Buitengesloten, en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Buitengesloten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 14:17

Hallo bokkers!

Ik heb even een vraagje voor een vriendin van me. Ze heeft zichzelf buitengesloten. Er staat niks open en alle ramen en deuren zijn verzonken. Is op een flat 5 hoog.

Zijn er nog bokkers met geniale ideeen om binnen te komen?

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:18

slotenmaker bellen??

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Buitengesloten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:18

Geen familie ergens die een sleutel heeft?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:18

Niemand met een reservesleutel? Is het een huurhuis? Eventueel woningstichting bellen.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Buitengesloten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:20

Heeft ze trouwens de deur op slot of alleen dichtgetrokken? Anders kun je het met een pinpas proberen, daar waarschuwen ze altijd voor dat op die manier inbrekers in 6 seconden binnen zijn :')

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 14:20

Familie met een sleutel kan op zn vroegst pas rond 7 uur komen. Iemand anders is niet te bereiken dus reservesleutels zijn onbereikbaar op het moment.

Slotenmaker en woningbouw heeft ze geen financien voor helaas. Dus dacht miss zijn er nog creatieve bokkers

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 14:21

Lienie_F schreef:
Heeft ze trouwens de deur op slot of alleen dichtgetrokken? Anders kun je het met een pinpas proberen, daar waarschuwen ze altijd voor dat op die manier inbrekers in 6 seconden binnen zijn :')


Alleen dicht laten vallen, maar zijn verzonken deuren dus daar werkt dat niet op.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:21

Ergens heen gaan en wachten tot 7uur. :+

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:22

Er lekker op uit gaan en wachten tot 19u.
Het is toch veel te mooi weer om binnen te zitten :D

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Buitengesloten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:23

Tja dan valt er niet zoveel te doen, als ze geen slotenmaker of woningstichting wil (kan) bellen. Dan wachten tot 7u :)

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:24

Wat voor deurklink zit er aan de binnenkant op en heeft ze een brievenbus in de deur?
Wij hebben bij ons vorige huis met behulp van een kledinghaak zo de deur open kunnen maken - erg veilig dus voor inbrekers ook :') Maar dan moet je ook aan een kleerhanger kunnen komen.

In ons huidige huis ook al buitengesloten geweest en toen hebben we toch helaas echt een slotenmaker moeten bellen. En in de avonduren is het ons ook al eens gelukt om ons buiten te sluiten en toen hebben we een glas bedrijf moeten bellen, die aan de voorkant van het huis op de bovenverdieping een glas eruit heeft moeten tikken zodat hij daar naar binnen kon en onder de open kon maken.

De woningbouw heeft misschien wel een tip dus hun bellen kan toch zeker geen kwaad lijkt me, gezien ze immers een reservesleutel zullen hebben? Ik zou ook niet zomaar zelf wat gaan aanklooien bij een huurwoning, want dan krijg je misschien juist problemen met de woningbouw. En op z'n minst een belletje doen kan imo helemaal geen kwaad, dat kost geen geld?

Maar als ze idd geen slotenmaker of woningbouw (wil) kan bellen dan zit er niks anders op als wachten.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Buitengesloten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:33

Ik zou zeggen pak een terrasje en geniet van het weer. :+

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:34

En hopelijk zit de sleutel niet meer in de deur?

Zit niks anders op dan buiten wachten. Of dan maar een terrasje pakken ofzo. Het is gelukkig lekker weer.

Overigens kost de woningbouw vaak een eurootje of 40. Niet gaan googlen op slotenmakers die binnen een halfuur bij je zijn. Dat zijn de oplichters.... (grapje kostte mij 180 euro)

Woningbouw heeft geen reservesleutel.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:35

Voor de volgende keer: een reservesleutel aan jou geven :+
Voor nu inderdaad de poging met de kledinghanger, en als dat niet kan wordt het toch wachten vrees ik.

De verhuurder mag trouwens helemaal geen sleutel van je huis hebben voor zover ik weet... Dus die hoeft ze niet te bellen.

Sleutel in de deur hoeft geen probleem te zijn, wij hebben een soort tweerichtingsslot waarbij de richtingen onafhankelijk van elkaar werken. Als er binnen een sleutel op staat dan kun je hem vanaf buiten alsnog openen met een andere sleutel.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 15-10-18 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:36

Je vriendin uitnodigen en gezellig bij jou de middag doorbrengen/laten eten :D

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:40

En de familie waar de sleutel ligt heeft hun sleutel niet nog bij iemand anders liggen zodat ze de sleutel op kan halen om vervolgens haar eigen sleutel te pakken? Of hebben zij wellicht ergens een raampje open staan oid?

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Re: Buitengesloten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:58

Enige wat ik nog kan bedenken is een kledinghanger? Via de brievenbus proberen de klink naar beneden te doen...
Anders zou ik zeggen, geniet van de zon!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:02

Met een schroeven draaier heb je hem zo open, tenzij je een anti inbreek strip hebt, dan kan je nergens bij en zit er niets anders op dan wachten.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:08

Ik heb mijn buurjongen eens over het balkon naar mij balkon laten klimmen :+
Voorderest zit er weinig anders op dan wachten ...

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Buitengesloten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:17

Goed excuus om lekker op een terras in het zonnetje te zitten tot 7 uur :)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 15:20

Hmm weinig bruikbaars, maar bedankt voor de tips! Denk dat buiten wachten voor haar de enige oplossing gaat zijn idd. Maar ik ga eens ff verder brainstormen met dr nav de tips hier.

Met een schroevendraaier? Kan je me die eens uitleggen? Desnoods in PB, erg benieuwd. Werkt dat ook met een verzonken deur?

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:21

MarlindeRooz schreef:
Ergens heen gaan en wachten tot 7uur. :+


Ja dit dus. Geen geld, dus dan maar wachten.

Kun jij haar niet gezelschap houden aangezien jij contact met haar hebt?

Met jij bedoel ik TS natuurlijk. :+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:44

Lienie_F schreef:
Heeft ze trouwens de deur op slot of alleen dichtgetrokken? Anders kun je het met een pinpas proberen, daar waarschuwen ze altijd voor dat op die manier inbrekers in 6 seconden binnen zijn :')
Het lukte mij vorige week met een keukenmesje binnen 10 sec. Sindsdien draai ik telkens trouw mijn voordeur op slot wanneer ik weg ga.

Hier had ik het geluk in het centrum te wonen, kon via het dak v.d. bakker naast mij het huis in van mijn onderbuurman, die laat blijkbaar altijd zijn voor en achterdeur wagenwijd open staan (is al een tijdje zijn sleutels kwijt, geloof ik). Keukenmesje deed de rest.

Wat betreft deze kwestie, ik gok op een ruitje intikken/slotenmaker, geen idee wat duurder uitpakt.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:47

Ailill schreef:
Lienie_F schreef:
Heeft ze trouwens de deur op slot of alleen dichtgetrokken? Anders kun je het met een pinpas proberen, daar waarschuwen ze altijd voor dat op die manier inbrekers in 6 seconden binnen zijn :')
Het lukte mij vorige week met een keukenmesje binnen 10 sec. Sindsdien draai ik telkens trouw mijn voordeur op slot wanneer ik weg ga.

Hier had ik het geluk in het centrum te wonen, kon via het dak v.d. bakker naast mij het huis in van mijn onderbuurman, die laat blijkbaar altijd zijn voor en achterdeur wagenwijd open staan (is al een tijdje zijn sleutels kwijt, geloof ik). Keukenmesje deed de rest.

Wat betreft deze kwestie, ik gok op een ruitje intikken/slotenmaker, geen idee wat duurder uitpakt.



wacht. je bent een keukenmesje gaan halen bij de buurman :') ? Die niet thuis was? Had de bakker geen mesje voor je :+ ?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Buitengesloten, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 15:56

Nou ik ben de fiets opgestapt die kant op, kijken of we samen iets voor elkaar krijgen....