Noise cancelling headphones: ervaringen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 15:55

Ik ben op zoek naar een goede noise cancelling koptelefoon, maar zie even door de bomen het bos niet meer. Het is om lekker muziek te luisteren, maar zoek eigenlijk ook iets wat je kan opzetten zonder geluid en dat dan alle omgevingsgeluiden wegdrukt.

Ik merk dat ik soms echt teveel prikkels binnenkrijg. Zeker na een dag werken kan ik compleet kriegel worden van de meest onnozele geluidjes. En in het OV merk ik ook soms dat ik echt onredelijk boos kan worden op mensen die praten in de stilte-coupé :') Ik zeg daar nooit wat van, want wil echt geen zeurkous zijn maar vreet me dan zo op. En dat komt heus niet door hun praatje, maar gewoon dat mijn hoofd zo vol zit en energielevel laag is waardoor ik dan niks meer kan velen.

Dus wie o wie heeft goede ervaringen om te delen om mij op weg te helpen aan een fijne koptelefoon!


chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:58

Het was toevallig afgelopen week bij Kassa dacht ik en het bleek dat de duurdere versie, Bose dacht ik, nieteens zo goed was en de JBL als ik het goed zeg wel! Scheelde ruim €200!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:00

Ik heb afgelopen jaar eens een Bose geprobeerd bij een cliënt van me. Ding is erg duur, maar ik vond het echt verrassend hoe stil hij was. Je kan naast muziek luisteren inderdaad een knop omzetten zodat het geluid weggefilterd wordt. Fijn ding.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 16:01

Hoor je dan geen ruis Goof? Als je alleen geluid wegfiltert? Dus dat je er een soort white noise voor terugkrijgt?

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:03


On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

AnnevM

Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:03

Ik zou voor een Bose gaan. Heb zelf met het zelfde ‘probleem’ gelopen en naar aanleiding daarvan een Beats koptelefoon gekocht. Is heerlijk wat geluid betreft en heb hem ook weleens op zonder dat ik muziek aan heb, maar begint na een uur dragen toch echt zeer te doen aan m’n oren door het kleine oppervlak.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 16:04


Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:06

Ceffyl schreef:
Hoor je dan geen ruis Goof? Als je alleen geluid wegfiltert? Dus dat je er een soort white noise voor terugkrijgt?


Nee, want dan zou het meer prikkels geven juist, de bedoeling van zo'n ding is echt dat het stil is.
Overigens hebben ze er in mediamarkt echt heel veel en je kunt ze daar ook allemaal uitproberen. Ik zou daar eens langs gaan op een drukke dag.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:08

Ik heb er laatste toevallig ook een opgehad in de Mediamarkt, wat een verademing! :o

Echt advies voor een specifieke koptelefoon heb ik niet, zorg wel dat de kussentjes om je oren vallen. Dan krijg je minder snel oor pijn :)

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

ryukapple

Berichten: 1762
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:11

Ik heb er een van sony die ook erg fijn is en batterij gaat lang mee

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:16

Mijn vriend heeft de Philips SHB9850NC en die is echt heel erg prettig! Gaat volgens mijn vriend heel lang mee qua batterij, zo’n 15 uur minimaal zeker wel. :j
Edit: volgens internet zou ie zelfs 2 dagen mee moeten gaan met een volle batterij.
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 14-10-18 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 16:18

Steeph schreef:
Ik heb er laatste toevallig ook een opgehad in de Mediamarkt, wat een verademing! :o

Ja soms merk je pas wat al het geluid om je heen met je doet als het even wegvalt.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:00

Mijn vriend heeft deze van Seinheizer:

https://www.bol.com/nl/p/sennheiser-hd- ... lsrc=aw.ds

Hij is er erg blij mee, gebruikt hem veel op kantoor. Ik heb de variant zonder noise cancelling en ik vind hem ook erg comfortabel, maar niet lomp. Ik moest eerst even wennen, maar voel hem nu bijna niet meer op mijn hoofd. Ik draag hem vaak 1,5 tot 2 uur achter elkaar. Je kan hem ook inklappen en als ik hem elke dag draag doe ik een week met de batterij.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:04

Ik heb zelf afgelopen tijd bij de MM gewerkt en stond onder andere op de koptelefoon afdeling. Ik vind zelf de koptelefoons van Bose, Sennheiser en Sony erg fijn! JBL vond ik ook wel oké, maar te duur voor de prijs die je ervoor betaald in verhouding tot kwaliteit. De bovengenoemde merken zijn dat tenminste écht waard. Beats vind ik echt bagger. In het jaar dat ik daar gewerkt heb, heb ik denk ik zeker 10 kapotte koptelefoons op de stelling gehad, terwijl dat bij andere niet gebeurde. Geluidskwaliteit is daarentegen wel oké.

Voor mij blijft de Sennheiser PXC 550 dé beste koptelefoon! <3 Ook erg handig dat er touchscreen op de oorschelp zit om te bedienen. De Sony (type nr even kwijt) heeft dat ook, geluid ook geweldig, uiterlijk mooier, maar iets hardere oorschelpen dus vond ik zelf iets minder lekker zitten. De Sennheiser heeft wel oorschelpen die een beetje ‘scheef’ lopen, maar dat vond ik persoonlijk erg fijn zitten.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 17:20

Bedankt al voor alle tips!

@ArankaM: die is ook nog betaalbaar! Ik zat al naar headphones rond de 300/400 euro te kijken.

@Ashleydk: fijn, iemand met veel ervaring! Ik ga ze even bekijken

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:25

Wauw ik wist helemaal niet dat dit bestond.. ik heb autisme en soms zou dit wel echt heel fijn zijn. Ze zijn wel erg prijzig!

Thokkadisje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:34

Ik reis veel, en sinds ik de Bose QC 35 II heb, is mijn reisleven een stuk aangenamer geworden :D Die irritante ruis in het vliegtuig weg, onnozel gekwaak om mij heen weg, even pauze van collega waar je dagenlang bovenop zit.... *\o/* ;)

Ik ga nergens meer heen zonder dat ding!

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 17:41

Ook wel fijn dat ik niet de enigste ben die schijnbaar soms immens veel behoefte heeft aan stilte!

Maar tot nu toe wordt dus Bose het meest genoemd. Ik wil er echt wel wat geld aan uitgeven, maar dan moet hij ook wel echt goed zijn. Ik kijk nu al uit naar de stilte <3

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:42

Comfortabele oorkussens zijn vooral extreem belangrijk als je een bril draagt

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:43

Oh leuk, een topic hierover... ik zit ook al een tijdje naar zo'n ding te kijken! Ik hoef er alleen geen muziek op te kunnen luisteren, ik wil gewoon stilte. Maar vaak lijkt het alsof zonder onderbreking muziek luisteren het belangrijkste doel is van die dingen. Welke hebben dit niet?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:45

Magrathea schreef:
Comfortabele oorkussens zijn vooral extreem belangrijk als je een bril draagt


Klopt (zoals ik), of de koptelefoon hele dagen op hebt. :)

Bose is zeker goed TS. Je hebt meerdere varianten. Draadloos én NC maar ook bedraad én NC. Ook handig om te bedenken of je met draad of zonder wilt! :) Met draad scheelt wel weer in prijs maar zonder draad is we lekker in vrijheid.

Oh wat had ik een hekel aan het verkopen van koptelefoons, maar nu ‘mis’ ik het toch eigenlijk wel een beetje haha... :P

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:49

Ik heb JBL E65BTNC.
Erg tevreden over draagcomfort en als extraatje een mega leuk kleurtje.
Helaas als ik de noise cancelling aanzet en ik beweeg hem, bij op en afzetten, begint ie enorm te kraken. Gelukkig met dragen geen last van.
Mediamarkt wilde hem opsturen maar ik heb er heel veel slechte verhalen van gehoord en gelezen dus ik laat het maar zo.
Verder super super tevreden. De andere koptelefoons zaten mij gewoon niet lekker, qua kwaliteit bij dezelfde prijsklasse merkte ik geen verschil.
Ik kan hem zonder draad dragen maar ik doe dat eigenlijk nooit.

Maks :+:

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:51

Sheran schreef:
Oh leuk, een topic hierover... ik zit ook al een tijdje naar zo'n ding te kijken! Ik hoef er alleen geen muziek op te kunnen luisteren, ik wil gewoon stilte. Maar vaak lijkt het alsof zonder onderbreking muziek luisteren het belangrijkste doel is van die dingen. Welke hebben dit niet?

Dan moet je eigenlijk oordoppen kopen. Want koptelefoons met noise canceling werken alleen als je ook echt muziek op hebt.

Maks :+:

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:52

Onmisbaar, ik gebruik hem altijd in het vliegtuig maar ook (niet lachen :D ) thuis op de trekker...
Maar voor mij echt onmisbaar op lange vluchten, koptelefoon op, muziek aan en slapen :z

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 17:55

Macs schreef:
Dan moet je eigenlijk oordoppen kopen. Want koptelefoons met noise canceling werken alleen als je ook echt muziek op hebt.

Dat dacht ik ook, maar dit werd er aan het begin gezegd:
Goof schreef:
Ik heb afgelopen jaar eens een Bose geprobeerd bij een cliënt van me. Ding is erg duur, maar ik vond het echt verrassend hoe stil hij was. Je kan naast muziek luisteren inderdaad een knop omzetten zodat het geluid weggefilterd wordt. Fijn ding.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annefleur200 en 12 bezoekers