Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:04

Hoog vind ik 20 cm en met 3 mtr hoge muren moet dat goed kunnen.
Het grote nadeel van alle plinten hoger dan 5 cm is dat je niet alle kasten strak tegen de muur kwijt kunt.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:25

Wij hebben uit noodzaak zelf hoge 'plinten' gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Hier nog wat kaal maar ik vind het echt prachtig zo <3

En even een meedenk vraag, wij hebben echt een prachtige ruimte in onze boerderij, een vide.
De grootste muur is nu rood en die wil ik graag een andere kleur, niet te donker.

Iemand ideeën?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De planken zijn er uit maar willen we tzt wel weer terug gaan plaatsen.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:50

Prachtig, die vide <3 Welke kleuren komen er verder in jullie huis? Zelf zou ik kiezen voor een donkere kleur, bijvoorbeeld oldtimer rally of legergroen. Wat gaan jullie met deze ruimte doen?

Wij hebben plinten van 12 cm bij een plafondhoogte van 260 cm. Hogere plinten had niet mooi gestaan.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:55

De vloer beneden is een beetje beach verweerd grijs/blauw dus ik blijf denk ik lekker bij de pastel tinten. De vloer boven twijfelen we nog over.

We willen op de vide zelf lekker kunnen relaxen en aan de gebinten een beamer hangen zodat we een thuis bioscoop hebben zeg maar. er komen donkerbruine banken te staan, een 2 en een 3 zits.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:32

Robijntjah ik zou voor een donkergroen gaan :)

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:40

Bedankt voor de tips, heb nu drie dekbedovertrekken besteld. :') :')
Zal t.z.t. een fotootje van het geheel sturen!

Hier ook 12cm plinten, ben ik heel blij mee. Maar daarnaast ook nog vloerplinten, maar op sommige plekken wel en andere niet. -O- (was al zo, moet ik misschien een keer wat mee)

Mooie vide Robijntjah! Inflatable blue misschien wat? Donkergroen lijkt me ook wel wat, maar dan wel diep donkergroen en niet fel.


Afbeelding
Nieuw kastje op de kop getikt, ik ben er blij mee! <3 Ga boven de speler nog wat mooie platen ophangen.
Iemand trouwens nog leuke tips voor het wegwerken van snoeren?? Zitten maar weinig stopcontacten in dit huis dus langs heel veel muren liggen snoeren...

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:44

Holle plinten nemen, daar kun je ze mooi in wegwerken.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:56

[quote="DubbelDun":banketstaaf]
Holle plinten nemen, daar kun je ze mooi in wegwerken.
[/quote:banketstaaf]

Dat inderdaad, maar je hebt ook (aangezien het een witte muur is) een soort plakbuisje die je boven de plint kan maken waar de kabel in kan. Vind ik persoonlijk niet zo mooi, tenzij je het onder een gordijn kan wegwerken :P

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:01

En dan holle muurplinten? Of vloerplinten?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:02

muurplinten, ik denk niet dat je vloerplinten hol kan krijgen, maar dat weet ik niet zeker... :?

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:04

Janine1990 schreef:
muurplinten, ik denk niet dat je vloerplinten hol kan krijgen, maar dat weet ik niet zeker... :?

Ja, leek me ook minder mooi.
Maar wel handiger want muurplinten heb ik al. :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:06

Arnon schreef:
Janine1990 schreef:
muurplinten, ik denk niet dat je vloerplinten hol kan krijgen, maar dat weet ik niet zeker... :?

Ja, leek me ook minder mooi.
Maar wel handiger want muurplinten heb ik al. :')


Dan kan je nog zo'n buis overwegen... Ik ben nu eerst mijn kerstboom aan het opzetten (het is nog licht), maar ik wil 'm wel even opzoeken straks... Nog altijd niet opgeplakt :+

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:21

Wat tof die nis met die monstera!

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:22

Bij vloerplinten wordt vaak de vloer iets korter gehouden zodat daar ook ruimte is voor kabels. 1 a 1,5 cm is vaak al ruim voldoende.
Overigens kun je ook bestaande plinten iets uitfrezen zodat er ruimte voor kabels ontstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:38

xPareltje schreef:
Ik woon momenteel nog in een niet zo heel groot appartement. Maar ik vroeg volgens mij, welke mooier zou zijn. :+

Welke mooier gaat zijn, hangt imo toch ook echt af van het formaat en waar die komt te hangen. Een klok kan super mooi zijn, als het veel te klein of te groot is voor in je huis.. is het nog geen mooi gezicht. Wat deze 2 betreft zie ik niet heel veel verschil behalve dan dus het formaat wat ook belangrijk is :o

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:05

Thanks voor de tips, als iemand nog specifieke kleuren weet of in beeld dan graag!

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:03

Foto van het nieuwe kleurtje in mijn slaapkamer :D , foto is wel gemaakt toen het buiten al donker was.
Heb al twee posters besteld voor aan de muur.


Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 00:15

Ik kom weer even om de hoek zwaaien. Wij willen zelf houten plankjes met zwarte leren ophangsystemen monteren op onze muur. We vinden het nog wat leeg en willen dat gebruiken voor fotolijstjes/plantjes/deco. Welke muur vinden jullie het meest geschikt? Of allebei? De kerstboom vertekent wel een beetje, daardoor lijkt het nu wat vol en oogt de groene muur minder leeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 01:23

liekec schreef:
Ik kom weer even om de hoek zwaaien. Wij willen zelf houten plankjes met zwarte leren ophangsystemen monteren op onze muur. We vinden het nog wat leeg en willen dat gebruiken voor fotolijstjes/plantjes/deco. Welke muur vinden jullie het meest geschikt? Of allebei? De kerstboom vertekent wel een beetje, daardoor lijkt het nu wat vol en oogt de groene muur minder leeg.

[ [url=m/wxiD4e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NkU3Cm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aFyaYQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk tv-meubel! Waar is die van?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:00

Ik zou idd de donkere muur daarvoor gebruiken en dan 2 plankjes die ongelijk van elkaar hangen, maar wel wachten tot de kerstboom weg is voor het beste effect :)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:57

Die is van Leen Bakker, de Trevor serie! Mangohout met zwart staal.

Dubbeldun, thanks voor je mening :) ik heb zelf het liefst ook nog een plankje bij het raam omdat ik wel veel met plantjes doe en dat een heel geschikt plekje is, maar ben bang dat het wellicht wat vol wordt dan...

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:00

Als je bij het raam ook een plankje wilt zou ik er 2 nemen en in dezelfde manier ophangen (verschoven van elkaar) zodat je balans houdt in het geheel.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:27

DubbelDun schreef:
Als je bij het raam ook een plankje wilt zou ik er 2 nemen en in dezelfde manier ophangen (verschoven van elkaar) zodat je balans houdt in het geheel.

We hebben in ieder geval leer besteld, zwart. Van de week even ergens een mooie plank vandaan toveren.
Genoeg voor 5 plankjes, mochten we na de eerste 3 denken dat het teveel is verhuizen we er 2 naar de slaapkamer of verkopen we ze!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het idee, maar dan bijpassend bij ons tv-meubel / tafel /kast qua kleuren :)

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:19

Afbeelding
Mijn vorige huis had ook plinten van 12 cm, vond ik persoonlijk wel mooi..
Hier nog druk aan bedenken wat ik met de vloer van de woonkeuken en woonkamer wil... WIj zijn in 2 weken verhuisd, en er zo op muren en kozijnen schilderen in gegaan,ben helemaal niet moeilijk met dingen die net niet mijn smaak zijn, maar de vloer in de keuken vind ik echt heel onpraktisch en lelijk .
Twijfel om er een mooie pvc vloer overheen te laten leggen. Keuken heeft vloerverwarming.
De kamer heeft een vrij drukke houten vloer, met grote kieren
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

De ruimtes lopen door, zitten nu nog houten schuifdeuren tussen, alleen passen die niet mooi, en zijn ze scheef gemonteerd, maar mijn schoonvader gaat stalen klapdeuren maken..zo zullen de deuren ook vaker dicht gaan denk ik :)

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:17

Meelezer uit de meeleesmodus.

Ik heb mijn muur net van flexa vintage blue naar flexa greyed green aangepast. Kleur is nog best wisselend met hoe het licht valt. Maar het is imo een kleur om wel even te delen :)

Afbeelding
Afbeelding