Wat doen met trapplateau

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Wat doen met trapplateau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 06:26

Ik zoek een oplossing voor mijn trapplateau

Deze trap is off white stootbord met greywash houten treden en hier lagen eerst lelijke oude vloertegels die eigenlijk te dik waren en waar de voortste rand lelijk was afgewerkt t.o.v. de tree. Nu er een nieuwe vloer gekomen is hebben wij die tegels eraf gehaald met het idee om de vloertegels hier te leggen. Deze zijn echter veel te dik maar ook qua kleur past het niet mooi.
Nog een probleem is dat er erg weinig ruimte is en de tegels die er lagen ook te hoog waren waardoor er een lelijke rand was bij de 2e tree die voor de tegels is. 
Wat nu? vinyl zeil? toch tegels en dan een strip of iets anders om die rand weg te werken of gewoon egaliseren en betonverf? Wie heeft DE tip om dit mooi te krijgen

Hier liggen wandtegels erop (voor het idee omdat mijn man houtlook wilde en ik niet en deze tegels lagen er toch om de wc te betegelen en zo konden wij een voorstelling maken van een lichte kleur erop) 

Afbeelding



Afbeelding


_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wat doen met trapplateau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 06:30

Is verlijmbaar pvc een idee? Dat is heel dun, net zo dun als zeil.

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doen met trapplateau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:42

Is dat ook in gewoon creme of een subtiele print te krijgen? Wat ik daarvan ken is allemaal houtlook

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Wat doen met trapplateau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:50

en gewoon vinyl? dat is in alle printjes te krijgen en zo rustig of druk als je zelf wilt

...

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 09:55

benangelique schreef:
en gewoon vinyl? dat is in alle printjes te krijgen en zo rustig of druk als je zelf wilt


lijm ik dat gewoon vast aan de randen zodat dit niet gaat opkrullen?

Ik had hier ook al voor gekeken maar moet per strekkende meter en dat is ook zonde aangezien dit 4 meter breed is, ik heb maar 1m2 nodig. Betaal dan 75% meer dan wat ik nodig heb. Of ergens een restje opkopen misschien

Sky_As

Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:03


https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Wat doen met trapplateau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:09

Je kan een een restpartij kopen.
Bij oa leenbakker hebben ze bakken met (opgerold) stukken zeil.
Zo hebben wij onze hal voor weinig kunnen doen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Dorus

Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Wat doen met trapplateau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:38

Helemaal iets anders, maar je zou ook de onderste twee treden mee kunnen betegelen.
Zoals het nu is vind ik het plateau niet helemaal in het geheel passen, het onderbreekt het design van de rest van de trap, maar ik snap ook dat je die niet in de lijn van de rest van de trap mee wilt trekken. Door de onderste twee treden mee te tegelen (net als de rest van de gangvloer?) trek je die twee treden meer bij de gang dan bij de trap en maak je er meer een geheel van dan drie losse dingen.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doen met trapplateau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 07:06

de tegels die wij hebben zijn erg dik , bijna 1 c,en hebben geen gekleurde zijkant, hoe wil je dat wegwerken. Je bedoeld de 2 tredes aan bovenkant betegelen en de boorde?

Ik wil denk ik het plateau in off white ( volledig of als basis) zodat het toch op de trapkleur lijkt en het erbij gaat passen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_ en 21 bezoekers