Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:05

Het blijft vandaag een beetje druilerig maar dit is dus de kleur energizing lake van Flexa als er geen enkele vorm van zonlicht is te bekennen haha Zelf vind ik wel meevallen hoe donker die is als er helemaal geen zon is
Afbeelding

Deze foto heb ik een andere keer gemaakt, let vooral niet op het bierflesje maar hier zie je dezelfde kleur maar dan met zonlicht
Afbeelding

Ik zag dat iemand het had over de besta meubelen van de Ikea, die hebben wij ook. Combinatie van wit met grijs geglazuurd (oid) walnoot. Deze kleurencombinatie stond in de winkel opgesteld en we waren gelijk om haha, konden zelf een opstelling maken op de computers die daarbij stonden, dan kwam er iemand van de ikea even kijken of alles klopte en of we overal aan hadden gedacht en dan kon je je opstelling afdrukken en met dat printje kon je alles bij elkaar zoeken in het zelfbedieningsmagazijn :D


noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:10

IceQueen schreef:
@Noviceh heb je alle muren een kleur geven? Dus geen witte muren?
Dat klopt, ik vind wit zo’n steriele, ongezellige kleur. Maar mosgroen is een wittint, dus evengoed wel een lichte kamer. Overigens vind ik het contrast bij onze witte (ral 9010) plinten, deurposten en deuren erg mooi.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:16

@DemDeempel: dat is idd een fiks kleurverschil, waarbij ik persoonlijk op grijze dagen liever een wat lichtere kleur zou zien :) Ik denk dat ik er 's winters anders erg somber van zou worden :D

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:59

Wauw, wat komen er super mooie inrichtingen voorbij zeg!

Toevallig zijn wij afgelopen weekend bezig geweest met het vervangen van de meubels.

Deze serie hadden we (het tv meubel is ook van deze serie):
Afbeelding
Afbeelding

En we hebben nu:
Deze kleine tafeltjes
Afbeelding

Deze eettafel:
Afbeelding

Nu nog een nieuwe bijpassend tv meubel. Die gaan we misschien zelf maken, even kijken wat handig is.

We hebben maar een klein appartement (55 m2). Deze kleinere tafeltjes bij de bank geven veel meer ruimte. Het liefste zou ik een andere vloer en een nieuwe bank willen, maar dat vind ik zonde van het geld. Dit is huur en we hopen binnen nu en 2 jaar wel over te gaan naar een koopwoning.

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:08

Duidelijk een stuk 'stoerder' (ook mijn smaak).
Een licht kleed zou het 'af' maken.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:22

DemDeempel schreef:
Het blijft vandaag een beetje druilerig maar dit is dus de kleur energizing lake van Flexa als er geen enkele vorm van zonlicht is te bekennen haha Zelf vind ik wel meevallen hoe donker die is als er helemaal geen zon is
[ [url=m/f9fAwF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze foto heb ik een andere keer gemaakt, let vooral niet op het bierflesje maar hier zie je dezelfde kleur maar dan met zonlicht
[ [url=m/AI7s1I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag dat iemand het had over de besta meubelen van de Ikea, die hebben wij ook. Combinatie van wit met grijs geglazuurd (oid) walnoot. Deze kleurencombinatie stond in de winkel opgesteld en we waren gelijk om haha, konden zelf een opstelling maken op de computers die daarbij stonden, dan kwam er iemand van de ikea even kijken of alles klopte en of we overal aan hadden gedacht en dan kon je je opstelling afdrukken en met dat printje kon je alles bij elkaar zoeken in het zelfbedieningsmagazijn :D


Gaaf die bovenste muurkleur!

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:24

Een heel verschil maar wel een stuk ruimer, die tafeltjes zijn lekker speels maar je kunt er nu een stuk beter omheen lopen kan ik me voorstellen. Mooie tafel ook, lekker stoer. En wij hebben ook maar 65 m2 dus ook een kleine eettafel, 140 cm. Konden jullie hem makkelijk vinden of hebben jullie hem op maat laten maken?

Idee van DubbelDun vind ik een goeie, met een kleed maar je er echt een apart woonkamer gedeelte van ookal is het naast elkaar in dezelfde ruimte.

Als jullie een nieuw tv meubel nemen zou ik aanraden om hem op te hangen, het schijnt dat als je meubels ophangt je meer ruimte creëert. Wij hebben ook expres een bank op poten en het tv meubel opgehangen want dat oogt ruimtelijker

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:25

@Esirene, het is dezelfde kleur alleen is het dus volledig afhankelijk van de lichtinval. Die onderste is in de volle zon en de bovenste vanochtend toen het regende en grauw was.

suus_toes

Berichten: 977
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:25

Wat een leuk topic! Kom ik nu pas achter...... }:0

Wij gaan 3 december verhuizen... Dus dan gaat voor ons het klussen beginnen. Heb al wat ideeën op gedaan, wat ik leuk vind.


Afbeelding


Zijn er toevallig bokkers met een kleine woonkamer en een taupe kleur?
Ik vind zelf de Urban taupe Flexa erg mooi, voor 1 wand zou die dan moeten komen.

Of de kleur Wit kokos. (wat ik met de flexa app kon vinden)

Dus hebben jullie voorbeeldjes.... Ik kijk gezellig met jullie mee.

#Massagepraktijk & Neuromusculaire therapie Eenrum

Matheno

Berichten: 7940
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:28

Hier wat foto's van mijn huis toen het nog een beetje in aanbouw was.
Ons huis is in bruin/goud/crème tinten. De vloer lag er al in, dus we hebben geprobeerd om door donkere bruintinten het geheel warmer te maken.

Als verfkleur tegenover het vrij 'heftige' behang (bruin met gouden accenten erdoor) hebben we London Stone van Farrow & Ball.

Inkijk naar de kamer, hier hingen de gordijnen nog niet:

Afbeelding

De gordijnen:

Afbeelding

Vanaf de kamer gezien onze eettafel:

Afbeelding

Hier is de tafel wat meer zichtbaar, ondertussen staan er 2 grote planten op:

Afbeelding

Hier was de keuken in aanbouw:

Afbeelding

En onze schouw, ben zoooo verliefd op ons behang <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Matheno op 12-11-18 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:33

@suus_toes: ik heb dezelfde bank met in de herfst/winter paarse elementen en voorjaar/zomer groen als basiskleur.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:40

Laatst lag ik op bed een foto te maken, nu op de bank :D
Even een kijkje van een deel van ons (nu erg rommelige -O- ) huis. De jongste is ziek en we zijn dit weekend alle kast bij langs geweest om dingen uit te zoeken. Dus chaos :')


Afbeelding

Matheno

Berichten: 7940
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:43

Majabeestje schreef:
Laatst lag ik op bed een foto te maken, nu op de bank :D
Even een kijkje van een deel van ons (nu erg rommelige -O- ) huis. De jongste is ziek en we zijn dit weekend alle kast bij langs geweest om dingen uit te zoeken. Dus chaos :')


[ [url=m/7XgsVb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Rommelig?! Zo ziet mijn huis in nette staat eruit :')

Erg mooi heb je het

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:43

En de keuken dan ook nog maar even :)


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Majabeestje op 12-11-18 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:44

Matheno schreef:
Majabeestje schreef:
Laatst lag ik op bed een foto te maken, nu op de bank :D
Even een kijkje van een deel van ons (nu erg rommelige -O- ) huis. De jongste is ziek en we zijn dit weekend alle kast bij langs geweest om dingen uit te zoeken. Dus chaos :')


[ [url=m/7XgsVb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Rommelig?! Zo ziet mijn huis in nette staat eruit :')

Erg mooi heb je het


Haha! Je ziet niet wat er allemaal op de kast ligt voor troep denk ik :D

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:46

DemDeempel schreef:
Een heel verschil maar wel een stuk ruimer, die tafeltjes zijn lekker speels maar je kunt er nu een stuk beter omheen lopen kan ik me voorstellen. Mooie tafel ook, lekker stoer. En wij hebben ook maar 65 m2 dus ook een kleine eettafel, 140 cm. Konden jullie hem makkelijk vinden of hebben jullie hem op maat laten maken?

Idee van DubbelDun vind ik een goeie, met een kleed maar je er echt een apart woonkamer gedeelte van ookal is het naast elkaar in dezelfde ruimte.

Als jullie een nieuw tv meubel nemen zou ik aanraden om hem op te hangen, het schijnt dat als je meubels ophangt je meer ruimte creëert. Wij hebben ook expres een bank op poten en het tv meubel opgehangen want dat oogt ruimtelijker


Dank je wel! De eettafel komt bij de Karwei vandaan. We zijn van een tafel van 165x75 naar 180x90 gegaan. Onze woonkamer is een beetje een vierkant met een hapje voor de gang eruit (leuke omschrijving _O- ) Dus wij hebben daarom de ruimte om een wat langere tafel kwijt te kunnen.

Het kleed (Thanks DubbelDun ook!) is een goed idee. Ik heb er nu wel een schapenvachtje onder gelegd, maar een kleed gaan we nog eens naar kijken.

Ook de tip voor het tv meubel is een goede. We hadden al bedacht om de televisie misschien op te hangen, maar het tv meubel ophangen is ook een goed idee. Ik zal het vanavond eens met vriendlief het erover hebben! :o

Ik vind jouw kleur op de muur trouwens juist heel mooi, ook wat warmer dan een lichte kleur. Heb je misschien een foto van de hele ruimte?

Toevoeging: we willen het tafelblad van de eettafel graag in de olie zetten of lakken, zodat de kleur wat meer richting de kleine tafeltjes gaat. Wat raden jullie aan? (mag dat in dit topic?)

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:09

Majabeestje schreef:
En de keuken dan ook nog maar even :)


[ [url=m/m6EO3h.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wat gaaf die Portugese tegels. <3

Ik lees eigenlijk alleen mee in het vorige topic. Maar nu moest ik even reageren

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:34

@Denise_Storm: ik zou olie nemen. Duurt iets langer voor die goed is uitgehard, maar veel makkelijker bij te houden/bij te werken dan lak/beits.
Investeer wel in een echt goede olie. De beste is Tung olie, maar een goede 2e is Danish olie.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:43

@_Aine zo gaaf dat roze!! Mijn accesoires zijn op het moment idd roze. Ga nog maar eens kijken voor een roze middenweg.

@DemDeempel wat een verschil op die 2 foto's van de kleur. Je zou denken dat het 2 totaal verschillende kleuren zijn!

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:59

Ik heb even een paar foto's gemaakt van de hele ruimte, wij hebben de woonkamer, eetkamer en keuken in 1 ruimte dus we hebben echt geprobeerd om aparte plekjes te maken. Het is nu ook even de studeerkamer want ik heb morgen een tentamen haha (vandaar dat ik ook zo snel reageer :+ ), we hebben maar 1 slaapkamer en daar staat wel een klein bureau maar als ik alleen thuis ben werk ik aan de eettafel. Mijn camera van mijn mobiel maakte hem het ene moment wel licht en het andere moment donkerder maar dit is even voor het idee.

Je komt via de gang langs de slaapkamer en dan in de woonkamer/eetkamer/keuken. Links zie je het muurtje van de keuken.
Afbeelding

Dan is deze genomen vanaf de deur naar buiten, rechts op de foto hierboven. Je kunt daarachter dan de keuken zien
Afbeelding

En deze is vanaf de plant op de bovenstaande foto genomen, met de rug naar de keuken achter de eettafel (die dankzij de warm witte lamp boven de eettafel hout lijkt maar grijs is in werkelijkheid)
Afbeelding

We hebben 2 verschillende stoelen, de poten alle 4 hetzelfde maar 2 donkergrijs suede met grote vlakken en de andere twee glad lichtgrijs leer met strepen. Tafel was de enige die wij in deze maat konden vinden 140x90 en die een beetje aan onze smaak voldeed, is helemaal mdf, ook de poten maar was maar 200 euro, later willen we wel een grote tafel voor meer stoelen maar voor nu is dit ideaal.

Het is een combinatie van de eettafel en stoelen van de Pronto, kasten en bank van de Ikea, kleed en lampen leenbakker (zelfde serie allemaal), tafeltje en accessoires Kwantum en planten en potten intratuin. Beetje een verzameling van vanalles maar wel de goedkopere winkels.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:02

Ziet er heel ruim uit.

Besta is wel in trek hier :)

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:11

DemDeempel: dit laat de ruimte inderdaad wat meer zien. Misschien kan het praktisch gezien niet, maar is het niet een idee om je tv en bank om te wisselen? Dan wordt het misschien wat ruimtelijker?

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:13

Zou het loungedeel van de bank dan niet midden in de loop staan ??

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:15

Super leuk topic! Zeker om ideeën op te doen.
Wij wonen hier nu net een jaartje, en zeker nog niet klaar haha.
De muur is nu groen, maar die wil ik binnenkort hemelsblauw gaan schilderen.


Afbeelding

Afbeelding
( we hebben inmiddels ook een andere bank )


Afbeelding
Zo was het eerst, de "ramen" die je ziet, zijn Dus openslaande deuren, alleen hadden de mensen de radiator ervoor laten zitten :+
Ook de muur naar de keuken toe hebben we gesloopt, en de inbouwkast.

Als liefde het enigste word,
waar je je aan vast kunt houden ♡

Blog Wolter&Angelique
https://www.facebook.com/WolterAngelique-1997556280328153/

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:15

Ik vind het heel leuk ingericht zo juist! Ziet er gezellig en huiselijk uit.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, BingBot, Blue_flower, Cerosa, Condor, GoogleAdsense, Plonspony en 53 bezoekers