Ik zit zo te kijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:21

Wij hebben ook een groot raam aan de voorkant. Hebben nu plisse gordijnen maar gaan jaloezieen kopen. Bij bepaalde standen is het dan ook moeilijker inkijken. Ik vond plisse teveel van ons zicht wegnemen.

Ook willen we aan de buitenkant van dat hoge gras neerzetten en binnen ook planten.

[o]


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:22


Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:43

lieveli schreef:
Misschien is kant een idee?


I kan't _O-

Bij ons thuis hebben we gewoon veel groen voor de raam en ik moet zeggen dat dit ook goed werkt, als het wat hoger staat bedekt dat ook meer dan je denkt.

[o]

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:19


De Turtle.

KimD

Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:26

Paneelgordijnen, wij kunnen nog van binnen naar buiten kijken, maar mensen niet van buiten naar binnen. En vind het nog netjes en strak staan ook.

Èn super makkelijk op te hangen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

laran

Berichten: 700
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:29

tanec_meisje schreef:
Een top down bottum up plissé gordijn? Kun je dan precies zo zetten dat jij wel zittend vanaf de bank naar buiten kunt kijken maar mensen vanaf de stoep minder makkelijk binnen kijken (andere kijkhoogte)


Dit hebben wij ook, was even een uitgave maar wat ben ik er blij mee. Geen mensen meer die naar binnen kijken en toch licht in huis :j

Anoek Palleti Bente Hugo

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 00:17

Heb in mijn vorige huis ook van die spiegelfolie gehad. Om dat goed te laten werken moet het in huis donkerder zijn dan buiten. Dus als in de avond de lichten aan gaan dan zal je alsnog gordijnen moeten hebben oid om die inkijk tegen te gaan.
Nou had ik de pech dat mijn huisje geen voortuin had en mensen dus direct voor mijn raam langs liepen. Menig mens zat dan ook uitgebreid in m’n spiegelfolie te kijken of de make-up/outfit/haar nog wel goed zat, niet wetende dat ik op een halve meter van dat raam op m’n bankje zat :')

Nu hebben wij van die duo rolgordijnen. Heeeeele fijne dingen vind ik dat!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 00:24

Evel_Knievel schreef:
Nou had ik de pech dat mijn huisje geen voortuin had en mensen dus direct voor mijn raam langs liepen. Menig mens zat dan ook uitgebreid in m’n spiegelfolie te kijken of de make-up/outfit/haar nog wel goed zat, niet wetende dat ik op een halve meter van dat raam op m’n bankje zat :')

En jij had dan niet een nerfpistool om van binnenuit een pijltje tegen dat raam aan te schieten? }:)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:33

Evel_Knievel schreef:
Heb in mijn vorige huis ook van die spiegelfolie gehad. Om dat goed te laten werken moet het in huis donkerder zijn dan buiten. Dus als in de avond de lichten aan gaan dan zal je alsnog gordijnen moeten hebben oid om die inkijk tegen te gaan.
Nou had ik de pech dat mijn huisje geen voortuin had en mensen dus direct voor mijn raam langs liepen. Menig mens zat dan ook uitgebreid in m’n spiegelfolie te kijken of de make-up/outfit/haar nog wel goed zat, niet wetende dat ik op een halve meter van dat raam op m’n bankje zat :')

Nu hebben wij van die duo rolgordijnen. Heeeeele fijne dingen vind ik dat!


Dat van donkerder binnen dan buiten valt bij mij wel mee.
Als ik de lampen aan heb terwijl het donker is buiten Kun je van buiten schimmen zien. Maar je kan echt geen details of kleuren zien

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Kabayo

Berichten: 13888
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:43

Ik woon precies hetzelfde. Maar ik stoor mij er niet meer aan. Ik zwaai altijd terug als ze naar binnen kijken dan kijken ze altijd snel wel :+ Na een jaar hier wonen kijkt eigenlijk niemand meer naar binnen

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:42

01San schreef:
Zit het er nog? Dat vraagt om een foto :D :D


Bij deze:
Het hele raam
Afbeelding

En ingezoomd, het spuitsneeuw
Afbeelding

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

meggiemeg

Berichten: 12216
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:08

Is een in between gordijn niets voor je? Kan je wel naar buiten kijken en toch ook daglicht binnen maar niet naar binnen gluren. Heb je in vele mooie kleuren. Kan je open zetten en als je geen zin hebt in het naar binnen kijken doe je ze dicht of half dicht.
https://www.gordijnentotaalshop.nl/inbetweens

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Zinzi_jewel

Berichten: 8779
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:10

Ik heb van die licht doorlatend rolgordijnen gekocht bij Ikea .
Ideaal en niet super duur .
Hoewel ik geen binnen kijkers heb
Woon aan doodlopend stuk
Wilde ik toch wat voor de ramen.
Folie ziet er zo goedkoop uit .
En de lichtdoorlatende rol gordijnen zijn ideaal

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:54

Vjestagirl schreef:
Evel_Knievel schreef:
Nou had ik de pech dat mijn huisje geen voortuin had en mensen dus direct voor mijn raam langs liepen. Menig mens zat dan ook uitgebreid in m’n spiegelfolie te kijken of de make-up/outfit/haar nog wel goed zat, niet wetende dat ik op een halve meter van dat raam op m’n bankje zat :')

En jij had dan niet een nerfpistool om van binnenuit een pijltje tegen dat raam aan te schieten? }:)


Woehahaha :)) nee niet eens. Zat me wel regelmatig te bescheuren. Goede entertainment kan ik zeggen. Had eigenlijk een camera binnen op moeten hangen om alles te filmen :+

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:12

Ik heb moderne vitrage (dus niet ouderwets kant :) ). Mijn huis ligt direct naast het voetpad en mensen kijken dus heel makkelijk naar binnen.

Ik kan prima naar buiten kijken maar naar binnen kijken is niet mogelijk, er komt voldoende licht naar binnen dus ook dat is geen probleem.

Voor mij is het de ideale oplossing.

_merel_

Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:17

Ik vind van die spiegelfolie juist echt niet handig. Mensen gaan dan juist kijken. Ze zien misschien zichzelf maar ondertussen lijkt het juist alsof ze onwijs naar binnen aan het gapen zijn.

Ik heb er niet zoveel last van. Wij wonen aan een proviciale weg en hebben een fietspad voor de deur liggen, dus continue beweging voor de deur. Wij hebben jaloezieen en een plant daaronder. Werkt prima voor ons.
Afbeelding

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

renate5
Berichten: 1417
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:40

Wij hebben een voetpad 3 meter voor ons huis en herkennen dit “probleem”. Onze oplossing: kunststof kozijnen met 3 dubbel glas. Buitenste glas heeft een soort laagje waardoor mensen niet naar binnen kunnen kijken, maar wij wel naar buiten. Wij hebben er gewoon een vouwgordijn voor hangen. Ideaal!

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:46

Wij hebben een raam van 270 breed en 220 hoog en hebben er duo rolgordijnen hangen tot ongeveer de helft. Verder hebben wij op de vensterbanken wat hoge potten staan, waardoor wij alsnog naar buiten kunnen kijken en onze voortuin kunnen zien, maar niet giga veel inkijk hebben...
Mocht je een foto willen, stuur dan even een PB, dan maak ik die vanavond even voor je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers