Bokt.nl • Netflix: je gebruikt een unblocker/proxy
Pagina 1 van de 1

Netflix: je gebruikt een unblocker/proxy

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-18 13:02
door Science90
Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Netflix geeft op mijn laptop de volgende melding:
Streamingfout
Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt. Schakel dergelijke services uit en probeer het opnieuw. Ga naar netflix.com/proxy voor meer ondersteuning.
Foutcode: H7111-5059

Dit is echter helemaal niet waar en ik heb ook geen idee wat ik ermee moet.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Op mijn andere laptop werkt het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-18 13:17
door Maureen95
Gebruikt er ook iemand anders jouw laptop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-18 13:25
door Science90
Maureen95 schreef:
Gebruikt er ook iemand anders jouw laptop?


Nee, het is een eigen laptop, wel tweedehands. Op geen enkele internetverbinding werkt Netflix, terwijl op dezelfde internetverbindingen Netflix wel werkt op m'n andere laptop.

Re: Netflix: je gebruikt een unblocker/proxy

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-18 13:31
door jasmijn16
Heb je ook geen reclame blocker of pop-up blocker? Daar kan het ook aan liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-18 13:31
door Bizzybijtje
Al tussen je extensies gekeken of er echt geen VPN tussen staat? Bijvoorbeeld Hola.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-18 13:38
door Science90
jasmijn16 schreef:
Heb je ook geen reclame blocker of pop-up blocker? Daar kan het ook aan liggen.


Net naar gekeken, maar staat allemaal uit.
Ik kan ook geen VPN vinden

Re: Netflix: je gebruikt een unblocker/proxy

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-18 21:03
door frankiej
andere browser geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-18 00:04
door Science90
frankiej schreef:
andere browser geprobeerd?


Ja, geeft dezelfde melding.

Re: Netflix: je gebruikt een unblocker/proxy

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 18:11
door frankiej
ook al geprobeerd af te melden en weer aan te melden? Ik doe maar een gooi.

Re: Netflix: je gebruikt een unblocker/proxy

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 18:22
door Barb
opnieuw opstarten, ik had het van de week ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 18:23
door fleurtjeuh
Zijn er andere mensen in huis die handig zijn en even naar de instellingen van je internet willen kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 18:24
door PascalB
Draait er geen proxy programma op de achtergrond , of een virus die het verkeer via een proxy verstuurd?
Probeer eens op beide laptops naar de pagina te gaan https://www.whatismyip.com/
Zit er een verschil in IP adres?
Indien ja dan heb je grote kans dat er wat op de laptop staat welke het internet verkeer via een proxy laat lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-18 10:09
door Science90
PascalB schreef:
Draait er geen proxy programma op de achtergrond , of een virus die het verkeer via een proxy verstuurd?
Probeer eens op beide laptops naar de pagina te gaan https://www.whatismyip.com/
Zit er een verschil in IP adres?
Indien ja dan heb je grote kans dat er wat op de laptop staat welke het internet verkeer via een proxy laat lopen


Bedankt! Beide laptops geven een ander IP adres.
De 'oude' geeft het Caiway IP zoals het hoort.
De 'nieuwe' geeft een DataCamp Limited IP. Wat is dit en hoe krijg ik het weg?

Re: Netflix: je gebruikt een unblocker/proxy

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-18 16:11
door PascalB
ik denk dat je opzoek moet gaan naar een programma welke geinstalleerd is of eens een scan doen van je systeen.

Heb je na aanschaf zelf een windows installatie gedaan of alles gelaten zoals het geleverd is?
Je loopt mogelijk meerdere risico's als je dit niet zelf hebt gedaan.
AL je internet verkeer gaat nu via een voor jou vreemde proxy wat dus in kan houden dat ook je wachtwoorden te achterhalen zijn,

Re: Netflix: je gebruikt een unblocker/proxy

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 20:50
door frankiej
Het programma ccleaner er eens goed over heen halen.