Welke webhost voor website?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 17:32

Twijfel om het hier te zetten of bij STW, als het verkeerd staat dan sorry!

Voor mijn opstartend bedrijfje ben ik op zoek naar een webhost om uiteindelijk mijn website op te maken.
Belangrijk is dat ik zelf een domeinnaam kan kiezen zonder verwijzing naar de webhost en dat ik makkelijk zelf alles moet kunnen aanpassen(coderen etc ben ik echt verleerd, dus gewoon knopjes klikken is wel zo handig). Fijnste zou ad-free zijn natuurlijk.
Het liefste heb ik er meteen een mailadres bij aangezien het huidige mail adres nog niet echt professioneel is(hotmail domein).

Iemand wees mij op Wix.com, en dit lijkt me een prima optie maar ik zoek graag naar alternatieven.
Een website bij wix + mail pakket zou op ongeveer 15 euro per maand uit komen, en ik zou graag weten of het goedkoper kan.

Heeft iemand ervaring met een goede webhost? Waar moet ik rekening mee houden en is die 15 euro normaal of kan het echt veel goedkoper?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:33

Ik zat voor ik mijn eigen servers had voor ongeveer 40/50 euro per jaar. Dus dan vind ik 15 per maand erg veel. Ik zal je even een PM sturen!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:33

wij zitten bij strato. Tenminste via strato heb ik de site gemaakt.. Maar wat het kost durf ik niet te zeggen, vriendlief heeft dat allemaal geregeld. Ik heb de site alleen in elkaar gezet.

Eerder hadden we het domeinnaam ergens anders en een website via wordpress en dat vond ik drama persoonlijk.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:37

Ooh, dat zijn hele andere ervaringen haha. Ik ben echt fan van wordpress, maar snap dat niet iedereen dat is. Ik heb hele negatieve ervaringen met strato. Heb daar een maand iets gehad, maar was binnen een maand weg. Vind het echt een waardeloos bedrijf....maar goed, is natuurlijk alleen mijn mening maar. De prijzen bij strato zijn wel gunstig. Maar daarintegen vind ik dat de support en kwaliteit te wensen overlaat

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:39

Ricie schreef:
Ooh, dat zijn hele andere ervaringen haha. Ik ben echt fan van wordpress, maar snap dat niet iedereen dat is. Ik heb hele negatieve ervaringen met strato. Heb daar een maand iets gehad, maar was binnen een maand weg. Vind het echt een waardeloos bedrijf....maar goed, is natuurlijk alleen mijn mening maar. De prijzen bij strato zijn wel gunstig. Maar daarintegen vind ik dat de support en kwaliteit te wensen overlaat

Ik vind het ''bouwen'' van de website via Strato veel makkelijker en duidelijker dan via Wordpress. Ook een stuk sneller. Daarnaast bleven we via wordpress heel lang ''onvindbaar'' of alleen via de ''.wordpress'' site. En dat vind ik dus echt geen gezicht. Bij strato was ik dezelfde dag dat ik de site online zette nog vindbaar.

De klantenservice is wel drama. Maar heb ze gelukkig amper nodig.

Anoniem

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:42

Ik zit bij Versio. Weinig downtime en diverse CMS koppelingen. :)
Kost mij ook denk rond de 35 per jaar voor 5 domeinnamen en 1 host.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:45

Ik heb zelf one.com voor alle websites die ik maak. Dan betaal je iets van 37 euro per jaar. Ik werk het liefst met wordpress
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 28-08-18 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:48

Ik heb een website gebouwd met squarespace. Heel makkelijk!

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:09

Ik zit ook bij Versio.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:12

Ik zit bij jimdo.
Super simpel bouwen zowel in templates als in html.
Ik vind het super handig. What you see is what you get. Typfout of ander plaatje? Klik erop en verander het en opslaan. Klaar.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:09

one.com! Goede klantenservice, duidelijke website. Je eigen domein met meerdere zelf te kiezen mailadressen. Ook je "configuratiescherm" waar je alle instellingen doet is helder en werkt vlot.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:22

Ik zit bij IXLhosting en daar ben ik erg tevreden over. Ze zijn niet te duur met hun goedkoopste pakket, en veel installatiemogelijkheden via directadmin/installatron waaronder wordpress, drupal, joomla, webwinkels, enquete apps, forums en ze hebben een erg fijn backup systeem.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:26

RoyceMack schreef:
Ik zit bij jimdo.
Super simpel bouwen zowel in templates als in html.
Ik vind het super handig. What you see is what you get. Typfout of ander plaatje? Klik erop en verander het en opslaan. Klaar.


Hier ook mijn eigen fotografie site via jimdo. En heb ook de site van de vosheuvel er mee gebouwd. Heel fijn om mee te werken. Ook heel veel opties bv slidshows ect

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:28

mijndomein.nl

Let erop dat de gekozen domeinnaam ook echt van jou wordt (is mij md het geval). Er zijn hosters die zelf de naam claimen en aan de klant verhuren. Merk je niets van, tot het moment dat je zou willen verhuizen. Dan moet je de url terug zien te kopen van je voormalige hoster.

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:40

Hostnet vind ik een goede. Prijs valt mee en de service is tot nu toe goed.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:06

Ik heb alles bij Transip draaien en daar ben ik zeer tevreden mee. Ik heb een aantal jaar een normaal hosting pakket gehad en nu al een tijdje over op een dedicated server. De up time is ontzettend hoog en de service is perfect.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:26

Volgens mij is op dit moment een webdomein + hosting het goedkoopst bij 1eurohosting.

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:27

Ik zit bij neostrada. Betaalde vorig jaar 19 euro voor een jaar incl domeinnaam

Anoniem

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:06

Hosting2go.nl, Al meer dan 10 jaar klant daar.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:49

Hoi, even dit topic wakker schudden. Wilhier eerlijk gezegd niet een heel topic voor openen.
Ik heb nu een gratis domein van wordpress. Is de betaalde (personal) versie een stuk beter en ook makkelijker mooi te maken?

Ben aan het twijfelen of ik hem upgrade...

Linkje staat in mn onderschrift.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:04

Er is inderdaad verschil tussen de wordpress sites via wordpress.org en de wordpress sites op een eigen domein. Die laatste zijn volgens mij uitgebreider. Of het makkelijker werkt weet ik niet, ik heb nooit met de simpele wordpress versie gewerkt.
Het installeren is in ieder geval super makkelijk als je een host kiest die werkt met installatron. Die installeert automatisch de wordpress site op je domein waardoor je hem alleen nog hoeft in te richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:10

AlwaysH schreef:
Hoi, even dit topic wakker schudden. Wilhier eerlijk gezegd niet een heel topic voor openen.
Ik heb nu een gratis domein van wordpress. Is de betaalde (personal) versie een stuk beter en ook makkelijker mooi te maken?

Ben aan het twijfelen of ik hem upgrade...

Linkje staat in mn onderschrift.


Ik denk dat het gewoon aan je thema ligt. :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:29

bobje26 schreef:
AlwaysH schreef:
Hoi, even dit topic wakker schudden. Wilhier eerlijk gezegd niet een heel topic voor openen.
Ik heb nu een gratis domein van wordpress. Is de betaalde (personal) versie een stuk beter en ook makkelijker mooi te maken?

Ben aan het twijfelen of ik hem upgrade...

Linkje staat in mn onderschrift.


Ik denk dat het gewoon aan je thema ligt. :)


Haha, dat snap ik, maar je hebt al tientallen luxere bij de goedkopere, maar betaalde, host.

Heb voor school wordpress maar deze is anders geïnstalleerd en heeft ook een héél ander overzicht. Werkt puntje bij paaltje wel het zelfde, maar het is wel erg anders.

@*annemiek, installatron? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:34

Installatron is een soort programma dat heel veel soorten apps automatisch installeert op je domein. Denk aan Wordpress, Joomla en Drupal, maar ook allerlei apps/sites voor statistieken, webwinkels, forums, enquetes enz enz. Mijn eigen host heeft deze uitleg op hun site staan over installatron: https://www.ixlhosting.nl/helpdesk/inst ... nstalleren

Zonder installatron moet je zelf een wordpress bestand downloaden en via ftp handmatig installeren. Dat is vrij lastig als je er niet bekend mee bent.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Welke webhost voor website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:39

Oh je moet je inhoud downloaden bedoel je? Ja dat wordt inderdaad erg lastig ben ik bang!