Kobo e-reader Aura Edition 2 verbindt niet met computer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Kobo e-reader Aura Edition 2 verbindt niet met computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 15:06

Ik heb al bijna een jaar een Kobo e-reader, Aura Edition 2. Deze werkte prima, verbindt met wifi etc.

Echter vandaag wilde ik voor het eerst een boek vanaf mijn laptop overzetten naar de e-reader, en had toen een probleem.
Mijn e-reader wordt namelijk niet 'gezien' door mijn laptop! Ik heb verschillende USB poorten geprobeerd, zowel de e-reader als laptop meerdere malen opnieuw opgestart, de e-reader teruggezet naar de bedrijfsinstellingen... Zelfs de Kobo desktop app op mijn laptop gedownload, maar het verandert niks.

De e-reader laadt wel op, dus de kabel doet het, maar het echte contact maken lukt dus niet.
De meeste Kobo e-readers kun je open maken en eventueel de micro SD vervangen, maar bij deze kan dat niet.

Iemand nog andere ideeën?

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:10

Ik heb dezelfde e-reader en ik moet, na het aansluiten op de pc, altijd op de e-reader aangeven dat ik de computer vertrouw (of iets in die richting, in ieder geval op de Kobo bevestigen dat ik verbinding wil maken met je pc). Krijg je die pop-up wel op je e-reader?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Kobo e-reader Aura Edition 2 verbindt niet met computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 15:23

Nee, helemaal niks.

Anoniem

Re: Kobo e-reader Aura Edition 2 verbindt niet met computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:26

Ik heb ook een Kobo met dezelfde kuren. Gebruik je een officieel kabeltje van Kobo of van een ander merk? Bij mij laadt hij wel op met een kabeltje van een ander merk, maar daarmee wil hij niet verbinden. Verbinden doet hij alleen met hele specifieke kabeltjes waaronder die van Kobo zelf.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Kobo e-reader Aura Edition 2 verbindt niet met computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:32

Hier precies hetzelfde probleem en ook bekend bij Kobo volgens de zoekresultaten bij Google. Ik had precies hetzelfde probleem en we zijn een avond bezig geweest om het te laten verbinden met de computer. Mijn Kobo wordt alleen gepakt door de computer door de officiële kabel in een USB poort aan de achterkant van de computer te steken. Daar zit de kabel dus voor vast in zodat ik wel gelijk verbinding kan maken met de ereader.

Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Kobo e-reader Aura Edition 2 verbindt niet met computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:33

Hier ook hetzelfde, super irritant! Op mijn iMac deed 'ie het wel (ook met een niet-officieel Kobo kabeltje), maar op m'n Macbook niet. Op de laptop van m'n moeder ook niet.