Schoonmaakster nemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:15

Huh? Schoonmaakburo geen vast patroon? Juist wel. Je kan helemaal zelf aangeven wat je graag wil. Enige verschil is dat je een factuur krijgt maar die stelt niks voor. Alleen handig als je die wil hebben voor je eigen administratie.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:32

En er zit een tussenpersoon tussen, dus minder loon voor de schoonmaakster.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:49

Ik vind het niet erg 44 ct af te dragen. Krijg veel aanvragen en ze houden de uren/jaaropgave bij. Mogen ze ook wel iets voor krijgen natuurlijk.

De klant betaalt wel eenmalig een inschrijf bedrag. Geen idee hoeveel, kan ook best per site verschillen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:23

Kennis krijgt dus iedere keer andere, of om dat ze gestopt zijn of ziek.
Manlief wil echt niet zomaar iemand over de vloer, is zo argwanend als iets. Daarom ook nog niemand gevonden. Gekeken via de sites, vond ik iemand vond hij het niets want "hoe weet je nu of je zo iemand kunt vertrouwen ". -O-
De vorige was familie van een goede bekende en via via dus.
En hij heeft dus makkelijk praten, wij werken net zo veel en zijn er net zoveel tijd aan kwijt (zelfde bedrijf, zelfde team) maar huishouden doe hij niets aan, binnenboel is voor mij. -O-
Hij houdt zich bezig met buiten en de aanbouw van de schuur (al 2,5 jaar bezig).

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:42

Viavia is idd ook heel fijn, maar ook lastig te vinden. Dat is toch wel het meest gehoorde wanneer ik op kennismaking ga: ‘we zochten eerst viavia maar iedereen had al genoeg adressen’.

Via een site zal het wel allemaal verschillen, maar degenen waarvan ik aanvragen krijg kan je dus niet zelf een hulp kiezen. Dat zou ik zelf wel fijn vinden, maar ik krijg dus aanvragen die ik kan accepteren of niet. In principe accepteer je een aanvraag als je daar minimaal een jaar wil/kan werken. Maar ik wil sowieso eerst een kennismakingsgesprek en adhd beslissen beide partijen.

Dan kan het nog altijd dat je niet tevreden bent. Dat heb je ws ook snel genoeg in de gaten. Je hebt ‘garantie’ dus kom je er niet uit met de hulp, liever een andere, dan krijg je die toegewezen. Idd net zolang tot je een fijne match hebt.
Maar zelf ben ik dus ook kritisch waar ik wil werken. Eigelijk nooit problemen mee gehad wanneer ik zelf een aanvraag afwees: dit werd juist op prijs gesteld, eerlijk zijn. (Het ligt overigens altijd bij mij waarom ik een aanvraag niet doe)

Vertrouwen vind ik een heel goed punt van je man. Bij de 1 krijg ik meteen een sleutel, bij de ander kom ik de eerste keren wanneer ze thuis zijn. Ik vind het heel prettig om alleen schoon te maken, maar besef wel dat dit echt een vertrouwens kwestie is. Overigens mogen ze mijn ID zien of er zelfs een kopie van met bijschrijving) Je laat toch een vreemde in je huis. Maar das ook weer het voordeel van zo’n site: de gegevens van de hulp zijn daar ook bekend.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:31

Via zo'n site is er dus eentje die ik wel zie zitten maar mijn man niet. Zijn er maar weinig die voldoen, of ze hebben geen auto, of ze kunnen niet op de dag die wij willen, of ze spreken alleen Pools en wat Duits. :+

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:37

hebben jullie al via helpling gekeken? is nog niet in iedere stad maar in de grote steden wel. hun zijn ook een tussen persoon en iedereen die voor hun werkt wordt gescreend en moet een vog inleveren.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 23:23

Dat van het id kopiëren is een goede ga ik ook vragen

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:57

Mbt id kopieëren zou ik, als ik schoonmaakster was, echt niet doen. Je hoort tegenwoordig zoveel gekke verhalen over identiteitsfraude etc. Verder zouden ze eventueel wel een pasfoto oid mogen, maar een kopie van mijn id zou mij te ver gaan.

Als ik zelf een schoonmaakster zou zoeken zou ik in ieder geval een aantal keren thuis blijven om te kijken hoe/wat.

Edit: een kopie van mijn id zou dan natuurlijk anders liggen als het via een bedrijf ging, dan is dat in feite je werkgever, maar dan alsnog krijgt de klant niet mijn id te zien, dus dat maakt het ook net weer anders.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:32

Snap ik. Ik laat hem wel zien overigens, maar nu heeft 1 vrouw een kopie gehad. Heb daar wel doorheen geschreven dus het kabinet ergens anders voor gebruikt worden. Overigens vertrouw ik haar wel, maar voor het geval ie in andermans handen valt.. ( zelfde als dat ik niet met sleutel en een adresplaatje eraan vast rondloop.)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:33

Ik kies altijd iemand die meer adresjes heeft, waarvan ik er dan eentje bel als referentie.

Daarnaast ben ik de eerste paar keer thuis en noteer ik alle gegevens van diegene.

Ik betaal 1 keer per maand. De eerste keer ga ik het bij hun thuis afgeven, zodat ik ook zeker weet waar zij woont.

Dan vertrouw ik het verder wel. Het is ook een beetje onderbuik gevoel.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:53

Oh, das ook wel een hele goede ja. Hier is nog nooit iemand thuis geweest maar ze hebben wel mijn adres.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:54

*ik breek even in*
Ik heb het er net toevallig over met vriendlief, en 5 minuten later zie ik dit topic voorbij komen haha!
De laatste weken zit ik hier ook steeds vaker over na te denken, om een schoonmaakster in huis te halen.
Hoewel wij wel alle dagen thuis zijn, red ik het af en toe gewoon net niet.
Vriendlief die ziek is, veel zorg nodig heeft.
Ik met behoorlijke dosis adhd, vind dit vaak lastig om bij te houden.
We hebben soms weken met ontzettend veel ziekenhuizen, en heel veel stress.
Daar bij nog een klein kindje van 3, die ook extra zorg nodig heeft.
Een opgeruimd huis, geeft mij ontzettend veel rust.
En juist als er iemand af en toe komt helpen, is dit een onwijze stok achter de deur ( en er wat regelmaat inkrijgen. )
Het is niet dat mijn huis een verschrikkelijk drama is.
Juist niet, en dat wil ik heel graag zo houden, Maar juist dat kost mij ontzettend veel moeite.
En ook met de gedachte in de toekomst die ongelofelijk zwaar zal worden, leek me dit wel een goed plan.

Maar nu, het aanvragen... doe ik dit gewoon bij een bedrijf? Doe je dit via de huisarts? Krijg je er vergoeding voor ect.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:32

Ik denk dat de huisarts idd de juiste weg weet. Ws krijg je hier een vergoeding voor. Anders via de sites die ik eerder heb geschreven?

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:35

Angeliquee18 schreef:
*ik breek even in*
Ik heb het er net toevallig over met vriendlief, en 5 minuten later zie ik dit topic voorbij komen haha!
De laatste weken zit ik hier ook steeds vaker over na te denken, om een schoonmaakster in huis te halen.
Hoewel wij wel alle dagen thuis zijn, red ik het af en toe gewoon net niet.
Vriendlief die ziek is, veel zorg nodig heeft.
Ik met behoorlijke dosis adhd, vind dit vaak lastig om bij te houden.
We hebben soms weken met ontzettend veel ziekenhuizen, en heel veel stress.
Daar bij nog een klein kindje van 3, die ook extra zorg nodig heeft.
Een opgeruimd huis, geeft mij ontzettend veel rust.
En juist als er iemand af en toe komt helpen, is dit een onwijze stok achter de deur ( en er wat regelmaat inkrijgen. )
Het is niet dat mijn huis een verschrikkelijk drama is.
Juist niet, en dat wil ik heel graag zo houden, Maar juist dat kost mij ontzettend veel moeite.
En ook met de gedachte in de toekomst die ongelofelijk zwaar zal worden, leek me dit wel een goed plan.

Maar nu, het aanvragen... doe ik dit gewoon bij een bedrijf? Doe je dit via de huisarts? Krijg je er vergoeding voor ect.

In jullie geval heb je mogelijk recht op huishoudelijke ondersteuning via de WMO.
De huisarts of wijkcoach kan je op weg helpen. De aanvraag moet je indienen bij de gemeente.