Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:24

Netjes floorsil! Hoe groot is de ruimte?


CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:41

superpony schreef:
Wij hebben de vorige keer veel gedaan, maar alles zelf en waren niet zoveel kwijt als de bedragen die ik lees.
Nu wordt de kleine slaapkamer de badkamer en heb al van alles vergeleken, maar kom er nu ook niet aan........En echt alles wordt gedaan, vloer en plafond moeten ook vernieuwd en dan echt alles nieuw.

Ik vind zwart wel mooi, maar durf dat niet aan. Het is er nog niet zo lang en zou het wel willen zien na 5 jaar gebruik en onderhoud.

De douche moet echt groot worden. 2 Huizen terug hadden we gewoon de douche op de grond en lekker alle ruimte.
Tijdje in een douche gehad van 80*80 en dat vond ik echt te klein. Toen een douchebad. Is klein, maar was wel goed te doen. Grote wand, grote stortdouche, dus veel warm water.

2 vraagjes; wat vinden jullie een mooie maat voor het aparte toilet? We hebben nu echt een groot toilet, maar daar gaat ie weg. Hij zou dan aan andere kant komen waar nu douche zit in de badkamer die dus ook weg gaat. Maar in mijn ogen wordt het wel klein. Wasbakje hoeft er niet in per se. Daarvoor komt een natte inloop met grotere wasbak en ook warm water.

Andere vraag; De plek van de verwarming. We nemen een handdoek radiator. Maar vanaf voorjaar staat die natuurlijk uit. Of laten mensen hem zachtjes aan staan? Wil er een radiator kraan op, sws overal. En hoeveel mensen hebben mechanische afzuiging? Hier oud huis, dus is niet standaard aanwezig.


Ik zou wel gaan voor mechanische afzuiging. Radiator hebben wij niet het hele jaar door aan.

Ik hecht niet zoveel waarde aan veel ruimte rondom het toilet :)

Zwarte kranen bestaan al langer, het is eerder mode geweest ;)

    dare to dream
        Willem

Lotteettol
Berichten: 368
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:52

Hallo, mag ik dit badkamer topic binnen komen vallen met een aantal vragen?
Ik wil mijn badkamer gaan verbouwen, maar hoe bereid je zoiets voor? En hoe lang duurt zoiets?

Wat ik met mijn badkamer wil en hoe de indeling gaat worden staat al vast voor mij.

Wat heb ik al?
Badkamermeubel (grote wasbak met dubbele kraan, hangkast)
Designradiator en deze laten omleggen

Beide zijn in de kleuren die ik wil en heb ik jaren geleden aangeschaft met het idee om de rest van de badkamer erna aan te pakken, maar dit is er nooit van gekomen.

Het badkamermeubel, de radiator, wasmachine, droger en toilet hebben al een vaste plek in de badkamer en dat wil ik ook zo houden. Ik heb nu een douche en bad in 1 met een scherm ervoor en daar wil ik van af. Dus bad eruit (gebruik het niet en ook geen behoefte meer aan) en ruimte voor een grote, luxe inloop douche.
Ik wil graag een grote douchekop hebben (volgens mij is dit een stortdouche) en het liefste ook een infrarood (lijk mij lekker warm voor de winter enzo..).

Omdat mijn huidige badkamer niet geheel tot boven is getegeld kan hier niet overheen getegeld worden. Het stucwerk heeft door de vochtigheid ook losgelaten (nu heb ik een openslaand raam, maar eerder niet) en wil ik dus ook aanpakken.
Tevens moeten de vloertegels eruit om dat ik vloerverwarming wil in de badkamer. De badkamer ligt wat lager dan de drempel. Als de vloertegels eruit gaan en er komt vloerverwarming in en nieuwe tegels zal hij zo hoog zijn als de drempel en zal ik daar met de in/uitstap in de badkamer geen last van hebben.

Kijken voor tegels heb ik nog niet "live" gedaan, maar ik weet wel wat ik ongeveer wil.

De tegels verwijderen en de badkamer leeghalen kan ik zelf (of met hulp uit mijn omgeving). Daarnaast heb ik een stukadoor nodig, een tegelzetter, iemand die de vloerverwarming doet en de boel daarna installeert. Voor het plaatsen van glaswanden heb ik al een adres die dit wilt doen. Wellicht ook een collega die handig is en veel klussen zwart wilt uitvoeren.
Echter vraag ik mij af hoe ik alles op elkaar ga laten aansluiten? Dat ik een paar weken zonder douche/badkamer zit is voor mij geen probleem. Ik heb nog een toilet beneden en douchen kan ik ook elders.

Hebben bokkers nog tips? Het liefste zou ik alles deze zomer willen doen, omdat ik dan 6 weken vrij ben. Is dit een realistisch tijdspad of kan ik dit beter in oktober doen, wanneer ik een week vrij ben?

Blue_flower
Berichten: 1922
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:57

In de zomer zijn veel bouwvakkers met bouwvak. Omdat veel het naast een vaste baan doen, is het de vraag of je dan alles rond krijgt.

Je zult per klus een tijdsplanning moeten maken. Welke klus eerst en hoe lang duurt dat etc.

Eerst slopen, dan alles verleggen wat anders moet.
Stuccen bijv na vloerverwarming maar voor tegelen. Stuccen moet erg lang drogen. Neem dat mee in je planning.

Rodevlinder

Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:39

Booooo schreef:
Afgelopen maanden laten doen :+

Tegels en matjes komen van Hornbach. Meubels en glaswand van X2O. Regendouche en radiator van Hudson Reed (goed spul en veel goedkoper dan in de badkamerwinkels).
Zal before, tijdens en after plaatsen :+
€10.000/€12.000,- incl manuren. Wij hebben alles laten doen, er moest gestuucd worden, leidingen gelegen worden, vloerverwarming ingelegd worden, riool gelegd worden etc omdat wij een halve slaapkamer erbij betrokken hebben.

Voor:
[ [url=m/FBvzss.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdens:
[ [url=m/J0iJN0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Resultaat :D :
[ [url=m/v6CXql.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tDGGun.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/l6lLwn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0H3lxj.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben nu 2 nachten in ons nieuwe huis geslapen en de badkamer voelt echt alsof we op vakantie zijn in een heel chique hotel :')


Mooi zeg. Vind dat niet eens duur.
Heb je alles los uitgezocht of via een winkel alles besteld en hun laten plaatsen?

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:42

Ik schop deze even omhoog, omdat we toch echt op korte termijn aan een nieuwe badkamer willen beginnen (nu ja, laten doen dan dus). Dus als mensen nog inspiratie willen posten, graag :P. En als er iemand nog kwalitatief goede en betrouwbare adressen weet voor een badkamer in het zuidwesten van het land, hoor ik het graag.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:52

Ik ben naar aanleiding van dit topic bij X2O uitgekomen en daar by far het beste gevoel bij.
Ik kan helemaal niets met dat schimmige prijs gewauwel van de concurrenten. Zogenaamd doorzichtig zijn maar dan de offerte niet mee naar huis geven {:)-:( etc etc
Ik vond de spullen bij X2O er prima uit zien en de werkwijze heerlijk duidelijk.

We gaan daar dus ook bestellen. We wachten nu op de offerte van de aannemer en dan word het waarschijnlijk januari.

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:11

Ziet er niet slecht uit, volgens mij ben ik er wel eens binnen geweest. Maar ze plaatsen niet ook en ik denk dat ik ook een stuk maatwerk-mogelijkheid ga willen hebben. Wat mij betreft hebben de standaard badkamermeubels te weinig bergruimte, dus ik zou eigenlijk een kastenwand willen met wasbakken.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:28

Toevallig hebben wij gekozen voor een badmeubel met 3 lades. Precies ivm de bergruimte.
https://www.x2o.nl/nl/badkamer/badkamer ... 5522_66029

Zoiets was ik nog nergens anders tegen gekomen. Toegegeven. Het lijkt daardoor een beetje op een bepaalde kast van de ikea. Maar wij vonden het een erg praktische oplossing.
Ze hebben hem ook in een nog bredere variant.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:47

Waarom zijn die badkamermeubels toch altijd zo duur, mijn hemel :') . Er is ook weinig wat wij leuk vinden overigens, het is allemaal net niet. Nu wel een gevonden die ons beide aanstaat overigens, dat is deze:

Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:08

Wauw wat een leuk topic! Ik zie al prachtige dingen voorbij komen. Ik plaats graag mijn badkamer to be, omdat vriend en ik nog een discussiepuntje hebben :o

Ruimte nu:
Afbeelding
Afbeelding

Hoe het moet worden:
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels al weer kleine dingen veranderd in overleg met de aannemer. Het kozijn van de deur wordt teruggeplaatst waardoor je de eerste knik kwijt bent. De wc opbouw wordt doorgetrokken over de gehele muur om het rustiger te houden. Er komt een verlaagd plafond in op 240 en dan tegelen we door tot boven. Discussiepunt nu is of we de wand achter het wasmeubel ook willen betegelen. Ik wil graag stuc omdat je het dan wat lichter houdt, vriend wilt graag tegels. Er is een verf die je over stuc heen kan doen zodat het waterafstotend werkt, iemand daar ervaringen mee?

Als jullie nog andere onhandigheden zien, shoot! (De tegels zijn 120 bij 60 geworden, worden in verstek gelegd en de ruimte wordt zo gemaakt dat we hele tegels kwijt kunnen).

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:21

Wat een ruimte ElSea! Je zou zelfs nog een bad kwijt kunnen onder die schuine wand.

Ik heb alleen ervaring met die verf in de keuken en dat werkt prima. Wat je miss nog kan overwegen is inbouwkranen bij het wastafelmeubel? Scheelt schoonmaken bij de voet van de kraan

Zo ziet onze badkamer er momenteel uit:
Afbeelding
Afbeelding

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:29

Bad hebben we over getwijfeld, maar wij zijn alle 2 totaal geen badeendjes. :D

Inbouwkranen vonden we iets te duur worden. We zijn inc alle spullen al meer dan 15.000 euro kwijt.. Tel daarbij op dat we dit huis net hebben gekocht en kosten koper ook net hebben moet aftikken :=

Leuk om te zien dat jullie ook nog midden in een bouwval zitten! :) Wat zijn je plannen?

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:40

Nog kinderplannen ElSea? Want dan is een bad wel heel fijn!

Rinske, is schrok ook ff van de prijs :D. Apart kastje, geeft wel een heel eigen stijl in de badkamer.

De muur voor de kastenwand is ruim 2,5m, dus ik ben bang dat dat ook wel een duur grapje wordt.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:54

veerledec schreef:
Nog kinderplannen ElSea? Want dan is een bad wel heel fijn!

Rinske, is schrok ook ff van de prijs :D. Apart kastje, geeft wel een heel eigen stijl in de badkamer.

De muur voor de kastenwand is ruim 2,5m, dus ik ben bang dat dat ook wel een duur grapje wordt.


Die opmerking hebben we ook al gehad ja :+ ik heb zelf een aversie tegen kinderen krijgen, en hoop dat als die gedachte ooit veranderd we in ieder geval in een ander huis wonen. We hebben nu een appartement op 3 hoog. Qua oppervlakte gelijk aan een eengezinswoning maar het lijkt me redelijk onpraktisch, vind die trappen nu al een opgave :P

Blue_flower
Berichten: 1922
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:43

ElSea schreef:
Wauw wat een leuk topic! Ik zie al prachtige dingen voorbij komen. Ik plaats graag mijn badkamer to be, omdat vriend en ik nog een discussiepuntje hebben :o

Ruimte nu:
[ [url=m/MAF9Py.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U58g4S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe het moet worden:
[ [url=m/NLpPoo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jolg9m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels al weer kleine dingen veranderd in overleg met de aannemer. Het kozijn van de deur wordt teruggeplaatst waardoor je de eerste knik kwijt bent. De wc opbouw wordt doorgetrokken over de gehele muur om het rustiger te houden. Er komt een verlaagd plafond in op 240 en dan tegelen we door tot boven. Discussiepunt nu is of we de wand achter het wasmeubel ook willen betegelen. Ik wil graag stuc omdat je het dan wat lichter houdt, vriend wilt graag tegels. Er is een verf die je over stuc heen kan doen zodat het waterafstotend werkt, iemand daar ervaringen mee?

Als jullie nog andere onhandigheden zien, shoot! (De tegels zijn 120 bij 60 geworden, worden in verstek gelegd en de ruimte wordt zo gemaakt dat we hele tegels kwijt kunnen).


In de keuken heb ik gekozen voor reinigbare verf. Maar ben er toch geen fan van. Met alle doekjes die ik tot nu toe heb geprobeerd krijg je pluisjes. Als ik zie hoe de tegels achter mijn wastafel er soms uit zien door bijv tandpasta of make-up moet ik er niet aan denken om dat niet schoon te kunnen krijgen.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:45

ElSea schreef:
Wauw wat een leuk topic! Ik zie al prachtige dingen voorbij komen. Ik plaats graag mijn badkamer to be, omdat vriend en ik nog een discussiepuntje hebben :o

Ruimte nu:
[ [url=m/MAF9Py.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U58g4S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe het moet worden:
[ [url=m/NLpPoo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jolg9m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels al weer kleine dingen veranderd in overleg met de aannemer. Het kozijn van de deur wordt teruggeplaatst waardoor je de eerste knik kwijt bent. De wc opbouw wordt doorgetrokken over de gehele muur om het rustiger te houden. Er komt een verlaagd plafond in op 240 en dan tegelen we door tot boven. Discussiepunt nu is of we de wand achter het wasmeubel ook willen betegelen. Ik wil graag stuc omdat je het dan wat lichter houdt, vriend wilt graag tegels. Er is een verf die je over stuc heen kan doen zodat het waterafstotend werkt, iemand daar ervaringen mee?

Als jullie nog andere onhandigheden zien, shoot! (De tegels zijn 120 bij 60 geworden, worden in verstek gelegd en de ruimte wordt zo gemaakt dat we hele tegels kwijt kunnen).


Mijn vriend is stukadoor. Volgens mij bestaat er spul wat speciaal ks voor in een badkamer. Zal hem eens vragen vanavond!

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:49

linn1502 schreef:
ElSea schreef:
Wauw wat een leuk topic! Ik zie al prachtige dingen voorbij komen. Ik plaats graag mijn badkamer to be, omdat vriend en ik nog een discussiepuntje hebben :o

Ruimte nu:
[ [url=m/MAF9Py.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U58g4S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe het moet worden:
[ [url=m/NLpPoo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jolg9m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels al weer kleine dingen veranderd in overleg met de aannemer. Het kozijn van de deur wordt teruggeplaatst waardoor je de eerste knik kwijt bent. De wc opbouw wordt doorgetrokken over de gehele muur om het rustiger te houden. Er komt een verlaagd plafond in op 240 en dan tegelen we door tot boven. Discussiepunt nu is of we de wand achter het wasmeubel ook willen betegelen. Ik wil graag stuc omdat je het dan wat lichter houdt, vriend wilt graag tegels. Er is een verf die je over stuc heen kan doen zodat het waterafstotend werkt, iemand daar ervaringen mee?

Als jullie nog andere onhandigheden zien, shoot! (De tegels zijn 120 bij 60 geworden, worden in verstek gelegd en de ruimte wordt zo gemaakt dat we hele tegels kwijt kunnen).


Mijn vriend is stukadoor. Volgens mij bestaat er spul wat speciaal ks voor in een badkamer. Zal hem eens vragen vanavond!


Zou fijn zijn!

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:08

Wij hebben dat gehad in een vorige badkamer die we lieten verbouwen, stuc en dan speciale badkamerverf. Maar ik vond het toch niet heel mooi daar eigenlijk.

Edit: plaatjes voor het beeld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:18

ElSea dan snap ik je keuze om geen bad en inbouwkranen te doen. Helemaal gezien het budget nu al indd, het is allemaal duur zat!

Ik heb van onze badkamer niet echt een plaatje. Hebben de 1e keer een plaatje laten maken e bij een andere zaak daar op verder borduurt dus in ons hoofd weten we hoe het eruit ziet, maar op papier niet (alleen de technische tekeningen). Komt iig een bad tegen de achterwand (onder het raam), naast toilet en in de hoek die je niet ziet de douche. Aan de andere kant naast het bad komt de houtlook-wastafel met inbouwkranen. Alle kranen zijn chrome zwart geborsteld en in de douche komen blauwe tegeltjes, de rest wordt grijs en wit

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:23

Wat vond je niet mooi Veerle? Heeft het een gekke structuur oid?

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:34

Ik kan het niet uitleggen. Op de één of andere manier vond ik het niet badkamer-achtig aandoen of zo.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:47

veerledec schreef:
Ik kan het niet uitleggen. Op de één of andere manier vond ik het niet badkamer-achtig aandoen of zo.

Stuc an sich in een badkamer of juist door die verf erop? :)

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:53

Het stucwerk an sich. Het was netjes gestuct hoor, maar als je van dichtbij kijkt zie je wel echt 'muur' en is het niet zo strak als tegels.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:55

veerledec schreef:
Het stucwerk an sich. Het was netjes gestuct hoor, maar als je van dichtbij kijkt zie je wel echt 'muur' en is het niet zo strak als tegels.

Aaah oke, helder. Ik heb altijd badkamers gehad met stuc, ik vind het juist mooi en gezellig. Ik was even bang dat die verf iets lelijks deed met de stuc :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, Arlette1991, ComscoreBot, mignonne2403 en 94 bezoekers