Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aisa

Berichten: 762
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:46

ik zou bang zijn voor kalkafzetting op je zwarte wc pot

zo lelijk als is het maar een beetje ,je ziet het meteen?

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:40

Een vriendin van mijn zus heeft thuis ook een mat zwarte toiletpot. En hij is echt heel erg mooi! :D

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:57

Wij hebben iets vrij unieks denk ik.
Op de vloer donkere tegels, een donkere stenen wastafel op rvs frame, op de muur onder de ramen en om het bad donkere stenen platen. 2 wanden met platen wit marmer en 1 wand beal stucwerk. Zitten een wc, bad en regendouche in.
Ons bad is trouwens geïsoleerd! Grote aanrader voor als je een bad wilt.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:59

mailow schreef:
Bij de sanidirect verkopen ze grijze en zwarte toiletpotten. Hingen van de week in de winkel, vond het er nog best tof uit zien. :D


Daar moet ik dus even heen, goeie.


aisa schreef:
ik zou bang zijn voor kalkafzetting op je zwarte wc pot

zo lelijk als is het maar een beetje ,je ziet het meteen?


Dat denken ze hier ook. Maar zo'n witte pot heeft ook nadelen, daar zie je ook vlekken in. Net als witte badkuipen of gootstenen.

Mijn ideaal kwa inrichting zouden grijze/antraciet toilet/bad/wasbak en ombouwen zijn. Houtkleurig als afwerking voor de rest. P ziet liever alles wit/grijs en alleen de houten vloer doortrekken.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:31

Ik lees hier ook maar even mee, net als in het andere topic. Vind die betonlook erg gaaf, maar past niet in m'n budget en hoor erg wisselende verhalen.
Wit liever niet, ik hou wel van dat donkere :j En witte tegels heb ik gewoon niks mee :+
Die patroon tegels zijn ook heel tof! Ik vind het zelf lastig om alles uit te zoeken en dan vooral het combineren :=

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:45

Ik volg ook. Ons huis wordt volgend jaar opgeleverd, dus ik heb nog even de tijd om lekker mee te kijken en inspiratie op te doen :). Wij gaan iig ook voor beton cire en alles lekker donker!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:49

Ik zal morgen een foto plaatsen van onze nostalgische badkamer. :') Hij staat nog op de planning. Maar er komt warm water uit de kraan, dus we don't care. :P

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:24

Hier ook paar weken geleden de badkamer gedaan. Wonene in een huurhuis op de boerderij bij mijn schoonvader. Dus in overleg kan er heel veel omdat we van hem huren en na het overlijden van mijn schoonmoeder wou hij graag dat wij hier bleven wonen. 3 jaar geleden groot verbouwd van kleine woonkamer en 1 slaapkamer gelijkvloers. Naar grote woonkamer met boven 3 slaapkamers en nu mijn zwager het huis uit is inmiddels 4 slaapkamers.

Nu dan eindelijk badkamer en wand in keuken doorgebroken.

Even schets van voor de verbouwing. De achterdeur kwam uit in de badkamer. Als je binnen kwam liep je een doodlopende gang in. Links af was de badkamer en vandaar uit liep je de keuken in.

Nu hebben we 1 wand in dat gangetje doorbroken en kom je in de keuken uit. Waardoor we de badkamer dicht hebben kunnen maken zodat het echt een badkamer werd en de achterdeur daar niet meer op uit komt.

Hadden een douchecabine wc en wastafel en de wasmachine in de badkamer. Halletje was opslag van allemaal troep en waar we even zo snel geen plek voor wisten.

Nu staat de wasmachine in het Halletje met daar boven planken voor berging. Een schoenenkast voor de schoenen en 2 kapstokken naast elkaar voor jassen voor op de boerderij en tassen.

Hier de foto's van voor tijdens en nu (nog niet helemaal af. Paar kleine dingen moeten er nog gedaan worden.)


Voor




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En klaar op de afwerken na.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zal morgen foto's maken nu het voor een groot deel is ingericht. Zijn nog niet helemaal klaar. Plafond moet nog gekid worden komt een nieuwe deur in de badkamer. Nog een verwarming maar was nog niet geleverd.

Deze laatste dingen worden waarschijnlijk over een week af gemaakt dan moet de gene die deze verbouwing heeft gedaan toch weer hier zijn om nieuwe daken op de stallen te leggen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:40

Inspirerend.
Ik had al even gezocht en niks gevonden maar dank voor de moeite om er eentje te maken.
Net als in het keukentopic, lees ik hier ook mee want onze badkamer wordt tegelijk met de keuken gedaan. Zal nog wel twee jaar duren of zo, maar het moet er wel van komen.

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:53

Heb wat foto’s gevonden, niet echt goed of heel duidelijk. En nog niet helemaal af. Maar bijna alles is/wordt zelf gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die betonwand was niet de planning. Maar de stukadoor had ons verkeerd begrepen en toen dit er maar van gemaakt. Vonden we ook wel mooi en dus laten zitten zo. Zit een soort van lak laag overheen zodat het in de badkamer kan.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:39

maras schreef:
[ [url=m/bl3L6s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IRwcJH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RNgazM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben ook pas de badkamer verbouwd, zijn erg tevreden met het resultaat, niet zo groot dus woekeren met de ruimte maar groot genoeg voor ons tweetjes.


Wauw die douche! Echt heel mooi! Ik ben wel enigzins gefascineerd door die foto van Wim-Lex en Máxima :D

maras

Berichten: 2340
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:42

Haha Druif-01, ik vroeg me al af wanneer de opmerkelijke kijker het zag, aan jou de eer :-). Toen Wim-Lex ging trouwen kreeg volgens mij heel Nederland deze foto, voor de gein deed ik het in een lijstje en plaatste deze op de wc. Werkelijk iedereen die bij mij naar de wc ging kwam er vandaan met een vraag over die foto. Nu is het een traditie geworden :o

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:57

Prachtige badkamers!
Ik heb een badkamer uit 1970, helemaal retro, is weer in toch? :')
Afbeelding

Incl ouderwets zit bad ;)
Afbeelding

Woon hier al 20 jaar en het heeft nooit prioriteit gehad. Het functioneert prima :j

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:02

Dat is originele retro! *\o/*

Leuk om te zien! Wij hadden thuis veel van dat soort badkamers. Mijn vader was namelijk in de jaren 70 bedrijfsleider in badkamers, we woonden boven de winkel in Veenendaal met een mooie showroom zoals dat toen heette. Zelf hadden We in huis een prachtige badkamer in de tint bruin.

Ninus
Berichten: 1715
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:09

aisa schreef:
ik zou bang zijn voor kalkafzetting op je zwarte wc pot

zo lelijk als is het maar een beetje ,je ziet het meteen?


Waterontharder :j Beste investering ooit :D

Ik moet nog even uitrekenen wat wij kwijt waren aan de badkamer, maar ik denk zo rond de €12.000 inclusief plaatsen (en dan hebben we ook nog best veel zelf gedaan). De tegels zaten zo rond de €3500, het bad, toilet (2x), meubel, kranen etc. op ongeveer €4000. We hebben best een grote badkamer, dus lijm etc. tikt ook nog aardig aan zag ik op de factuur :D Op dit moment zijn ze bezig met de laatste werkzaamheden, daarna ga ik foto's maken :j

Beton ciré is prachtig, maar ik ken verhalen van mensen waarbij het toch beschadigd door het gebruikt, in het 'natte' deel van je badkamer is dat dus best een risico (en vanwege de oppervlakte werd het ook een soort van onbetaalbaar := ). Vandaar dat wij gekozen hebben voor gewoon tegels en heb tot nu toe geen spijt!

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:06

Ik sluit ook aan, wij gaan onze badkamer dit jaar verbouwen! Wij denken ook aan beton cire :D in combinatie met tegels in het natte gedeelte

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:05

Lady Madonna: dat is pas echte retro! Als je maar lang genoeg wacht wordt alles weer hip.
Maras: haha waarom zou je in hemelsnaam Wimlex en Maxima in je badkamer willen?

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:42

Afbeelding

Momenteel is dit onze badkamer :')
Volgende week vrijdag zou het klaar moeten zijn, ik ben benieuwd.. de wc die je ziet is onze oude wc, oude douche zit er ook nog in.

Zal de uiteindelijke kosten hier ook nog even plaatsen volgende week :)

maras

Berichten: 2340
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:03

Lekker veel daglicht in jullie badkamer! Dat wordt vast mooi.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:11

Bijna klaar met onze badkamer. Alleen de afwerking nog en elektra aansluiten bij het wasmeubel.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Sanitair was 6300€ en de tegels 800
Verder nog veeeeel geld kwijt aan leidingen elektra en afvoeren opnieuw leggen, chape, egalise, gyproc en nog meer zooi...
Zitten in totaal op ongeveer 10.000
Meeste hebben we zelf gedaan.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:08

Onze badkamer hebben we voor de verhuizing nog geheel vernieuwd. Uiteindelijk veel duurder geworden dan begroot, maar we werden verliefd op deze natuursteen tegels. Alles is zelf gedaan, kostte uiteindelijk zo’n €15.000,-

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:51

noviceh schreef:
Onze badkamer hebben we voor de verhuizing nog geheel vernieuwd. Uiteindelijk veel duurder geworden dan begroot, maar we werden verliefd op deze natuursteen tegels. Alles is zelf gedaan, kostte uiteindelijk zo’n €15.000,-

[ [url=m/SBm8gL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lQuwhf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel erg mooi!

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:04

Yellowbird schreef:
Bijna klaar met onze badkamer. Alleen de afwerking nog en elektra aansluiten bij het wasmeubel.
[ [url=m/0CcqGf.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/qXbYL0.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/jH5xuE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sanitair was 6300€ en de tegels 800
Verder nog veeeeel geld kwijt aan leidingen elektra en afvoeren opnieuw leggen, chape, egalise, gyproc en nog meer zooi...
Zitten in totaal op ongeveer 10.000
Meeste hebben we zelf gedaan.


Wow! :#

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:20

Yellowbird schreef:
Bijna klaar met onze badkamer. Alleen de afwerking nog en elektra aansluiten bij het wasmeubel.

Hele mooie badkamer!
Ik wil hetzelfde bad. Waar heb je die vandaan?

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:48

noviceh schreef:
Onze badkamer hebben we voor de verhuizing nog geheel vernieuwd. Uiteindelijk veel duurder geworden dan begroot, maar we werden verliefd op deze natuursteen tegels. Alles is zelf gedaan, kostte uiteindelijk zo’n €15.000,-

[ [url=m/SBm8gL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lQuwhf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Helemaal mijn smaak, prachtig!