Help de buren houden van brommers ..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Help de buren houden van brommers ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 18:30

Onze buren hebben sinds kort een brommer hobby, dat betekent stank en herrie overdag terwijl ik houd van buiten lezen in de rust, frisse lucht en luisteren naar fluitende vogels in mijn (dorps)tuin. Niet zo’n fijne combi dus!

We hebben een prima verstandhouding en dus ga ik er binnenkort even langs om te kletsen, maar ik vind het fijn om te weten wat andere mensen redelijk vinden.

Dus: wat zouden jullie adviseren om af te spreken? Bepaalde tijden herrie maken? Of is dat al too much? Of gewoon afwachten? Ervaringen met goed werkende afspraken?

Bedankt!


Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:12

Ik heb zelf een brommer, en voor mijn buren start ik hem pas aan de straat wanneer ik ermee op pad ga :) Van mijn kant een kleine moeite, want als ik hem in de tuin zou starten dan zit iedereen in de aangrenzende tuinen in de stinklucht. Als ik hem aan de straat pas start, hoort iedereen hem wel eventjes maar ruiken ze hem hopelijk niet, of in elk geval een stuk minder. Misschien dat dat een optie is?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 20:16

Telpeva schreef:
Ik heb zelf een brommer, en voor mijn buren start ik hem pas aan de straat wanneer ik ermee op pad ga :) Van mijn kant een kleine moeite, want als ik hem in de tuin zou starten dan zit iedereen in de aangrenzende tuinen in de stinklucht. Als ik hem aan de straat pas start, hoort iedereen hem wel eventjes maar ruiken ze hem hopelijk niet, of in elk geval een stuk minder. Misschien dat dat een optie is?


Oh maar dit is van een andere orde, ze zijn van 13 uur tot 20.3 continu aan het rondjes rijden geweest in de achtertuin. Alleen even gestopt voor het avondeten -O-

Alleen wegrijden of terugkomen zou ik totaal niet van opkijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:17

Ik vind het persoonlijk een beetje onduidelijk nu. Ze hebben een brommer hobby, dat betekent stank en herrie. Wat doen ze dan precies ermee? Bedoel je op het moment dat ze weg gaan het stank en herrie is? Of sleutelen ze er in de tuin druk aan incl telkens starten etc?

Edit ; never mind je zegt het net zelf al. Dat vind ik wel heel raar.. Ga dan in de straat/wijk een rondje rijden als je dat wil doen. Ik zou ze hier wel even op aanspreken inderdaad.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Help de buren houden van brommers ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:19

Van 1 tot 8 is een vrij normale tijd om herrie te mogen maken, denk dat je het gewoon zal moeten accepteren als ze er niets mee willen.
Aan de andere kant is het een nieuwe hobby, over een paar weken is het waarschijnlijk al zo leuk niet meer.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:48

Azmay schreef:
Van 1 tot 8 is een vrij normale tijd om herrie te mogen maken, denk dat je het gewoon zal moeten accepteren als ze er niets mee willen.
Aan de andere kant is het een nieuwe hobby, over een paar weken is het waarschijnlijk al zo leuk niet meer.


Das niet helemaal waar. Je mag uiteraard wel geluid maken, maar je mag geen overlast veroorzaken. 's Nachts dient het stil te zijn (tijden verschillen per gemeente en kun je terug vinden in de APV) maar ook overdag kun je niet zomaar alles doen waar je zin in hebt.

Er is daarin een verschil in overlast tussen iets wat duidelijk tijdelijk is (bijvoorbeeld een verbouwing) en iets wat een vaster karakter heeft (bijvoorbeeld iedere dag uren lang je muziek aan op standje 'kermis').

Ik zou het eventjes afwachten TS, maar niet langer dan nog 2 dagen. Als ze 3 dagen lang iedere dag zo lang zo veel herrie en stank veroorzaken kun je er prima eens naar toe wandelen om te informeren naar de nieuwe hobby en om eens te overleggen wat er kan gebeuren om de overlast te beperken. Denk daarbij aan het afspreken van een vaste dag & uur, of een beperking op hoe lang ze het doen.

Succes!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Help de buren houden van brommers ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 12:54

Even gekletst en ze begrepen dat het gister wat veel was. Afgesproken dat zij er op letten en wij het aangeven als het wel genoeg is.

Bedankt voor jullie referentie kaders!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Lisette1987, Meliaforever, Myrthe1, nathe, Thats_Me en 30 bezoekers