Enkel internet, zonder tv?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:11

Zijn er mensen die enkel een pc/laptop/tablet en internet hebben?
Die geen tv in huis hebben en deze dus ook niet gebruiken?

Tegenwoordig kan je vanalles (terug)kijken via youtube en websites van zenders.
Dus zit ik mij af te vragen of een tv nog wel nodig is. Zijn er mensen die het zonder doen?

Hoe bevalt dit? Hoe zit het met jullie verbruik per maand (aantal GB als je dit weet)?
Alle info is welkom :)


BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:15

Ja wij hebben alleen nog internet. Realiseerde me op een gegeven moment dat ik in een half jaar maar iets van 1 a 2x tv had gekeken. Wij hebben een oude laptop op de tv aangesloten zitten. En een draadloos toetsenbord met ingebouwde muis, zodat ik vanaf de bank makkelijk op youtube of netflix kan zoeken.

Bevalt me prima en mis tv totaal niet. Mijn nog te kijken lijst op youtube is enorm, dus hoef me voorlopig niet te vervelen. Geen idee wat voor internet abbo wij hebben, dat heeft mijn vriend afgesloten.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:17

Ja wij hebben geen kabel meer. Wel een abbo op netflix. Bevalt prima! Vond alleen los internet nog weg duur. Tv wordt steeds goedkoper in een pakket. Maar wij keken al een jaar niet meer dus dan is 15 euro pm toch zonde.

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:17

ik ofja soort van kijk geen tv maar ik sluit me laptop aan op tv scherm . hebben wel nog gewoon tv maar zijn aan het denken om het op te zeggen . dus ik kom gezellig mee lezen

ik heb netflix en een rtlxl account en kijk veel youtube en de mtv play app. ik vind t ideaal

kerstmuts

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:18

Geen idee eigenlijk wat ons verbruik per maand is, maar echt zenders oid hebben wij al niet meer sinds ik 12 was oid (nu 21). Dus reguliere tv, nee. Onze tv is aangesloten op het internet, wij hebben geen abonnement behalve netflix - welke we amper gebruiken - maar we kijken dus gewoon op tv naar youtube en internetvideos van het nieuws (in het Duits en het Engels).

In weze gebruiken wij gewoon onze tv als giga pc. Spelen er ook spelletjes met consoles op, sluiten onze pc erop aan als we iets op een groter scherm willen zien.

Het was als 12-jarige wel enorm wennen :D Niet meer in the loop zijn met vtm en alle standaardseries die werden uitgezonden op tv. Na een paar jaar was dat eigenlijk grotendeels over. We kopen af en toe nog series om op de tv te kijken, maar daar blijft het bij. Het meeste nieuws zien we toch gewoon op het internet of op onze smartphones, dus veel nut had het allemaal niet. Ik mis alle series op tv ook gewoon niet meer en kan het mij zelfs niet meer inbeelden om terug helemaal triggered te zijn moest er weer om de 5 minuten reclame verschijnen op de tv :')

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:18

Hoi! Wij hebben alleen internet. We hebben wel een tv in huis staan maar die gebruiken we alleen voor de Playstation en Netflix. Ik weet niet wat ons internetverbruik is maar wij kijken geen programma's terug eigenlijk.
Soms mis ik het wel met bepaalde leuke programma's maar over het algemeen geeft het veel rust in huis!

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:20

Wij hebben ons TV abonnement enkele maanden geleden opgezegd. En we hebben het nog geen dag gemist. We keken toch al vooral naar Netflix en tegenwoordig zijn de meeste programma's ook online te bekijken. En het bespaart toch heel wat geld iedere maand.

Wij hebben 150 GB per maand, 200 GB zou beter zijn, maar voorlopig is het goedkoopste abonnement doenbaar. Als we over de 150 GB gaan, hebben we wel nog steeds internet, maar trager. Wij werken allebei fulltime dus super veel tijd om internet te verbruiken hebben we niet

/3 Max, Wodani, Azar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:23

Hier alleen internet en beneden een smart tv. Dus daar de netflix, youtube, nos en npo app op staan. Boven een chromecast eraan hangen dan streamen we alles vanaf telefoon.

Soms mis ik het doelloos zappen weleens :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-18 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:23

Wij zijn net verhuisd en hebben ook gekozen om enkel internet te nemen. Wij zijn gamers, kijken vaak streams en series via internet (Netflix, Youtube, ..). Om die reden wel voor ongelimiteerd internet gekozen met goede downloadsnelheid. Bevalt hier prima ;) Ik kijk toch amper tv, en als ik persé wil kijken kan ik in het weekend bij mijn ouders wel eens tv kijken.

En idd, ook chromecast tv. Lekker handig :D

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Anoniem

Re: Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:31

Wow, wat veel reacties al! Bedankt iedereen.

Ik ga over een tijdje verhuizen dus zit even te kijken wat ik dan ga doen qua tv/internet/telefoon ...

@ History_ : denk dat ik datzelfde abonnement als jou wil nemen ;-) Zit me dus af te vragen of 150 GB voldoende is als je alles via je laptop doet ... We verbruiken nu een heel pak minder, maar hebben dus wel gewoon tv. En het abonnement met 150 GB heeft ook lagere internetsnelheiden als ons abonnement nu, dus zit me af te vragen of ik dit ga merken als ik ook nog eens "tv" ga kijken op mijn laptop.

De meeste hier hebben dus wel een tv als ik het goed lees, maar sluiten dan de laptop er op aan. Ik wilde het dan ook echt zonder tv doen (bespaart weer een aankoop) maar dat is misschien too much? En met al die abonnementen die jullie dan hebben (Netflix of tv-zenders ed), is het dan nog goedkoper dan een internet/tv-pakket? Want zo heel veel prijsverschil zit er hier niet tussen ....

KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:33

Wij hebben ook alleen internet omdat ik betaal aan 3 streaming sites :+ dus genoeg te zien! TV hebben wij ook nog voor de PS4 en Switch

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:38

Ik heb al jaren geen tv meer, staat ergens op zolder stof te vangen. Ik vind zo'n ding ontzettend lelijk in huis en keek sowieso weinig tv.

Inderdaad, online kun je een hoop terug kijken en er zijn meerdere abonnementen vandaag de dag. Wel heb ik een extra grote laptop met goed beeld en geluid en daarnaast een werklaptop. Het enige wat ik soms mis is doelloos zappen, maar of dat nu echt een groot gemis is?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

julius_juut

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:38

Wij hebben sinds onze verhuizing zo'n vier jaar geleden ook geen t.v. meer en op de BBC (wat je in Nederland niet terug kan kijken) na niet gemist. Wel een neflix abbo, en youtube is ook zeer geliefd. :D

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

tamary

Berichten: 29056
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:42

Alleen internet en vaste tel. lijn nog. Kabel lag hier niet en duurde te lang, dus alles via internet. Inderdaad alleen bbc docu's mis je nog wel eens, rest kan ook via internet of je kan zonder.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:45

Nos en npo zijn gratis.. als het achter de betaalmuur verdwijnt bij npo weiger ik te betalen. Dan kijk ik het wel niet. Netflix is een account samen met 3 andere, dus kost amper wat per maand.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:46

Ik woon nog thuis. Maar dit is ook iets wat ik me al langer af vraag. Zelf gebruik ik tv nauwelijks. Als ik het gebruikte was het op de Knippr app op de Apple TV, maar die zijn begin dit jaar gestopt. Sindsdien heb ik nog NLziet gehad, maar dat vind ik in zenderaanbod te beperkt. Dus eigenlijk kijk ik geen tv meer. Een hoop programma's staan op videoland/netflix ook wel. En anders is het idd online terug te kijken.

Maar stiekem wacht ik toch nog wel op een abbonoment dat werkt op de Apple TV ook. Vaak had ik het op de achtergrond aan staan en keek ik half. Of als ik me verveelde keek ik tv. Maar het is niet zo dat ik het echt heel erg mis nu ik het niet meer heb.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:47

julius_juut schreef:
Wij hebben sinds onze verhuizing zo'n vier jaar geleden ook geen t.v. meer en op de BBC (wat je in Nederland niet terug kan kijken) na niet gemist. Wel een neflix abbo, en youtube is ook zeer geliefd. :D


Dat blijf toch wel een gemis vinden, dat BBC niet online te kijken is.

Wij hebben nu zo'n 6 jaar geen tv meer, gebruiken wel een iPad en laptops (die ik om die reden wel in een groot formaat gekozen heb).

Ik heb nog wel heel lang tv in ons abonnement gehad, maar dat was omdat de internetsnelheid in een abo een stuk hoger was dan daarbuiten. Ik heb vorig jaar een nieuw abo afgesloten voor alleen internet, maar moet nakijken welke dat ook alweer was.

We hebben wel een Netflixabonnement en mooie docus willen we op nog wel eens los kijken (en betalen).

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Kmbrly

Berichten: 1840
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:00

[***] schreef:
Wow, wat veel reacties al! Bedankt iedereen.

Ik ga over een tijdje verhuizen dus zit even te kijken wat ik dan ga doen qua tv/internet/telefoon ...

@ History_ : denk dat ik datzelfde abonnement als jou wil nemen ;-) Zit me dus af te vragen of 150 GB voldoende is als je alles via je laptop doet ... We verbruiken nu een heel pak minder, maar hebben dus wel gewoon tv. En het abonnement met 150 GB heeft ook lagere internetsnelheiden als ons abonnement nu, dus zit me af te vragen of ik dit ga merken als ik ook nog eens "tv" ga kijken op mijn laptop.

De meeste hier hebben dus wel een tv als ik het goed lees, maar sluiten dan de laptop er op aan. Ik wilde het dan ook echt zonder tv doen (bespaart weer een aankoop) maar dat is misschien too much? En met al die abonnementen die jullie dan hebben (Netflix of tv-zenders ed), is het dan nog goedkoper dan een internet/tv-pakket? Want zo heel veel prijsverschil zit er hier niet tussen ....



Nope ik zou het niet aanraden te schakelen naar 150 GB.
Vooral als de bedoeling is meer te stream te gaan gebruiken voor heel de avond.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Kmbrly

Berichten: 1840
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:01

Verschil is dat Nl ongelimiteerd internet heeft...

I know you'll be a sun in somebody else's sky

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:04

Mijn vriend kijkt nog wel voetbal en dergelijken op tv, dus wij hebben er wel een, maar voor mij zou het ook niet hoeven. Ik kijk alleen op YouTube, Netflix en eventueel kijk ik iets terug. Programma's op tv volgen vergeet ik toch steeds, dus ik zou de tv ook wel kunnen missen. Wij betalen in onze huidige huurwoning voor TV inclusief, dus dan gebruiken we het ook, maar als we er los voor moeten betalen weet ik niet of we dat zouden doen aangezien mijn vriend ook veel voetbal via internet kijkt

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:10

Een aantal weken geleden hebben wij een nieuwe vloer gekregen en daarvoor hebben we alle meubels in de schuur gezet. Ondertussen zo goed als alle meubels weer teruggezet, behalve de tv. Want eigenlijk mist niemand dat ding. Alleen m’n vader kijkt soms via Horizon.tv tv op zijn laptop. Het enige vervelende is dat we geen scherm meer hebben om de PlayStation en Wii op aan te sluiten, maar aangezien de tv nog steeds in de schuur staat, blijkbaar niet vervelend genoeg :D

Ailill schreef:
Het enige wat ik soms mis is doelloos zappen, maar of dat nu echt een groot gemis is?

Dit inderdaad. Of als achtergrondgeluid. Maar om daar nou een tv voor te kopen.

Be curious, not judgmental

mystery1980
Berichten: 4202
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:12

Wij hebben al jaren geen tv meer, vind het zonde van de tijd en het geld. Doe liever andere dingen.
Tot kortgeleden hadden wij enkel internet van tele 2 voor 25 euro per maand. maar aangezien ik nu een telefoon abo heb met genoeg internet (10GB) heb ik het internet thuis ook opgezegd.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 30-08-18 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:13

Kmbrly schreef:
Nope ik zou het niet aanraden te schakelen naar 150 GB.
Vooral als de bedoeling is meer te stream te gaan gebruiken voor heel de avond.


Daar ben ik dus bang voor :j Nu komen we op zich ruim toe, maar hebben wel de tv.
Als die wegvalt en ik ga meer via internet kijken dan wordt dat waarschijnlijk een ander verhaal.

Zodra ik alleen ben zal ik waarschijnlijk sowieso meer videos gaan kijken via internet, nu schiet dat er vaak bij in omdat ik niet alleen ben, dus zal internet toch al omhoog gaan gok ik.

Dus misschien toch maar een internet/tv-bundel nemen ;)

Kmbrly schreef:
Verschil is dat Nl ongelimiteerd internet heeft...


Dat kan wel een verschil maken ja ... Kan je hier ook wel, maar dan zit je meteen in de duurdere abonnementen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-18 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:14

Ik.

Moet m nog aansluiten zelfs :+
Ik download dat wat ik wil kijken, zet t op usb en kijk op tv

En heb goedkoopste internetpakket snel genoeg
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 30-08-18 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:14

Ik heb geen televisie! Vond de abbonomenten te duur. Ik heb netflix en kijk youtube via mijn chromecast. Bevalt best goed! :D Als ik bv het WK wil kijken doe ik dat via de NOS app.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: enny, JodieR, JudithO, lazy, marjor, Mediatoolkitbot, Morpheus81, xPearl, Yavanna en 30 bezoekers