Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:13

Frummels schreef:
Haha, beetje Amerikaans inderdaad! Het is een oud vissershuisje vlak aan het strand, en bij het naar binnen gluren bij enkele buren zag ik dat eigenlijk niemand een gang heeft. Dus dat was snel bedacht zo :D

De kapstok staat onder de wenteltrap naar boven :) (ook in de woonkamer).

Veel Belgische woningen hebben dat ook hoor. Ons vorige huis had dat ook,heeft mij ook nooit gestoord.Nu gingen we daar meestal wel achterom en stonden laarzen en jassen in de keuken.

Dit huis heeft wel een hal en daar hangt idd een kapstok maar daar hangt eigenlijk alleen de jassen vd visite.Onze eigen jassen en laarzen gaan in het hok waar de wasmachine staat.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:18

Wordt erg mooi Frummels, ik hou van die stijl!

Heeft er hier iemand een (nep) Perzisch tapijt?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:48

Mij stoort het ook totaal niet. :)

brokjes: dankjewel!
Wij hadden er eentje in het vorige huis. Wat wil je weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:56

Of het leuk te combineren is?
Zo ziet het het nu uit (net verhuisd).

Het witte kleed willen we onder de eettafel en een ander kleed voor de bank. Nu heb ik er drie gezien waarvan de rode wel super mooi is <3
Afbeelding
Afbeelding

1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
Laatste is gewoon blauw, misschien ook leuk.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:22

Wij hadden die rode van jouw plaatje in ons vorige huis :j ik vond het super gaaf staan.
Zo hadden wij het:
Afbeelding

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:21

O ja leuk!

Het zal in ieder geval een hele verbetering zijn tov huidige kleed :j enige wat ik me afvraag is of het niet te donker wordt. Maar volgens mij zijn het wel frisse kleuren.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:36

Denk het niet hoor. Je muren zijn mooi licht. :)
Bij ons oude huis was het wel vrij donker omdat we donkere muren hadden. Maar we hadden aan beide kanten hoge (3.30 meter) en brede ramen, dus dat loste wel een hoop op haha.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:44

Geen idee of het je smaak is, maar bij als je zoekt op Rozen Kelim heb je nog meer van dat soort kleden. Ik vind ze prachtig! En dan zijn ze gebruikt, dus heb je een vintage look en heel speciaal :).

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:05

Vraag van een meelezer;
Ik heb drie ramen naast elkaar waarvan er 2 open kunnen. In eerste instantie had ik niks ervoor willen hangen aangezien ik op de eerste verdieping woon en dus geen inkijk heb van iemand. Maar mijn hond vindt het leuk om naar alle honden die langskomen te blaffen. Dus nu wil ik van dat plastic tot halverwege plakken en er toch wat voor hangen. Maar er zit een enorme dauerluftung waardoor rolgordijnen enz wel erg ver van het raam zouden komen te hangen. Dus ik dacht om plissegordijen en dan de top down buttom up op het raam te hangen. Bij die 2 wat open kunnen geen probleem. Maar bij die derde kan dat dus niet.
Daarbij zijn het kunststof ramen dus ik kan er ook niet in boren. Iemand enig idee of ik ze ergens mee erop kan plakken ? Of een ander idee om iets op te hangen ?

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:10

Kun je dan niet voor dat magneet kliksysteem gaan. Dat is wel matwerk. Dan maken ze een frame die precies op de kozijn past. Met een magneet plakstrip (dus geen boren)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:55

karin1985 schreef:
Kun je dan niet voor dat magneet kliksysteem gaan. Dat is wel matwerk. Dan maken ze een frame die precies op de kozijn past. Met een magneet plakstrip (dus geen boren)

Ik ben pas gescheiden en ik wil en kan hier niet al te veel geld aan uit geven. Ook wil ik volgend jaar op zoek naar een andere woning. :)

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:05

Meestal zijn kunststof ramen afgewerkt met een houten raamwerk. Dan kun je de gordijnen daar misschien aan ophangen. En anders 'op de dag' ipv 'in de dag'??
Afbeelding

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:11

Afbeelding
Sorry voor de slechte foto maar ik krijg het er niet fatsoenlijk op.
Erom heen is een rand van kunststof en aan de bovenkant dus die dauerlufting. Boven is de enige oplossing aan het plafond maar dan steekt ie heel ver uit. Er is geen hout om iets op te bevestigen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:14

De rode randen zijn ook van kunststof ??
Afbeelding

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:15

DubbelDun schreef:
De rode randen zijn ook van kunststof ??
[ Afbeelding ]

Nee die niet !

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:20

Dan kun je daar een lat op vastmaken op de hoogte die je wilt (onder het luchtrooster) en op die lat je gordijnrails bevestigen.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:22

DubbelDun schreef:
Dan kun je daar een lat op vastmaken op de hoogte die je wilt (onder het luchtrooster) en op die lat je gordijnrails bevestigen.

Wauw das echt slim ! Daar was ik nooit opgekomen haha !
Bedankt voor de tip !

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:24

Daar is bokt voor :D

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:41

Of gordijnen nemen die niet op rails lopen maar echt op een roede die je op de balken aan de zijkanten monteert.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:41

Holy yeasss... Ik heb mijn koelkast eindelijk in de bijkeuken staan... En nu kan ik gaan kijken naar wat ik met mijn keuken wil... Heeft iemand hier nog tips qua constructies die echt ideaal zijn in een kleine keuken?
(qua inrichting kastjes) In principe heb ik natuurlijk een koelkast in de bijkeuken, maar voor eventuele toekomstige verkoop wil ik een kast hebben waar een inbouwkoelkast in zou passen. Deze zal ik dan zelf met planken inrichten voor borden/glazen? (deel hiervan staat ook al in een andere kast)

Afbeelding

Mijn minikeuken nu... Niet echt duidelijk, zal een dezer dagen eens een goede foto maken van de situatie nu. Ook voor het ikea keuken topic.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:48

Hmm, ik ben zelf helemaal wel van Amerikaanse keukens, maar voor een kleine keuken is dat misschien niet de beste optie. Heb je een open keuken? Anders kun je aan de andere muur misschien een koelkast neer zetten en iets van een bar/extra aanrecht bij maken

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:17

Janine1990 schreef:
Holy yeasss... Ik heb mijn koelkast eindelijk in de bijkeuken staan... En nu kan ik gaan kijken naar wat ik met mijn keuken wil... Heeft iemand hier nog tips qua constructies die echt ideaal zijn in een kleine keuken?
(qua inrichting kastjes) In principe heb ik natuurlijk een koelkast in de bijkeuken, maar voor eventuele toekomstige verkoop wil ik een kast hebben waar een inbouwkoelkast in zou passen. Deze zal ik dan zelf met planken inrichten voor borden/glazen? (deel hiervan staat ook al in een andere kast)

[ [url=m/vpuEJr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn minikeuken nu... Niet echt duidelijk, zal een dezer dagen eens een goede foto maken van de situatie nu. Ook voor het ikea keuken topic.


Ik had ook een keuken (zelfde deurtjes en grepen zelfs!) zoals jij hebt. Heb er een nieuw doorlopend blad opgedaan en een vaatwasser ondergezet. Zal zo even een foto uploaden.
Blad met spoelbak van marktplaats, heel veel geluk mee gehad. We hebben het nog wel opmaat moeten maken.
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 09-04-19 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:19

dit was halverwege. Deze week deurtje ontvangen voor de vaatwasser, kon nog bij besteld worden.

Afbeelding
Afbeelding


Voor en na
Afbeelding
Afbeelding

Heb ipv voor een hoge koelkast gekozen voor een halve koelkast en een diepvries. Het is een fijne bar geworden zo tegen de muur. Zelf gelast en gemaakt :D
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 09-04-19 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:25

Kimmie schreef:
Hmm, ik ben zelf helemaal wel van Amerikaanse keukens, maar voor een kleine keuken is dat misschien niet de beste optie. Heb je een open keuken? Anders kun je aan de andere muur misschien een koelkast neer zetten en iets van een bar/extra aanrecht bij maken


Hij is open inderdaad.. Amerikaans gaat het niet worden nee. Zal morgen even een goede foto maken. Bar gaat er ook niet bij kunnen, te weinig ruimte van muur tot muur. Koelkast blijft lekker in de bijkeuken, dat is maar een meter verder haha.

@Kaaren, ik wil gewoon een nieuwe keuken. Hoger, deze past echt niet bij mijn lengte. En fatsoenlijke apparatuur, een vaatwasser. En LADEN kasten zijn verschrikkelijk.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:28

Afbeelding

Dit is de ruimte die ik heb.