Welke telefoon met goede camera

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 09:08

Afgelopen donderdag bij een concert geweest. Leuk wat plaatjes geschoten, maar oei, wat een baggerkwaliteit -O-
Dan zie je op instagram allemaal gave foto's van het publiek voorbij komen en dan denk ik....dat wil ik ook :j

Ik ben ondertussen al even wezen struinen op het net, maar de conclusie is dat hoe duurder niet altijd beter betekend. Ik wil best wat geld uitgeven, maar het moet dan wel goed zijn. Niet dat ik na een paar maanden erachter kom dat het toch net niets is.

Wat wil ik graag
* goede foto's kunnen maken bij de paarden (bewegende beelden)
* ook in wat minder licht toch redelijke/goede fotos kunnen maken
* makkelijk scherp stellen

Ik heb momenteel een samsung wat ik kwa besturing heel prettig vind werken, maar overgaan op een gebruiksvriendelijk ander merk mag natuurlijk ook.

Roept u maar :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110662
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:13

Sony staat er om bekend erg mooie foto's te maken. (Vooral de Xperia lijn).
Specifiek vanwege de camera heb ik alleen maar Sony telefoons. Momenteel de Sony Xperia Z1 en hierna neem ik absoluut weer een Sony.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-09-18 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:14

Sony inderdaad, hele fijne telefoons die netjes geprijsd zijn. Goede accuduur en camera’s daar staan ze om bekend.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:16

Ik heb nu een Samsung Galaxy S9+ Deze maakt ook prachtige foto's.
Ik had voorheen Sony xperia voor de camera :j

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:25

Huawei staat bekend om de goede camera's ik heb zelf de Huawei p smart +
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:29

Waarom niet gewoon een goede compactcamera naast de telefoon meenemen? Veel betere kwaliteit, optische zoom, beeldstabilisatie, goede flits, veel meer mogelijkheden..
Al zijn er ook bekende fotografen die alleen met een iPhone foto's maken.. maar een telefoon zal nooit in de buurt komen bij een goede camera.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 09:35

Omdat ik niet de hele dag met 2 apparaten wil lopen. Ik ben geen prof fotograaf maar wil wel leuke plaatjes kunnen schieten als ik wil

Bedankt al voor de suggesties!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:39

Ik had een Samsung die geweldige plaatjes schoot, de S5 of de S6 was het, gekocht in 2015...en helaas verdronken in de wc.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:46

Ik heb mijn telefoon aangeschaft juist voor de foto's. Ik krijg veel complimenten over de kwaliteit! Heb de IPhone 8 + :) Is niet het goedkoopste, maar als je flink afdingt bij je provider kan het je al gauw 300 euro opleveren :)) altijd even bellen en niet in de winkel kopen, daar mogen ze je geen korting geven en via de klantenservice wel. Succes!

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:54

Toen ik afstudeerde deed ik een onderzoek waarbij er onder andere gebruik gemaakt werd van de telefoon met op dat moment de beste camera. Dat bedrijf had het onderzocht en het bleek de LG G4 te zijn. Zal inmiddels wel geüpgraded zijn.

Zelf ben ik tevreden met een iPhone 8.

joyce83

Berichten: 5206
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:56

Ik heb zelf nu de LG G5 en ben altijd tevreden geweest met de foto's die hij maakt. Helaas door enkele valpartijen nu ook op zoek naar een nieuwe telefoon. Dus ik lees even mee.
Ben zelf aan de samsung s8 aan het denken, huawei p10 of p20 lite en ook de sony experia zijn ook bij mij als opties voorbij gekomen.

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:01

ik heb de samsung galaxy s9 en die maakt behoorlijk aardige plaatjes. Mijn moeder heeft hem ook en die is toevallig gisteren teruggekomen van vakantie, die was de enige van het gezelschap waarin ze verbleef die van de skyline by night een redelijke foto kon schieten.

Al deed mijn LG G5 het zeker ook niet onverdienstelijk

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:32

Huawei P20 pro, heeft 3 camera's, een gewone, een breedhoek en een nachtcamera. Alles samen maakt haarscherpe foto's, ook in de nacht. Daarnaast denkt de camera ook voor je zodat je niet veel in hoeft te stellen. Hou je hier niet van dan kan je het uitzetten. Laat je maar eens informeren. Ik ben een doorgewinterde samsung-liefhebber maar vanwege de camera toch overgestapt op de huawei. Geen seconde spijt gehad!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:52

Sony Xperia heeft een zeer goede camera en maakt mooie foto's. Daar heb ik zelfs 's nachts het noorderlicht mee kunnen fotograferen.

Anoniem

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:26

Huawei is imo op dit moment een van de marktleiders als het gaat om toestellen die betaalbaar zijn maar wel betrouwbaar en met vaak een hele goede camera. De camera die in het laatste model zit doet niet onder voor iPhone 7 bijvoorbeeld, terwijl er in de 7 echt een hele goede camera zit.

Verder is het super afhankelijk van je budget. Als je echt geld wil neertellen zou ik voor de nieuwe iPhone XS gaan, die camera is echt fenomenaal. Je moet er alleen wel een nier voor verkopen. Anders kijken naar bv een Huawei. Kijk ook vooral eens op vergelijkingssites als Tweakers, daar worden veel tips gegeven.

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:29

Ik lees even mee, zit zelf te twijfelen tussen de Samsung Galaxy S9 Plus en de Iphone 8 Plus. Lastig.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:31

absque_dubio schreef:
Ik lees even mee, zit zelf te twijfelen tussen de Samsung Galaxy S9 Plus en de Iphone 8 Plus. Lastig.. :=

Dat is echt een persoonlijke keuze. Die telefoons zijn super aan elkaar gewaagd en welke keuze je maakt is echt 100% afhankelijk van wat jij prettiger vind werken. Ik heb al mijn hele leven Apple en zou er nooit meer vanaf stappen, maar als jij hetzelfde hebt met Samsung zou ik voor de Galaxy gaan.

Ivana78

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-03-18
Woonplaats: Heerlen

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:35

Huawei p20 pro is super!

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:35

De Huawei P20 Pro maakt mooie foto's voor een telefoon, zoek op instagram op de #p20pro

Nu ben ik wel benieuwd welke budget (max 300 euro) telefoons mensen aanraden met een redelijke camera :)
Laatst bijgewerkt door Ikwashier op 25-09-18 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:36

Ik heb dus Iphone (nu de 5C volgens mij, kan je nagaan :+ ) dus vind de overstap naar Samsung ook erg eng.. Lees wel dat je met Samsung meer instellingen op de camera zelf kan aanpassen, en van de Iphone niet. Maargoed, als de Iphone fijne foto's maakt is dit ook niet nodig natuurlijk.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:47

Ikwashier schreef:
De Huawei P20 Pro maakt mooie foto's voor een telefoon, zoek op instagram op de #p20pro

Nu ben ik wel benieuwd welke budget (max 300 euro) telefoons mensen aanraden met een redelijke camera :)


kijk all about phones eens ofzo op youtube

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:03

Als je de foto's van verschillende telefoons écht goed wil vergelijken dan kan dat alleen door met verschillende toestellen dezelfde foto te maken met hetzelfde licht en dezelfde instellingen.

Of gewoon via een site die al dat werk al heeft gedaan :D
https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?id ... hone3=9232

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Welke telefoon met goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:05

Ik heb zelf een iphone 7 plus, en met portretmodus echt super foto’s :D Afbeelding

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:25

Ivanaferon78 schreef:
Huawei p20 pro is super!


Helemaal mee eens! Ik ben echt verliefd op de camera's van deze telefoon <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:29

Emmaa_ schreef:
Huawei is imo op dit moment een van de marktleiders als het gaat om toestellen die betaalbaar zijn maar wel betrouwbaar en met vaak een hele goede camera. De camera die in het laatste model zit doet niet onder voor iPhone 7 bijvoorbeeld, terwijl er in de 7 echt een hele goede camera zit.

Verder is het super afhankelijk van je budget. Als je echt geld wil neertellen zou ik voor de nieuwe iPhone XS gaan, die camera is echt fenomenaal. Je moet er alleen wel een nier voor verkopen. Anders kijken naar bv een Huawei. Kijk ook vooral eens op vergelijkingssites als Tweakers, daar worden veel tips gegeven.


Betaalbaar? Deze Huawei is nog bijna 800 euro :')