Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_flower
Berichten: 1926
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:07

Corelli schreef:
Arma hebben wij onze keuken vandaan, inderdaad heel tevreden over! Wij komen zelf uit Deventer en hebben de badkamer bij ABC badkamers besteld een aantal weken terug. Wat prijziger, maar erg tevreden. Wij wilden het totaal uitbesteden (ook het plaatsen) en dat doen zij. Let wel: de installateur begint 10 maart 2022 :)) eerder was er geen tijd

SuzanneF: wij hebben ook maar een klein badkamertje én een raam over de hele breedte dus dat maakte onze indeling met bad en douche apart ook een behoorlijke uitdaging. Dit is het bij ons geworden:[ [url=m/GFjeNV.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EXOtek.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oJqIep.png]Afbeelding[/url] ]

Niet het allermooiste en je kunt er niet met 2 volwassenen in maar dat doen wij ook nooit :) Misschien heb jij er ook wat aan!

De kleuren in hun tekenprogramma zijn wel echt vreselijk, dit is wat het echt is:
[ [url=m/JYSkJn.png]Afbeelding[/url] ]

Vloer in visgraat, die middelste witte als wandtegel, die groene kleintjes achter de douche en dat houtje is het meubel.

En we hebben inmiddels al een andere waskom en spiegel gekozen, maar dat is nog niet verwerkt.

Daarnaast laten we beneden de wc ook nog helemaal doen. We zijn in totaal (en dat is incl verbouwing want die vierkante meter waarin gedoucht gaat worden moet worden aangebouwd) €175000 kwijt.


Dank voor de tip. Wij willen, net als de keuken proberen veel zelf te doen met kennissenkring met handige mensen.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:44

Blue_flower schreef:
Plukje schreef:
Absoluut Arma. Niet goedkoop en je kunt er geen cent afdingen, maar echt geweldige service. Gewoon een super degelijke winkel. Geen gladde verkopers, geen druk om snel te tekenen. Gewoon vriendelijke lui die echt vol voor klanttevredenheid gaan. Wij hebben een badkamer en een keuken bij ze gekocht.


Arma in Nunspeet?

Yup!

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:43

Scum schreef:
Amira_ schreef:
Hierbij komt een douchecabine met zwart ipv chroom. We moeten alleen nog een kleinere tegel hebben voor in het douchegedeelte, aangezien het daar natuurlijk afloopt naar de douchegoot. Hebben we helemaal niet over nagedacht, dus moeten nog even gaan zoeken hoe we dat willen doen.


Dus je wilt die kleinere tegel puur omdat het daar moet aflopen? Of vind je het gewoon mooier?
Wij hebben namelijk wel een hele grote tegel op de vloer, en die zit ook in de douche.

Nee de tegellegger zei dat een kleinere tegel nodig was! Liever heb ik gewoon daar ook de grote tegel. Wat apart dan dat dat tegen ons zo gezegd is :?

Blue_flower
Berichten: 1926
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:56

Tegelzetters houden vaak niet van grote tegels. Is moeilijker om goed pas te leggen. Wellicht een ander vragen of het echt niet kan, of ze het liever niet doen.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:05

Amira_ schreef:
Nee de tegellegger zei dat een kleinere tegel nodig was! Liever heb ik gewoon daar ook de grote tegel. Wat apart dan dat dat tegen ons zo gezegd is :?


Vreemd, wij krijgen tegels van 120x120 en die komen ook gewoon in de douche. Lijkt me niet dat een grote tegel in de douche op afschot dan niet mogelijk is. In mijn huidige badkamer trouwens ook 80x80

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:32

Blij dat jullie het gezegd hebben! Ik heb het doorgegeven aan mn vriend en die heeft weer tegen de tegelzetter gezegd dat ik echt deze tegels wil en nu kan het ineens wel :')

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:40

@amira ik zou dan wel even navragen of de beste man hier ervaring mee heeft. Als hij de tegels er slecht in legt en het formaat de schuld geeft ben je verder van huis.

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:52

Amira_ schreef:
Nee de tegellegger zei dat een kleinere tegel nodig was! Liever heb ik gewoon daar ook de grote tegel. Wat apart dan dat dat tegen ons zo gezegd is :?


Fijn dat je grotere tegels nu toch wel kunnen :D

Ik snap wel waar de tegelzetter vandaan komt. Hieronder onze douchecabine. Onder het scherm langs de blauwe lijn zit een knik voor het aflopen naar de goot. Langs de rode lijn loopt het in de cabine af, daarbuiten recht. Hij is er heel lang mee bezig geweest om dit netjes te krijgen. Alle tegels lopen door, hij heeft er 1 in 4 stukken moeten zagen. Het is veel meer werk, onze loodgieter was blij dat het erin zat en kan voorlopig geen badkamer meer zien :+

Afbeelding

Corelli ik dacht op de 3D tekeningen ga je voor beige :') Maar daaronder ineens mooie tegels :D
Die visgraat is heel mooi <3

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:54

}> Ja, lekker alles in 3 tinten diarree hahaha
Van jullie ziet er ook gaaf uit, mooie douchecabine!

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:24

Onze badkamer is af :D De foto’s zijn screenshots uit een filmpje.
Eigenlijk zou er een zwart wastafelmeubel komen, maar er ging zoveel mis bij de levering dat ik er ergens anders maar een heb uitgekozen. Aangezien het toilet ook wit is, vind ik het nieteens zo erg misstaan.

De totale kosten waren ongeveer €1700 denk ik. Mijn vriend heeft zelf de wc geplaatst dus dat heeft enorm veel kosten bespaard. Ik vind dat we voor deze prijs een prima badkamer hebben kunnen maken! Veel meer had ik er ook niet aan willen uitgeven aangezien het een huurwoning is

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:06

netjes

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:36

Heel netjes, zeker voor dat geld!

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:05

Hey allemaal!

Begin dit jaar had ik jullie hulp nodig met de indeling van onze nieuwe badkamer. Ondertussen (het hele huis moet dus er gaat wat tijd over), zijn we toe aan kiezen -O- .

Vandaag zijn we bij de eerste tegelcentrale geweest maar we gaan zeker nog naar andere ook! Voorlopig zit ik dus met t volgende in de planning/dillema:

Het gaat over deze ruimte:

Afbeelding

Die er op de tekening zo uitziet:


Afbeelding

De horizontale rode lijn is de deur en de andere is waar het badmeubel komt, aan een muur (die niet helemaal tot het plafond komt).

Dit is het badmeubel waar ik helemaal gek van ben:

Afbeelding

De vloer in de hal/slaapkamers wordt een donkere vloer zoals het badkamermeubel.

Nu heb ik dus de volgende tegel gezien (patroon tegel):


Afbeelding

Die wil ik graag tegen de muur in het midden van de badkamer, waar ook het wasmeubel tegen staat. De inloopdouche is aan de andere kant van die muur en we zijn nog aan het twijfelen om dezelfde tegel daar op 1 van de muren te gebruiken of als accent in de nissen.

Maar nu... ik vind het heel moeilijk om daarbij de andere tegels te 'matchen' ik vind de zwarte heel gaaf, ik denk dat de patroontegel daardoor ook beter uitkomt. Dus die wil ik eindelijk niet alleen op de vloer maar ook op de (rechte) stukken muur. Mijn man wil dan de schuintes van het dak wit verven.

En de eerste andere mening die we krijgen is dat dit t slechtste idee ooit is omdat de badkamer daardoor heel donker en klein wordt.. noot: we hebben een raam van ruim 1.50m!

Wat denken jullie?

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:13

Wij hebben een mozaïek tegel met donkergrijs gecombineerd.
Schuine gedeelte is wit. Wij hebben een klein raam.
Maar onze badkamer is juist heel licht.


Afbeelding

Afbeelding

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:07

Wij hebben ook voor dit badmeubel gekozen, dit in combinatie met een 60x60 antraciet tegel. Vrij rustig dus verder. Al ben ik zelf ook wel gek op die mozaïek tegels.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:42

Die donkere kleuren zijn helemaal van 'nu', dus daar zou ik niet zo bang voor zijn.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 07:40

Bedankt! Het doet toch wel een beetje goed om van anderen te horen dat t wel kan. Er is ook vrij veel schuin plafond en dat blijft dus licht van kleur, plus het grote raam.

Ik vind die keuzes echt verschrikkelijk. Maar alle andere keuzes zijn ook al goed uitgevallen

Florale, jou badkamer is ook wel gaaf zeg! Maar ik geloof dat ik mijn man niet zover krijg om zoveel patroon-tegels te gebruiken..

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:53

Amira_ schreef:
Onze badkamer is af :D De foto’s zijn screenshots uit een filmpje.
Eigenlijk zou er een zwart wastafelmeubel komen, maar er ging zoveel mis bij de levering dat ik er ergens anders maar een heb uitgekozen. Aangezien het toilet ook wit is, vind ik het nieteens zo erg misstaan.

De totale kosten waren ongeveer €1700 denk ik. Mijn vriend heeft zelf de wc geplaatst dus dat heeft enorm veel kosten bespaard. Ik vind dat we voor deze prijs een prima badkamer hebben kunnen maken! Veel meer had ik er ook niet aan willen uitgeven aangezien het een huurwoning is

Voor:

[ [url=m/F42H2m.png]Afbeelding[/url] ]

Na:

[ [url=m/MryLJ3.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qsrhIP.png]Afbeelding[/url] ]


Mooi hoor, voor dat geld is het ook nog leuk om de badkamer aan te pakken.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:22

Ik lees even mee voor tips.

Mijn (mini) badkamer (in een stacaravan op een recreatiepark) moet aangepakt gaan worden.
Douchecabine, toilet, wastafel, kastje is allemaal uitgekozen en besteld.

Maar dan.
De wand- en plafondafwerking.
Tegels is niet practisch omdat alles hier 'werkt'. Het zijn geen stenen muren, maar veelal hout. En dat nerk je echt. Tegels zijn zwaar, maar ook het risico op scheuren van de voegen is erg groot. Het wordt me door verschillende vakmensen afgeraden.
Prima.

Maar dan?
Er is veel keus, van heel simpel tot héél duur.
De klusser die het gaat doen kon -erg mooi- kubststof spul leveren. Maar dat gaat me voor mijn badkamer van 1,40 x 1,80 meter meer dan 1000 euro kosten, puur aan materiaal.
Vind ik wat te gek worden eigenlijk, het is 'maar' een recreatiewoning, die ook verder niet voor verhuur is ofzo.

Behang,
Verf,
Kunststof 'tegel' systeem,
Volledige wandplaten,
Etcetera etcetera.

Wie heeft zinnig advies?

-Niet te duur
-Makkelijk schoon te houden
-Wel netjes
-Liefst makkelijk te verwerken...

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 14:12

In mijn huis zat er tot een paar jaar geleden een soort zeil op de wanden. Dat zou voor jou misschien ook kunnen werken. Maar ik weet verder niet of dat tegenwoordig nog gebruikt wordt.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 14:53


veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 15:08

Wij hebben Dumawall op de wanden in de kelder. Vanwege lekkage risico en binnenwanden waar geen zware tegels aan konden.

Afbeelding
Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:30

Dat dumawall ziet er netjes en practisch uit.

Ik kan alleen absoluut niet inschatten of dat een beetje leuk js qua prijs.

Er staat een vraag om meer info uit bij het bedrijf.

@Veerle, bevalt het een beetje? Blijft het netjes, en us het goed schoon te houden/maken?

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 15:06

We hebben het bij ik geloof Karwei gekocht toen ze een 25% korting actie hadden. Anders is het wel prijzig ja.

Het bevalt goed, maar het zit er nog maar een paar maanden en het is een kelder, dus wordt niet veel gebruikt. Als we straks de badkamer boven gaan verbouwen, gaan we beneden moeten douchen dus dan zal het gebruik wat intensiever worden.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 07:33

Een stille meelezer breekt even in...
ik heb gisteren een offerte ontvangen voor het compleet renoveren van een doucheruimte en toiletruimte (dus twee losse ruimtes).

Waar ik zo verbaasd over ben is dat er wel dingen gespecificeerd staan qua wat het is (badmeubel zusenzo, deur ditendat, tegel dieendie, en dan ook nog verleggen leidingen, electra tegelen etc), maar dat er alleen maar 1 totaalbedrag staat.
Is dat normaal?

(buiten dat ik me een driedubbele hartverzakking schrok van de prijs ook nog, maar dat schijnt redelijk normaal te zijn als je alles laat doen :') )