Koppelingsplaat auto kapot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 11:58


Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:04

vec schreef:
Alleen als het een geregistreerd en gekeurd garage is. Maar dat geloof ik niet voor dat geld.


Wat is een 'geregistreerd en gekeurd garage'? Ze zijn Bovag gecertificeerd (zeggen ze).

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:05

Er staat bij: automaat koppeling:
Citaat:
Koppeling vervangen automaat
De automaat koppeling van uw Citroen C1**, Peugeot 107** of Toyota Aygo** versleten of kapot? Wij monteren een originele koppeling en geven hierop 2 jaar garantie!

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Koppelingsplaat auto kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 12:08

Ja Brainless, maar heb gebeld :)*
Is gewoon weer zo’n lokkertje helaas.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:13

Ik zou gaan voor repareren denk ik.
2006 en niet zoveel km vind ik nou net wat te om hem voor sloopprijs weg te doen.

Ik heb zelf net mijn oude polo (uit 2000 met 220.000 op de teller) weggedaan voor 500€ Omdat hij een kapotte startmotor had.
Is niet zo duur als jou reparatie. Maar ik had toch al in de planning om een nieuwe te kopen.

Ik denk dat na reparatie je auto rond de 1500 a 2000€ oplevert. Terwijl je er nu 500€ voor krijgt.
Je kunt er dan nog rustig een paar maand mee rijden en rustig opzoek naar wat anders.

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 12:18

Nog een dilemma van mij is dat ik al in de planning had om dat kreng te verkopen / inruilen voor een andere.

Ben aan het rondkijken voor een private leaseauto...
Denk dat ik hem maar ga inruilen en daar dan aan begin ben ik daar vanaf en alleen een maand bedrag + benzine kwijt.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:21

Lastig allemaal. Maar als de auto daadwerkelijk 4000 opbrengt wat is 900 euro dan? Laten maken en te koop zetten.

Ik zou dat avontuur niet nog eens aangaan als de automaatbak zo snel opgeeft. Met goede verzorging 100.000 km redden is gewoon imo slecht. Mijne rijd al 300.000 met dezelfde automaatbak. Imo zou een automaat ook gewoon zolang moeten kunnen meegaan.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Koppelingsplaat auto kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:29

Ik vind het aantal km-ters ook erg weinig voor dat de bak nu al kapot is, mijn vorige auto was ook een automaat en had bijna 3 ton op de teller staan toen deze weg ging en nog goed. Ik vraag me af of het dan ook echt de bak is met deze km-ter stand. Het kostenplaatje is niet goedkoop en daarom zal de auto met verkoop als het de bak daadwerkelijk is niets opbrengen. Repareer m en rijd er nog een jaar mee zou ik doen en dan verder kijken, de grootste afschrijving heb je al gehad met een auto op die leeftijd dus daar hoef je het niet meer voor te laten. Wat staat er op het formulier bij de laatste APK? Daar moeten ze ook dingen op vermelden als er belangrijke dingen aan komen die voor op dat moment nog niet van belang zijn maar wel iets is om op te letten

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:32

Ineke, op Rotterdam Zuid zit Garage Isra. Ik had mijn auto er in onderhoud en voor APK enzo (vandaag de dag zakelijke lease). Deze mannen zijn heel snel, maar trekken je ook zeker niet het vel over de neus. Ik heb er meerdere mensen naartoe verwezen en iedereen is er super tevreden over. Ik denk dat Isra je zelfs wel wil helpen om de auto bij hem op lokatie te krijgen. Ze vervangen alleen wat echt nodig is en als ze iets kunnen repareren, dan doen ze dat zeker ipv een nieuw onderdeel te bestellen.

Hij haalt ook gerust een goed onderdeel bij de sloop.

Zeker de moeite waard om hem in ieder geval te bellen. http://www.auto-isra.nl/isra.php