Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:53

Dank voor de tips op onderstaand bericht. Helaas is het bankje alleen maar in deze kleur te verkrijgen, anders had ik hem graag in het antraciet willen hebben bijv.
Als we eenmaal alles hebben staan zet ik hier wel een fotootje neer hoe het uiteindelijk is geworden :D


xXutopiaXx schreef:
Het krijgen van de sleutel komt steeds dichterbij, dus wij zijn ook aan het verzamelen en bedenken.. nu zijn we met de eetkamer bezig. We hebben al een tafel, van mijn ouders, en daar moeten wij nog stoelen bij. Nu ben ik helemaal fan van een bankje bij de eettafel en is mijn oog op deze gevallen:

[ [url=m/aTMUw9.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kleur is vintage bruin.
En deze stoelen vonden wij toch wel erg leuk, en wilden we dan in deze kleuren erbij zetten:
Pebble

[ [url=m/unCk1H.jpg]Afbeelding[/url] ]

en antraciet

[ [url=m/SH2h3o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus 1x de bank en dan 2 stoelen totaal. Wat denken jullie, past dat? Of met de stoelen 1 kleur aanhouden?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:57

Hier bezig met de serre. Bijna alles geverft en over een paar dagen komen de tegels. Ben er blij mee, was zo'n kille lelijke ruimte.
Komen veel tropische planten in iig.


Afbeelding

Afbeelding
Uitgekozen tegel.
Afbeelding

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:38

Middelandse sferen. Gaaf hoor! Ben benieuwd naar het resultaat!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:41

Leukk!! Inderdaad leuke sfeer :+: leuk idee, wij willen ook nog een sere aanbouwen :D

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:03

Blijft dat nou lang mooi, weet je nu misschien natuurlijk nog niet :') ; geschilderde kunststof kozijnen?

Wel mooi warm hoor :j Lekker Portugees-achtig, met die tegel erbij :j


Hier inspi gezocht:
wat vinden jullie nou een mooie/ludieke/handige inrichting van je slaapkamer?
En dan bedoel ik: hoofdbord, nachtkastjes, opbergruimte voor beddengoed?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:14

Als de kamer diep/breed genoeg is kun je het in het hoofdboord integreren.
Anders een lage kast met hoge/diepe lades.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:36

Bedankt ik ben ook benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.
Het zou gewoon goed moeten blijven. Eerst een primer voor kunststof gebruikt van sigma en daarna pas geverft.

Post nog een update van het uiteindelijke resultaat.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:09

Heeft iemand van jullie ervaring met radiatoren verven? Ik heb er in de woonkamer 1 zichtbaar. Als ik die in een ombouw wil doen moet ik de vensterbank ook vervangen en verbreden, maar dan weet ik zeker dat de honden erin gaan liggen. :') Zou wel de mooiste oplossing zijn. Hij is op sommige plekken bijna kaal, dus misschien gewoon verven. Het lounge stuk staat er ook voor, dus je ziet hem gedeeltelijk.

Ik ben bang dat ik met een ombouw toch een hoop warmte verlies en aangezien ik in de hele benedenverdieping maar 3 radiatoren heb. 1 in de gang (die altijd dus bloedheet is, want het is een flinke radiator en een iniminie gang), 1 in de woonkamer onder het raam en 1 in de eetkamer. In de keuken en de badkamer geen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:11

Gewoon opschuren en verven (hier zit Er dezelfde lak op als op de kozijnen, moet Er ook nog een paar doen (paar niet aan toe gekomen en 1 beschadigd door het deurtje van de bench )

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:13

Jullie hebben geen speciale radiator lak gebruikt? Dat zou schelen, kozijnen enzovoorts moet ik toch nog doen.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:16

De meeste radiatorverf heeft de eigenschap om minder snel te vergelen/verkleuren door de hitte, maar als je geen 'wit' wilt kun je gewone verf gebruiken.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:25

MyWishMax schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met radiatoren verven? Ik heb er in de woonkamer 1 zichtbaar. Als ik die in een ombouw wil doen moet ik de vensterbank ook vervangen en verbreden, maar dan weet ik zeker dat de honden erin gaan liggen. :') Zou wel de mooiste oplossing zijn. Hij is op sommige plekken bijna kaal, dus misschien gewoon verven. Het lounge stuk staat er ook voor, dus je ziet hem gedeeltelijk.

Ik ben bang dat ik met een ombouw toch een hoop warmte verlies en aangezien ik in de hele benedenverdieping maar 3 radiatoren heb. 1 in de gang (die altijd dus bloedheet is, want het is een flinke radiator en een iniminie gang), 1 in de woonkamer onder het raam en 1 in de eetkamer. In de keuken en de badkamer geen.


Je kan ook even naar Sentimo kijken. Dat is een magnetische “ombouw”. Plak je direct op de verwarming dus geen hele ombouw. Echt een mooi systeem en werkt goed/weinig tot geen warmteverlies.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:56

Denise, lastige is dat hij direct onder de vensterbank zit, dus als ik er iets op doe qua ombouw moet ik de vensterbank meenemen, anders steekt die ombouw uit. De radiator komt nu al iets onder de vensterbank uit.

Dubbeldun, hmm, het zou wel wit worden, want de muur en vensterbank op die muur worden ook wit.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:36

Ik verf ze over het algemeen gewoon Met houtlak

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:41

Ik moet ze ook nodig verven ... die van mij zijn nog de originele lak vanuit de fabriek en geen goedkope dingen ook... dus speciale radiatorlak heb ik ook niet veel vertrouwen in... (foto is van 2017)

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:58

Dan zien de mijne er nog beter uit! Daar bladert het op stukken af en zijn niet spierwit meer maar nog wel wit. Gebruik wel gewoon normale lak, kan over paar jaar altijd nog kijken

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 21:25

Janine1990 schreef:
Niet heel erg interieur dit, maar ik denk dat het hier beter past dan in het tuintopic...
De verf voor mijn kozijnen...

Mijn aanbouw is klaar, de bestrating moet nog overnieuw... Maar ik moet (zeker nu het zulk mooi weer is) echt eens gaan nadenken over welke kleur ik wil... Deur en kozijn zitten nog in de grondverf. En daar komt bij dat ik de tuindeuren dan ook meteen maar mee moet nemen. De tuindeuren zijn groen, ik vind groen niet passen bij de aanbouw. Benieuwd naar jullie ideëen!

[ [url=m/iZjwdh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bestrating worden waarschijnlijk grote antracietkleurige tegels.
[ [url=m/X9VfgD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor de duidelijkheid de echte kleur, is echt generfd...


Intussen ben ik eindelijk begonnen...
Vind het wel heel veel wit bij elkaar, maar goed, die bestratingswens was vooraf natuurlijk al duidelijk. :P

Afbeelding

En ach... ik weet al ruim 2 jaar niet beter dan donkergroen :+

Het lijkt nog slordig, maar het is pas de eerste laag groen, het kozijn zelf is dus nog niet gedaan.
Wel een mega tegenvaller dat in dit zeer jonge kozijn al een neuslat doorgerot was... :\

Misschien moet ik iets over de verwarming gaan maken of een vensterbank in het kozijn maken zodat ik iets aan de binnenkant kan hangen.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:32

Het is al even rustig hier en ik móest even iets met hout doen... ik twijfel of ik er nog zwarte puntjes op ga maken voor de uur-aanduiding. Persoonlijk vind ik hem zo wel mooi strak :)

Afbeelding

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:21

Voor ons nieuwe huis ben ik op zoek naar een nieuwe bank....ik wil heel graag een sobere bank, met een linnen(look of mix) washed uitstraling...zoiets:
Afbeelding

Maar deze vind ik dus belachelijk duur dus echte Hollander als ik ben, ben ik op zoek naar een koopje ;) Wie heeft er zin om mee te zoeken?

Edit: Graag dus zo weinig mogelijk zitkussens en rugkussens (kleine losse kussens mag weer wel)...liefst uit 1 stuk, met zo'n loshangende flap tot aan de grond...hoe meer basic, hoe beter ;)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:43

Marktplaats. Zal eens even voor je rondsnuffelen. Nog niet zo lang geleden stond er een op. Er staan diverse op maar wat vind jij een koopje? Als je van strak en simpel houd kan je ook een ikea klippan kopen en daar bij bemz een losse linnen hoes op laten maken. Dat is ook strak en de goedkope uitstraling van de klippan is dan gelijk weg. Zelf heb ik afgelopen voorjaar een tegek bankje en fauteuil van Gelderland gekocht voor 10,00. Het was een projectje. Bekleding verwijderd nieuwe stof gehaald en nieuwe hoes gaan maken. Hij is nog niet helemaal af ( te druk en te warm) vandaar dat er nog geen foto’s van zijn geplaatst.
Dit was het bankje toen ik hem net had opgehaald.

Afbeelding

Dit is de fauteuil maar nog is de ruwe versie. Totale kosten voor beide E10,- bankje en stoel. E70,- stof en garen. Voor de eerste hoes heb ik wat goedkopere stof gehaald. Mede omdat ik er vaak met mijn harige vriend op zit en nog wel eens een nieuwe wil :D

Afbeelding

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:21

Kijk eens bij bv luxery meubels, daar kun je je bank samenstellen. Hebben wij ook gedaan en ik vind de prijs meevallen. Ik heb de bank niet meer ivm verhuizen, maar hadden een 2en een half zitter. Helemaal naar smaak voor 599

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:50

Ik vind die stoel echt prachtig!!!!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:52

Als je de mijne bedoelt; dank je. Hij zit nog veel lekkerder dan hij er uit ziet. Wanneer ze helemaal klaar zijn zal ik nog wel eens een foto plaatsen.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:12

Ik heb gisteren de sleutel gekregen en heb al aardig wat werk verricht.

Dit was de woonkamer
Afbeelding

Ik heb het laminaat er uit gehaald.
En de muren geverfd

Afbeelding
Afbeelding


De tegelvloer is er inmiddels ook al uit.
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:14

Kwamen die tegels er zo makkelijk uit ??