Traprenovatie: Hoe wat waar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Traprenovatie: Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 20:31

Hoi!

Ik heb pas een huis gekocht. De trap zit vol met lijmresten en nu ben ik me aan het orienteren op bekleding etc.

Mijn voorkeur gaat uit naar vinyl, want dit is makkelijk schoon te houden en heeft mooie kleuren/patronen. Maar vinyl incl. leggen kost ongeveer €440,-. Dat vind ik best heftig.. :\

Wat hebben jullie en wat kostte het ongeveer?

Groetjes, [***]


powiepower
Berichten: 761
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: op Snis =)

Re: Traprenovatie: Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:36

Hier helaas geen tips, wel hetzelfde dilemma. Dus ik lees graag mee.
Waar haal jij de 440 euro vandaan? :)

Power (renpaard x springpaard)
Grand-Prix startgerechtigd *:Dtrots:D*

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:39

Dat klinkt me best goedkoop, waar heb je dat gezien? Ik heb een keer de trap geverfd, wat een werk was dat zeg :') dan heb ik er wel 440,- voor over.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 20:43

Echt? We hebben het hele huis aangepakt en ik heb alles best voor leuke prijzen kunnen doen dus ik vind het nogal een bedrag om uit te geven aan een trap -O-

Ben vandaag bij de Kwantum geweest en daar hebben ze deze prijsopgave gedaan voor een trap van 14 treden.

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:46

Ik volg even mee. Hier ook verbouwingen met 2 trappen :D

There is no greater love than a girl and her horse. lotje forever

Pluisje8

Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:57

Ik vind dat goedkoop voor je trap bekleden.
Is heel veel goedkoper dat houten treden.
Ik heb mijn trap laten renoveren met houten treden omdat er ook flink wat lijmresten op zaten die er haast niet vanaf kwamen.
Ik was ruim 3000 euro kwijt voor alles.
Was een hoop geld maar dan heb je wel wat prachtigs waar je ik heel plezier van heb.
De trap naar zolder moet ook nog gedaan worden maar die laat ik op nieuw bekleden omdat het een open trap en het nog duurde zou zijn om houten treden te doen omdat het rond om zou moeten.
Maar om het te laten bekleden ben ik zo 500 euro kwijt.
Dus vind ik nog mee vallen.

Schuur_

Berichten: 4860
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Traprenovatie: Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:07

Ik vind 440 ook goed meevallen. Voor dat geld kan je er echt zelf niet aan beginnen, tenzij je dat leuk vindt natuurlijk ;)

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Traprenovatie: Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:10

Ik wou dat ik het kon laten doen voor dat geld, ik krijg alleen maar offertes voor het dubbele.

Lynn_Nikita

Berichten: 25446
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Traprenovatie: Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:13

Niet duur. Ik heb mijne zelf blank geschuurd en gelakt maar ben ik ook een dikke week mee bezig geweest. Wat een werk was dat!
Laten bekleden met hout ben je min 2000/2500- kwijt

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 21:14

ingvdh schreef:
Ik wou dat ik het kon laten doen voor dat geld, ik krijg alleen maar offertes voor het dubbele.


Nou op naar de Kwantum dan toch? :D

Misschien is het in verhouding tot andere opties niet super duur. Maar ik was op benieuwd naar ervaringen van andere mensen die vinyl- of juist iets anders op de trap hebben liggen :)

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:17

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met vinyl op de trap

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:18

Haha, inderdaad.

De meeste kosten zijn arbeidsloon, een trap schijnt relatief veel tijd te kosten, kleine stukjes en veel meet en paswerk

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:19

Ik lees ook even mee!
440 inclusief materiaal en leggen vind ik ook niet gek klinken, dan wil ik ook een nieuwe trap :')

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:22

Dat is echt een schijntje! Dat kan vast niet kloppen of je hebt mega slechte kwaliteit. Arbeidsloon is alleen al meer dan dat. Is heel arbeidsintensief om een trap te bekleden. Ik was met vloerbedekking het dubbele kwijt in ieder geval. Zijn ze met 2 man echt uren mee bezig geweest.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:23

Ook ik had een behoorlijk uitdagende trap. Heel veel lijmresten van tapijt (en w.s. ook al het vorige tapijt wat erop zat).
Uiteindelijk met een soort slijpschijf met heel grof schuurpapier de lijmresten er zo goed als vanaf gekregen (van de treden, de tussenschotten waren een drama, dus dat vooral vlak gemaakt).
Daarna heb ik de trap geverfd. Dat zat er in 3 uurtjes op denk ik.

En nu.. Ja nu moet de trap nog steeds een tweede keer geverfd worden. De gladheid valt mee, maar wil er nog staptreden op hebben.
Omdat ik die tussenschotten niet mooi kreeg is het plan om daar nog (rest)laminaat tegenaan te plakken, in dezelfde kleur als de vloer.
Uiteindelijk wordt het wel mooi denk ik. Nu nog de tijd en motivatie vinden om het af te maken :')

iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Traprenovatie: Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:45

440 is echt heel weinig! Wij hebben vinyl in de woonkamer. Dit was 30,- per m2. En voor een trap heb je lijkt mij meer dan 10 m2 nodig! En op een trap zit heel erg veel snij en plakwerk!

Wij hebben hem laten renoveren met PVC en metalen strips en stootborden. Dit was 900 per trap, en hebben beide trappen laten doen. Dus waren net geen 2000 euro kwijt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het geld er zeker voor over gehad, en dit was nog ongeveer de helft dan wat je er normaal voor betaald (we hadden een beginnende zzp'er gevonden, ipv het bij een bedrijf.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:09

Zo zeg, dat ziet er mooi uit!

Wij wilden onze trap ontdoen van vloerbedekking en daarna verven, maar de restanten waren zo hardnekkig dat we er vanaf hebben gezien. Na dagen werk waren we helemaal high van de dampen van die afbijttroep en het resultaat werd alleen maar minder. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om er toch weer terug vloerbedekking op te doen. De enige plek in huis trouwens waar we nog vloerbedekking hebben, in de rest van het huis ligt laminaat.

Zo was ie na ons afbijtavontuur:

Afbeelding

En zo is ie nu:

Afbeelding

Deze keuze hebben we trouwens een jaar of 10 geleden gemaakt, als ik nu opnieuw zou mogen kiezen dan zou ik denk ik ook zoiets doen als bij iirrssjjee.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Traprenovatie: Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:12

Wij hebben voor ongeveer 450 de trap laten bekleden. Enige plek waar idd tapijt ligt maar t kijkt wel warm! En scheelt veel gedoe met verf en t was goedkoopste optie.
Ziet er bij ons netjes uit iig en zal denk niet snel kiezen voor vinyl omdat t nu zo warm kijkt. De rest is al strak genoeg haha

xxxmh

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:31

Let wel op met vinyl dat je trap echt super glad moet zijn en geen restje er op mag zitten. Heb gewerkt bij de kwantum en hoe vaak wij een stoffeerder terug hebben gehad met vinyl omdat ze dat niet erop konden leggen ivm de staat van de trap door lijmresten etc.

En ik weet niet in welke prijsklasse je vinyl heb uitgekozen (duurdere of goedkopere soorten)

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Traprenovatie: Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:43

Wij hebben zelf vinyl op beide trappen gelegd met de resten vinyl van de beneden en boven verdieping.
Eerst trap ontdaan van vloerbedekking en álle lijmresten. Toen de beschadigingen opgevuld en alles wit geverfd (basis + 2x Aflakken). En daarna op de treden vinyl op maat gesneden met trapspin en zwarte anti- slip hoekprofielen van hornbach voor de rand gemonteerd.
Al met al voor vinyl niks extras betaald maar die hoekprofielen waren ookal 10 euro per 1-2 treden. Dus zo’n 200 euro aan materiaal.

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:12

iirrssjjee schreef:
440 is echt heel weinig! Wij hebben vinyl in de woonkamer. Dit was 30,- per m2. En voor een trap heb je lijkt mij meer dan 10 m2 nodig! En op een trap zit heel erg veel snij en plakwerk!

Wij hebben hem laten renoveren met PVC en metalen strips en stootborden. Dit was 900 per trap, en hebben beide trappen laten doen. Dus waren net geen 2000 euro kwijt.
[ [url=m/UMzkJk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2fIJNT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZoO6KP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Y7pZPF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het geld er zeker voor over gehad, en dit was nog ongeveer de helft dan wat je er normaal voor betaald (we hadden een beginnende zzp'er gevonden, ipv het bij een bedrijf.


Prachtig!!

Op Pinterest kan je ook prachtige voorbeelden vinden van traprenovatie. Met spotjes en al. En zelfs met behang of met folie. Echt hele leuke ideeën.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

raket

Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Traprenovatie: Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:52

Ik heb het zelf gedaan met pvc. Ik vind het niet zo duur. Maar wat het uiteindelijk kostte weet ik niet meer.
Met hout er over kun je ook zelf doen.
Volgens mij hebben we alles bij de hornbach gehaald.
Pvc was ook simpel te doen, ik ben niet zo'n klusser namelijk.

...

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 07:55

xxxmh schreef:
Let wel op met vinyl dat je trap echt super glad moet zijn en geen restje er op mag zitten. Heb gewerkt bij de kwantum en hoe vaak wij een stoffeerder terug hebben gehad met vinyl omdat ze dat niet erop konden leggen ivm de staat van de trap door lijmresten etc.

En ik weet niet in welke prijsklasse je vinyl heb uitgekozen (duurdere of goedkopere soorten)


Oh dit wist ik dan weer even niet.. :\ Dat is balen, want dat de lijmresten en staat van de trap is juist de reden dat ik de trap wil laten bekleden..

Ik had nu voor het uitrekenen van de kosten een (hard) vinyl gekozen van €13,- per m2. Een van de iets goedkopere soorten denk ik dus.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:07

Wij hebben het zelf gedaan met traprenovatiepakket van cando. Ze hadden de houtkleur/motief die zeer dicht bij ons laminaat in gang en overloop komt, verschil valt niet op.
Het kitten is nog altijd niet helemaal af, maar het is verder erg mooi geworden.
Een trapspin gebruiken voor het opmeten van de treden is de key. Lijmresten hebben we zo goed mogelijk afgekrabd, was gelukkig sowieso al redelijk egaal na afhalen oude trapbekleding bij ons.
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Inmiddels wel meer af dan op foto en ook een trapleuning geplaatst, maar kan geen goede foto vinden.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 26-10-18 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 08:07

Sorry, dubbel gepost, telefoon sloeg op hol.. 8)7

Mooi geworden zeg!
Is dat CanDo een beetje makkelijk? Ik ben zo bang dat als ik zelf met zo'n trapspin aan de gang ga, ik al die treden verknal.. :oo
Laatst bijgewerkt door Monchou op 26-10-18 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Amber_anne, daannie_x, Evelyne79, LISA_L, Maaaarije, maaikemuis, MayoNeighs, MoniqueT, Siers83, stijntilla, Unravelation en 97 bezoekers