Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:05

Er zijn ook badkuipen met een douchewand en een deurtje in de kuip.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:08

Oe wat een leuk topic! Ik ben nu bezig met het kopen van mijn eerste huisje en de badkamer is echt verschrikkelijk lelijk. Nu wil ik er iets mooist van maken maar het is zo klein.... Het is maar 2 bij 2,60. Hoewel de koop nog niet rond is ben ik mijn hoofd al aan het breken hoe ik daarin een douche (of bad) en een toilet er in ga proppen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:14

2 x 2.60 is nog niet zo enorm klein toch?? Je hebt online van die badkamer ontwerp dingen. Heel handig om een beetje een idee te krijgen van wat er mogelijk is

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:38

Liselot schreef:
2 x 2.60 is nog niet zo enorm klein toch?? Je hebt online van die badkamer ontwerp dingen. Heel handig om een beetje een idee te krijgen van wat er mogelijk is

Nee. Dat is ruimer dan mijn badkamer.
Ik heb 1,8 bij 2.1.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:55

Ik heb ook iets van 2 x 2 maar het loopt schuin, al vanaf 30 cm plafond begint het schuin af te lopen naar beneden toe. Je kan dus net een douche kwijt van 1.80 hoog en 90 x 90. Daarnaast de wc onder het schuine. En aan de andere kant een wastafel met een lage kast.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:42

De badkamer is bijna af. Alles zelf gemaakt. Meubel van steigerhout. Onder de wasbak moeten nog plankjes en deurtjes komen. Dus de meeste van de mandjes die je ziet, gaan nog weg.
't is ongeveer 6 m2: bad, douche, wasmachine, droger, wastafelmeubel en handdoekradiator


Afbeelding

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:06

Dat is nog wel een goed idee, we hebben nog behoorlijk wat steigerhout over :j
Heb je dat nog behandeld oid?

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:07

Mooie vloer xMarieke

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Onze chaos op het moment... Aannemer is nu 5 dagen bezig en als het goed is vrijdag klaar... Ben zo benieuwd!!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:20

xMarieke schreef:
De badkamer is bijna af. Alles zelf gemaakt. Meubel van steigerhout. Onder de wasbak moeten nog plankjes en deurtjes komen. Dus de meeste van de mandjes die je ziet, gaan nog weg.
't is ongeveer 6 m2: bad, douche, wasmachine, droger, wastafelmeubel en handdoekradiator


[ [url=m/7ZEHvq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij hebben wij dezelfde douchecabine. Een saniclear van de Sanitairkamer.nl. Met schuifdeur. Bij ons komt er nog best veel water langs de strips naar buiten. Heb jij dat ook?

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:39

Goldie schreef:
Dat is nog wel een goed idee, we hebben nog behoorlijk wat steigerhout over :j
Heb je dat nog behandeld oid?


Nee, is onbehandeld. Wel met een hoop ventilatie. Zodat het hout goed kan luchten.


DemDeempel schreef:
Mooie vloer xMarieke


Dankje :D manlief heeft 'm uitgezocht. Ik had om een gemixte Portugese vloer gevraagd, maar dat was hem veel te druk. Dit is een mooie mix van onze smaken ;)

Napie schreef:
xMarieke schreef:
De badkamer is bijna af. Alles zelf gemaakt. Meubel van steigerhout. Onder de wasbak moeten nog plankjes en deurtjes komen. Dus de meeste van de mandjes die je ziet, gaan nog weg.
't is ongeveer 6 m2: bad, douche, wasmachine, droger, wastafelmeubel en handdoekradiator


[ [url=m/7ZEHvq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij hebben wij dezelfde douchecabine. Een saniclear van de Sanitairkamer.nl. Met schuifdeur. Bij ons komt er nog best veel water langs de strips naar buiten. Heb jij dat ook?


Zou idd kunnen dat het dezelfde is. Wij hebben niet/ weinig lekkage langs de strips. Maar het is een grote douche (110cm). En meestal douchen we met de waterval.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:42

speedfiets_2 schreef:
Oe wat een leuk topic! Ik ben nu bezig met het kopen van mijn eerste huisje en de badkamer is echt verschrikkelijk lelijk. Nu wil ik er iets mooist van maken maar het is zo klein.... Het is maar 2 bij 2,60. Hoewel de koop nog niet rond is ben ik mijn hoofd al aan het breken hoe ik daarin een douche (of bad) en een toilet er in ga proppen.

In ons vorige huis hadden we een douchebad. Die hebben een plattere bodem, waardoor je er echt fijn in kunt douchen.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:13

In onze badkamer paste geen bad of we moesten het toilet inleveren en douchen in bad en beide zag ik totaal niet zitten. Nu onze badkamer af is ben ik er echt heel erg blij mee en is het mooier geworden dan ik had verwacht.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:30

Rienn schreef:
In onze badkamer paste geen bad of we moesten het toilet inleveren en douchen in bad en beide zag ik totaal niet zitten. Nu onze badkamer af is ben ik er echt heel erg blij mee en is het mooier geworden dan ik had verwacht.


Heb je foto’s?

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:05

Suzanne F. schreef:
Rienn schreef:
In onze badkamer paste geen bad of we moesten het toilet inleveren en douchen in bad en beide zag ik totaal niet zitten. Nu onze badkamer af is ben ik er echt heel erg blij mee en is het mooier geworden dan ik had verwacht.


Heb je foto’s?


2 pagina's terug heb ik foto's geplaatst.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 23:51

Hier onze badkamer in ontwikkeling.
Ik heb gekozen voor een deur tussen het deel met de wc en de badkamer. Vind het niet lekker om te badderen als er iemand naar de wc moet namelijk.. :+

Afbeelding

Afbeelding

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 00:46

Geen duidelijke vooraf foto, maar waar de vloerverwarming ligt komt de badkamer. Afbeelding ik wilde perse een bad, maar vanwege de afwijkende vorm vd badkamer was het even puzzelen of het zou passen, maar het is gelukt.

Afbeelding
Afbeelding

Totale kosten vd badkamer €6750

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:45

Lieke schreef:
Geen duidelijke vooraf foto, maar waar de vloerverwarming ligt komt de badkamer. [ [url=m/XHKBeI.jpg]Afbeelding[/url] ] ik wilde perse een bad, maar vanwege de afwijkende vorm vd badkamer was het even puzzelen of het zou passen, maar het is gelukt.

[ [url=m/33YtWK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nd4Qw7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Totale kosten vd badkamer €6750


Mag ik vragen wat de afmetingen zijn van deze badkamer? Ik zie dat hij wat schuin loopt, maar +/- lxb?
Hij oogt zo ruim!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:40

Hij heeft dus idd wat rare afmetingen door de schuine wanden.

Wand met deur is 2.30m
Wand langs bad is 1.90m
Wand met wastafel is 2.45m
Wand met toilet is 1.35m

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:23

Mijn badkamer van 22 jaar oud was wel aan een update toe!
Ik had geen zin in een totale vernieuwing (kosten en overlast), was naar een badkamer winkel geweest voor een upgrade, maar wat was dat allemaal nog duur!

Uiteindelijk heb ik zelf de muren en het plafond gerepareerd en opnieuw gewit. Kastjes bij de ikea gekocht, leuke plankjes gemaakt tegen de muren, glazen planchettes in de douche.
Wel heb ik een mooie douchehoek gekocht en die laten plaatsen.
Ook heb ik alle kitvoegen laten vervangen.
Op internet alle assesoires nieuw gekocht, mooi badmatje en wasmand er in.
Oké, het is nog niet helemaal mijn droombadkamer, maar ik ben er heel blij mee! Is ook makkelijker schoon te maken nu.
Heeft bij elkaar iets van 4500 euro gekost en wel wat klus uren :D maar geen spijt van!

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:11

Daar willen wij natuurlijk wel graag een foto van zien :wow:

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:59

Oke, foto. Mijn badkamer is lang en smal dus niet in zijn geheel op de foto te krijgen.

Wat ik er nog bij had moeten vertellen is dat ik hem 22 jaar geleden zelf zo uitgezocht heb :o dat scheelt natuurlijk wel. Je smaak verandert natuurlijk niet radicaal.
Hoewel ik een betonlook badkamer errug mooi vind hoor.. maar we weten ook nog niet of we in dit huis blijven wonen als de kinderen uit huis zijn. En nu zit er een bad in, nieuwe mensen vinden dat altijd wel fijn. Denk dat als ik hem echt had laten vernieuwen dat het een mooie grote inloopdouche was geworden.

Maar zoals ik al zei, voor nu ben ik hier heel tevreden mee. Foto's voor durf ik niet te laten zien, het was echt erg.
Kastje boven en onder de wastafel dus van Ikea. Let ook op de mooie rvs assesoires, was een hele zoektocht.
De badmat is van Ikea, ik heb er 2 aan elkaar gemaakt, want zo lang en smal bestaat niet.
Afbeelding

'Echte' mooie douchehoek, zelf gevonden glazen planchets. Al die flessen (help, waarom heeft iedereen 6 potten shampo en douchegel := )
Afbeelding

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:11

Ik lees even mee ter inspiratie. Hier ook zo'n smalle badkamer als jij, Tilmar, maar dan nog meer basic/meer verouderd. Het is de enige kamer die niet is aangepakt bij de verbouwing/renovatie (keuzes maken...). Hij moet t.z.t. vernieuwd worden, maar de indeling maakt het lastig. Wij hebben ook de douche achter het bad. Die twee beslaan de volledige lengte van de badkamer. Naast de douche de wc en tegenover het bad een wastafeltje.

Bad wordt hier vrijwel nooit gebruikt, maar héél af en toe zijn we zo blij dat er een bad is. Bijv. na een rottige val van het paard of als ik er niet meer tegenaan kan smeren met bodylotion en dan maar met extra vettende olie in bad ga. Maar het bad opgeven lijkt hier wel de enige manier om meer ruimte te krijgen en het wat mooier/luxer te maken. Of ik zou de indeling zo moeten houden, maar met mooiere meubels en tegels de boel moeten upgraden. Het is dan wel wat krap en vol.

We hebben al even gekeken naar zo'n bad en douche combinatie, maar ik werd er nog niet heel enthousiast van. Dat vind ik niet optimaal douchen en ook niet optimaal badderen. Dan heb ik wellicht liever alleen een douche.

Ik hoop dat ik ooit nog eens de ideale oplossing tegenkom. :P

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:39

Douche in de badkamer en jacuzzi in de tuin :D

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:00

Ik lees ook mee, ik wil toch ook op niet al te lange termijn een nieuwe badkamer. De huidige is 23 jaar oud. Alleen badkamers zijn altijd zo gruwelijk duur, en ik wil het dan wel graag in één keer weer goed voor de komende drie jaar.

Onze badkamer is niet klein (ik denk zeker 3 bij 3), maar heeft een groot raam en een flink stuk schuin dak, dus qua indeling zit ik toch ook al wat de puzzelen hoe ik daar mijn gewenste inloopdouche inkrijg. Ik heb al wat mooie dingen voorbij zien komen, blijf vooral plaatsen!