Quooker, advies gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:55

Beste aankoop ever! Hier 5 jaar de quooker 3 ltr en tot op de dag vandaag elke dag blij mee. Het is de investering meer dan waard! Succes met je keuze ,maar ik zeg: zeker doen!

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:08

Ik krijg mijn warm water uit de boiler die op zolder hangt duurt dus best even, daarom krijgen we een close inn boiler voor in het aanrecht. Heb je die dan nog nodig als je een quooker hebt van 7 liter?
We zijn nog aan het bouwen en ik wil dus een quooker in de keuken.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 08:12


MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:40

zacharyhill schreef:
Ik krijg mijn warm water uit de boiler die op zolder hangt duurt dus best even, daarom krijgen we een close inn boiler voor in het aanrecht. Heb je die dan nog nodig als je een quooker hebt van 7 liter?
We zijn nog aan het bouwen en ik wil dus een quooker in de keuken.


Nee, die boiler kan je laten vervallen bij de 7 liter.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:56

Bienotje schreef:
Wil je perse het metk quooker? Ik heb ook begrepen dat er nog wel ander merken zijn die goedkoper zijn waar ze de boiler achter loze ruimte in je plint weg werken in je keuken ipv als kastruimte.


Dit hebben wij ook, met een quooker. Maar dus wel de 3L, weet niet of dat het verschil maakt.
Onze keukenboer gaf aan dat de kwaliteit van andere merken vaak net zo goed is, maar hij had hele slechte ervaringen met de service van enkelen. Quooker schijnt wel erg goede service te leveren bij mankementen. Dus die afweging is goed om voor jezelf te maken, voor het apparaat maakt het weinig uit werd ons gezegd.

Verder begreep ik dat de veiligheid achteruit gaat met de extra functies bij veel apparaten. Ook bij quooker zelf overigens.
Iedere soort water heeft een eigen manier om geactiveerd te worden. Bijvoorbeeld kokend water is 2x drukken en dan draaien aan de kokend water kraan. Bij onze keukenboer hadden ze een apparaat met al die functies op kantoor, maar die hebben er een briefje bij gehangen hoe je ieder soort water activeert nadat iemand kokend water in zijn waterglas gooide en het glas barstte. Ook goed om even te onderzoeken mocht je dat soort dingen willen.

Qua RVS/chroom: puur uiterlijk. Voor de functionaliteit geen verschil.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:36

Wel een beetje offtopic,maar als je nou de kokend water stand heb gebruikt en je gebruikt daarna de koud voor bv je handen te wassen komt er dan niet eerst een restje kokend water uit.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:28

Nee, dat gebeurt niet. Als je de kokende kraan dichtdoet, loopt het laatste stukje vd slang leeg.
Het koude water komt uit een ander slangetje de kraan in en komt dus niet in contact met het kokende water.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:02

Dus heel veilig gelukkig.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:39

Ik heb het even aan mijn man gevraagd, Wij hebben de flex, uit jouw bovenste linkje.

Wat heb je voor wasbak, chroom of rvs? Wij hebben deze hetzelfde gehouden, voor het mooie

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:51

_Nancy schreef:


Die hebben wij ook. Echt een ideale kraan. Ik vind het heel fijn dat het 3 in 1 is en dat RVS is helemaal niet 'besmettelijk'. Je ziet er nooit vlekken of iets op en de uitneembare slang is echt ideaal om je gootsteen mee af te spoelen.

Plus ik vind het een veilig idee dat zodra die slang eruit is, er geen kokend water meer uit de kraan komt. Kan je je nooit vergissen! :)

Mama3 schreef:
Wat heb je voor wasbak, chroom of rvs? Wij hebben deze hetzelfde gehouden, voor het mooie


Bij ons een RVS kraan op een chroom wasbak. Maar dat zie je niet, zeker niet als de wasbak al wat ouder is :D ;)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:57

Het verschil tussen de 3L en de 7L bij de Quooker is juist dat er geen extra boiler meer nodig is, maar dat er altijd 4 liter warm water beschikbaar is voor direct gebruik. Dat is dus een ingebouwde boiler in je Quooker.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:11

MoniqueT schreef:
Het verschil tussen de 3L en de 7L bij de Quooker is juist dat er geen extra boiler meer nodig is, maar dat er altijd 4 liter warm water beschikbaar is voor direct gebruik. Dat is dus een ingebouwde boiler in je Quooker.



Dat is wel fijn ja hoef je die niet meer te hebben

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:22

Bienotje schreef:
Wil je perse het metk quooker? Ik heb ook begrepen dat er nog wel ander merken zijn die goedkoper zijn waar ze de boiler achter loze ruimte in je plint weg werken in je keuken ipv als kastruimte.

Exact, ik heb de Floww (b-merk quooker) en wil nooit meer anders! Ik heb een 3,5 l boiler en neem mijn warme water niet van de quooker maar gewoon van de ketel. Het bevalt mij als fervent thee drinker en pasta eter erg, erg goed!!! Ik was voor mijn Floww en designkraan 900 euro kwijt

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:44

@ wildgirl; wij hebben juist een 7ltr van quooker omdat warm water van zolder een eeuwigheid duurde en we daardoor veel water verspilde

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 18:36

We hebben de flex combi+ gekocht :D
Omdat het qua prijs voordeliger was voor de 7 liter gegaan.
Hij komt over ongeveer 2 weken.

Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn als ie er eenmaal is.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:43

dat weet ik al wel: je wilt nooit anders meer!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:28

_Nancy schreef:
We hebben de flex combi+ gekocht :D
Omdat het qua prijs voordeliger was voor de 7 liter gegaan.
Hij komt over ongeveer 2 weken.

Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn als ie er eenmaal is.


Ik denk dat je net als wij baalt dat je hem niet eerder had

Veel plezier ervan, maar dat komt vast goed

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 10:31

Haha ja dat denk ik ook wel.
Zal er ongetwijfeld heel blij mee zijn.

Wachten duurt lang, ze moeten nog bellen voor een afspraak voor de montage.