Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:42

superpony schreef:
Dat wilde ik juist niet. We hebben een goed afzuigsysteem gekozen, maar wil het vocht toch niet dichtbij mn bed hebben.
Voor mij zijn het ook 2 aparte dingen; lekker douchen of in bad, of naar bed en slapen. Wij hebben ook een toilet in de badkamer, dus die heb ik ook graag dicht.

Maar goed, vanwege vocht dus een grote nee voor ons.


Dat zijn inderdaad goede punten. Ik zou dan wel een goed afzuigsysteem moeten plaatsen.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:45

Ik zou daar nooit voor kiezen als ik zie hoe nat onze badkamer wordt (ondanks afzuigsysteem) dan zou ik dat vocht echt niet in mijn slaapkamer willen hebben.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:58

Wij hebben onze badkamer ook besteld. 17 juli beginnen ze. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:59

Hier hebben wij er wél voor gekozen.
Anders was het een gepropte badkamer geworden, nu hebben we een grote douche in aparte ruimte.
Wastafel en ligbad in de slaapkamer.
Raam boven het ligbad en daar tegenover zodat we goed kunnen luchten.
We zijn nog bezig met het installeren maar ben nu al heel blij met hoe het lijkt.
We hebben waterdicht laminaat gekozen van de Ikea, daar is 25 jaar garantie op.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:58

Crista wat gaaf die muur bij het meubel, hoe jullie die tegels hebben!

Ziet er goed uit Netjuh!

Hier is het tegelen klaar, nu alleen nog voegen, alles monteren en kitten :)
Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 00:39

annepaardoes schreef:
Ik zou daar nooit voor kiezen als ik zie hoe nat onze badkamer wordt (ondanks afzuigsysteem) dan zou ik dat vocht echt niet in mijn slaapkamer willen hebben.


Onze afzuiging reageert op vocht, maar dat gaat best snel en hij blijft ook lang afzuigen, ondanks het drogen van de douche.

Je zou het kunnen testen. Leg in de badkamer die je nu hebt een kussen en kijk wat het doet. En ik geloof niet dat 1 of 2 meter meer afstand zoveel gaat uitmaken.

Maar ik ben een enorme zeikerd met de slaapkamer. Daar mogen ook geen schoenen bijv naar binnen.

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 07:25

Ik lees hier al een hele tijd mee. Nu zijn ze sinds gisteren ook aan onze badkamer begonnen.
We hebben dit huis nog niet heel lang en de badkamer is wel echt een doorn in het oog.

We wilden het vooral niet te duur maken, dus het wordt simpel maar strak, zonder veel extra opties.

Dit is onze before:
Afbeelding

De tegels straks:
Afbeelding

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:04

Dat zal alleen maar op kunnen knappen Sanner! Spannend!

Hier zijn ze klaar, zo onwijs blij mee! Alleen de lamp nog even ophangen en de spiegel moet gewisseld worden, dit is de verkeerde (hoort een vergrotingsspiegeltje in te zitten)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:10

Mooi! Jij hebt het meubel dat wij ook graag willen. Zwarte kranen, brede spoelbak voor 2 personen en licht of wit met 2 lades daar onder. Nice :j

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:20

Thanx! Mocht je er nog naar zoeken, deze komt bij GJ Meijer in Almere vandaan. Fijn meubel! Alleen jammer dat mijn deofles er niet rechtop in past haha

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:59

Ja dat is wel een nadeel haha. Ik kwam er laatst 1 tegen die had ook zo'n wasbak, maar dan de lades iets korter en een vak met deurtje ernaast. Voor langere flessen.
We hebben nu ook een ladenkast. En de deo die in gebruik is staat dus in het raamkozijn :=
In het nieuwe huis moet ik daar wel iets op vinden, want inmiddels staan er iets teveel flessen in het raamkozijn (haarspul, 2x deo, scheerschuim, bodylotion, enz.).

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:38

Ik zou jullie toch echt aanraden om gesplitste lades te nemen. Het is echt mega irritant als je naast elkaar staat dat de ander ook de hele tijd een stap achteruit moet doen als de lade open gaat :o

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:19

Wij hebben een kast van 1.20 en 4 lades. Ik wil sws mijn eigen lades indelen.

Moet nog steeds foto's maken, maar bij laatste poging kreeg ik de kleur van de badkamer niet goed in beeld.

We hebben een nisje in de douche, maar gemeten met onze shampoo en we kunnen denk ik nooit meer een ander merk kopen. Het is ook precies 1 tegel geloof ik.
Maar we hebben ook een zitje in de douche, dus daar kunnen grotere flessen etv.

Vak bij bad is wel groter.

En we hebben 3 nisjes waar ik nu decoratief kunstplantjes en geurdingetje in heb gezet.

Enige is dat ik de badkamer echt storend hol vind klinken. Heb nog 2 oude kleine badmatjes en die liggen nu op de grond, maar blijft een beetje hol klinken. Plafond is verlaagd en met spotjes, dus daar ;igt het ook niet aan.

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:41

Gesplitste lades zijn wel praktisch maar ik vind het echt heel lelijk :o

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:54

Bedankt allen voor het meedenken over een bad in de slaapkamer. Voor nu gaat het idee even in de ijskast.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:06

Urona447 schreef:
Gesplitste lades zijn wel praktisch maar ik vind het echt heel lelijk :o


Haha, smaken verschillen daarom. Ik vind juist die grote, strakke wasmeubels niet mooi. Heb echt gezocht naar iets dat past, praktisch is en niet zo strak. We hebben ook met 4 handvaten. Vind zonder ook echt niet mooi ( en ben er stiekem ook veel te onhandig voor :+ )

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 11:32

@Bellex: mooi geworden hoor en volgens mij hebben wij hetzelfde meubel! Alleen dan in donkere versie en met koperkleurige kranen:
Afbeelding

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:52

Oh dat is ook erg mooi Mars!

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 22:13

Ahh mooi, een badkamer topic. Mag je hier ook vragen stellen? Wij zijn in onze verbouwing nu zo ver dat we aan de badkamer beginnen, hij ziet er nu nog zo uit := :Afbeelding

En dit moet het ongeveer worden qua indeling dan, niet precies zo:

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 23:32

Wij krijgen een bad en douche in de slaapkamer. Maar nu nog geen ervaring.

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 08:24

Mariska_28 schreef:
Ahh mooi, een badkamer topic. Mag je hier ook vragen stellen? Wij zijn in onze verbouwing nu zo ver dat we aan de badkamer beginnen, hij ziet er nu nog zo uit := :[ [url=m/ok2CIK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit moet het ongeveer worden qua indeling dan, niet precies zo:

[ [url=m/L46EQB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dnps40.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zie dat je de wc rol op zelfde wandje hebt als de wc zelf. Persoonlijk vind ik dat echt heel onhandig altijd. Beter op het muurtje onder het raam als dat enigszins kan. Tenzij jullie het natuurlijk geen probleem vinden.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 08:34

Mariska, wel leuk om het zo vanaf niks te gaan zien veranderen! Wij hadden dat ook in ons huis, keer twee. Ik vond het zo’n leuk proces. Ben benieuwd wat jullie ervan maken!

Onze badkamer is bijna af. Vriend had de wasbakken uitgezocht en ik zei al dat het niet zou matchen := Nu gaan we een kleine aanpassing aan de tegels doen bij de wand daar want ze zijn wel mooi uniek. Ze zijn goud/smaragd in glas. Glitter <3 Boven het meubel komt een ronde spiegel van 120 cm, met licht en verwarming. De kast moet nog af en er moeten nog lampen in. Die moeten we nog kiezen. Er zitten wel al Hue spots in.
Links naast het bad staat een betegelde kast met waskoker en daarnaast een zwart toilet. De ruimte is vrij groot dus ik krijg het niet zo fijn op de foto. De douche staat middenin de badkamer met twee extra geplaatste wanden.
Er komen ook meer/andere planten in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een beetje anders dan het grijs/wit/beige overal :D

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:36

Dat bad zo bij het raam <3

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 23:27

Wat gaaf die badkamer hierboven!

@Blue_flower: die komt daar inderdaad niet te hangen, vind ik zelf ook heel onhandig. Hadden dit programma alleen maar gebruikt om een beetje een idee van een indeling te krijgen.

Maar vroeg mij af:
- zijn er mensen hier met zwarte kranen/spoelbak/toilet? Gerard vind het zo mooi, maar ik ben bang dat het heel snel lelijk wordt. Terecht?
- Mensen hier die behang hebben in de badkamer? We willen liever niet tegelen, en aangezien er een gesloten stoomcabine met afzuiging in komt moet behang volgens mij wel kunnen. Hoe bevalt het?

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 00:27

Mariska; hier zwarte kranen en douchewand. Geen moment spijt van gehad, maar wij hebben wel waterontharder. Dat is echt aan te raden

En de muren op onze badkamer zijn gestuct, gladde vlies behang en daarna geverfd met speciale verf voor in de badkamer.
Een gedeelte is wel betegeld dat vonden we een speels effect hebben zo. En de toilet beneden zijn de muren ook behangen met gladde vlies en geverfd met afneembare verf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze fotos zijn nog van toen we er net woonden, inmiddels wat meer aangekleed