Auto remt abrupt uit zichzelf af

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:41

Tsjah, als de sensor iets waarneemt en daar op reageert, dan ziet de auto dat niet als een storing, maar dan doet 'ie precies wat er van 'm verwacht wordt. Dus zou er zeker op staan dat ze de sensor desnoods vervangen of zorgen dat ze deze optie gewoon permanent uitschakelen.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:44

Misschien helpt het om de sensoren af te plakken met een stukje tape? Zodat je veilig naar leaseplan kan rijden om een andere auto op te halen?

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:46

Pipodipo schreef:
Misschien helpt het om de sensoren af te plakken met een stukje tape? Zodat je veilig naar leaseplan kan rijden om een andere auto op te halen?

TS kan handmatig de sensor uitzetten zodat hij niet werkt.
Dat is veiliger dan een stukje tape en je hebt kans dat de auto op storing gaat.

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:58

Je betaalt 400 euro in de maand voor een auto die iets doet wat hij niet hoort te doen. Vervolgens al 3 keer naar de garage gebracht waarbij ze hem alleen uitlezen en geen verdere diagnostiek uitvoeren, 'want er is geen reden voor'. Tot iemand inderdaad door je achteruit vliegt, of jij je neus breekt op het stuur bij wijze van.
Als het je eigen auto zou zijn geweest, had je neem ik aan ook de auto pas teruggenomen tot je wist wat er aan de hand was.
Wat mij betreft mag je echt wat flinker op je strepen gaan staan richting de lease-maatschappij, zij zouden zelf ook niet zo lang met een auto doorrijden die deze kuren vertoond.

Zag net ook de tip voorbij komen om de lease-maatschappij aansprakelijk te stellen i.v.m. eventuele schade. Ik zou alvast een brief/email sturen met de problemen die de auto vertoont, op welke dagen/tijden jij hier contact met de lease-maatschappij over hebt gehad en dat er tot op heden nog geen oplossing is gekomen. Dat jij op korte termijn (stel een datum) een oplossing verwacht en tot die tijd een vervangende auto wilt. Dat als de lease-maatschappij verder geen actie onderneemt, jij hen in gebreken stelt en je geld terug eist. Jij betaald nl. voor een werkende auto.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-18 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 14:06

_Inga schreef:
Je betaalt 400 euro in de maand voor een auto die iets doet wat hij niet hoort te doen. Vervolgens al 3 keer naar de garage gebracht waarbij ze hem alleen uitlezen en geen verdere diagnostiek uitvoeren, 'want er is geen reden voor'. Tot iemand inderdaad door je achteruit vliegt, of jij je neus breekt op het stuur bij wijze van.
Als het je eigen auto zou zijn geweest, had je neem ik aan ook de auto pas teruggenomen tot je wist wat er aan de hand was.
Wat mij betreft mag je echt wat flinker op je strepen gaan staan richting de lease-maatschappij, zij zouden zelf ook niet zo lang met een auto doorrijden die deze kuren vertoond.

Zag net ook de tip voorbij komen om de lease-maatschappij aansprakelijk te stellen i.v.m. eventuele schade. Ik zou alvast een brief/email sturen met de problemen die de auto vertoont, op welke dagen/tijden jij hier contact met de lease-maatschappij over hebt gehad en dat er tot op heden nog geen oplossing is gekomen. Dat jij op korte termijn (stel een datum) een oplossing verwacht en tot die tijd een vervangende auto wilt. Dat als de lease-maatschappij verder geen actie onderneemt, jij hen in gebreken stelt en je geld terug eist. Jij betaald nl. voor een werkende auto.


Bedankt voor de tip! Ik ga er maandag direct mee aan de slag!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:37

Over een andere boeg: controleer even of het stopje van de olie goed zit.
Bij ons zat die net niet helemaal erin, waardoor we nul vermogen hadden in de 4e en 5e versnelling. Raar maar waar.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 17:48

Rebel_Jits schreef:
Over een andere boeg: controleer even of het stopje van de olie goed zit.
Bij ons zat die net niet helemaal erin, waardoor we nul vermogen hadden in de 4e en 5e versnelling. Raar maar waar.


Ik ga ernaar kijken!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 18:39

Romeo2007 schreef:
Rebel_Jits schreef:
Over een andere boeg: controleer even of het stopje van de olie goed zit.
Bij ons zat die net niet helemaal erin, waardoor we nul vermogen hadden in de 4e en 5e versnelling. Raar maar waar.


Ik ga ernaar kijken!


Net nagekeken en zit er goed op/in !

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 11:08

Zo, de brief is onderweg!

Heb aangegeven dat ik de leasemaatschappij volledig aansprakelijk stel voor eventueel ongeval of schade.
Daarnaast dat ik al ruim 3 weken niet veilig van mijn auto gebruik kan maken, hen in gebreke stel en de komende incasso weiger totdat er een oplossing is gevonden.
Daarnaast aangegeven dat ik voornamelijk actie heb moeten ondernemen om het probleem op te lossen, maar dat zij nu aan zet zijn. Ik weiger het om telkens verlof op te moeten nemen om die auto weg te brengen naar de garage.

Ben benieuwd... :+

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Auto remt abrupt uit zichzelf af

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:42

Goed bezig!! Ben benieuwd :)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Auto remt abrupt uit zichzelf af

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:03

Inderdaad goed bezig!
Hopelijk nemen ze je nu serieus, het is niet niks als je straks ernstig gewond raakt omdat zij nalatig waren met een oplossing bieden...

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:06

Romeo2007 schreef:
Dag allemaal,

Vorig jaar enorm veel ellende gehad met mijn Alfa Romeo Mito bij de Stern en daarom gekozen voor een ford Fiesta op basis van private lease. Een hele nieuwe auto!

Ik dacht top, nooit meer gedoe met onderhoud en reparaties. De auto heeft net na een jaartje 10.000 km gereden en voor eerste onderhoud geweest. Kort daarna vertoonde de auto raar gedrag. Ineens remt de auto dusdanig hard af dat ik met mijn hoofd richting het stuur ga. Ook achterliggers knallen er bijna op. De auto slipt ook erg.

Dit heeft zich in 3 weken nu 4 keer voorgedaan. Direct na de eerste keer contact gezocht met de lease-maatschappij. Auto mocht naar de garage. Hier kon men niks vinden. Voor een second opinion naar een andere garage gebracht. Hier konden ze ook niks vinden.

Auto weer opgehaald en maar weer gaan rijden ermee. Lag het dan aan mij? Afgelopen weekend gebeurde het weer; bijna een scooter op mijn achterraam! Ook gaf de auto aan ‘actieve city break geactiveerd’. Dit is een soort automatisch remsysteem voor als er onverwachts iemand voor je auto springt. Maar telkens als het gebeurd rijdt er niemand voor me.

Direct de lease-maatschappij gebeld en alles voorgelegd. Ik rij sinds zondag niet meer met de auto, het is gewoon onveilig. Na 2 dagen werd ik eindelijk teruggebeld dat ik de auto naar de garage mocht brengen voor onderzoek. Vandaag, vrijdag, dus 5 dagen later kon de auto naar de garage. Hij is uitgelezen en ze kunnen niks vinden.

Ik zit met mijn handen in mijn haar. Ik betaal 400 euro per maand voor die auto, maar het ik ben doodsbang om in die auto te rijden. Stel dat er iemand achterop klapt?

Ik kan de auto wel weer naar een andere garage brengen maar dit wordt dan de 4e garage. Het kost ook erg veel tijd en energie allemaal. Is het een idee om de lease-maatschappij aangetekend in een brief in gebreke te stellen en om de betaling te weigeren? Ik kan immers niet veilig gebruik maken van de auto. Of iemand nog andere
Ideeen?

Ik heb al in d handleiding gekekeken om deze optie in de auto uit te schakelen. Dat kan, maar bij het starten schakelt ie m automatisch weer in. Mogelijk dat de garage dit systeem helemaal plat kan gooien, maar ik weet niet zeker of dit gaat helpen



Dank jullie wel!


Goedemorgen,

Ik reageer vanuit mijn prive account en ben werkzaam bij de lease-maatschappij.

Jeetje, ik kan mij goed voorstellen dat je enorm bent geschrokken en wat vervelend dat de garages het probleem niet kunnen vinden. Ik ga graag voor je in gesprek met de garages. Kun je mij via een privebericht voorzien van het desbetreffende kenteken?

Groetjes Kim
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-18 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:21

HUH?
Tuhan: ik denk dat je het echt heel erg goed bedoeld, maar het lijkt me niet verstandig als iemand nu als het ware onderhands de zaken probeert te regelen.
Denk dat TS nu vooral moet wachten op een officiele reactie, en nu niet moet gaan proberen om via een medewerker die een bericht op bokt heeft geplaatst het eea te gaan regelen.

Zou ik overigens als ik jouw werkgever was ook niet blij mee zijn. Dat iemand op deze manier, buiten de reguliere kanalen om, dit gaat proberen te regelen. Dus misschien voor beide partijen verstandig om dit niet te doen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 09:19

Tuhan,

Bedankt voor je aanbod, maar ik heb de klacht al bij jullie liggen en heb er vertrouwen in dat dit de goede weg is om het op te lossen :)

Ik zou het ook fijn vinden als je intern dit topic niet onder de aandacht zou willen brengen

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 10:07

In overleg met een mod heb ik de naam van de betreffende lease maatschappij eruit gehaald. Dit lijkt mij netter aangezien we tot een oplossing proberen te komen

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Auto remt abrupt uit zichzelf af

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:04

Hey TS, is er inmiddels al een oplossing?

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Auto remt abrupt uit zichzelf af

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:17

Het is ontstaan na een wasbeurt? Kans is dat er een sensor/zekering wat los is geraakt en af en toe een los contact geeft. Dat hoef je dan met uitlezen niet te zien.... ik hoop dat ze snel een oplossing hebben!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:45

Tijdens het ontstippen kwam ik je topic weer tegen, was even benieuwd of je inmiddels een oplossing hebt gevonden met de leasemaatschappij en of je weer veilig de weg op kan.

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:24

TS heb je een update voor ons? Ik hoop dat het fijn opgelost is en dat er niets gebeurd is (gezien de lange stilte).