[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Prairy
Berichten: 8986
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:37

Misschien moet je voor de gein eens een foto collage ophangen aan de wei met verschillende dagen foto's zeg maar. Wie weet scheelt je dat wat loopjes :P


MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-21 18:48

pmarena schreef:
Het is wel een raar verhaal hoor, met al die vergezochte details erbij.... ben benieuwd of er toch een keer iemand zich meldt aan je deur :=

Haha ja ik neem het die mensen aan de deur ook niet kwalijk. Je ziet het vaak al aankomen, fietsers of wandelaars of een autootje dat langskomt.....weer teruggaat.... bezorgde blikken naar binnen. En dan ga ik maar vast naar ze toe als ik zie dat ze richting deur lopen :P

En dan die bezorgde / licht overstuur gezichtsuitdrukking erbij "ja er ligt een dode pony in de wei" waarna ik vraag: die kleine met bruin en wit zeker? Ja die slaapt altijd nogal raar :=

"Ja maar nu slaapt die niet hoor, die is echt hartstikke dood, ga toch maar even kijken..." Nouja dan zeg ik al van loop maar even mee, waarschijnlijk staat die alweer overeind :)) Maar dan zijn ze zeker dat het echt foute boel is....tot ze die pony aan zien komen wandelen _O- En dan nog zie ik ze naderhand nog even héél goed kijken of het niet een andere pony was en hij er nog ligt :))

Het ziet er ook ècht niet uit, die harde, stijve poten in de lucht en die bolle pens :=



Ja ik moet zeggen dat het ook niet heel lekker voelt zo even bezonken. Zeker icm de wijze waarop de agent vroeg of iemand een probleem met ons heeft en hoe hij daar op doorvroeg. Nou goed, in dit stadium is er sowieso toch niet meer dat we kunnen doen. Hopelijk valt het allemaal gewoon mee en is het hierbij klaar. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als we daadwerkelijk iemand aan de deur krijgen er nog om, maar wie weet!

Haha gekke poowny :') :') Idee van Prairy is misschien zo raar nog niet whaha!

We hadden het er vandaag nog wel over dat het natuurlijk zou kunnen dat Dailey op het stukje track aan de weg heeft liggen slapen. En die kan SNURKEN. Ik ben zelf ook wel eens geschrokken omdat ik dacht dat hij lag te kreunen/ernstige koliek had en dat ik snel naar hem toe liep waarop hij wakker schok en me een beetje stom aan zat te kijken waarom ik zijn heerlijke droom aan het verstoren was :') . Meestal gaat hij uitgebreid in de paddock in het zachte zand slapen, maar zie hem een enkele keer ook wel eens op dat stukje track tukken. Als er net iemand langs kwam terwijl hij zo lag te snurken met zijn aangestrande walvis lijf kan ik me voorstellen dat iemand denkt dat er wel iets heel ernstig moest zijn geweest. Allicht hebben ze geroepen oid waarop hij wakker schok en in de benen ging en denken zij dat zij hem in de benen hebben geholpen?? Nou ja, je verzint wat af :')

Ik hoop oprecht dat het gewoon iemand was met goede bedoelingen en dat die persoon zich dan nog meld voor een rondleiding/uitleg.

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:06

Even inbreken hoor (want ik lees nog altijd mee Marlies :+). Wat een raar verhaal inderdaad. Zou mij ook echt niet lekker zitten, ga je toch over piekeren. En ook geen enkele link kunnen bedenken maakt het raarder. Ik zou vooral contact houden met de politie, met dat het niet goed voelt en of ze jullie op de hoogte houden (draai het vooral om). Good luck en ga lekker zo door met jullie heerlijke stek!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 00:26

Het is wel lastig hoor. Mn merrie was verwaarloosd en broodmager. We stonden in pension en hebben haar wel in de wei gezet waar niemand eigenlijk zicht op had, maar je hebt toch angst dat mensen denken dat jij je paard zo mager laat worden.
Was najaar, dus ook maar deken op gegooid gelijk.

Nu is ze 28 en doe er veel aan om haar netjes te houden, net als de 25+ shet, maar als ze wel echt gaan tonen vind ik dat ook wel rot.

Of met oudere paarden dat je wat vaker achter elkaar Rendac moet bellen.

Maar we zitten niet aan een doorgaande weg en bijna iedereen weet wel dat we oudere paarden hebben hier geloof ik.

Het is raar als mensen dingen verzinnen zonder reden.

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:16

superpony schreef:
Het is raar als mensen dingen verzinnen zonder reden.

Daar is niks raars aan; dat heet meestal gewoon jaloezie.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Achterom
Berichten: 22994
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 11:19

ikke schreef:
superpony schreef:
Het is raar als mensen dingen verzinnen zonder reden.

Daar is niks raars aan; dat heet meestal gewoon jaloezie.

Precies.

Maar wat soms ook gebeurt is dat iemand zo'n beperkt wereldbeeld heeft van hoe het zou moeten, dat diegene oprecht denkt dat hij een goede daad doet door alles wat daarvan afwijkt te melden... die types heb je ook.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:07

ikke schreef:
superpony schreef:
Het is raar als mensen dingen verzinnen zonder reden.

Daar is niks raars aan; dat heet meestal gewoon jaloezie.


Vind je dat niet raar?

Wij als westerlingen hebben hier 0,0 problemen met onze omgeving.

Maar weet dat je een aantal dorpen verderop het veel moeilijker kan hebben als je van buitenaf komt. Wordt ook wel minder nu huizen naar mensen van verder weg verkocht worden, maar dan waren ze gewoon echt op pesten uit.

Vind ik ook raar, want wat kan mij het schelen dat iemand daar woont, zo zijn of haar paarden houdt? Zolang ik er geen last van heb......

Hier heeft ook iedereen paarden en houdt echt niet iedereen ze even goed naar mijn idee, maar ja. Ik ga er geen problemen om maken met buren. Ik sluit mn ogen en oren.
Maar stel dat het me te ver gaat en ik zou de dp bellen, is dat geen jaloezie natuurlijk.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:42

Ik denk dat er gewoonweg echt mensen zijn die het ervaren als verwaarlozing, als ze zien dat paarden in de modder liggen, en over paden lopen waar nauwelijks gras staat en dat soort dingen.

Er zijn gewoon mensen die denken dat een goed verzorgd paard, hetzij staat te vreten in een groene wei, hetzij droog in een warme stal staat, en liefst nog met een knus dekentje op.

Heb het wel vaker gehoord dat mensen werden aangesproken waarom ze hun paard(en) niet gewoon lekker knus op stal zetten in plaats van ze zomaar buiten te laten lopen, die arme dieren..... ook na uitleg dat ze zelf ervoor kiezen om buiten in de regen / modder te lopen en ze gewoon in / bij de stal droog hooi kunnen eten, kunnen mensen het dan nog onbegrijpelijk vinden dat je ze niet tegenhoudt om een rondje door een stukje nattigheid te gaan wandelen :=

fannetje

Berichten: 3531
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 23:00

Ben benieuwd, heb je nog iemand gezien of gehoord?

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-21 06:55

Nee, niks meer. Blijft apart.

fannetje

Berichten: 3531
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 00:06

MarliesR schreef:
Nee, niks meer. Blijft apart.

Zeker.

santie

Berichten: 1386
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:11

ikke schreef:
superpony schreef:
Het is raar als mensen dingen verzinnen zonder reden.

Daar is niks raars aan; dat heet meestal gewoon jaloezie.


Het kan net zo goed onwetendheid zijn...


BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:04

Tijd voor een update... :D

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 14:43

Zal proberen binnenkort even weer een wat uitgebreidere update te geven :o . Maar in het kort is het werk van de aannemer (of in elk geval het deel wat voor nu was afgesproken :') ) af! Heel fijn.

Daarnaast sneak peak;

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7032
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:13

Oeh, wat zal dat worden? Ik ben benieuwd naar je update!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:16

oei spannend :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:26

Rijbak??

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-21 08:00

Oh haha het leek niet zo spannend want ging er vanuit dat iedereen hier vast direct door zou hebben dat het om rijbak ging :D :D . Inderdaad eindelijk een eigen "echte" rijbak *\o/* . De vergunning lag er al even, maar nu ook eindelijk gekeerd en het zand boven gehaald. Er zat heel mooi zand onder en ook echt veel, grondwerker was positief verrast haha. Hij heeft hier in de omgeving al veel meer rijbakken en paddocks gekeerd, maar de hoeveelheid en kwaliteit hier was boven verwachting :D

Voor nu nog even een hele simpele omheining er omheen met vier hoekpalen en op "B en E" een paaltje. Er komt nog een haag omheen van haagbeuk en wil wat hogere palen en die dan ook met een kleine hoek. Maar voor nu is dit even prima.
Afbeelding

En vannacht de eerste grote plens water er overheen gehad en hij was keurig droog vanochtend. Natuurlijk kan je er pas echt wat over zeggen naarmate hij nog wat meer is ingeklonken en er nog veel meer regen overheen gaat, maar ben er voor nu evengoed al heel blij mee :D . Hij is overigens wel gelijk goed aangereden dus kan er al wel in werken.
Afbeelding

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 08:14

Mooie timing zo met direct een bui er achteraan +:)+
Meer buien zal vast wel snel gaan lukken in deze tijd van het jaar :P

Mooi hoor als je zulk zand van eigen terrein kan halen en niet hoeft te laten komen, dat is echt mazzel.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 08:49

Wauw prachtig, wat fijn als je zo n mooi zand naar boven kan halen

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Tara_13

Berichten: 744
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:54

Lang niks meer gepost, ben erg benieuwd hoe het gaat!
Volgde je topic altijd met veel plezier

mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zacht naar mij...

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Kasanova's Dream ♡ 17-06-2015 - ☆ 28-08-2015

Wispeltuur
Berichten: 1599
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:06

Ik blijf me stiekem maar afvragen hoe het daar gaat. :o Jullie huisje en paddock paradise is zo ontzettend gaaf!

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-23 12:53

Toch leuk dat er nog steeds wel interesse is ondanks mijn extreme verwaarlozing van het topic :x

Ik heb over de tijd heen meerdere keren getwijfeld om een update te geven. Er heeft echter zo enorm veel gespeeld steeds dat de moed me telkens weer in de schoenen zakte. Ben onder andere mijn jongere broer verloren (verkeersongeluk), we hebben onze mooie Yorek in moeten laten slapen, een jonge pony in moeten laten slapen die een zeldzame auto-immuunziekte bleek te hebben (Pemphigus foliaceus), de paarden flink ziek gehad met Equine corona, zelf flink ziek geweest met corona. En dat is dan het topje van de ijsberg. Eigenlijk anderhalf jaar lang dat je gewoon steeds van het ene in het andere valt of dingen elkaar zelfs overlappen.

Gelukkig lijken dingen nu eindelijk echt in rustiger vaarwater te zijn gekomen. De paardjes zijn op dit moment met zijn tweetjes (Alvar van 12 en Flytir van bijna 2 jaar) die echt ontzettend leuk zijn saampjes). En omdat Lyra ook echt heel duidelijk haar eigen hondenvriendje miste hebben we er ook weer een tweede hondje bij, een vrolijke krullenbol uit Roemenië. Die twee zijn ook echt dikke vriendjes, spelen enorm veel samen en zijn duidelijk gek op elkaar.

Tussen wat er speelde en alle enorm gestegen prijzen is de renovatie/verbouwing van het huis ook niet echt opgeschoten :+ . Tijdje terug zijn er wel zonnepanelen (24) op de schuur gekomen. Als het goed is wordt volgende week 3-fase aangesloten zodat we ze daarna ook daadwerkelijk in gebruik kunnen gaan nemen!

Afbeelding

We hebben een klein begin gemaakt met de oude badkamer ontmantelen. Die gaan we waarschijnlijk komende tijd in kleine stapjes basis opknappen zodat we daar kunnen gaan douchen (dat doen we nu nog steeds in de bijkeuken in de bouwdouche haha).
Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik laatst extra zand laten komen voor op de paddock, in totaal 64 kuub. Zo'n berg zand blijft geweldig speelgoed :D
Afbeelding


Heb ik erg hard gewerkt om de buitenomheining wolfwerend te maken. De onderste drie draden zijn 'wilddraad'. Ik wilde zo laag sowieso iets met een lage breekkracht. En het blauwe is extra goed zichtbaar.
Afbeelding

Gelukkig "hielpen" de paarden goed mee :')
Niks leukers dan alles volgen met de neus er bovenop en waar het zo uitkomt iets jatten en er heel hard mee wegrennen :')
Afbeelding

Een hele toffe bonus van alles nu zo omheind hebben is dat de honden nu mee kunnen de track op! En dat vinden ze echt ronduit geweldig haha. 2x Blij ei :D (hier mee JKK weghalen)
Afbeelding

En ook voor hun is die bult zand natuurlijk fantastisch

Op dit moment gaan de paarden nog op de lage track-helft als ik de honden er heb lopen, maar gezien hoe ze op elkaar reageren denk ik dat dat straks ook prima gewoon door elkaar kan. Het is sowieso al echt heel gezellig dat ze mee kunnen met uitmesten en klusjes etc.
Afbeelding

Van de winter heb ik ook weer heel wat plantgoed toegevoegd, denk weer tegen de 2.000 stuks. Deel weer via Heg & Landschap (wat een geweldig programma!) en deel door eigen planten verder te stekken.

O.a Haagbeuk haag langs de weg en om de rijbak
Afbeelding

En mijn bomensingel in wording haha. Afgewisseld tussen Iep, Haagbeuk en Es.
Afbeelding

De al eerder geplante wilgen (5 soorten) en zwarte elzen groeien ook super goed. De laag gelegen track is wel erg begroeid geraakt doordat hij vrij laat open kon door het natte voorjaar. In de winter is die lage track eigenlijk gewoon 1 grote wadi doordat het afloopt naar 2 meter lager.
Afbeelding

Echt leuk om ze nu ook regelmatig fris groen aan te kunnen bieden. En hey, zo zijn die tralies toch nog ergens goed voor :D
Afbeelding

De weilanden worden gemiddeld ook elk jaar beter. Erg leuk om te zien hoe die zich ontwikkelen per jaar.
Afbeelding

Afbeelding


En voor het overzicht de schets van hoe de track nu ongeveer is en wat ik ongeveer nog wil realiseren. Wel besloten dat het voor dit jaar wel even goed is qua (grote) uitgaven en grote aanpassingen. Tijd om eerst eens een tijdje te genieten van wat er al is!

Waar een "gele waas" overheen zit wil ik op enig moment nog gaan doen.
Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:20

Leuk weer eens een update! Hele mooie track ook :D

Ik kan me voorstellen dat je met zo'n tegenslagen geen puf meer hebt om hier een topic bij te houden. Heel heftig! Op naar wat rustigere tijden.

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:23

Ohhh wat prachtig om te zien allemaal!! <3 Zou zeker nu wel tijd zijn om even stil te gaan staan en te genieten van je mooie plekje, even alles laten bezinken.. want wat een tijd heb je achter de rug zeg, jeetje... :(:) Maar het ziet er echt heel mooi uit bij je <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemDeempel, eveliendb, GrapeshotBot, ilsexxx, ingvdh, Jolynne, Manieki, Pjotar, pony33, PowerPoef, Seraphia, Sewri, Whizz, Zoolgangster en 17 bezoekers