Oranje achtige vlek in dekbed?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 23:11

In mei heb ik een nieuw dekbed gekocht. Na 1 x wassen merkte ik op met het bed opmaken dat er een paar hele lichte kleine oranje vlekjes zichtbaar waren. Vond dat al zonde en vreemd.

Nu na tweede keer wassen zag ik ze nog ging er ook niet van uit dat ze weg gingen. Maar vanochtend tot mijm verbazing zit er opeens een mega vlek op!! Zonder dat die de was in is geweest want hij ligt er nu 4 dagen op en hij zat er eerst 100% niet op dat had ik zeker moeten zien.

Wat kan dit zijn?? Lijkt bleek maar kan toch zo maar niet spontaan?Deze grote plek was bij de kant van mijn vriend en die gebruik verder geen rare cremes ofzo. Aan mijn kant zitte ook wat vlekke dus ligt niet aan hem.
Afbeelding


F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:13

Dat is idd van bleek wat gebruik je qua wasmiddel? Of gebruik je bijvoorbeeld vanish?

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:24

Zweet van je oksel wanneer je je dekbed tussen je arm en je lichaam klemt? Shirts verkleuren daar ook wel van dus kan me voorstellen met dit warme weer dat dat met je dekbed ook gebeurt.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:45

Dit heb ik met een onderlaken die gedeeltelijk een lange tijd in de zon heeft gelegen. Wellicht is dat een mogelijkheid?

La Vie en Rose 

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:49


Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:03

Mijn eerste gedachte was sperma of kwijl. Ik heb kussenslopen met zulke vlekken van kwijl. Maar dat is op een dekbed niet logisch. Sperma geeft ook zulke vlekken en aangezien het voornamelijk aan je vriend kant zit....

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:12

heb je honden of katten die wel eens op bed liggen?

*leer van gisteren- droom van morgen-leef vandaag*

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:46

Wauw..

Nou eh.. Manlief en ik seksen ook nog wel eens en de katten slapen ook op bed, (en kwijlen zullen we vast ook doen in onze slaap :') ), maar dit heb ik echt nog nooit gezien..

<3 Sneakers <3

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:42

nine1987 schreef:
Wauw..

Nou eh.. Manlief en ik seksen ook nog wel eens en de katten slapen ook op bed, (en kwijlen zullen we vast ook doen in onze slaap :') ), maar dit heb ik echt nog nooit gezien..

:')

Ik vind het hoofdzakelijk overkomen als vlekken van chloor. Ik heb donkere kleding met zulke vlekken en daarvan weet ik dat ik met chloor gemorst/gespetterd had.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:44

Dit zouden zaadvlekken kunnen zijn als hij bleekmiddel ejaculeert.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:46

lieveli schreef:
Dit zouden zaadvlekken kunnen zijn als hij bleekmiddel ejaculeert.


_O-

Nikita :knuffel:

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:00

Was je je beddengoed samen met bijvoorbeeld doekjes die je voor schoonmaken hebt gebruikt?

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:01

lieveli schreef:
Dit zouden zaadvlekken kunnen zijn als hij bleekmiddel ejaculeert.

:+ :')


Maar ik moet zeggen dat mijn schoonmaakdoekjes die bleek gezien hebben er toch ook niet zo uit zien eigenlijk... die zijn gewoon wit-wit, niet dit motiefje...

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:05

Hoe iets reageert op bleekmiddel hangt af van de concentratie bleekmiddel en hoe lang het met elkaar in aanraking komt. Ook in andere soorten schoonmaakmiddel zit soms bleekmiddel, bijvoorbeeld in badkamerreiniger o.i.d.
Ik heb vergelijkbare vlekken gescoord toen ik in een donkere jumpsuit nog even een doekje overal overheen wilde halen voor de visite kwam... #)

Als het zaad was dan zou het er toch uit gaan in de was? TS zegt toch dat het na het wassen is? Lijkt me niet logisch dan.

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:26

Ik heb geen idee hoe je aan die vlek in je dekbed komt, maar ik vind dit nu al een leuk topic :)) O:)

Dorus

Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:28

secricible schreef:
Maar ik moet zeggen dat mijn schoonmaakdoekjes die bleek gezien hebben er toch ook niet zo uit zien eigenlijk... die zijn gewoon wit-wit, niet dit motiefje...

Bleekmiddel bleekt, dus dat klinkt eigenlijk best wel logisch. Gooi je bleekmiddel over iets zwarts dan word het niet wit maar krijg je een rood/bruine kleur, soms wat gelig.

Kan best van zweet komen. Als de zuurgraad van het zweet heel hoog is kan dit ook een blekend effect hebben. Dat zie ik bij het beddengoed van mijn man ook. Hij zweet heel veel en zijn zweet heeft een relatief hoge zuurgraad.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:29

Dit wordt echt zo'n topic dat binnenkort op vriendelijk doch dringend verzoek van TS toch maar verwijderd wordt van Bokt. _O-

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:29

Ik denk een combinatie van niet helemaal uitgewassen wasmiddel en zonlicht/ hoge temperatuur

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

KaiKarine
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-04-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:41

Ik heb dit gehad toen ik een slaapzak had gewassen, met een wasbolletje met poeder erbij. Kennelijk bleef het wasmiddel teveel op één plek en bleekte het deze plek.
Zag er precies zo uit!

LilChar

Berichten: 1254
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:41

Ik heb in mijn roze hoeslaken ook witte vreemde 'zoutvlekken' zitten, en dat komt (ja dat weet ik zeker) doordat mijn toenmalige vriend best wel veel zweette 's nachts. Gaat er niet uit in de was helaas.
Zoiets denk ik dat dit ook is.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:42

TS, heb je gewassen met een wasmiddel voor de witte was?

Is het al lente?

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:10

Ik vind 't erg gedurfd dat je een topic opent over vlekken op je dekbed :P

doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 16:00

Hahaha ik weet dat het geen sperma is of vaginaal vocht :P ik ben zo'n tut die geen vlekken op het dekbed overtrek wil. Weet wel hoe sperma er uit ziet op dekbed maar dat is wittig en na het wassen is het er zo uit. Ook zit er een paar vlekjes op het hoofdkussen en andere plekken dus echt her en der.

En ik ging een topic plaatsen ja toen ik tot mijn verbazing een grote vlek zag terwijl het niet de was in geweest is. Dus van het wassen komt het niet. Als het echt op 1 plek zat was het misschien anders maar deze vlekken komen overal een beetje te zitten.

Vind het gewoon raar dat deze vlekken alleen in dit beddengoed te voorschijn komt en niet op het andere.

Maar ik denk dat dit toch een gevalletje wordt weg gooien .. Snif

karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Oranje achtige vlek in dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:40

Het kan ook komen als je de overtrek niet helemaal goed hebt uitgehangen aan de waslijn of net even iets te lang nog in de wasmachine hebt laten zitten voor je het ging ophangen. De combinatie van lichaamsvocht, lichaamsproducten, wasmiddel en kreukels zetten dan een blekend effect in werking. Als je dekbedovertrekken wast, liever een halfvolle machine dan een volle. Dan heeft de overtrek de ruimte om goed rond te draaien in de wasmachine. Mijn man wil de wasmachine dan nog wel eens volproppen omdat het anders zonde is om een halfvolle machine te hebben. Negen van de 10 x komt de overtrek er dan net zo stinkend uit als dat hij erin ging.
Goed uithangen en zo snel mogelijk na het wassen uithangen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:46

Allemaal een cursus begrijpend lezen nodig denk ik.

TS zegt duidelijk dat het dekbed al 4 dagen op ligt. En dat vanmorgen pas de grote vlek zichtbaar was.
Dit is plots gebeurd.

Dus niét zo uit het machien gehaald ofzo.

Sorry TS ik kan je niet helpen. Maar werd gek van al die reacties die duidelijk je OP niét goed gelezen hebben.

Leef en laat leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Nickeltje, Oehlala, Raineri, Sanne_zepp, SemrushBot, uxgranta en 77 bezoekers