Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:39

Dit was onze badkamer eerst
Afbeelding

En dit is het nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Allemaal zelf gedaan en het heeft nog lang geen €1000,- gekost.

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.



Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:45

Waarom heb je je pot niet vervangen voor een mooi hangend toilet?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:38

Wij gaan verkopen of verbouwen, en mochten we gaan verbouwen dan komt er boven een (kleine) badkamer bij (we hebben er nu alleen beneden een), dus ik kom even spieken voor inspiratie! Die van beneden moet er eigenlijk ook uit, maar die hebben we nu maar even voor een klein bedragje aangepakt, de douchebak was verzakt en daardoor was er water onder gekomen. Blijkt dus dat de aannemer van de vorige eigenaren helemaal geen ondersteuning onder die bak heeft geplaatst >;) >;) . Ik zal eens even opzoeken wat ik mooi vind.

Dit badkamermeubel <3 .

Afbeelding

micatje
Berichten: 70
Geregistreerd: 08-05-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:52

Ik lees af en toe even mee, ik ben ook van plan om de badkamer low budget op te knappen. De badkamer hierboven is echt prachtig! KayC, kun je vertellen welke materialen je hebt gebruikt en hoe je ze hebt aangebracht?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:08

Dit vind ik trouwens een super mooie stijl, en dat zou ook goed passen bij ons oude karakteristieke huis.
https://www.baderie.nl/trends/badkamertrend-calm-luxury

Dit zou de indeling moeten worden, de badkamer wordt 2.55m x 1.35m ongeveer. Ik kan dat nu nog niet helemaal zeggen omdat er nog een uitbouw achter komt.
Afbeelding

Deze tegels vind ik mooi, in visgraat geplakt:
Afbeelding
De rest van de badkamer zou ik dan in een heel licht marmerachtige tegel willen.

Voor de kranen vind ik zwart heel mooi, maar ik hou niet van poetsen dus dat gaat hem dan vrees ik niet worden :') . Geborsteld goud vind ik ook tof, past ook wel mooi bij het rose denk ik.

Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:02

Ik heb een ieniemienie badkamer en ik vraag me af of er wat van te maken valt ;) Liefst zouden wij een bad willen, maar ik denk niet dat het haalbaar is.
Wat denken jullie?


Afbeelding

Angelaa2
Berichten: 4217
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:08

In ons oude huis hadden we denk ik een net iets grotere badkamer. Toen hadden we ook de deur linksboven. Rechtsboven een inloopdouche en naast de muur vd douche het toilet en naast het toilet een bad. Tegenover het toilet zat dan de wastafel en daarnaast weer een grote radiator. Was een klein maar fijne badkamer. Zal eens kijken of ik een foto kan vinden

Edit;
Dit is wel een gespiegelde foto van hoe onze badkamer was. Deze is van funda van een andere huurwoning
Afbeelding

                live together die alone

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:34

Nikass schreef:
Ik heb een ieniemienie badkamer en ik vraag me af of er wat van te maken valt ;) Liefst zouden wij een bad willen, maar ik denk niet dat het haalbaar is.
Wat denken jullie?


[ [url=m/FeOsJb.png]Afbeelding[/url] ]

Als je douchen in bad geen probleem vindt zou je dit kunnen maken:
Afbeelding

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:44

Bij ons begint het ergens op te lijken! Deze week komt het sanitair erin :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:09

micatje schreef:
Ik lees af en toe even mee, ik ben ook van plan om de badkamer low budget op te knappen. De badkamer hierboven is echt prachtig! KayC, kun je vertellen welke materialen je hebt gebruikt en hoe je ze hebt aangebracht?


Bedankt!

Op de vloer ligt click PVC. Dit kun je net als laminaat leggen. We hebben dit aan de randen afgekit met siliconenkit.

De houten strips aan de wanden zijn teakhouten wandpanelen van VidaXL. Deze website heeft zelf regelmatig de wandpanelen in de veiling. Maar ook heb ik een paar m2 via BVA auction kunnen bemachtigen.
De wandpanelen hebben we met Polymax kit aan de wanden bevestigd. Ze zakken eerst wel naar beneden, dus wel even steun geven dmv latten, of even tijdelijk met tape vastplakken.

Verder hebben we het badkamerkastje, de planken en de wandlampjes van Ikea.
De reserve wcrolhouder is een kapstok van Ikea.

Als je nog meer wilt weten, vraag maar raak!

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

micatje
Berichten: 70
Geregistreerd: 08-05-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:46

KayC wat een idee, die wandpanelen! Is dat dan ook gewoon bestand tegen vocht? Naar pvc zat ik ook al te kijken, maar is het niet zo dat je dan eerst de vloer moet egaliseren? Er liggen bij ons kleine tegeltjes, maar dat is natuurlijk niet helemaal vlak. Tof ook, die kapstok gebruikt voor de wc rollen!

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:48

Hier ook een kleine badkamer maar ook nog eens schuin. En er mag geen grotere dakkapel op de voorkant van het huis. Nu zit de dakkapel alleen op de slaapkamer maar ik mag hem niet doortrekken naar de badkamer helaas. Hierdoor heb je heel weinig mogelijkheden en past er net een 90x90 douche in direct om de hoek maar geen bad. Tenzij ik de wc opgeef en in bad ga douchen. Maar dat wil ik niet.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:51

micatje schreef:
KayC wat een idee, die wandpanelen! Is dat dan ook gewoon bestand tegen vocht? Naar pvc zat ik ook al te kijken, maar is het niet zo dat je dan eerst de vloer moet egaliseren? Er liggen bij ons kleine tegeltjes, maar dat is natuurlijk niet helemaal vlak. Tof ook, die kapstok gebruikt voor de wc rollen!


Teakhout is 1 van de beste soorten hout die je in de badkamer kunt gebruiken. Hoe het zich gaat houden in de douchecel is nog wel een vraag. Mocht het gaan rotten, ga ik nieuwe panelen plakken die ik eerst behandel met blanke lak.

De pvc vloer ligt bij ons ook op kleine tegeltjes. Met een goeie ondervloer eronder maakt dit niet uit. Vaak staat er bij de ondervloer vermeld hoeveel hoogteverschil deze kan hebben.

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:27

Angelaa2 en Eindje, bedankt voor jullie ideeën! Misschien is het toch haalbaar dan, ik ga het verder proberen uit te werken.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:46

Wat een leuke ideeën allemaal!

De badkamer in ons huis is net iets grotr als jullie huis (zie hieronder voor huidige indeling.
Wij willen dit veranderen omdat het nu een zeer kleine douche ruimte is.
We hebben het nu voor het volgende in gedachten de douche op de zelfde plek maar ruimer. Dan het bad voor het raam met tussen het bad en de douche de wc. Dan kan er tegen over de wc/douche de wastafel komen.

Met betrekking tot zwarte kranen zowel op de wastafel als in de douche. Wat is jullie ervaring er mee?
Ik vind her echt prachtig maar ben bang dat het veel schoonmaak werk is en je ook snel (kalk) aanslag hebt. Voor de mensen die het zoh afvragen water uit Gouda.


Afbeelding

Angelaa2
Berichten: 4217
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:54

Nikass schreef:
Angelaa2 en Eindje, bedankt voor jullie ideeën! Misschien is het toch haalbaar dan, ik ga het verder proberen uit te werken.


Wij hebben in onze huidige woning een glazen tussenwand ipv een stenen muurtje. Scheelt ook veel qua ruimte. Je kan even bij een gratis badkamerplanner kijken of het gaat passen

Hier de tekening van onze huidige badkamer met glazen wand. Deze staat op de ombouw vh toilet. Anders kregen we daar een kier tussen en dat is lastig schoonmaken. Nu dus een bredere ombouw en het glas erop gezet zeg maar.

Afbeelding

                live together die alone

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:49

Suzanne F. schreef:
Waarom heb je je pot niet vervangen voor een mooi hangend toilet?


Waarom moet iedereen nu ineens een hangend toilet hebben? Gaat dat echt alleen om het dweilen? Of zie ik nog iets heel spannends over het hoofd?

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:59

pol013 schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom heb je je pot niet vervangen voor een mooi hangend toilet?


Waarom moet iedereen nu ineens een hangend toilet hebben? Gaat dat echt alleen om het dweilen? Of zie ik nog iets heel spannends over het hoofd?


Ik vind het persoonlijk mooier. En ik vroeg me gewoon af waarom de wat oud aandoende wc in deze mooie gemoderniseerde badkamer niet werd vervangen voor een nieuw exemplaar. Verder niks.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:54

pol013 schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom heb je je pot niet vervangen voor een mooi hangend toilet?


Waarom moet iedereen nu ineens een hangend toilet hebben? Gaat dat echt alleen om het dweilen? Of zie ik nog iets heel spannends over het hoofd?


Dat vraag ik me ook steeds af.

In ons vorige huis alles verbouwd en zowel boven als beneden een gewoon toilet geplaatst toen. Met verkopen geen commentaar op gehad en is prima verkocht.

Nu weer aan het verbouwen in nieuwe huis en we twijfelen nog. Het is op zich netjes, maar meer werk en scheelt bijv niks in ruimte.

Maar heb dat ook met de quooker bijv. Of wel of niet een sunshower. Dat lijkt me dan wel weer lekker, maar ik voel me niet verplicht er eentje te nemen.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:03

pol013 schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom heb je je pot niet vervangen voor een mooi hangend toilet?


Waarom moet iedereen nu ineens een hangend toilet hebben? Gaat dat echt alleen om het dweilen? Of zie ik nog iets heel spannends over het hoofd?


Ik was al sinds mijn jeugd gewend aan een hangend toilet (vader zat in de sanitairwereld dus we waren er vroeg bij in the seventies). In mijn huidige woning zit een staande pot. Ik vind het om meerdere redenen geen handig ding.

Inderdaad het uiterlijk, hangend vind ook ik een stuk mooier en de ruimte oogt ruimtelijker.

Voor het dweilen inderdaad. Geen randjes waar (onzichtbaar) vuil tussen kan gaan zitten.

Maar ook voor het stof. Altijd worden de stukjes aan de zijkant bij de grond, daar waar de doppen op de schroeven zitten, stoffig en vies. En ik begrijp nooit waarom. Ik zit liever niet op mijn knieën iets schoon te peuteren met een doekje tussen die dopjes als het niet perse hoeft :D

Maar vooral omdat de ontlasting met een hangtoilet (of toch diegenen waarmee ik bekend ben) direct in het water valt (let op: niet te hard plonzen want dan kun je natte billen krijgen :+ ) en niet op het plateautje in het toilet blijft liggen stinken. Dus dan voel ik me op een ander genoodzaakt om eerst alvast een beetje door te trekken zodat het onderwater ligt.

En ontlasting op dat plateautje laat strepen achter, dus leggen wij thuis eerst wat velletjes toiletpapier op het plateautje om vervolgens daar de je weet wel op te deponeren. Dat kost extra toiletpapier. Toiletborstels vind ik me een partij goor, dus die staan niet op onze toiletten.

Wat een onderwerp :D Maar wel een terugkerende ergernis. Dus ik stem op het hangend toilet. Prima uitvinding :)

Edit: nog wat "aangedikt" :)

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:14

wahahahaa bedankt voor dit meer dan uitvoerige antwoord. :wow:
Ik zal mijn staande pot nooit meer op dezelfde manier kunnen bekijken nu.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:03

Hahaha Boras, erg beeldende uitleg. Maar het klopt wel!
Ik leg ook altijd papiertjes op het plateautje.. en zit altijd op m'n knieën die dopjes schoon te maken.

Als het kon hadden we ook een hangend toilet geplaatst. Maar huurhuis, dus dat wordt hem niet.
Wat we nu hebben gedaan is ook 'illegaal'. Maar wij kunnen alles eventueel wel naar de oude staat terugbrengen.
Al dan wel met enorm veel poetswerk vanwege de kit enzo.. maarrr dat zien we dan wel weer :D

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:40

Oke dan..........Maar volgens mij kan je bij beiden gewoon kiezen voor een plateau of direct door naar beneden zeg maar.
Stof en viezigheid hou je overal. Maar het is wel fijn als het makkelijk schoonmaakt. Helaas moet je daarvoor in de plaats weer andere hoekjes schoonmaken.

Ik zie nu veel toiletpotten die geen rand meer hebben.

Wij gebruiken wel altijd een toilet borstel. Je moet altijd schoonmaken, dus zou dat ook altijd willen. als hebben we een gouden robot pot.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: koenlover, OmgiliBot, Patriesje, SemrushBot, sunny16 en 56 bezoekers