[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:45

Gaaf huis!! Zeker wat werk aan maar leuk! Hier hebben wij ook een 10 jaren plan gekocht 11 jaar geleden, het is uiteindelijk nu net allemaal nagenoeg klaar op wat afwerking na.

Tijdens onze verbouwing is de stal inclusief badkamer gesloot die aan het woonhuis vast zaten, dus echt nog de oude natte groep, wij hebben een tijdelijk douchecabine gekocht deze staat er nu nog en kan vragen of deze weg mag/kan wordt nu niet meer gebruikt. ( deze hebben wij: https://www.broyeurfabriek.nl/a-2775758 ... bine-move/ )

Alleen komen wij niet uit de buurt mocht je interesse hebben als deze weg kan. Stuur mij anders gerust een PB


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:52

superpony schreef:
Wij zijn ook niet bang om te verbouwen en hier alles zelf gedaan samen, maar ben wel bij iets oudere huizen bang voor technische verborgen gebreken. Zeker nu met de prijs stijgingen van huizen, komen we steeds dichterbij onze max budget en dan moet verbouwen uitgestrekt over een langere periode kunnen.

Een pp willen we sws ook weer en liefst groter dan nu. Ik zou inderdaad ook met zicht op de paarden willen en dat is bij veel huizen niet zo ( in de huidige staat )

Laatst kwam ik een huis tegen waar mensen wel al waren begonnen met verbouwen en er een bouwkeet naast stond. Gingen het niet meer afmaken.Heeft ook weer voordelen en zou ik eerst alles voor de paarden in orde maken.

Voor veel kun je ook wel subsidie aanvragen, zoals energie zuinig maken. Ik zou dat ook in de gaten houden.

Dit huis energiezuinig maken _O-
Er kan een hoop, zolang je je maar niet laat leiden door het geraaskal en gezwam van de overheid en de energieterroristen.

Succes Marlies, maak er iets moois van. Het uitgangspunt lijkt best heel goed.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:00

Zalig! Ik zou hier en daar de tegeltjes van de badkamer wel hergebruiken, al is het maar een beetje, ik vind ze zo leuk! Inderdaad is het allemaal wat verouderd. Maar er zit echt zoveel potentieel in, ik ben fan!

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

oji

Berichten: 4236
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:20

Wow wat een gaaf project! Ik ga volgen.

senna21

Berichten: 11810
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:20

CalipsoLover schreef:
Zalig! Ik zou hier en daar de tegeltjes van de badkamer wel hergebruiken, al is het maar een beetje, ik vind ze zo leuk! Inderdaad is het allemaal wat verouderd. Maar er zit echt zoveel potentieel in, ik ben fan!


Wat nu 'modern' is, is over een paar jaar verouderd.
Laat je vooral leiden door de kleuren en materialen die jullie een 'thuis-gevoel' geven.
Dat kan hele verrassende ideeën opleveren.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:23

senna21 schreef:
CalipsoLover schreef:
Zalig! Ik zou hier en daar de tegeltjes van de badkamer wel hergebruiken, al is het maar een beetje, ik vind ze zo leuk! Inderdaad is het allemaal wat verouderd. Maar er zit echt zoveel potentieel in, ik ben fan!


Wat nu 'modern' is, is over een paar jaar verouderd.
Laat je vooral leiden door de kleuren en materialen die jullie een 'thuis-gevoel' geven.
Dat kan hele verrassende ideeën opleveren.

Dat valt wel mee, ons huis is 15 jaar geleden gerenoveerd, wij hebben geïnvesteerd in veel design meubelen en een mooie keuken, het is nog altijd niet verouderd :+ Smaak is smaak natuurlijk, bij iedereen anders. Je hebt nog altijd jonge mensen die een 'ouderwetse' stijl mooi vinden. Ik geef het ook maar mee als tip hoor _/-\o_ Ik vind het leuk

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:56

Voor de vorm volg ik ook even mee ondanks ik alles real time via de app al meekrijg :+

Nogmaals, het is een prachtig plekje en met de plannen wordt het zeker jullie en de beestjes droomplek <3

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 21:14

Wow wat een reacties elke keer! :D
Had verwacht dat er vast wel wat reacties zouden komen, maar niet dat we nu al op 5 pagina's zouden zitten terwijl we de sleutel nog niet eens hebben :+

Een professionele en volledige asbest-inventarisatie komt er inderdaad nog. Is ook een van de punten die de aannemer aandroeg en die even verder gaan bespreken/vastleggen tijdens de aankomende afspraak half nov.

@Prairy; Wat heerlijk voor ze zeg, dat ze wanneer ze los kunnen zo’n enorm terrein over kunnen rennen! Helemaal iets nieuws gaan bouwen is ook wel weer echt een vak apart! Wel heel erg gaaf dat je het dan echt helemaal volledig zelf kan bepalen!

@Pjotrg, haha geweldig, die gedresseerde architecten! Maar wel waardeloos dat je dat dan als verplichting hebt als het dan zo tegenwerkt. Deze schouw is niet echt mooi op de houtdelen na (die wil ik ergens anders in het huis later weer terug laten komen, hoe of wat nog geen idee).

@Faline, haha ja, wij hebben ook een aantal rare “onder architectuur gebouwd” woningen bekeken… Soms worden er hele mooie dingen gemaakt, maar het moet allemaal net bij je wensen en smaak passen… Dat doet het meestal niet haha!

@Ilsey, haha, minder charmant en minder oud (mits in goede staat) heeft ook zo zijn voordelen! Leuk dat je ook een PP hebt/maakt/gaat maken!

@enjoymyhorse, haha wij hebben er nu nog heel veel zin in! Vraag nadat we de sleutel hebben nog maar eens of we het dan nog steeds zien zitten :+ :D

@Amber_Anne, wellicht in het paarden aan huis topic of mijn topic van de wolfhonden?

@Delphi, whahaha geweldig! Ja, daar is geen opknappen meer aan haha! Ga je er nog oude dingen uithalen om weer in het nieuwe huis te verwerken? Maar wel weer een helemaal nieuw avontuur zo ja, jeetje!

@superpony, echt energiezuinig naar moderne maatstaven is denk ik onbetaalbaar in een huis als dit. Maar van 0 isolatie naar iets van isolatie is al een mooie stap te maken haha! :D

@Jintexx, gaaf dat het nu na ongeveer 11 jaar bijna helemaal klaar is! Is het hele proces jullie een beetje meegevallen?

@CalipsoLover, haha "voor" is het qua tegeltjes echt tótaal onze smaak niet! Maar misschien dat we er een paar als knipoog naar de oude staat in de wc verwerken ofzo haha!

@Senna21, gelukkig zijn wij bijster ongevoelig voor ‘mode’ en gaan we gewoon echt keuzes maken voor wat wij mooi vinden en de stijl waar wij in theorie oud mee willen worden. Er wordt al druk gebrainstormd en de eerste moodboards zijn ook gemaakt. Tot dusver komen we er samen elke keer redelijk uit :D

@Urosa, haha ja, jij hebt elke keer de primeur van alles! En mag straks als 1 van de eersten meewarig hoofdschuddend door het huis lopen “gosh, waar zijn ze toch aan begonnen…”

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:47

Haha, ik zou er zelf mijn badkamer ook niet helemaal mee gaan bekleden :P Zou het eerder ook leuk vinden in de wc of aan de wastafel ofso. Subtiel eerder denk ik, anders is het nogal druk. Vind het (persoonlijk) wel leuk om oude elementen te hergebruiken in je nieuw design! Ik volg alvast :D

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:10

Qua energie zuinig is er echt heel veel mogelijk, maar het is wel investeren. Daarbij, als je alles moet vervangen en aanpakken, kan je op den duur al veel vorderingen maken, die in het totaal echt schelen.

Qua stijl, hebben wij ook gewoon genomen wat wij mooi vinden en dat is niet zo modern. Maar wat al gezegd werd; wat nu modern is, is over een paar jaar weer oud, dus je kan wel bezig blijven.............

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:17

MarliesR schreef:
@Delphi, whahaha geweldig! Ja, daar is geen opknappen meer aan haha! Ga je er nog oude dingen uithalen om weer in het nieuwe huis te verwerken? Maar wel weer een helemaal nieuw avontuur zo ja, jeetje!


Toevallig hebben de nabestaanden van de vorige eigenaar (staat al wel 14 jaar leeg) net voor wij het kochten een urbexfotograaf laten komen. Door haar bewerkingen van de foto's heeft het zo'n gave sfeer gekregen. Dat zie je in het echt niet terug. Maar die foto's heb ik als collage op een kleine canvas laten drukken.
Verder heb ik mooie oude houten deurknoppen bewaard. Wel eerst in een chloorbadje laten weken en desinfecteren :')
Er stond een mooie oude kast in. De kast was erg slecht, maar de deuren niet. Die 2 paneeldeuren heb ik bewaard. Ook wil ik de oude stalramen eruit halen en wat van de oude ijsselsteentjes bewaren.

Voor jou idd misschien ook een leuk idee om wat oude elementen of dingen te bewaren. De houten gebinten zijn sowieso natuurlijk al hartstikke gaaf!

Ben echt benieuwd naar jullie klusavontuur. Leuk om te gaan volgen!

melkbus
Berichten: 564
Geregistreerd: 28-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:12

Wat leuk, ik herken het huis. Wij krijgen 15 november de sleutel van ons nieuwe (oude) huis. We zitten aan het kanaal achter jullie huis. We zijn wel alvast aan het verbouwen (achterhuis). Zodat de paarden ook direct mee kunnen. Gelukkig kunnen we wel direct wonen en kunnen we ruimte voor ruimte aanpakken.

Afbeelding

"Als je denkt te klein te zijn om invloed uit te oefenen, moet je eens proberen te slapen met een mug in je kamer"

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:04

Wat een super leuk project!! Hier ook bezig met een mega project en inmiddels 3 jaar bezig. Momenteel bezig om kozijnen te maken dus nog even en dan alles dubbel glas.

Voor het asbest, voor particulieren is er per gemeente ook een subsidiepotje. Zonde om dat te laten liggen.

Veel plezier met jullie project en ga zeker volgen!

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:08

Hele gave woning met verrassend veel ruimte binnen. En het terrein is super.

Ik ben wel van mening dat het spookt in je mooiste slaapkamer.

Anoniem

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:22

Oeh ik volg ! Zag bij het topic van je hondjes -kuch- honden al wat voorbijkomen en nu zie ik het topic . Wat een super tof project

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:26

Delphi schreef:
MarliesR schreef:
@Delphi, whahaha geweldig! Ja, daar is geen opknappen meer aan haha! Ga je er nog oude dingen uithalen om weer in het nieuwe huis te verwerken? Maar wel weer een helemaal nieuw avontuur zo ja, jeetje!


Toevallig hebben de nabestaanden van de vorige eigenaar (staat al wel 14 jaar leeg) net voor wij het kochten een urbexfotograaf laten komen. Door haar bewerkingen van de foto's heeft het zo'n gave sfeer gekregen. Dat zie je in het echt niet terug. Maar die foto's heb ik als collage op een kleine canvas laten drukken.
Verder heb ik mooie oude houten deurknoppen bewaard. Wel eerst in een chloorbadje laten weken en desinfecteren :')
Er stond een mooie oude kast in. De kast was erg slecht, maar de deuren niet. Die 2 paneeldeuren heb ik bewaard. Ook wil ik de oude stalramen eruit halen en wat van de oude ijsselsteentjes bewaren.

Voor jou idd misschien ook een leuk idee om wat oude elementen of dingen te bewaren. De houten gebinten zijn sowieso natuurlijk al hartstikke gaaf!

Ben echt benieuwd naar jullie klusavontuur. Leuk om te gaan volgen!


Dat is wel gaaf om dat weer her te gebruiken.

Ik zie ook vaak huizen te koop staan waar bij staat; behoeft nodige renovatie, maar kan ook als bouwgrond gezien worden. Vaak blijkt dat de foto's die erbij staan, dan ouder zijn helaas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 03:27

RoyceMack schreef:
Hele gave woning met verrassend veel ruimte binnen. En het terrein is super.

Ik ben wel van mening dat het spookt in je mooiste slaapkamer.


Dat is handig! Het is bijna Halloween, dus bordje in de tuin dat mensen voor 10 eurie door een echt Haunted House mogen lopen.
Betaalt de verbouwing zich mooi zelf uit :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:19

Wat een leuk huis vanaf buiten gezien! En ondanks de verouderde staat, binnen ook. Die balken in de woonkamer <3

Ik ga volgen, zoiets hopen vriendlief en ik later ook te vinden..

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:50

Heeeeel tof! Echt verrassend veel ruimte ook, ik ga volgen!

Wij hebben twee jaar geleden ook een klushuis gekocht, en ik kan t zo aanraden! Het is nog niet eens af en heb nu al zin om nog weer eens zon huis te kopen ik vind t hele proces zo leuk om te doen. Mijn vriend was ook niet perse handig, nu wel. Ik nog steeds niet haha maar heb wel veel ideeën.

Ik zou vooral niet besparen op isolatie en inderdaad subsidie aanvragen; is makkelijk te doen en wij kregen er ook zo 2000 euro voor. Verder staat als je beetje geduld hebt marktplaats vol mooie spulletjes, ook dingen als puien en kozijnen.

En allerbelangrijkste; 1 ruimte die je huiselijk en troepvrij maakt! Dat voelt zoveel fijner en kan je ook echt even relaxen.

Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks

shetjeIris

Berichten: 378
Geregistreerd: 06-04-13

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:58

Wat een leuk project! Lijkt me heerlijk wonen daar.
Ik volg.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 09:26

CalipsoLover schreef:
Haha, ik zou er zelf mijn badkamer ook niet helemaal mee gaan bekleden :P Zou het eerder ook leuk vinden in de wc of aan de wastafel ofso. Subtiel eerder denk ik, anders is het nogal druk. Vind het (persoonlijk) wel leuk om oude elementen te hergebruiken in je nieuw design! Ik volg alvast :D

Oude elementen hergebruiken is zeker leuk! Maar moet het wel passen natuurlijk haha. Nou ja, we gaan het zien!


superpony schreef:
Qua energie zuinig is er echt heel veel mogelijk, maar het is wel investeren. Daarbij, als je alles moet vervangen en aanpakken, kan je op den duur al veel vorderingen maken, die in het totaal echt schelen.

Qua stijl, hebben wij ook gewoon genomen wat wij mooi vinden en dat is niet zo modern. Maar wat al gezegd werd; wat nu modern is, is over een paar jaar weer oud, dus je kan wel bezig blijven.............

Ja, gaandeweg gaan we zeker wel meer isolatie toevoegen en dingen die we vervangen willen we gelijk zo goed mogelijk doen.

Delphi schreef:
Toevallig hebben de nabestaanden van de vorige eigenaar (staat al wel 14 jaar leeg) net voor wij het kochten een urbexfotograaf laten komen. Door haar bewerkingen van de foto's heeft het zo'n gave sfeer gekregen. Dat zie je in het echt niet terug. Maar die foto's heb ik als collage op een kleine canvas laten drukken.
Verder heb ik mooie oude houten deurknoppen bewaard. Wel eerst in een chloorbadje laten weken en desinfecteren :')
Er stond een mooie oude kast in. De kast was erg slecht, maar de deuren niet. Die 2 paneeldeuren heb ik bewaard. Ook wil ik de oude stalramen eruit halen en wat van de oude ijsselsteentjes bewaren.

Voor jou idd misschien ook een leuk idee om wat oude elementen of dingen te bewaren. De houten gebinten zijn sowieso natuurlijk al hartstikke gaaf!

Ben echt benieuwd naar jullie klusavontuur. Leuk om te gaan volgen!

Ohja, geloof dat ik daar al eens iets van had gelezen nu je het zo schrijft. Maar alleen die fotocollage is al hartstikke leuke natuurlijk! En die andere elementen die je noemt ook!

melkbus schreef:
Wat leuk, ik herken het huis. Wij krijgen 15 november de sleutel van ons nieuwe (oude) huis. We zitten aan het kanaal achter jullie huis. We zijn wel alvast aan het verbouwen (achterhuis). Zodat de paarden ook direct mee kunnen. Gelukkig kunnen we wel direct wonen en kunnen we ruimte voor ruimte aanpakken.
[ [url=m/cG4hJF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk zeg! Naar plattelandsbegrippen zijn we straks praktisch buren :D :D Ik herken jullie huis ook! Hebben wij ook nog naar gekeken op Funda (nog wat vrijer gelegen dan die van ons en natuurlijk meer huis en en meer grond). Maar voor ons was dat geen haalbare kaart met de agrarische bestemming. Maar leuk zeg!

smit_ilse schreef:
Wat een super leuk project!! Hier ook bezig met een mega project en inmiddels 3 jaar bezig. Momenteel bezig om kozijnen te maken dus nog even en dan alles dubbel glas.

Voor het asbest, voor particulieren is er per gemeente ook een subsidiepotje. Zonde om dat te laten liggen.

Veel plezier met jullie project en ga zeker volgen!


Ja, daar gaan we ook zeker nog naar kijken! Op alles is het maar een kleine pleister, maar alle beetjes helpen! En dubbelglas scheelt voor jullie straks al een boel! In de woonkamer hebben wij straks zowaar ook al dubbelglas :D


RoyceMack schreef:
Hele gave woning met verrassend veel ruimte binnen. En het terrein is super.

Ik ben wel van mening dat het spookt in je mooiste slaapkamer.

Volgens de verkoopmakelaar is het 124m2 :D In taxatierapport staat 123m2. Dus iets in die gooi haha.

Die 'mooiste slaapkamer' is ook de enige ruimte in het huis met een houten vloer (de rest is beton). Benieuwd wat we daar nog gaan ontdekken :Y)

Rebecca schreef:
Oeh ik volg ! Zag bij het topic van je hondjes -kuch- honden al wat voorbijkomen en nu zie ik het topic . Wat een super tof project

Wij noemen ze nog steeds puppy's :D :D :D


Cayenne schreef:
RoyceMack schreef:
Hele gave woning met verrassend veel ruimte binnen. En het terrein is super.

Ik ben wel van mening dat het spookt in je mooiste slaapkamer.


Dat is handig! Het is bijna Halloween, dus bordje in de tuin dat mensen voor 10 eurie door een echt Haunted House mogen lopen.
Betaalt de verbouwing zich mooi zelf uit :D


The Haunting of Hill Veen House :+ :D


kistaah schreef:
Heeeeel tof! Echt verrassend veel ruimte ook, ik ga volgen!

Wij hebben twee jaar geleden ook een klushuis gekocht, en ik kan t zo aanraden! Het is nog niet eens af en heb nu al zin om nog weer eens zon huis te kopen ik vind t hele proces zo leuk om te doen. Mijn vriend was ook niet perse handig, nu wel. Ik nog steeds niet haha maar heb wel veel ideeën.

Ik zou vooral niet besparen op isolatie en inderdaad subsidie aanvragen; is makkelijk te doen en wij kregen er ook zo 2000 euro voor. Verder staat als je beetje geduld hebt marktplaats vol mooie spulletjes, ook dingen als puien en kozijnen.

En allerbelangrijkste; 1 ruimte die je huiselijk en troepvrij maakt! Dat voelt zoveel fijner en kan je ook echt even relaxen.


Wat tof dat het jullie zo enorm goed bevalt! Ik hoop dat wij over een paar jaar hetzelfde kunnen zeggen :D Op dit moment zien we het allemaal nog als 1 groot avontuur haha.

maras

Berichten: 2337
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:30

Wat een heerlijke stek om te wonen voor jullie en de honden en paarden! Wij hebben drie jaar geleden ook een woning van 100 jaar oud gekocht, zijn ook al net zo lang aan het verbouwen maar nu bijna gereed. Wat wel tegenzit zijn toch de kosten, je komt van de ene verbouwing in de andere maar als je dat kunt incalculeren dan is het een heel leuk project. Succes en veel woonplezier.

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:44

dit is toch wel een droomhuisje hoor <3
lekker knus en klein maar toch verrassend groot! ben heel erg benieuwd wat jullie er van gaan maken :)

mijn bonte koe wat een mazzel dat jij in mijn leven bent gekomen :)

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:07

Woow mooi hoor TS, ik ga volgen

Wij wonen zelf ook op een oude boerderij, die is jaren geleden al veranderd. Maar helaas geen foto's van.
Wel hebben we een paar jaar geleden de oude muur weggebroken van de boerderij en een nieuwe er
neer gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:14

ikke schreef:
superpony schreef:
Wij zijn ook niet bang om te verbouwen en hier alles zelf gedaan samen, maar ben wel bij iets oudere huizen bang voor technische verborgen gebreken. Zeker nu met de prijs stijgingen van huizen, komen we steeds dichterbij onze max budget en dan moet verbouwen uitgestrekt over een langere periode kunnen.

Een pp willen we sws ook weer en liefst groter dan nu. Ik zou inderdaad ook met zicht op de paarden willen en dat is bij veel huizen niet zo ( in de huidige staat )

Laatst kwam ik een huis tegen waar mensen wel al waren begonnen met verbouwen en er een bouwkeet naast stond. Gingen het niet meer afmaken.Heeft ook weer voordelen en zou ik eerst alles voor de paarden in orde maken.

Voor veel kun je ook wel subsidie aanvragen, zoals energie zuinig maken. Ik zou dat ook in de gaten houden.

Dit huis energiezuinig maken _O-
Er kan een hoop, zolang je je maar niet laat leiden door het geraaskal en gezwam van de overheid en de energieterroristen.

Succes Marlies, maak er iets moois van. Het uitgangspunt lijkt best heel goed.


Kijk uit met het woordje zwam want dat is de goden verzoeken. ;)

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flippertje, iphyn, mariska_emke en 111 bezoekers