Aankoop vakantiewoning, chalet oid.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 08:52

regtur schreef:
24 persoons? bestaan die ook? dan denk ik al snel richting een jeugdherberg *\o/*


Ja, die bestaan ook, ze zijn er niet heel veel overifens. Zijn ook vrij luxe. :j

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: Aankoop vakantiewoning, chalet oid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 21:22

Na alles wat ik gelezen en ook zelf al gezien heb, neig ik ernaar om zelf een stuk grond te kopen met daarop een recreatiebestemming. Dus geen park, geen opeen gepropte mensenmassa, geen verplichtingen. Maar na een dik jaar allerlei sites en bijv. ook Mp afgestruind te hebben, ben ik zegge en schrijven 4x zoiets tegengekomen. Helaas zit daar dan gelijk weer zo'n kostenplaatje aan, of, wat ook voorkomt, je mag er niet op bouwen, en dus ook niet overnachten. Dan kan ik beter een stuk weiland kopen en daar af en toe gaan picknicken :Y)

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Aankoop vakantiewoning, chalet oid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:30

Dat is ook absoluut niet aantrekkelijk om te doen tenzij je het uitsluitend voor eigen gebruik wilt.

JustMeKV
Berichten: 460
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:55

Wij hebben vorig jaar augustus 2018 een nieuwbouw vakantiewoning gekocht gelegen in een park.

De meeste kosten worden doorgerekend aan de verhuurder, als je je woning laat verhuren. Onderhoud tuin, cv, dak, enz kies je als eigenaar zelf wat je wel of niet in handen van het park legt.

Er word standaard een bedrag aangerekend bij huurders om onze woning na verblijf te reinigen enz.
Ik las ergens dat de meeste opbrengst verhuur naar het park zelf gaat maar dit klopt niet. Er gaat maar een heel klein bedrag af van alles....
Wij controleren minstens 1 keer in de maand zelf onze woning. Maar nog nooit problemen gehad.

Ik wil je gerust meer info geven via pb.. Op het park zijn ze momenteel enkele nieuwbouw woningen aan het neerzetten, hiervan staan er nu al 3 te koop, alsook staan er een 2tal 'oudere' woningen te koop inclusief grond te koop.