Hoe diepvrieskist ordenen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 17:40

Toen we ons huis kochten hebben we er een diepvrieskist bij gekregen. Oude bewoner kreeg hem niet uit de kelder dus is ie blijven staan.
Wij hebben hem in gebruik genomen, maar ik erger me aan de onoverzichtelijkheid.
Iemand tips ? Ik dacht zelf 4 kunststofbakken kopen, een voor vlees en vis, een voor frietjes en snacks, een voor brood en een voor diverse. Ijsjes en ijsblokjes hebben we een tussenwandje voor.

[o]


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:48

:+
Ik gooi er zakjes in totdat hij vol zit, en probeer een beetje te onthouden wat waar ligt :')

Je hebt van die tralie-mandjes voor in vrieskisten, die kunnen best handig zijn. Ik denk dat je die gewoon los kan bijkopen.
Maar ik vind dat zo’n manden en bakken teveel plek innemen.
Misschien kun je tussenschotten knutselen?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 17:51

Ja dat probeer ik dus ook. Maar dat mislukt. :+
Heb een aantal halve zakken frietjes enz erin liggen. :7
Tralie mandjes ga ik even googlen ! Bedankt voor de tip !
Edit: :oo 29 euro voor 1 mandje. Dan ga ik liever even naar de action. :')

[o]

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:59

In zo'n kist past enorm veel in, maar als je iets van de bodem moet hebben dan heb je wel een probleem :))
Wij hebben er tegenwoordig eentje met schappen/dwarsplanken (geen kist maar een staand model), onze vorige was wel een kist. Ik had daar van die grijze Curverbakken in staan. Daar pasten er 3 van op de bodem en dan nog een laag van 3 erop. Als je dan wat nodig hebt uit de onderste bak dan kun je er een complete bak uit pakken zonder dat je alles stuk voor stuk beet hoeft te pakken.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 18:07

Oscar schreef:
In zo'n kist past enorm veel in, maar als je iets van de bodem moet hebben dan heb je wel een probleem :))
Wij hebben er tegenwoordig eentje met schappen/dwarsplanken (geen kist maar een staand model), onze vorige was wel een kist. Ik had daar van die grijze Curverbakken in staan. Daar pasten er 3 van op de bodem en dan nog een laag van 3 erop. Als je dan wat nodig hebt uit de onderste bak dan kun je er een complete bak uit pakken zonder dat je alles stuk voor stuk beet hoeft te pakken.

Enig idee hoe hoog de bakken ongeveer waren ? Ik vind het moeilijk schatten of iets hoog genoeg is of niet.
Ik dacht zelf inderdaad aan 4 bakken . 2 naast elkaar en 2 erop.

[o]

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:09

Poeh, da's een goeie. Ik gok zo'n 40 cm. ofzo.
Je zou je diepvrieskist eens op kunnen meten en kunnen kijken wat je kwijt kunt en daar wat bakken bij proberen te vinden?

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

black_kelpie

Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:13

Ik heb bij de bouwmarkt 2 platen op maat laten zagen, met in beide een sleuf zodat ze als een + in elkaar passen. Zo is de bodem van de vrieskist dus in 4 vakken verdeeld. Met de 2 inzetmanden die bij de vriezer horen is het aardig overzichtelijk :j

lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:22

De herbruikbare boodschappentassen van de supermarkt werken ook prima. Dan kan je ook nog verfijnder sorteren. Zo hebben wij een tas vis, tas witvlees, tas roodvlees, tas groenten, tas brood, tas aardappelproducten, tas zoetigheid (taart, cake etc) en dan nog een of twee rijen met bakjes met bereide gerechten, bouillon etc.
Daarboven nog de mandjes waar ook weer per soort in gesorteerd is en de dingen liggen die snel op moeten.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 18:31

black_kelpie schreef:
Ik heb bij de bouwmarkt 2 platen op maat laten zagen, met in beide een sleuf zodat ze als een + in elkaar passen. Zo is de bodem van de vrieskist dus in 4 vakken verdeeld. Met de 2 inzetmanden die bij de vriezer horen is het aardig overzichtelijk :j

Dat is ook slim. Gewoon hout neem ik aan ?
Diepvries heb ik opgemeten.
84x40x68.
Dus ik dacht 4 bakken van max 42x20x17.
Heb de diepvries kleiner gemeten dan ie is voor wat extra speling. En hij moet eigenlijk even ontdooid worden als ik hem dan toch leeghaal voor te ordenen.

[o]

black_kelpie

Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:53

Yup, gewoon een restje plaatmateriaal wat ze daar nog hadden, maakt niet zo heel veel uit wat het is.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 10:36

Bakken heb ik al gehaald en even gepast. Nu blijkt er nog een rij naast te passen. := ik weet niet hoe ik gerekend heb. Klopte iig niks van. :')
Morgen ga ik m leeghalen. Ontdooien en weer inrichten.
Wordt vervolgd of dit een goede oplossing is. :)

[o]

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:41

Wij hebben onderop kratten staan, en dan erboven van die traliemandjes die hangen aan de randen van de vrieskist. Werkt heel goed!

Je moet er wel op bedacht zijn dat je niet zo makkelijk in de onderste kratten kunt, dus daar moet je niet te vaak bij willen. Wij doen daar de grote voorraad groente/fruit uit de moestuin in en het vlees van onze lammeren. Afentoe haal je er dan wat uit voor de komende maand ofzo.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 10:44

Sintara schreef:
Wij hebben onderop kratten staan, en dan erboven van die traliemandjes die hangen aan de randen van de vrieskist. Werkt heel goed!

Je moet er wel op bedacht zijn dat je niet zo makkelijk in de onderste kratten kunt, dus daar moet je niet te vaak bij willen. Wij doen daar de grote voorraad groente/fruit uit de moestuin in en het vlees van onze lammeren. Afentoe haal je er dan wat uit voor de komende maand ofzo.

Ik heb kleinere kratjes dus die til je er makkelijk uit.
Maar slim om het minst gebruikelijke onderaan te leggen.

[o]

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:53

Daarom vind ik schuiflades nou zo fijn :D

We hadden thuis vroeger ook een kist. Niet eens zo heel erg groot.
Met mandjes. Die er dan telkens uit moesten om er onder iets te kunnen pakken (wat meestal zoeken werd). Mandje 1.... Oh nee, toch mandje 2. En daarna er weer in hangen. Oh oliebol past niet meer, rommelen eronder om de boel platter te maken. Of de mandjes stortten vanzelf weer naar beneden als je ze wilde terughangen, moest je ze weer omhoog vissen en hijsen.

Dan lag er, ter bescherming want mijn moeder was nog van de zuinige generatie en er mocht geen krasje op komen, een kleed over de kist.
Hoe vaak dat k-ding niet achter de kist gleed omdat je je beide handen nodig had in de vrieskist. En je kon er moeilijk bij om het er weer achter vandaan te vissen. Dat lieten we dan ook vaak achterwege met een boze, gefrustreerde moeder tot gevolg |o |o |o :D :D :D

Super ergerlijk vond ik als kind. Daarom ga ik meelezen en erachter komen of mijn jeugdleed voorkomen had kunnen worden :+

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:16

Oh de mandjes kan je opzij schuiven dus het merendeel van de tijd hoeven we geen kratten te tillen of mandjes eruit te halen

marschwood
Berichten: 452
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:19

ik heb onderin rechts het brood,links ijs en groente.dan2 draadmandjes:1 voor vlees en 1 voor snacks en vis

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 11:41

Boras schreef:
Daarom vind ik schuiflades nou zo fijn :D

We hadden thuis vroeger ook een kist. Niet eens zo heel erg groot.
Met mandjes. Die er dan telkens uit moesten om er onder iets te kunnen pakken (wat meestal zoeken werd). Mandje 1.... Oh nee, toch mandje 2. En daarna er weer in hangen. Oh oliebol past niet meer, rommelen eronder om de boel platter te maken. Of de mandjes stortten vanzelf weer naar beneden als je ze wilde terughangen, moest je ze weer omhoog vissen en hijsen.

Dan lag er, ter bescherming want mijn moeder was nog van de zuinige generatie en er mocht geen krasje op komen, een kleed over de kist.
Hoe vaak dat k-ding niet achter de kist gleed omdat je je beide handen nodig had in de vrieskist. En je kon er moeilijk bij om het er weer achter vandaan te vissen. Dat lieten we dan ook vaak achterwege met een boze, gefrustreerde moeder tot gevolg |o |o |o :D :D :D

Super ergerlijk vond ik als kind. Daarom ga ik meelezen en erachter komen of mijn jeugdleed voorkomen had kunnen worden :+

Diepvries met lades staat ook nog in de kelder maar staat uit. :+
Ik wil geen los spul meer hebben liggen op brood na dat bovenop ligt omdat dat toch snel gaat hier.
Ik heb ook de voorkeur voor lades. Hoop dat die boxen mij ook frustraties gaat schelen en anders pak ik de kast weer in gebruik.

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 15:19

Zo ik ben eindelijk klaar.
Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Ben nog een keer terug moeten gaan voor andere bakken want die wat ik had waren veel te klein.
Er staan nu 4 bakken in. Een voor fruit en groenten. Een voor frietjes en snacks. (Ik kwam 4 zakken friet tegen. :op Heb er 1 van gemaakt.)
Een voor brood en afbakbroodjes en een voor vlees en vis.
Op de onderste 2 zit de deksel op zodat de bovenste stabiel staan. Recht van de diepvries zitten nog de koelelementen en de ijsjes.

[o]

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:51

Ik heb van die magnetische whiteboardbladen op het deksel geplakt waar ik heb opgeschreven per soort (vlees, groenten, bereide gerechten en snacks) wat er is. Wanneer ik er iets uit haal is de stift gewoon uit te vegen. Bij nieuwe aankopen schrijf ik het gewoon op het juiste blad erbij...

Didn`t you feel me lock my arms around you
Why`d you turn away?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hoe diepvrieskist ordenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:05

Ooh de hel... vrieskisten...
M'n ouders hebben die dingen echt té lang gehad... Omdat ze van mening waren dat je te veel werk had aan een vrieskast.
Jaar of 3/4 geleden dan toch maar een vrieskast gekocht... Zo eentje met antri frost. Ideaal...

Een vrieskist hou je nooit goed schoon. Mn moeder was wel 3 á 4 keer per jaar dat ding volledig aan het leeghalen, ontdooien en weer opnieuw inrichten. En dan ging er weer een hele hoop weg dat in de vergetelheid was geraakt. Je bewaart er gewoon veel te veel in.

Aangezien je ook een kast hebt, zou ik zeggen: De kast gebruiken voor dagelijks gebruik. En de kist alleen aansluiten rondom feestjes om drank snel te koelen of om BBQ voer koud te houden. :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bindy73, Imke95, Lena82, MelissaV, NogSteedsGek, Rachral, secricible, Selina, zonnetje1903 en 24 bezoekers