Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:45

Bij ons is het installeren iets meer dan 50% van het totaalbedrag.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:50

Wij doen ook alles zelf en geven liever geld uit aan goede materialen. We zijn geen bedrijf, maar weten wel echt wat we doen. Doen het niet voor de eerste keer en als er iets mis zou zijn, lossen we dat ook zelf op.

In ons vorige huis hebben we zowel in de keuken als badkamer ook dingen verplaatst en dat was op zich niet heel moeilijk of veel werk.

Mijn moeder liet bij nieuwbouw 1 extra stopcontact aanleggen en dat kostte 200 euro. Ik zei ook daarna; dat hadden we voor een tientje gedaan. Maar ze durfde dat ook niet meer te wijzigen destijds.

Plaatsen van een keuken heeft zij toen bijna 200 euro voor betaald. Grote L keuken tot plafond. Mijn man heeft daarna nog wat correcties kunnen doen, omdat het zelfs na herstel via garantie nog niet goed was.
Dure keukenzaak regelde die man die het kwam neerzetten, maar toen mn moeder belde dat dingen niet goed waren, gaven ze ook amper thuis, want was door iemand neergezet, bel die maar.......

Ook een zaak ooit gesloopt die door een aannemer verbouwd was en in dit huis zijn ook ooit dingen gedaan. Zoveel prutswerk.......

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:21

Tegels,douche wanden, toiletten,meubel etc kwam op 6000 euro, installeren op 7800.
De nodige pech gehad en 3 weken terug kwam 1 van de glazen douche deuren naar beneden.
Gelukkig garantie,maar nu 9 weken wachten op een nieuwe deur, dus maar een douchegordijn provisorisch op gehangen.

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:26

Zo, hier is de badkamer nu zo goed als af, alleen de douchewand plaatsen en het kozijn wit schilderen.
We zijn heel blij met het resultaat, ik lig nu heerlijk in bad, prima uitzicht en geweldig diep, met mijn 180 kan ik helemaal onderuit onder water :)
Afbeelding

Ik denk dat we qua totale kosten rond de 2500/3000 euro zitten.
Het loopt stiekem best hard op, is wel inclusief het speciale plaatmateriaal en waterdicht-maak-spul omdat het een houten huis is.
Afbeelding
Afbeelding

Koos paardloos :(

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:43

Het zelf doen kan inderdaad veel kosten schelen, maar je moet wel een beetje weten hoe het moet :o ik zou het echt niet durven om zelf te doen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

yvje86

Berichten: 2693
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 07:43

Alleen mijn bad kost al 3000eu :=
Laat ik de rest maar niet noemen voordat jullie een hartverzakking krijgen _O-

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 07:58

yvje86 schreef:
Alleen mijn bad kost al 3000eu :=
Laat ik de rest maar niet noemen voordat jullie een hartverzakking krijgen _O-


Ons kamertje is ook maar klein hè, nog geen 2×2, dus dat scheelt al een hoop kosten.
Verder houden we niet van bubbels. Dus het bad kon simpel.

Het meubel moest vooral praktisch zijn (veel ruimte bieden) en ikea doet daar geweldige systemen voor maken, die er best aardig uitzien :)

Koos paardloos :(

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 07:59

Ik heb ook een kleine badkamer en zou graag een bad willen. Maar eigenlijk wil ik niet douchen in bad en mijn aparte douche niet opofferen daarvoor. Ik ben benieuwd hoe het jou bevalt Corine1981. En wat een prijs voor zo’n mooie badkamer. Jullie hebben alles zelf geplaatst en getegeld dus?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:53

Klopt, we hebben alles zelf gedaan.

Wij hebben 2 badkamers en deze is voor de kinderen en gasten. Wij douchen hier zelf niet (ja straks tijdens de verbouwing van onze eigen badkamer :+ ).

Ik heb douchen in bad in ons vorige huis eigenlijk nooit als hinderlijk ervaren.
Dat zou me hooguit lastig kijken wanneer je iets minder mobiel bent.
En ik ga gewoon te graag in bad, ben echt blij dat ik na bijna 3 jaar weer eens in mijn eigen bad kon :o

Koos paardloos :(

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:07

Leuk om weer zo veel mooie resultaten te zien!

Wij hebben ons bad en de 2 toiletten (1 in de badkamer en 1 losse beneden) nu gekocht, vriendlief is nu begonnen met aarding van de vloer zodat er zandcement overheen kan. Dus eindelijk stapje verder.

Qua tegels zijn we nog aan het dubben wat we willen. Zijn verliefd op 1 groen/blauwe wandtegel, maar hoe te combineren... We waren eerst van plan een witte tegel op de overige wanden te doen, en een licht- tot middengrijze betonlook vloertegel. Nu zag ik alleen net de foto voorbij komen waar de vloertegen ook rondom het bad omhoog is getrokken en daar zijn we eigenlijk wel van gecharmeerd. Wat zouden jullie doen bij de volgende tegel? (Komt in de douchecabine en de muur die daaruit doorloopt) https://www.tegelsinhuis.nl/eq-langwerp ... eal-blauw/

Star <3 † 12-3-2018
Target :+: † 18-9-2012

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:38

Leuk, ik ga hier ook meelezen en misschien af en toe wat posten! Wij hebben gister de sleutel gekregen van ons huis en kunnen gaan beginnen met klussen. In principe is alles nieuw, maar totaal niet naar onze smaak.

We krijgen deze tegel in de badkamer: https://www.tegelsinhuis.nl/vloertegel- ... SUQAvD_BwE

Hierbij komt een douchecabine met zwart ipv chroom. We moeten alleen nog een kleinere tegel hebben voor in het douchegedeelte, aangezien het daar natuurlijk afloopt naar de douchegoot. Hebben we helemaal niet over nagedacht, dus moeten nog even gaan zoeken hoe we dat willen doen.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:02

Amira_ schreef:
Hierbij komt een douchecabine met zwart ipv chroom. We moeten alleen nog een kleinere tegel hebben voor in het douchegedeelte, aangezien het daar natuurlijk afloopt naar de douchegoot. Hebben we helemaal niet over nagedacht, dus moeten nog even gaan zoeken hoe we dat willen doen.


Dus je wilt die kleinere tegel puur omdat het daar moet aflopen? Of vind je het gewoon mooier?
Wij hebben namelijk wel een hele grote tegel op de vloer, en die zit ook in de douche.

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:14

Wij (nouja mijn man) doet ook nagenoeg alles zelf. Wij hebben dit jaar een Rijksmonument gekocht en alleen hulp ingeschakeld voor de 2 uitbouwen en wat loodgieterwerkzaamheden (zoals vloerverwarming). Ben erg trots en het scheelt ook enorm in de kosten.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:49

Amira_ schreef:
Leuk, ik ga hier ook meelezen en misschien af en toe wat posten! Wij hebben gister de sleutel gekregen van ons huis en kunnen gaan beginnen met klussen. In principe is alles nieuw, maar totaal niet naar onze smaak.

We krijgen deze tegel in de badkamer: https://www.tegelsinhuis.nl/vloertegel- ... SUQAvD_BwE

Hierbij komt een douchecabine met zwart ipv chroom. We moeten alleen nog een kleinere tegel hebben voor in het douchegedeelte, aangezien het daar natuurlijk afloopt naar de douchegoot. Hebben we helemaal niet over nagedacht, dus moeten nog even gaan zoeken hoe we dat willen doen.

Dat kan toch prima met een 60x60 tegel? Wij hebben 120x60 tegel, ook gewoon in de douche met een drain.

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:56

Wij hebben 80 x 40 tegel in de douche, ook met afschot. Van tevoren goed uitgetekend hoe het patroon dan het beste kon lopen om geen hele kleine snijrandjes te krijgen. Kan prima :j

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 12:49

Wij denken erover om toch zo een complete bak te nemen met anti slip. Ik vind eigenlijk alles betegeld makkelijker als ik de badkamer schoonmaak, maar zitten ook met de houten vloer.

Plan was ook ene dubbele douche, maar vraag me af of het echt vaak gebruikt gaat worden. Als je een fijne grote douche hebt, kan je ook samen douchen.
Maar aan de andere kant, scheelt het nou ook weer niet de wereld om dubbel aan te leggen.

Ik wilde sowieso een Japans toilet, maar dus ook de wc brillen gezien met alle functies. Scheelt soms 2000 euro.

Bad werd eerst whirlpool, maar na veel mindere revieuws en ervaringen, wordt het denk ik toch een lekker diep en groot bad zonder jets en bubbels.

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:17

Dubbele douche is echt geweldig vind ik zelf, beiden lekker je eigen temperatuur en geen koude rug.

Met kids vind ik het helemaal handig.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:07

Zijn er nog tips voor winkels in regio:
Hengelo - Deventer - Zwolle - Amersfoort?

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:10

Blue_flower schreef:
Zijn er nog tips voor winkels in regio:
Hengelo - Deventer - Zwolle - Amersfoort?

Absoluut Arma. Niet goedkoop en je kunt er geen cent afdingen, maar echt geweldige service. Gewoon een super degelijke winkel. Geen gladde verkopers, geen druk om snel te tekenen. Gewoon vriendelijke lui die echt vol voor klanttevredenheid gaan. Wij hebben een badkamer en een keuken bij ze gekocht.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 05:18

Arma hebben wij onze keuken vandaan, inderdaad heel tevreden over! Wij komen zelf uit Deventer en hebben de badkamer bij ABC badkamers besteld een aantal weken terug. Wat prijziger, maar erg tevreden. Wij wilden het totaal uitbesteden (ook het plaatsen) en dat doen zij. Let wel: de installateur begint 10 maart 2022 :)) eerder was er geen tijd

SuzanneF: wij hebben ook maar een klein badkamertje én een raam over de hele breedte dus dat maakte onze indeling met bad en douche apart ook een behoorlijke uitdaging. Dit is het bij ons geworden:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niet het allermooiste en je kunt er niet met 2 volwassenen in maar dat doen wij ook nooit :) Misschien heb jij er ook wat aan!

De kleuren in hun tekenprogramma zijn wel echt vreselijk, dit is wat het echt is:
Afbeelding

Vloer in visgraat, die middelste witte als wandtegel, die groene kleintjes achter de douche en dat houtje is het meubel.

En we hebben inmiddels al een andere waskom en spiegel gekozen, maar dat is nog niet verwerkt.

Daarnaast laten we beneden de wc ook nog helemaal doen. We zijn in totaal (en dat is incl verbouwing want die vierkante meter waarin gedoucht gaat worden moet worden aangebouwd) €175000 kwijt.

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:37

Uhm, nulletje teveel hoop ik? Daar kun je een half huis voor kopen :wow:

Koos paardloos :(

carika
Berichten: 1571
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:41

corelli, dat ziet er netjes uit en wat een lange wachttijden nog steeds! Wat zijn de afmetingen van jullie badkamer?

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:45

corine1981 schreef:
Uhm, nulletje teveel hoop ik? Daar kun je een half huis voor kopen :wow:

Hahaha oeps! Inderdaad een 0 teveel, dat zou niet best zijn :')

Carika: uhm.. zoals het nu is krap 2 bij 2 m denk ik ongeveer
En de douchehoek komt erbij en dat is een vierkante meter.

Edit : nagevraagd bij vriend 197x159 cm

carika
Berichten: 1571
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:51

Wow! Dat is netjes opgelost op zo’n kleine ruimte.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 15:07

Plukje schreef:
Blue_flower schreef:
Zijn er nog tips voor winkels in regio:
Hengelo - Deventer - Zwolle - Amersfoort?

Absoluut Arma. Niet goedkoop en je kunt er geen cent afdingen, maar echt geweldige service. Gewoon een super degelijke winkel. Geen gladde verkopers, geen druk om snel te tekenen. Gewoon vriendelijke lui die echt vol voor klanttevredenheid gaan. Wij hebben een badkamer en een keuken bij ze gekocht.


Arma in Nunspeet?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, Balou_k, Bloodymary, daisyfloor, GoogleAdsense en 31 bezoekers