef/hocker.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:21

eekhoornerik schreef:
MoniqueT schreef:
Eekhoornerik, mag ik vragen waar jullie bank vandaan komt? Ik zoek zoiets.


We hebben hem bij www.bankstyle.nl gekocht. Je kan zelf bepalen wat voor vulling er in komt (hard, midden, zacht) en de hoogte van de pootjes (wij hebben voor hoog gekozen omdat mijn vriend lang is).
Daarnaast hebben ze heel veel stoffen waaruit je kan kiezen.

Kijk bij landelijke banken en dan zie je diverse opties.

Prijzen vallen heel erg mee voor een op maat gemaakte bank :j.


Bedankt, ik ga kijken! Wij willen inderdaad steviger vulling en een wat hogere bank. Die van jou ziet er super comfortabel uit.

Webshop - digital art: MoTekent

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:49

mirim schreef:
Ik houd wel van landelijk !
En wat is die autostoel gaaf zeg <3
Wij zijn nu bezig met onze bijkeuken .
We wonen nu bijna een jaar in onze boerderij en zijn nog steeds aan het settelen zeg maar.
Omdat we eerst voor de paarden alles in orde gemaakt hebben en daarna de hele mooie zomer lang meer buiten als binnen gewoond hebben , duurt alles een beetje langer als gepland.
Hieronder wat foto’s van de bijkeuken :[ [url=m/bHXpoF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dR8GlK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/93cWIJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZH6POZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


HOOOLY CRAP!! _/-\o_

Wát een prachtige bijkeuken!! Ik ben jaloers! Tegels komen echt waanzinnig goed tot hun recht!


Moet zelf ook zeer snel keuzes maken met betrekking tot tegels in mijn bijkeuken. Maar jemig wat is dat moeilijk. Ik kijk er al zeker een jaar naar, en nog weet ik het niet. Inmiddels staat de hele bijkeuken, maken we deze week het plafond er in (gips) en zijn we ook vrij snel toe aan de smeervloer. Deze week komt de voorbereiding voor de vloerverwarming er ook in.

Ik heb Hornbach en Bauhaus al gehad... Nog niet het wauw gevoel, komende week maar even kijken bij een wat gewoon tegelcentrum. Iemand nog tips/ideeen?


Afbeelding
Doorgang van keuken naar bijkeuken, met zicht op een hoog raam die veel licht binnen laat.
In de bijkeuken komt een barndoor (ik kan ze alleen niet meer vinden van Barnwood), die zal dus ook wel eens dicht staan. Hierdoor zeer weinig licht in de keuken.
Op deze kant komt een tafel van +/- 60/70cm te staan voor mijn wasmachine en droger. Wassen op niveau zeg maar. En daaronder is dan plaats voor mijn rijlaarzen etc.


Afbeelding
Naar links de deur naar buiten.


Afbeelding
Rechts een kale wand.

Zelf zit ik te denken aan hard lichtgrijs, zodat bij een openstaande deur het licht ook nog in de keuken terecht komt.
Ik vind portugese tegels echt geweldig, of zoiets als Mirim heeft... Maar het past niet echt bij mijn huis. Ik ben redelijk abstract. Plus met het oog op toekomstige verkoop wil ik het ook graag tijdloos houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, _karin_, AnneMarijeP, bribro, Condor, Googlebot, judithM, xSannee en 78 bezoekers