Welke airco? Ervaringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Welke airco? Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 11:07

Heehee,

Ik heb al andere topic's bekeken maar die zijn niet recent meer..

Maar mijn vriend en ik wonen in een studio dus dat is niet heel groot. Ook nog bovenin met plat dak dus de warmte blijft daar goed hangen en we hebben al 2 ventilators geprobeerd maar allebei niet echt over te spreken. Ook veel te veel lawaai dus slapen met zn ding is niet heel fijn.
Ik heb op google al wel veel gekeken maar er is zoveel keus en ik heb er totaal geen verstand van dus vroeg me af of hier mensen zijn die een goede degelijke, stille ventilator of airco weet en het liefste niet een heel lomp ding ivm ruimte..

Alvast heel erg bedankt!

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke airco? Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:24

Airco’s zijn altijd groot en lomp. Hebben jullie de mogelijkheid voor een buitenunit? Dan zou ik daar zeker voor kiezen. Die werken veel efficienter en nemen minder plek in binnen. Je hangt ze gewoon aan de muur. Die van ons kan koelen én warmen, wat echt heel fijn is.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Welke airco? Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:36

Ik heb deze week een splitunit in de woonkamer gehangen. Merk tosot, nooit van gehoord maar volgens de jongen die hem op lekken heeft getest een goed merk. 12000 btu/3,5 kw werkt super. Ik heb hem zelf gemonteerd op het afpersen en vacuumeren na. Daarvoor heb je namelijk een speciale pomp nodig. Kosten 525 euro (incl muurboor) en 25 euro voor die goeie kennis die hem ff gecheckt heeft. Apparaat werkt super, binnen hoor je alleen de ventilator en de buitenunit is best stil. Voorheen een mobiele airco gehad maar die heb ik weggegeven.