Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:58

Deze keuken hebben wij in 2016 laten plaatsen. Nogsteeds super blij mee!

Op de plek van de inbouwwand zat eerst een deur naar de gang. Die deur is nu vanaf de gang een inbouwkast geworden. Alles laten doen dus de keukenzetter heeft alles geregeld. Kosten 17.000 euro. Daar zat dan wel echt alles bij in:

- Complete keuken, met composiet blad
- Siemens inbouwapparatuur (koelkast, vriezer (no frost), vaatwasser, afzuigkap, combi-oven (een grote op normaal oven formaat) en inductie)
- 2 barstoeltjes
- Inbouwwand
- 2 wanden stuccen
- Nieuwe tegelvloer
- Verleggen van electra
- Verwijderen en afvoeren oude keuken
- (dimbare) spotjes bovenin
- nieuwe radiatoren

Afbeelding


Afbeelding


Ter vergelijking: Zo was het... funda foto's dus niet onze inrichting en met groothoeklens waardoor de ruimte 'ietsje' groter lijkt.

Afbeelding

Rechts van dit blokje zat nog een deur naar de gang.
Afbeelding


Malenka

Berichten: 7515
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:16

Je nieuwe keuken lijkt me veel prettiger en naar mijn smaak is hij ook mooier. Maar die oude vloer! Die zou ik echt missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:19

Een houten vloer is echt prachtig!
Maar, wij hadden er ook eentje in de keuken en eerlijk, ik vond het niet handig.
Omdat hout leeft, krijg je kieren en daar gaan etensresten tussen zitten...

Die van ons was dan ook echt hout, dus niet afgekit ofzo.

Mijn keuken ziet er momenteel zo uit:

Afbeelding

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:43

Selka schreef:
Die lamp Ninja!! Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Ik zoek nog zoiets voor boven ons eiland.


"zelf" gemaakt, we hebben een oud deurrooster bij een 2e-handswinkel gekocht, dat aan kettingen opgehangen, en toen losse fittingen en lampen er doorheen gehangen :)

missing dad... 4-11-10...

Y;(

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:58

Wat een gaaf idee (en uitvoering)! Bedankt voor de inspiratie. :)

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:39

We wilden de houten vloer eerst ook houden, maar hij was in de keuken echt afgeleefd, dat zie je niet zo op de foto. Ook zouden we een gat krijgen omdat we de keuken anders ingedeeld hebben. In de rest van de woonkamer ligt de houten vloer overigens nog wel. Ben heel blij nu met de tegels in de keuken.

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:22

ninjahoen schreef:
wij hebben net een Ikea keuken geplaatst (in ons vorige huis hadden we ook een Ikea keuken, en zijn zeer te spreken over de kwaliteit) alleen het fornuis, de handvaten en de tegels komen niet van de Ikea

Kosten incl. fornuis etc rond de 8000 euro, maar dan hebben we wel ook echt alles zelf gedaan

[ [url=m/jleaKd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/abnKvS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eHb8iV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fzM1qJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een toffe tegels!!! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:53

miccamaaike schreef:
We wilden de houten vloer eerst ook houden, maar hij was in de keuken echt afgeleefd, dat zie je niet zo op de foto. Ook zouden we een gat krijgen omdat we de keuken anders ingedeeld hebben. In de rest van de woonkamer ligt de houten vloer overigens nog wel. Ben heel blij nu met de tegels in de keuken.



Snap ik
Houten vloer kan prachtig zijn hoor, maar echt praktisch id anders in de keuken.
heb zelf ook veel liever plavuizen.

Heb momenteel laminaat en dat vind ik ook al niks , plavuizen maakt gewoon veel makkelijker schoon dan hout of laminaat

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:12

Liselot schreef:
Wat een toffe tegels!!! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?


Deze heb ik uiteindelijk bij een bedrijf in Heythuysen kunnen kopen, maar ik heb er ongeveer 10 bedrijven voor gebeld om te kijken of ze ze konden leveren (ik had ze in een beurs brochure van het merk Delconca gezien en blijkbaar waren ze nog niet in productie, want we hebben er 6 maanden op moeten wachten) http://www.delconca.com/2017/07/vignoni ... sorprende/

De enige importeur hier in Nederland is Julius van den werf, het zijn; Delconca tegels, en dan de "Vignoni, Castiglione" gecombineerd met een strook 'hout" tegel ook van DelConca

Een close-upje van de vloer in de keuken; :)

Afbeelding

missing dad... 4-11-10...

Y;(

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:25

Die zijn ook gaaf ja, maar ik bedoelde de wandtegels O:) :D

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

ninjahoen

Berichten: 511
Geregistreerd: 23-04-07
Woonplaats: Elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:03


missing dad... 4-11-10...

Y;(

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:44

Tnx!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:38

Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken. De huidige keuken heeft zijn beste tijd gehad en is niet geheel onze smaak, vandaar dat we naar iets nieuws willen. Wat onze keuken 'lastig' maakt, is dat de keuken naast de deur naar de bijkeuken zit. Daar is de muur smaller, en daar moet dan dus een 'hoekje' uit het blad en kan er geen normaal kastje onder. Een ander lastig punt in de keuken is dat de afvoer vanuit de badkamer in de hoek naar beneden komt. Dat is nu schuin afgewerkt (daar hangen op de foto de lepels e.d. voor), maar dat zouden we graag strakker willen.

Ter illustratie, dit is de keuken nu (Funda foto, van vorig jaar):
Afbeelding
Naast de gootsteen zit nog zo'n 30 cm blad, wat schuin is afgewerkt richting de deur.

Afgelopen weekend 3 keukenzaken bezocht, maar nog niet onze droomkeuken gevonden of ronduit slecht geholpen. Qua kleuren zijn we er redelijk uit: we willen lichte kastjes en een antraciet/grijs keukenblad.
We vonden het in sommige zaken erg lastig dat er met pen en papier gewerkt werd, ik zie het toch wel graag in 3D voor me, zeker met die maffe hoekjes in onze keuken.

Ideeën zijn altijd welkom!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 18:16

Ben je ook bij Bruynzeel geweest?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:48

Tiggs schreef:
Ben je ook bij Bruynzeel geweest?


Nee, die staat nog op het lijstje voor de volgende keer. Ik ben wel heel benieuwd wat die ervan kunnen maken.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

anca

Berichten: 1763
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:10

bedankt voor jullie ideeën. aan de ene kant heb ik zin om te beginnen aan de andere kant denk ik , wat een gedoe :)

de basis is nog goed op de inbouw kk na daar staat inmiddels een losse met dus loze ruimte ernaast waar bv een apotheekkast zou kunnen.

ik ben er nog niet uit

hartelijke groeten,
anca

Angelaa2
Berichten: 4217
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:59

Even een schopje, wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning en dus ook een nieuwe keuken. Nu hadden we een lay-out in gedachte maar mis toch nog wat werkblad ruimte.

Idee 1 was dit (aan de linkerkant zit normaal de muur en rechts 2 hoge kasten tot de muur stopt zeg maar)
Afbeelding

Maar nu zit ik hieraan te denken ivm werkblad ruimte (1 hoge kast minder en de oven onder de inductieplaat) Maar dan twijfel ik weer over een bovenkast voor de glazen.. Of ik moet de buffet kast in de keuken neer gaat zetten. Lastig :D
Afbeelding

Iemand nog tips?

                live together die alone

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:46

Gebruik je je over veel? Ik vind zelf zo'n lage oven heel onhandig, dat gebuk steeds. Maar ik gebruik de mijne behoorlijk veel.
Andere belangrijke vraag is of je dat stukje extra werkblad nodig hebt (en of je dat kleine stukje veel gaat gebruiken)

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Angelaa2
Berichten: 4217
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:53

De oven wordt regelmatig gebruikt. Denk dat ik eruit ben en we het gaan spiegelen. Hebben we geen last van die ene gangmuur en kunnen de lades iets breder :D
Er staat een koffiezet apparaat, broodrooster, keukenmachine en een waterkoker op het aanrecht. Wil over een paar jaar een Quooker als er budget voor is, scheelt ook weer een apparaat.

Afbeelding

                live together die alone

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:58

Soms is de oplossing zo simpel :) Van die oven op werkhoogte ga je veel plezier hebben.

Ik zat nog te denken dat je misschien 2 losse werkbladen kon doen tegen over elkaar. Maar dan wordt je loopruimte wel smal zo te zien.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Angelaa2
Berichten: 4217
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:04

Veulen84 schreef:
Soms is de oplossing zo simpel :) Van die oven op werkhoogte ga je veel plezier hebben.

Ik zat nog te denken dat je misschien 2 losse werkbladen kon doen tegen over elkaar. Maar dan wordt je loopruimte wel smal zo te zien.


Ja haha. Wij wilden eigenlijk de standaard indeling aanhouden ivm stopcontacten en afzuigkap. Een U keuken wordt idd te smal qua loopruimte. We hebben nu ook een L keuken dus we hebben gelukkig vergelijkingsmateriaal (nieuwe keuken wordt alleen 30cm smaller helaas). Hoop dat de kosten meevallen van het aanpassen :D

                live together die alone

xEliesx
Berichten: 766
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:07

Mooie keukens komen hier voorbij!
Wij hebben zelf helaas de fout gemaakt om direct bij het oriënteren al een handtekening te zetten, waardoor de hele keuken nogal duurder uit is gevallen. We gingen er vanuit dat de montage en installatie (er moest het één en ander verlegd worden qua leidingwerk) inclusief waren, maar.. dit was niet het geval. Mondeling was dit afgesproken, maar in het contract stond dit helaas niet.

Wij waren alles inclusief +/- €9000,00 kwijt voor deze keuken. We zijn er verder wel erg tevreden mee.
Apparaten die we hebben: afzuigkap, vaatwasser, combi-oven, koelkast (allemaal van zanussi)
Omdat er in de muren geen ruimte was voor stopcontacten, hebben we deze in het blad laten maken.

Voor en tijdens de verbouwing
Afbeelding
Afbeelding


En nu

Afbeelding
Afbeelding

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:39

Ik vind hem wel erg mooi geworden en de prijs klinkt toch niet onredelijk.

Laura en Rolex Z1+2, Laura en Breath L1 + 3
Kristine en Le Sauvage M1+3
ORUN gediplomeerd instructrice niveau 2

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:45

Ik zet even een stipje, wij gaan komende maand de keuken aanpakken...

Koos paardloos :(

Nathazzz

Berichten: 856
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:20

Wij gaan 2 januari starten met de oude keuken slopen. We hebben nu gekozen voor de Ikea Kungsbacka met licht betonlook blad in deze opstelling. Afbeelding

In de 2e grote kast komt de oven, deze was nog maar 2 jaar oud dus zetten we over. En boven de kookplaat komt een afzuigkap welke we elders hebben gekocht.
Het eiland heeft aan de andere kant nog 4 greeploze kastjes.

Alles bij elkaar waren we bij Ikea €5250 kwijt (incl. Koelkast/inductiekookplaat/vaatwasser/wasbak en kraan) en nog €450 voor de afzuigkap en een glazen plaat voor achter de kookplaat.
We plaatsen de keuken zelf.

Don't call it a dream, call it a plan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Fleuribelle en 21 bezoekers